Jelentkezz be Regisztrálj
Teló helyett merevvilla
#21
Írta 2020. február 08. - 21:55
#22
Írta 2020. február 07. - 22:41
#23
Írta 2018. november 16. - 22:03
meg is van, tudtam (csak nem sejtettem ), hogy láttam már valahol:
https://www.identiti...igid-steel-fork
asszem akkor is az 1,6kg-os tömege miatt száműztem az agyam egyik hátsó zugába...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#24
Írta 2018. november 16. - 19:10
valaki felismeri, miféle villa van ebben a cangiban? (tapered, 15mm (?) lehet és acél de nem ismerem fel, pedig sokkal jobban néz ki, mint bármi amit eddig a műfajban láttam)
(....és hát persze nem találom, hogy honnan loptam le a képet. )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#25
Írta 2018. március 26. - 14:51
A neten utánanézve kiderítettem hogy keményforrasztva lett a villa.Mivel acél így gondolom jó pár évet kibír még.
#26
Írta 2018. március 25. - 20:35
Segítségeteket kérném.Milyen javítás lehetett ezen a villán? https://www.kephost.com/image/JaK9
azt nem tudom, de ha kétségeid vannak, van két merevvillám, amiket nem használok.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#27
Írta 2018. március 25. - 18:23
#28
Írta 2017. augusztus 06. - 20:21
nálam erősen beszűkíti a lehetőségeket az 1 1/8-os fejcső
On-one-ból régóta nem látom azt a hajlítottat, ami neked van, amit árulnak, az szerintem Exotic lehet (az van nekem is, csak nem 490, hanem 465mm-es, akkor még csak az létezett).
460mm körül van pár lehetőség egyenes nyakkal, de magasabb csak elvétve.
Méregettem szögeket fotózós technikával, majd abban maradtam, hogy nagyjából jó ez így, de azért motoszkál még a kisördög, hogy ez a váz (Inbred) mintha magasabb villára lett volna tervezve, hiába írnak mindenfélét.
Salsa Firestartet? 483mm
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#29
Írta 2017. augusztus 03. - 16:02
Nem igazán merném bevállalni ezeket, inkább drágábban egy On-One, vagy még drágábban Ritchey WCS.
nálam erősen beszűkíti a lehetőségeket az 1 1/8-os fejcső
On-one-ból régóta nem látom azt a hajlítottat, ami neked van, amit árulnak, az szerintem Exotic lehet (az van nekem is, csak nem 490, hanem 465mm-es, akkor még csak az létezett).
460mm körül van pár lehetőség egyenes nyakkal, de magasabb csak elvétve.
Méregettem szögeket fotózós technikával, majd abban maradtam, hogy nagyjából jó ez így, de azért motoszkál még a kisördög, hogy ez a váz (Inbred) mintha magasabb villára lett volna tervezve, hiába írnak mindenfélét.
#30
Írta 2017. augusztus 02. - 14:28
Nem igazán merném bevállalni ezeket, inkább drágábban egy On-One, vagy még drágábban Ritchey WCS.
#31
Írta 2017. július 30. - 20:01
gyönyörű mérnöki átgondoltság, még véletlenül se rövid tartóbakot tervezzenek kicsit feljebbre, maradjon az eredeti helyen, csak legyen jó hosszú nyúlvány. a féknek. http://www.ebay.co.u...sd=192129808259
#32
Írta 2016. július 25. - 14:53
Szerintem gond nélkül. Nem tudom, mikori váz és milyen geometriával, de annyit nem változik a monoblokk magassága. Ha magas teló volt benne eddig, akkor azt kell megszoknod, hogy meredekebb lesz a fejcsőszög és így érzékenyebb az irányítás, ha ez zavar, kicsit tudod kompenzálni a stucninál és a kormánynál. Én Author cro-mo villát használtam hasonló módon pár évig, nem volt vele gondom.
Üdv!
Régóta foglalkoztatott a gondolat hogy a telót kidobjam a bringából mivel 99%-ban aszfalton használom a bringát. Sajnos jelenleg nincs lehetőségem országútira váltani.
A minap sikerült hozzájutnom egy Kona P2 merev vilához ami nem emelt magasságú (400mm a beépítési magassága). A bringa amibe be lett építve az egy Kona Caldera vázra épült ami 80-100 mm-es telóhoz van tervezve.
Kérdésem az volna, hogy használható-e így ez a setup? Van valakinek tapasztalata hasonló beépítési magasságú villáva+ MTB váz kombóval kapcsolatosan? Nem tudom mennyire okoz problémát hogy így lentebb került a középcsapágyház. Gőzöm nincs hogy egy átlagos országúti bringának milyen magasan van a csapágyháza.
#33
Írta 2016. július 24. - 18:10
Üdv!
Régóta foglalkoztatott a gondolat hogy a telót kidobjam a bringából mivel 99%-ban aszfalton használom a bringát. Sajnos jelenleg nincs lehetőségem országútira váltani.
A minap sikerült hozzájutnom egy Kona P2 merev vilához ami nem emelt magasságú (400mm a beépítési magassága). A bringa amibe be lett építve az egy Kona Caldera vázra épült ami 80-100 mm-es telóhoz van tervezve.
Kérdésem az volna, hogy használható-e így ez a setup? Van valakinek tapasztalata hasonló beépítési magasságú villáva+ MTB váz kombóval kapcsolatosan? Nem tudom mennyire okoz problémát hogy így lentebb került a középcsapágyház. Gőzöm nincs hogy egy átlagos országúti bringának milyen magasan van a csapágyháza.
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#34
Írta 2016. március 23. - 02:21
2,5mm-t simán össze lehet húzni a gyorszárral. Kicsit jobban rá kell tekerni az anyát.
Vagy beraksz 1-1 db alátétet a gyorszár alá.
#35
Írta 2016. március 22. - 20:31
Sziasztok!
Kérném a segítségeteket.A minap vettem neten keresztül egy régi cr-mo merevvillát.
Beszereltem a vázba és a kerék behelyezése után ahogy ráfordítottam a gyorszárat,kiderült hogy nem fogja meg a kereket.
Megmértem a villapapucs távolságát 102,5mm.
Hogyan lehet orvosolni a problémát?
Válaszaitokat köszönöm.
#36
Írta 2015. június 23. - 22:32
Azt a rohadt milyen menetet gyűrtél ezzel a spéci géppel!
Lehet hogy téged láttalak az egyik Crosskovácsin pont egy ilyen géppel - innen jött az ihlet hogy én is kipróbáljam, persze akkor még őrültségnek tűnt.
Most már engem néznek félig annak, de jó ez így.
Porcerősítőt kell szedni attól átmenetileg jó lesz megint az ízület, aztán ki tudja. Én is csak ezzel vagyok "kemény legény"
Hogy működik ez a strava?
#37
Írta 2015. június 23. - 20:54
Tavaly ezzel mentem pár hónapig. Még a tempómmal sem volt gond: https://www.strava.c...ities/184705136
Aztán meghúzódott a jobb térdem, kb. 5 hónap alatt jött helyre... Idén nem erőltetem, pedig alapvetően tetszett.
- niner kedveli ezt
#38
Írta 2015. június 23. - 19:00
Hétfőn visszatettem a Rebát, már most hiányzik a merev villa.
Kedd reggel azon mosolyogtam montizás közben, hogy egyrészt folyton azt hiszem, defektet kaptam, másrészt mennyivel kényelmesebb így; de mégis, olyan, mint mikor egy gokartból visszaülök a személyautóm volánja mögé. Valahogy nem érzem az "egységet", semmi nem olyan közvetlen.
A merev a versenyautó, a teló a kényelem - de csak lefelé!
Ha lenne olyan verseny amely nem kanyarodna vissza a startvonalra, hanem folyamatosan emelkedve fent érne véget nem is lenne kérdés mivel mennének az emberek.
És ha lefelé nem akarod behozni a többieket csak úgy leereszkedsz, a merev a nyerő
De mindez még fokozható ha singlespeeddel megfejeled!
A merev a nyerő nem a ruganyos,
A biciklis lány mindig aranyos
#39
Írta 2015. június 23. - 16:42
Evvan, én már beletörődtem...
...
Úgyhogy a merev villa megmarad az igazi kemény legényeknek akik már rájöttek arra, amire más még csak rá fog
- niner kedveli ezt
#40
Írta 2015. június 23. - 16:37
Szóval, jó volt kipróbálni a merevet, de sokkal könnyebb, egyszerűbb telóval menni, sokkal kevésbé igényli az ember figyelmét az út, a mindenféle gödrök, döccenők, nyomvájúk. Tény, hogy sokkal jobban gyorsul/kanyarodik merevvel a bringa, de 1000% figyelmet igényel végig. Nehéz ezt megfogalmazni, fejben sokkal jobban lefáraszt egy merev villás menés, mint egy telós.
Én a Crosskovácsin egy Niner karbon merev villával mentem. Ha csak egyenes vagy fölfelé lenne ez lenne a legjobb választás. Ennél nincsen jobb de ha lefelé is kell menni, és a terep annyira vacak mint itt, akkor utána 3 napig zsibbad még a tenyered és fele olyan gyorsan megy. De nagyon direkt nagyon közvetlen mint egy versenyautóban!
Kisebb terepegyenetlenségeket kikompenzál a karbon, de ha keményebb a terep tartsd jó szögben a csuklód vagy akkorát esel mint a ház
Mindezek mellett vissza nem cserélném a Foxra - ami a maga nemében kiváló, főleg a terra logic - de ezzel az érzéssel nem vetekszik, és szerencsére nem is akar!
Úgyhogy a merev villa megmarad az igazi kemény legényeknek akik már rájöttek arra, amire más még csak rá fog
http://www.bikerumor...thru-axle01.jpg
niner módosította - 2015. június 23. - 16:42
- mgy kedveli ezt