Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Dobogókõi fanatisták!

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
86 hozzászólás a témában

#21
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Azért én futok egy kört a DINP-nál. Kíváncsi vagyok a véleményükre. ( Vagy naív vónék? ) Mindenesetre makacs egy állatfajta vagyok! :D

#22
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

de a parkerdõt csak annyira érdekli hogy õk ki tudják hordani, az évi 180-200 ezer köbméter fájukat, és mivel ezt cca 40 tonnás teherautókkal teszik ,igazából pont nem érdekük sem asúly sem a forgalomkorlátozás.


Az rendben is van, de létezik felmentés intézménye, mely szerint kiírható, hogy kivéve erdészet. Az meg az erdészetnek sem érdeke, hogy más fuvarozók járhatalanná tegyék az utat. Amúgy meg jöhet erre a nagy döggel, de akkor fizessen útdíjat - lásd pl. Szlovákia, Alacsony-Tátra.

#23
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás
a pilisi parkerdõnek pont semmi köze a xxx 3számjegyû alsórendû útvonalhoz, a két bükkfáig a pemák a kezelõje a másik felének meg a komárom megyei közútkezelõ. de a parkerdõt csak annyira érdekli hogy õk ki tudják hordani, az évi 180-200 ezer köbméter fájukat, és mivel ezt cca 40 tonnás teherautókkal teszik ,igazából pont nem érdekük sem asúly sem a forgalomkorlátozás. és mielõtt valakiben hamis illúziók ébrednének a lezárt erdészeti utakat sem a kerékpárosok zavartalanabb közlekedése érdekében szönyegezték újra idén nyáron....:) hanem mert kezdték nem bírni a megpakolt nyergesvontatókat.
akinek környezetvédelmileg érdeke lenne a forgalomcsillapítás az a DINP, de nekik meg nincs elég befolyásuk hozzá....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#24
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Jómagam sokat tekerek ezen a szakaszon. Tény, hogy egyre több a böhöm tgk, de még nem általános, hogy erre járnábnak. Valóban jö lenne, ha megtiltanák ezen a szakaszon a behajtást, és azt ellenõriznék is. Elsõsorban a Pilisi Parkerdõ felé kellene lépni, illetve az érintett települések önkormányzatai felé.
De még azt hozzá tenném, hogy a Pomáz-Dobogókö-Esztergom útvonal viszont ajánlott kerékpáros útvonal, ami szerepel külföldi térképeken is, illetve benne van az európai kerékpáros úthálózatban. Nem mellékes megtartani ennek a feltételeit is!

#25
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Jogállami megoldásra nincs ötletem. Nem jogállami persze volna...:mad:


Lehetne súlykorlátozás. Lásd pl. Piliscsaba-Zsámbék útvonalon. Ott az volt a modás, hogy van az alsórendû úttal "párhuzamos" fõútvonal, ezért a 12,5t-nál nagyobb dögöket kitiltották. Na ez itt is játszik, mert párhuzamos útnak ott a 10-es, meg a 11-es. Egyébként az esztergomi Suzuki (a Ti autótok) beszállítói használják nagy elõszeretettel.

#26
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás
Árvizes idõkben szoktak rá az autósok. Pilisszámtó fele is le szoktak vágni. Az ottani polgármester tiltakozott ahol lehet, ezidáig semmi sem történt.

Teherautókkal eddig nem nagyon találkoztam - de nem is szeretnék. Jogállami megoldásra nincs ötletem. Nem jogállami persze volna...:mad:

D.kõ - Pomáz elsõ elágazás között 1-2 évvel ezelõttig egyetlen kátyú volt (lefele ismerem az utat), akkor az ország egyik legjobb útja volt. Most még mindíg a jobbak közé számít sztem.

Útrongálás mértéke egyébként a tengelynyomás 4ik hatványával arányos. 2 -> 16, 10 szeres -> 10.000szeres útrongálás !

Tényleg kéne tenni vmit. :rocketman
a második p néma!

#27
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Az utóbbi idõben igencsak megszaporodtak a dobogókõi úton a kamionok, meg a nagy pótkocsis teherautók. Miután a 10-es utat teljesen tönkretették, meg amúgy is tele van állandóan, most ez következik? Szerintem nem törvényszerû. Egy nemzeti parkon átvezetõ sokadrendû úton véleményem szerint semmi keresnivalója a kamion-tranzitnak, használják az "elsõrendû" fõútvonalakat, meg az autópályákat! Sajnos még nincs konkrét elképzelésem, hogy pontosan mit lehetne tenni, de a mostani önkormányzati választások elõtt a helyi jelölteket megkeresem ezzel az üggyel, hátha valaki tud valamit tenni környezetvédelmi vonalon. Egynek talán jó lesz.

Aki tud segítsen!



#28
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Hellóka! Olvasva ezt a jó kis topicot, tán tudok segíteni. Én "csak" GPS-el nyomom, ha van mód tudok általatok is ajánlott utakat végigjárni, lementen GPS-re, aztán töltögethetitek azt.
ps.: tudok én is néhány tuti útvonalat! A hétvégén is nyomjuk!

#29
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Nos végre van valami látható eredménye az esténkénti-éjjelenkénti programozásnak. (Azért nem vittem túlzásba, júniusban, júliusban hozzá sem nyúltam.) Elkészült a programom elsõ verziója, a túra nyomvonalat már meg lehet nézni (és végig lehet repülni) Google Earth-ben. Itt lehet megnézni egy 66 km-es pilisi aszfaltos túra útvonalát:

http://bbs.keyhole.c...0/page/0#559675

(Google Earth kell hozzá.)

A következõ lépés, hogy szintprofilt is készítsen a program.

#30
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Üdv népek!

Nyergesi régi BMXes terepezés után 1 hónapja újrakezdõ bicós vagyok, és szívesen csatlakoznék Pilis-Gerecse túrákhoz. Gyalog mikor arra jártam nagyon tetszett a Prédikálószéki út, illetve Gerecsés utak legalább annyira érdekelnek (mert ugye 2 óra mire kijutok a Pilisig, így csak hétvégente tudok max arra menni).
E hétvégén Dunaparty Küllõszagagtó party Esztergomban 18án, (17én egyébb program) köv héten 25én Balatonkör, de a többi hétvége még szabad, ill még 24én lehet befér egy túra :)

Saját erõmmel és térdem idei teherbírásával még nem vagyok teljesen tisztában terepen 10-20Km-eket mentem idáig,(nem ismerek hoisszabb utakat) úgyhogy elõször nem egy 100as terepre indulnék ha nem baj ;)

#31
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Ma este még itthon vagyok, de holnap reggel irány Köszeg, Pannon maraton #2. ...
Aki csak hajtani akar, fel se néz, az menjen spinningre...

Hülye vagyok, mondtad Kõszeget...Crosskovácsi nekem elméletileg lenne, következõ hétvége Balaton Maraton meg tevezett program..., majd meglátjuk.

Spinning jó, de nem eléggé - nincs sár.
a második p néma!

#32
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Hülye vagyok, DM útvonalat ígértem cserébe. Hívlak.


Ma este még itthon vagyok, de holnap reggel irány Köszeg, Pannon maraton #2. Szerintem az is helyes kis dagonya lesz. Sajnos jún. 10-11 is foglalt (nem Crosskovácsi :( ), meg jún. 25 Sopron Pannon #3.
A kettõ közt júni 17-18 nekem jónak tûnik, meg van még itt a környéken egy két tekerõgép, akik minden rosszban benne vannak.
A sebességrõl: amivel mi eljátszottunk 5 óra hosszát, az lenyomható 3 alatt, de hát ez nem a lovi, hogy csak vágta, vágta meg vágta, mert akkor nem látunk semmit. Aki csak hajtani akar, fel se néz, az menjen spinningre...

#33
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Visszamennék, lehet többen is? CMX, mit csinálsz hétvégén? Mennyivel akarsz gyorsabban menni?


Hülye vagyok, DM útvonalat ígértem cserébe. Hívlak.
a második p néma!

#34
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

CMX: Peppevel en is jartam mar Dobogoko fele. Nem sokon mulott, hogy csatlakoztam hozzatok maj 27en:)

Sokat vesztettél, de nem végleg, remélem.
Elõzõ üzenetet olvastad?

Útvonalak.
Aszfaltos: bpesthez közel, budai oldalon, szintes, eléggé hosszú, közforgalom elõl elzárt, hazai viszonyok között jónak számító aszfaltutak itt vannak. Sztem csak itt. Túristatérképen fehérrel jelezve. Így ezek viszonylag könnyen megtalálhatók.

Terep: na ide már nem árt némi helyismret. Kezdetnek ajánlom a Duna Maraton útvonalát és CMX fenti itinerét. Info a DM-rõl a megfelelõ topicban és a www.sportaktiv.hu-n. Ha a részletes térkép nincs fönn a tavalyi évnél, akkor nálam mail-ben.
a második p néma!

#35
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Éppen ez a jó ebben a fórumban - talál valaki egy jó utat, aztán közzéteszi. A Pilis túristatérképe + leírás alapján szerintem el lehet menni, a GPS féle úri huncutságok jók, de nem pótolják a helyismeretet. Néha én is úgy vagyok tervezésnél, hogy Pali Bátyám (nyugdíjas erdész) ez meg ez van, merre érdemes menni - és megmondja. Sok ám az a 60000 hektár erdõ. Ezért szerintem nagyon fontos, hogy megosszuk a bejáratott útvonalakat. Én a magam részérõl gyakran kísérletezem, de a siker - ami az én mércém szerint az, jól tekerhetõ, változatos túra - ritka.
A módszer egyszerû: van egy kezdete meg egy vége, esetleg szeretnék átmenni OTT. És elindulok térképpel, aztán majd lesz valami - sokszor 10 km talicskácsázas. Na az ilyen pálya nem lesz kedvenc, de aztán újra nekimegyek persze kicsit módosítva, és majd egyszer meglesz a tuti.
A következõ fázis: hogy lehetne jobban megoldani a megtalált utat, ha vannak technikás részek. Márpedig vannak.

schnellthomas, ha az a két kör az általam adott körre menne, akkor az elég kemény menet - peppe néven futó fórumtag tud róla mesélni, május 27-én 90%-ban végigvittem. Egy körön!

Peppe már (az imént) mesélt is valamit a HHH topikban, csak eltûnt egy hétre meló miatt.

Irni akartam privit de lehet public is: köszi a túrát, nagyon élveztem, klassz, változatos útvonal, szép tájak, sok szint, meg sok finom saracska. Csak kaja után a 20fokos (átlag?meredekségû) brutál...nem volt egyszerû.

Egy kör elsõre sztem a fórumtagok többségének pont elég. Meg lehet gyorsabban is menni...

Itinert akartam kérni, de megelõztél. Köszi.

Visszamennék, lehet többen is? CMX, mit csinálsz hétvégén? Mennyivel akarsz gyorsabban menni?
a második p néma!

#36
73Kacsa

73Kacsa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 639 hozzászólás

Pont ezt forgatom a fejemben én is! Van nálam egy bluetooth-os GPS és most írom Java-ban azt a telefonon futó progit, ami szépen Google Earth formátumban kiadja majd magából a túra adatait - így bárki 3D-ben meg tudja nézni az utat. Természetesen egy magassági profilt generál majd a program. Sajnos - az eddigi teszteléseken derült ki, és az utánaolvasás megerõsítette - a GPS-bõl származó magasság-profil nem lesz túl pontos. - De azért jobb lesz, mint a semmi. Ha valakit érdekel, szívesen odaadom majd a programot. (A GPS-t nem, mert nem az enyém.) Mivel csak heti egy-két este egy-két órát tudok foglalkozni a dologgal, úgy tippelem, hogy még két hét kell az elsõ épkézláb mûködõ verzióhoz.

Sajnos csak a legújabb mobilokon fog futni a dolog, bár ha lenne rá igény, még némi ráfordítással minden Java-t és Bluetooth-ot tudó telefonra megcsinálható. (Egyébként van már ilyesmi program (ami Google Earth formátumban kiadja az útvonalat), nem is drága (kb. 20 Euro), csak nem generál magassági profilt.)

Kérdés, mi a legalkalmasabb hely ilyen túraleírások tárolására - nyilván nem ez a fórum...


Nos megtalaltam en is 1ik oldalon egy csomo terkepet mobilra, de csak az uj Sony Ericsson mobilokra muxik..:(
Ellenben ha lenne olyan ami megy Javasan Siemens M65on is... annak nagyon orulnek;) Az a baj, hogy a Bike'O meterben nincs szintkulonbseg meres..

Amugy a dobogokoi utat en is mostanaban kezdem felfedezni. lassan kezdek a Budai hegyseg felol a Pilisi-Visegradi hegyseg fele haladni. Sajna nem talaltam mostanaban sehol sem terkepet hozza...

CMX: Peppevel en is jartam mar Dobogoko fele. Nem sokon mulott, hogy csatlakoztam hozzatok maj 27en:)

#37
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Éppen ez a jó ebben a fórumban - talál valaki egy jó utat, aztán közzéteszi. A Pilis túristatérképe + leírás alapján szerintem el lehet menni, a GPS féle úri huncutságok jók, de nem pótolják a helyismeretet. Néha én is úgy vagyok tervezésnél, hogy Pali Bátyám (nyugdíjas erdész) ez meg ez van, merre érdemes menni - és megmondja. Sok ám az a 60000 hektár erdõ. Ezért szerintem nagyon fontos, hogy megosszuk a bejáratott útvonalakat. Én a magam részérõl gyakran kísérletezem, de a siker - ami az én mércém szerint az, jól tekerhetõ, változatos túra - ritka.
A módszer egyszerû: van egy kezdete meg egy vége, esetleg szeretnék átmenni OTT. És elindulok térképpel, aztán majd lesz valami - sokszor 10 km talicskácsázas. Na az ilyen pálya nem lesz kedvenc, de aztán újra nekimegyek persze kicsit módosítva, és majd egyszer meglesz a tuti.
A következõ fázis: hogy lehetne jobban megoldani a megtalált utat, ha vannak technikás részek. Márpedig vannak.

schnellthomas, ha az a két kör az általam adott körre menne, akkor az elég kemény menet - peppe néven futó fórumtag tud róla mesélni, május 27-én 90%-ban végigvittem. Egy körön!

#38
lensver

lensver

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.944 hozzászólás
Rob, te kegyetlen kalóz!
Kérlek SEGÍTSETEK!!! Ellopták Giant Anthem 1 (2008-as) 18 colos bringámat. Fekete/bronz színben - ebbõl csak ez az egy volt MO-on! Ez a bringa volt az: http://bikemag.hu/teszt/giant-anthem-1 Ha láttok ilyet apróban, légyszi szóljatok! Megtalálónak jutalom.

#39
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
áthelyeztem, mert gondolom egyikõtök sem lakik a dobogókõn :)
itt a helye
minden óhaj, sóhaj, kérés, kérdés privátban.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#40
abotika

abotika

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Ja ez tök jó, de bringázás közben nehéz a gps-re figyelni, én inkább megyek amerre látok. Magyarorszgon eltévedni úgysem lehet, és valahol mindig ismerõs helyen lyukadok ki. Talán hosszabb túrákon van értelme vagy külföldön.