Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Terelgessük a pacit

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
60 hozzászólás a témában

#41
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
írásban nem értessz egy apró részletet, és máris buktad az egész történetet:) az meg hogy lefelé nem húzod be az elsõ féket satura, hát nem tudom szerintem pusztán csak logikus, még anélkül is hogy bringáznál(minthogy nem kézifékkel lassítassz csúszós kanyarban. hisz az is fék....)
ez ilyen amerikai fíling, mindent az emberek szájába kell rágni úgylátom, a logika ki van csukva.
ha így van, akkor mea culpa.

remélem ez valójában nem így van, mert az nagyon gááááz.

#42
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

ilyen komolyan nem lehet:) ez olyan mintha könyvet olvasnál, de elfelejtenél ráfókuszálni a betükre.


Én a könyvre fókuszálok. Aki minden egyes betûre ráfókuszál, az ne olvasson, mert idegbeteg lesz, hogy óránként csak 1 oldalt tud elolvasni, ezzel õrületbve kergetve a környezetét, akik tömeges öngyilkosságot követnek így el ;) (jó, tudom, kiforgattam :D)

Másrészt: szerintem nem véletlenül hangizk el ez a tanács nem kevésszer. Ha megfogadtam volna a tanácsodat, akkor ma nem bicikliznék, mert az elején nem kevés hibát követtem el (pl letörésnél elsõ fék). Sajnos én nem voltam olyan helyzetben, hogy mástól tanuljak, lévén 92 környékén én voltam az egyetlen a környéken, akinek normális bringája volt, és arra használta, amire ki volt találva (fullmerev Scott). Nem volt kitõl tanulni, és nem kicsit szomjaztam minden tanácsot és morzsát, amit innen-onnan összecsipegettem. Kipróbáltam, ha bejött, maradt, ha nem, hülyeségnek nyivánítottam (néha elhamarkodottan).
Nem azt mondom, hogy lehet újságból-könyvbõl tanulni. De tapasztaltabbak tanácsára szerintem érdemes figyelni - és az csak technikai jellegû dolog, hogy ez szóban vagy írásban történik. Ha nem így lenne, akkom mi szükség lenne pl. edzõkre?

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#43
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ilyen komolyan nem lehet:) ez olyan mintha könyvet olvasnál, de elfelejtenél ráfókuszálni a betükre. persze elõfordulhat hogy egy pillanatra elbambulsz, mert valami nagyon jár a fejedben, borulsz egy nagyot(ált még ez elött visszatérsz magadhoz, és még tudsz menteni), de ez nem azért van mert béna vagy,(vagy kezdõ) hanem mert valami nagyon zavar pl az életben, etc.

de aki tényleg ilyet csinál, az hagyja abba szvsz, illetve jogsit sose szerezzen. mert ha ott is külön kell megtanulnia figyelni arra amit csinál, annak halálos áldozatai lesznek csak.(jó esetben csak õ)


(bocsi h mindig csak az autókkal jövök, de az az egyik legveszélyesebb üzem, és hasonló mód kell figyelni)

#44
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Xabi: ha ez az alapvetõ dolog, hogy arra nézz amerre mész nem egyértelmü, akkor sose legyen a láb-busznál gyorsabb eszközhöz köze az illetõnek, mert úgyis mindig csak magát/mást fog összetörni.


Ezzel nem azt akartam mondani, hogy ne hátrafele figyelgess állandóan, hanem azt, hogy ne bambuld a követ, a vízmosást, a farönköt keresztbe. Lehet hogy ez neked egyértelmû, de szerintem nem kevesen estek ebbe a hibába kezdõ(!!!) korszakukban. Én legalábbis tuti. Oszt nem kinõttem? :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#45
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
kevés olyan embert ismerek, aki remeteként, egyedül a nagy alföldön, esetleg a hegyen komoly technikai rutint fejlesztett ki, még ha volt is neki könyve ilyenrõl. viszont annál több profibb embert ismerek, akinek volt egy társa ebben, ketten együtt húzták egymást bele mindenbe, esetlegesen egy kicsit elörrébb járó társuk is volt.... mit sem ér egy szöveg ha nem látod hogy mit kéne csinálnod, és nem hangzanának el sokkal hasznosabb tanácsok élõben.


Xabi: ha ez az alapvetõ dolog, hogy arra nézz amerre mész nem egyértelmü, akkor sose legyen a láb-busznál gyorsabb eszközhöz köze az illetõnek, mert úgyis mindig csak magát/mást fog összetörni.

#46
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Arról nem is beszélve, hogy vannak nem egyértelmû dolgok is, amit viszont kis odafigyeléssel gyorsan lehet korrigálni.

Ilyen például az, hogy lejtõn lefelé mindig arra nézz, amerre menni akarsz, és az összes akadályt inkább csak odapillantással és perifériás látással figyeld-ellenõrizd. Ez így nem érthetõ annyira, de ez a gyakorlatban azt jelenti, hogyha az ösvényen van elõtted egy kõ, akkor ne kezd el bámulni, hanem azt figyeld, hogy tudsz mellette elmenni. Ha bámulod, majdnem tuti rá is hajtasz - szerintem a kezdeteknél majdnem mindenkinek volt ilyen tapasztalata :)
Nyilván a lényeg az, hogy gyakorolni-gyakorolni-gyakorolni, de ettõl egy kis elméleti fejtágítással fel lehet gyorsítani a folyamatot.
Volt régen a MBAH-ba egy nagyon jó összefoglaló cikk annak idején, kezdõ ridereknek (akkoriban pont az voltam), 10 (?) pontba szedve (valamikor 94 környékén), abból nagyon sokat profitáltam. Olyan örökérvényû tanácsok voltak a lejtõzéshez, hogy állj ki a nyeregbõl, szorítsd a nyerget a comboddal, súlyozd a külsõ pedált, keresd az ösvényt, ezek amik hirtelen eszembe jutnak. Majd megpróbálom megkeresni...

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#47
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
De az sem elhanyagolható, amikor gyakorlatban rájössz, hogy jéééé, errõl beszéltek a cikkben. Hogy is volt pontosan? Inkább elõre, vagy hátra helyezzem a súlyt?

Aki tanult már bunnyzni, egykerekezni, manuálozni, ugratni, tudja mirõl beszélek. Van egy holtpont, ahol már rájöttél az érzésre és abból kell használhatót faragni. Ha van írott anyagod, kevesebb idõ, ha tudod merrefelé tapogatózz, mintha az irányt is sok zsákutca beszopásával kéne kitalálni...

Aktuális civil


#48
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
így is fel lehet fogni. tõlem megkérdezték miért nem tudok bani-zni(ekkor volt egy full merev gepidám)
megkérdeztem, mi a fene az. mondta a srác, hgoy ugrok egyet a bringával. mondom ez nem lehet nehéz, és gyorsan csináltam egy cc-s banit, kecskét. és nem volt nehéz egyántalán. persze a rendes banit már annál több ideig gyakoroltam, míg olyanre fejlesztettem, mint amilyen még a zöld px-em eladása elött volt(igenmagasra felment) de ebbõl is csak az van hogy gyakorolni kell, és menni fog.
nem tudom kezelni az elsõféket, akkor rámarkolok. és rá fogok jönni hogy mi is a gond. leér a pedál kanyarban, akkor nem arra fogok fordítani. mindig felborulnék kanyarban, akkor áthelyezném a testsúlyt, mert észrevenném hgoy valami nem stimmel. józan ész és tanulni, fejlõdni vágyás kérdése.

#49
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Szerintem _alapnak_ jó ha valaki elmondja mit kell csinálni, és fejben "tudod" csak utána jön a koszolás amit J írt, a kikerülhetetlen rész, a gyakorlás!:)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#50
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Én speciel hiába olvasgattam, hogy "magadfelé húzod, áthelyezed a testsúlyt, elõre dõlsz, ráhajolsz a kormányra, kitolod magad alól, ha alád ér az ékezõ, stb." Aztán elkezdtünk kijárkálni LCs-ékkel Veresre, és összekoszoltam magam párszor, aztán kezdtem rájönni, hogy mit is jelent, amit leírtak, meg hogy én se tudnám jobban leírni, mivel úgyis csak az érti meg, aki már legalább 3-szor elrontotta, de ettõl még nem lesz érthetõ annak, aki sosem csinálta.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#51
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ez olyan mint könyvbõl autót vezetni tanulni. elméleti síkon még talán talán hasznos, de a gyakorlatba elég nehéz átültetni... gyakorlat teszi a mestert, nem az olvasás.

#52
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Ha van rá igény, és pörög a téma, felõlem maradhat, vannak jóval kevesebb értelemmel bíró topicok is. Bár azt sosem értettem, hogy hogy akar valaki könyvbõl/fórumról megtanulni ilyesmit.

Ha hiszed, ha nem én könyvbõl és újságból tanultam meg nyúlazni, fékezni, mászni. Akkor még nem ismertem senkit, akitõl elleshettem volna. Mondjuk a képek jól jöttek, de a szöveg is számított. Szerencsére gyorsan megtnultam és nem estem.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#53
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Üdv!

Nekem pedig vannak "gondjaim" az irányítással!!
Egy 20kilós össztelós GEPIDA(eggyel jobb, mint tesco) bringával nyomultam vagy 5 évig. Elõtte is 20 kilós olasz csodákkkal tekertem. Nagyon ment, imádtam, szóval mikor kihalt alólam, volt annyi tudásom, h építettem egy aluvázas CC csodát. ez olyan 11-12 kiló. Az elsõ, hogy majdnem fejreálltam fékezésnél, mer olyan könnyû volt a gép. A másik, hogy mikor elengedtem lazán a kormányt akkor is majnem taknyoltam, mert könnyû volt a gép, nehezebb volt egyensúlyozni. Aztán jöttek még a kevláros gumik, meg a könnyû kerekek, azóta repülök. A teló se egy gigamerev darab...CC-re van.

Van még egy 12centis modolo stucnim, amin keresztül lehet nézni... sajnos csavaró erõkre kicsit rugalmasan reagál, a kormányt megmarkolva csavargatni tudom, mintha autó kormány lenne. Oldalra meg vertikálisan persze merev, mint állat. Ez, meg a könnyû gép mennyire okozhatja azt, hogy kicsit "nehézkes" a gép irányítása? Valaki tapasztalt már ilyet? Nem érzem olyan lendületesnek a gépet, nem reagál azonnal. Olyan érzés, mintha az egész gép gumiból lenne. Még nem estem el egyszer sem de nem érzem olyan biztonságosnak, mint a régi százkilós acélbringát.

Másként: mitõl lesz fordulékonyabb, merevebb, a paripa? Vagy az egész megszokás kérdése.

szvsz pl a 120 hosszú stucni /hozzá gondolom keskeny kormány/ nem éppen az "idegbeteg" gyors reagálás eszköze....-furcsa de számit az az 1-2 centi-
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#54
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
Üdv!

Nekem pedig vannak "gondjaim" az irányítással!!
Egy 20kilós össztelós GEPIDA(eggyel jobb, mint tesco) bringával nyomultam vagy 5 évig. Elõtte is 20 kilós olasz csodákkkal tekertem. Nagyon ment, imádtam, szóval mikor kihalt alólam, volt annyi tudásom, h építettem egy aluvázas CC csodát. ez olyan 11-12 kiló. Az elsõ, hogy majdnem fejreálltam fékezésnél, mer olyan könnyû volt a gép. A másik, hogy mikor elengedtem lazán a kormányt akkor is majnem taknyoltam, mert könnyû volt a gép, nehezebb volt egyensúlyozni. Aztán jöttek még a kevláros gumik, meg a könnyû kerekek, azóta repülök. A teló se egy gigamerev darab...CC-re van.

Van még egy 12centis modolo stucnim, amin keresztül lehet nézni... sajnos csavaró erõkre kicsit rugalmasan reagál, a kormányt megmarkolva csavargatni tudom, mintha autó kormány lenne. Oldalra meg vertikálisan persze merev, mint állat. Ez, meg a könnyû gép mennyire okozhatja azt, hogy kicsit "nehézkes" a gép irányítása? Valaki tapasztalt már ilyet? Nem érzem olyan lendületesnek a gépet, nem reagál azonnal. Olyan érzés, mintha az egész gép gumiból lenne. Még nem estem el egyszer sem de nem érzem olyan biztonságosnak, mint a régi százkilós acélbringát.

Másként: mitõl lesz fordulékonyabb, merevebb, a paripa? Vagy az egész megszokás kérdése.

#55
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Druszám ~7 éve kezdte az extrémkedést, eleinte autodidakta módon esett-kelt :) Aztán a Krizsák meg az Indián mellett kezdett el repkedni, iszonyat sokat fejlõdött ez alatt pár év alatt.
Aztán most szeretne a DH-ban is elérni valamit, bár gép még nincs, de van két könyve, specifikus edzés és technika,és azt mondja, elég hasznos, szal van, amit így is el lehet lesni...
Más kérdés, h fórumon mennyi tévhit, és milyen kevés valós, használható információ van :P

#56
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
amennyiben lefelé sosem közlekedik, úgy természetesen felesleges bármilyen fék használata :rolleyes:

#57
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Feltétlenül. :blabla:

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#58
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Én találkoztam már olyan montissal, aki azt mondta, hogy az elsõ féket úgyse használjuk soha...
Lehet, hogy mégiscsak kell ez a téma?

#59
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
szerintem aki tényleg aktív sportként ûzi a kerékpározást, az elöbb utóbb magától is rájön, vagy hallottam valahol és kipróbálom jelleggel rájön a helyes kerékpárkezelési technikákra, gondolok itt az elsõ fék használata, meredek lejtõn beülés a nyereg mögé, kanyarodáskor helyes hajtókar tartás, stb. stb. aki pedig csak hétvégén elteker a rómaira benyalni egy lángost annak azzal a tempóval, azon az úton, neadjisten azon a szintû kerékpáron (nem leszólás, csak van akinek már 40 eft is sok egy bringára) tökéletesen megfelel az a technikai tudás amit 6 évesen szedett össze. például egy nénikének aki világéletében kontrás pb.-vel járt, nehéz lesz elmagyarázni hogy miért lenne jobb ha azt a kart használná ami a kormányon van, mikor õ még sose nyúlt hozzá az elmúlt 60 évben.

amikor elkezdtem montizni pl. én is nyeregben ülve nyomattam lefelé (máig nem értem hogy nem estem pofára egy meredekebb szakaszon), de aztán szép lassan kialakul a megfelelõ technika.

#60
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Ha van rá igény, és pörög a téma, felõlem maradhat, vannak jóval kevesebb értelemmel bíró topicok is. Bár azt sosem értettem, hogy hogy akar valaki könyvbõl/fórumról megtanulni ilyesmit.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"