Jelentkezz be Regisztrálj
Teló helyett merevvilla
#361
Írta 2006. március 27. - 15:43
Egyébként ha merev villával ráz a gép, akkor bele kell tenni egy 2.4-2.2- es gumit háromnegyede nyomáson, mint amit rendesen használnál és lesz olyan tapadás, meg rezgéscsillapítás...
#362
Írta 2006. március 27. - 15:40
Mert a 90-es évek elõtt senki sem biciklizett terepen, ugye? Jó dolog a teló, de nem mindenható. Van élet anélkül is.
A mountain bike hõskorában minden teljesen más volt...
A gépek fõként jó minõségû cro-moból készültek, merev villás geoval. A Salsa gyártója (Ross Shafer) még nem sokba nézte a telót, mert elég komfortot biztosított szerinte a vasparipa rugalmassága.
A technika fejlõdésével a pályák is jócskán változtak. 1994-1995 körül a DH-sok többsége cantifékkel ment, ma pedig...
Magas szinten sztem már nincs esélye a merevnek, mert a trend nem azt diktálja. A mai CC vázak is minimum 80mm-es telóhoz készülnek, ráadásul nem rugalmas cro-moból, hanem a merevebb aluból. Lehet hogy tévedek, de egy merev aluváznak az élettartama szempontjából sem árt a teló.
Más a helyzet hobbi kategóriában, ahol nem a jövõ évi szerzõdésed múlik azon, hogy hogy mész. Sztem sokan fölöslegesen eröltetik a telót, nincs rá szükségük, de ez mindenkinek a magánügye, én is rakok a saját bringámra olyat, amire "normális embernek" nincs szüksége.
Van akit izgatnak az alternatív megoldások, ezért pölö teló helyett titán villa meg ducibb gumi (vagy tuveless).
Nekem sosem volt a gépemben teló, nem is hiányzik, jól meg vagyok így is, és ösztönösen vonzódom az alternatív megoldások felé, szóval valszeg hamarabb lesz titán villám, mint Skarebem.
#363
Írta 2006. március 25. - 20:35
Viszont az is bennevan, hogy a lusta vagyok felfújni a SID-et. Elméletileg ugye a levegõs villánál, mikor összébb összébb nyomod, csökken a légkamra térfogata, tehát nõ a nyomás. Tehát minnél beljebb van a villa, annál nehezebben kellene tovább mennie. De egy bizonyos levegõmennyiség mellett ez csak elmélet marad. Ilyen szempontból nézve jó volt az öreg elasztomeres SL
#364
Írta 2006. március 25. - 13:21
Hát, nekem 12 éve egy Scott Montanam volt, DB acél CroMo csövekkel, és acél vellával. Hát azzal a géppel ha átmentél egy ötforintoson, megmondtad, hogy fej, vagy írás
Ehhez képest vicces, hogy a mostani Serpensem hátul sokkal kényelmesebb, pedig alu.
És amikor a merevvilla helyett becsattintottam elõre anno a Marzo Zokest, akkor hirtelen 10-15 km/h-val gyorsultam a lejtõkön, és hosszú-köves ereszkedés után sem fájt az összes ujjam...
Lehet, hogy akinek tökéletes a kerékpárkezelése, és kemény, mint a szikla, az ugyanúgy megy merev villával, mint telóval, de azért az én habtestemnek a teló való
X.
ugyanilyen megfontolásból növesztettem én hátra is egy rugóstagot, öreg vagyok én már az izületszétveréshez:)
mondjuk ez már más szakág, mint az említett szal csöndben maradok.(de azóta igazán élvezni a kicsit nemtudom, hisz mindig csak visszarúg, le akar szakadni a lábam pedálostul, lépcsõket nagyívben kerülöm, vagy leviszem rajta, etc)
#365
Írta 2006. március 25. - 12:11
régen meg voltak az acél vázak, acél villával, aminek azért volt akkora rugalmassága, mint mostanában egy rövidebb utas telónak de egy hipermerev alu váznál azért megérzed ha nincs teló ...
Hát, nekem 12 éve egy Scott Montanam volt, DB acél CroMo csövekkel, és acél vellával. Hát azzal a géppel ha átmentél egy ötforintoson, megmondtad, hogy fej, vagy írás
Ehhez képest vicces, hogy a mostani Serpensem hátul sokkal kényelmesebb, pedig alu.
És amikor a merevvilla helyett becsattintottam elõre anno a Marzo Zokest, akkor hirtelen 10-15 km/h-val gyorsultam a lejtõkön, és hosszú-köves ereszkedés után sem fájt az összes ujjam...
Lehet, hogy akinek tökéletes a kerékpárkezelése, és kemény, mint a szikla, az ugyanúgy megy merev villával, mint telóval, de azért az én habtestemnek a teló való
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#366
Írta 2006. március 25. - 11:39
de aki tényleg rutinos róka, annak nem lesz problémája ez a pár centi miatt. viszont aki ilyen kockázatos helyen lemegy, annak minden elismerésem:) én ilyenkor csak lesni, pislogni szoktam. és azt gondolom magamban hogy eme kollegák szakágat tévesztettek:)
#367
Írta 2006. március 25. - 10:40
Meg kell tanulni úgy menni, h ne pogózzon a gép orrba-szájba, kiállva hajtás amúgy sem jó.
#368
Írta 2006. március 25. - 09:15
felfele persze nem állati zavaró tud lenni a pogózás, de ma már tényleg nem olyan drágák a lockolhatós villák, szóval ez sem mentség
és mondhat bárki bármit, terepen (nem ledöngölt dózerúton) sokkal kényelmesebb telóval menni. régen meg voltak az acél vázak, acél villával, aminek azért volt akkora rugalmassága, mint mostanában egy rövidebb utas telónak de egy hipermerev alu váznál azért megérzed ha nincs teló ...
ettõl függetlenül mindenki azt használ ami neki tetszik, kb. olyan vita mint a markolatváltó kontra pöckölõs.
#369
Írta 2006. március 25. - 08:57
ilyen hosszú utas rendesen mozgó cc-s telót még nem láttam ahol ez probléma lehetne...
az a max ~ 6 centi beülés ilyet okozzon, durva is lenne.
viszont akinek fontosak az izületei is, az hosszútávra ne gondolkozzon merevvillában.
Ezek szerinte te még nem voltál CC bringával durva helyeken, pl. nyeregmögébeülõs lépcsõszerû meredek köves lejtõkön, ahol csak 2vel lehet lefelé csorogni. Az ilyen helyeken elég gázos tud lenni, mikor összezár a villa...
#370
Írta 2006. március 25. - 01:35
viszont akinek fontosak az izületei is, az hosszútávra ne gondolkozzon merevvillában.
Mert a 90-es évek elõtt senki sem biciklizett terepen, ugye? Jó dolog a teló, de nem mindenható. Van élet anélkül is.
#371
Írta 2006. március 25. - 00:56
az a max ~ 6 centi beülés ilyet okozzon, durva is lenne.
viszont akinek fontosak az izületei is, az hosszútávra ne gondolkozzon merevvillában.
#372
Írta 2006. március 24. - 22:28
Amúgy meg egy sima SID Race-m van, amibe nincs lockout, és valami horror, hogy felfelé mennyire zavaró...
#373
Írta 2006. március 24. - 11:54
Én kurta egy évig toltam merevvel, mert nem volt pézem telóra. HALÁÁÁÁÁÁL.
Érdekes, én nem lassultam be a merev villától, pedig egy Skareb Super helyett próbáltam ki újra. Versenyen is mezõnyben szinte csont ugyanott értem be, és plusz fáradtság nem volt. Ja igen, edzeni kell, erre is. Menet közben kicsit más technikát igényel (jobbat), mint a teló.
Én egyikre sem mondom hogy fúj.
#374
Írta 2006. március 24. - 09:53
#375
Írta 2006. március 23. - 00:13
De majd egyszer énis veszek egy ösztelóst.(pl.: NRS )
Aki meg súlymániás az amjd vesz karbon merevvillát 90grammos nyereggel. Az olyan embernek meg szerintem nemfontos, hogy köves részen nemtud olyan jol menni.
#376
Írta 2006. március 22. - 22:43
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#377
Írta 2006. március 22. - 20:33
Ja és ami szintén nem utolsó dolog, a merevvillát nemkell karbantartani.
#378
Írta 2006. március 22. - 20:11
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#379
vendég_kerekeske_*
Írta 2006. március 22. - 19:28
Szóval szerintem kár a merev elõnyeit latolgatni hegyikerózás terén, mert a telónak SOKKAL több van.
Utóirat: mászni nem rossz, de létezik már "lock-out" csoda is.