Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Terelgessük a pacit

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
60 hozzászólás a témában

#1
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Ezt valaki magyarázza el légyszi, mert láma vagyok és nem értem!

sztem ez tipikuson olyasmi amit tudsz is, meg csinálsz is, esetleg nem tudatosan.

fenti testtartást gyors, szélesnyomú lejtõkön, nagyívû kanyarokban használjuk (kéne használnunk következetesen, nálam is csak karácsony óta tudatosodott, Chris Sidwells könyv).

nyeregbõl kissé kiemelkedsz, hátrébb 'ülsz', felsõtest kissé lejjebb (nálam legalábbis), laza vagy de mégis azonnali beavatkozásra kész. És igen, ülés combjaid között, kapcsolat bicóval így elég laza, hogy hátsó kimozogja az akadályokat, de elég szoros, hogy csípõvel irányíthass.

szöveg talán nem elég részletes, markolás szó talán túlzott, lehet, hogy a félreértést a szöveg amerikai eredete okozza:
a nekik kemény telórugó nálunk csak közepes,
ami nekik markolás az nálunk csak stabil fogás
a második p néma!

#2
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Namost lehet, hogy én vagyok gyér, de nekem hegymászásnál az egyik fõ probléma a levegõhöz jutás szokott lenni, az pedig biztosan nem segít, ha összenyomom a tüdõmet...


Szerintem ez ügyben viszonylag egyértelmû a helyzet (de azért majd tesztelés...)
1. Hosszú, nem nagyon meredek, kevésbé technikás emelkedõt tüdõbõl másszuk meg, a tüdõ munkáját próbáljuk megkönnyíteni - könyök szét.

2. Meredek, technikás emelkedõn (hosszabb emelkedõ ilyen szakaszán) inkább az egyensúlyozáson, tekerés-hatékonyságon, (kényszerû) irányváltásokon van a hangsúly - könyök be, ...

Valószínûleg, ahogy hegymászási technika fejlõdik, ua emelkedõ kevésbé tûnik meredeknek lehet lazulni.

3. És van még a hosszú, meredek, technikás emelkedõ - itt meg szimplán erõsnek kell lenni:)
a második p néma!

#3
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás



Negyedik tipp: Markolj - a comboddal!
(Egy jó csaj az én derekamat is megmarkolhatná a combjaival – egyéni vélemény)
Te és a bicajod egy test, egy lélek vagytok. Az idõn és téren egyként suhantok át, és bár vannak idõszakok, amikor a bicajosnak el kell magát különítenie a kerékpár mozgásától, legtöbbször a 11 kg-os bicajt és 68 kg-os tulajdonosát egy 80 kg-os nem robbanó lövedékké akarod változtatni. Ez leginkább lejtmenetben térül meg. Ahhoz, hogy eggyé válj kerékpároddal, akár ülve, akár állva, de vissza kell másznod a nyeregbe és comboddal belemarkolni az ülés csúcsába. Minél szorosabban tapadsz a bringára, annál simább lesz a repülés. Ha hátul lelógsz egy kicsit, és combra veszed a nyerget, a bicaj eleje ”lebeghet”, míg hátsó fele hozzátapad a bicajoshoz, így a fejedben lévõ ötletek gyorsan megvalósulnak –irányt változtatsz.


Ezt valaki magyarázza el légyszi, mert láma vagyok és nem értem!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#4
regent

regent

    vendég

  • fórumtag
  • 233 hozzászólás
Mennyire örültem volna ezeknek az infóknak azelöött, mielööt elkezdtem volna bicajozni (persze még most is nagyon jól jönnek). Akkor biztosan elkerültem volna néhány hülyeséget. Például, hogy egy meredek erdei ösvényen a legkönnyebb fokozaton akartam feltekerni, mondván, hogy úgy majd könnyüü lesz. Könnyüü is volt tekerni, de aztán csak elfogyott a lendület, meg kellett állnom, és utána igen nehéz volt újra visszaszálni a bringára :) Mire egyet tekertem a pedálon (gyakorlatilag lenyomtam az egyiket) éppen haladtam 5 cm-t, és a bringa már döölt is. A másik lábamat esélyem sem volt rátenni a pedálra. Aztán szépen lassan feljebb váltogattam vagy 5 fokozatot, és a végén sikerült is nyeregben maradnom és feltekernem. Azóta egy kicsit inkább eröölködök.

#5
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Lehet hozni példákat és ellenpéldákat. A képen szintén megfigyelhetõ egyébként az elõredõlt pozíció, és a könyök is a vállakhoz képest ha nem is párhuzamos, de 30 fok alatti, vagyis ugyanezt a testhelyzetet hozza, kissé nyitottabb könyökkel. Szerintem sok kezdõ követi el azt, hogy nem hajol elõre, majdnem egyenes háttal és majdnem nyújtott karokkal "húzza" magát fölfelé, ennél ez a pozíció sokkal hatékonyabb.

És pláne ezért mondtam, hogy mindenkinek meg kell találni a saját stílusát. Nincsennek bevett receptek, neked ez jön be, neki az, harmadiknak amaz. Még csak az sem mérvadó, ki a gyorsabb, mert ez sokkal inkább testalkat-izomzat-kondíció kérdése. Tekerj úgy, ahogy neked kényelmes, és amit hatékonynak érzel. De egy próbát szerintem mindenkinek megér kipróbálni, akinek még nincs kialakult stílusa.

A fekvõtámasz példád sántít egy csöppet, ott ugyanis tolsz, itt meg húzol, ráadásul inkább statikusan tartod a felsõtestedet, hogy a lábaid hatékonyan tudjanak dolgozni.

Szal mint mondottam, a puding próbája az evés, és minden tiszteletem annak, aki ekkora emelkedõn fölteker, én jelen pillanatban tuti képtelen lennék rá, még ha ostorral vernek, akkor sem :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#6
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Van még egy érvem a könyökkitolás mellett: pont ugyanaz, mint a fekvõtámasznál. Ha a kar a test mellett típusú fekvõtámaszt nyomod, az nehezebb, mint a hagyományos, mert ebben az esetben jórészt a tricepsz dolgozik, míg a hagyományosnál a munka megoszlik a tricepsz és a mellizom között. Lehet, hogy mászásnál nem pont a melleden, hanem a hátadon lévõ izmok dolgoznak, sajnos ennyire nem értek hozzá, de az biztos, hogy több a testmunka, és a törzs izomzata mindenképpen többet bír, mint a kar.
Félreértés ne essék, nem gyõzködni akarok senkit, csak próbálok gondolkodni :-))

#7
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Képet szabad? :-)

Feltöltött kép

Bár a képen látható versenyzõ nem profi, elég szép helyen futott be a Leadville 100 versenyen (pontosabb info pl. a cyclingnews-on, vagy akár a fat cyclist blogon). Én profi sosem leszek, amatõrnek is kevés vagyok, de ha lehet példaképet választani, akkor mondjuk legyen õ. Akkor is, ha nem jó a technikája :-P

#8
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Mindenkinek magának kell megtalálni a hozzá legjobban passzoló stílust, mindenesetre szerintem érdemes kipróbálni ezt a pozíciót, tényleg sokkal merevebb az ember fölsõteste és hasizma, nem himbálózik összevissza, és (én legalábbis) érzehetõbben hatékonyabban bírja nyomni a pedált. Érdemes megfigyelni a profikat vagy a róluk készült emelkedõn készült képeket - elõredõlnek, könyök oldalt a testtel majdnem párhuzamos, (nem kell odaszorítani, csak ott tartani) könyök behajlítva. Nem hiszem, hogy véletlen :)

Nyilván az is igaz, hogy mindenkinek magának kell megtalálni a számára leghatékonyabb pozíciót, és nyilván teljesen más technika kell egy SShez, mint egy hagyományoshoz :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#9
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
van nyulazás, meg kecskézés, csak ezek olyan esetlenül hangzanak. ezért lett báni. :) (ami meg hülyén néz ki leírva) volt ilyen topik is, hogy minek mi legyen a magyar neve, ha jól emlékszem

#10
gkulcsar

gkulcsar

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Ötödik tipp: Mássza a karjaiddal!
A legtöbb ember azt hiszi, hogy mászni a lábakkal és tüdõvel szokás. Nem! Amikor hegyet mászol, döntsd elõre felsõtested, és tartsd magadhoz közel könyököd. Ez az elõre dõlt, ”könyök be” technika összehúzza a hasizmokat, ami az egész testet megmerevíti. A legtöbb versenyzõ nem gondolkodik a test szorosan tartásáról. Ha testedhez közel tartod karjaidat, és összezsugorítod felsõtested, lábaid teljes erõvel tudják nyomni a hajtókart (kevesebb energiád vész el a felsõtest rugalmassága miatt).


Namost lehet, hogy én vagyok gyér, de nekem hegymászásnál az egyik fõ probléma a levegõhöz jutás szokott lenni, az pedig biztosan nem segít, ha összenyomom a tüdõmet. Az oké, hogy rendesen kapaszkodni kell a kormányba, meg lényegében egész testtel dolgozni, de mászásnál a légellenállás úgysem számít, ezért én mindig a legszélén fogom a kormányt - gyakran a kormányszarvat -, és nem befelé, hanem kifelé nyomom a könyökömet. Illetve most a hegyi gépemen túl hosszú a stucni, így a könyököm majdnem nyújtva van, legalábbis érzésre :-) Szóval azt nem értem, hogy miért kell összepréselnem magam ahhoz, hogy meg tudjam feszíteni a különbözõ törzsizmokat (mert lényegében errõl van szó).
Egyébként a helyes mászási technika elsajátításában szerintem borzasztó sokat segít a fixmeghajtás használata, egyrészt hirtelen minden emelkedõ roppant meredekké válik, másrészt egy bizonyos meredekség felett _csak_ a jó technikával tudsz felmászni, különben visszapattansz a pedálról, hiszen nincs hova visszaváltani. Azt is hamar megtanulja az ember, hogy a nyeregbõl kiállni kétélû fegyver, hirtelen lendületet ad, de kiállva nem tudod rendesen húzni a pedált (csak nyomni). A mászáson kívül is van egy csomó dolog, pl. akadályon átjutni úgy, hogy tehermentesíted a nyerget, de nem állsz ki, és nem is hagyod abba a tekerést (mert nem teheted), stb. Az erõfejlesztésrõl, körkörös tekerésrõl nem is beszélve. Vattafíling.

Más: nyelvmûvelõ szakkör. A "banizás" helyett kéne valami más kifejezést találni, vagy legalább helyesen leírni. Emlékszem, még mikor a grundon fociztam, rendszeresen kiabálták a többiek, hogy "kornél", eleinte nem tudtam, mirõl van szó. Késõbb kiderült, hogy a szöglet angolul valószínûleg corner, ezt magyarosították elõbb kornerre, aztán a grundon kornél lett belõle :-)
A bunny hop nyusziugrást jelent, tudom, kevéssé hangzik menõn, hogy nyusziugrottam egyet, de akkor legalább rendesen angolul írjátok le, plííz! :-)

#11
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Konásandrás: ezúton is (gondolom sokak nevében) thx az írásmunkáért. Gondolom, nem csak én olvasgatom némi nosztalgiával :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#12
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás
Megj, Xabi négy pontjához, valahol 3-4 között van az amikor elõször megérzed, most jó volt (vki említette mint holtpont), és következõ gyakorlásnál már ezt, magát az érzést próbálod felidézni.

Mégegyszer r e s p e c t :) a kemény írásmunkákért, az ötletekért. Feldolgozás folyamatban.

Feladvány.2 lett volna a nagyon éles kanyar, de Thommey már megoldotta - most már csak nekem (nektek?) kell megoldani.:)
a második p néma!

#13
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
...folytatás:

Hatodik tipp: Spórolj az idõvel –most válts!
A versenyzõk mindig ”fokozat tetejérõl” beszélnek. Ez azt jelenti, hogy gyors fordulatszámmal tekernek, anélkül, hogy küszködnének. Akár hiszed, akár nem, a bicajosnak kevesebbet kell dolgoznia egy magasabb fokozatban, mint alacsonyban (ha fokozat ”csúcsán” van). A legjobb módszer a csúcs eléréséhez, hogy gondolj úgy a bicajod hajtómûvére, mint egy automata sebességváltóra. Folyamatosan 80-90 pedálfordulattal tekerj, akármilyen fokozatban is vagy, és válts le-fel a fokozatokon belül, hogy tartsd az állandó fordulatszámot. A cél az, hogy akkor válts fokozatot, amikor változik a pedálozás; le (kisebb fokozatba), ha nehezebb, fel (nagyobb lánckerékre), ha könnyebb. A fordulatszám a lehetõ legegyenletesebb maradjon. Ahhoz, hogy elérd ezt az automatikus sebességváltást, olvasnod kell a terepbõl. Ha 80 pedálfordulattal repesztesz a laposon, és látod, hogy jön a hegy, ahogy eléred a hegy alját, le kell váltanod, hogy ugyanazzal a ropogós ütemmel tekerhess. Éppen csak mielõtt az emelkedõ tetejére érsz, válts vissza (fel, nagyra), hogy sima maradjon az átmenet és egyenletes. Egyértelmû, hogy a meredek emelkedõk és az erõs lejtõk megkívánják az automatizmus megszakítását, de gyakorlással gyorsan visszatérhetsz a fokozat csúcsúra.

Hetedik tipp: Nézz elõre!
Ne a bicajod elsõ kerekét bámuld! Semmit nem tudsz tenni a bukkanók, vízmosások és kövek ellen, amiken most kerekezel át. Nézz elõre az ösvényen. Meddig? Kezdetben minimum 16 méterre, majd minél gyorsabban hajtasz, annál messzebbre kell nézned.
Minden kezdõ MTB-s lehajtja a fejét. Helytelen! Ha elõre nézel, el tudod tervezni azt a vonalat, amit követni akarsz, engedheted a bicajt alattad dolgozni, és tarthatod a sebességed. Nehéz hozzászokni a fel a fejhez, de ha egyszer felfogod, gyorsabban tudsz menni. A versenyzõk –John Tomactól Mario Andretti-ig –úgy vélik, hogy a gyorsaság és az elõretekintés kéz a kézben járnak (ezt csak az elõrenézéssel lehet megtenni).

Nyolcadik tipp: Használd a mind a két féked!
Nincs olyan élõ bicajos, akit ne figyelmeztettek volna túl sok elsõ fék markolászásra. Bár igaz, hogy túl sok elsõ fék használat átdob a kormányon, az is igaz, hogy a fékerõ 70%-a az elsõ fékben van. Nem hatékony, ha csak a hátsó féket használod, energiát pazarolsz vele, és sietteti a hátsó rész kicsúszását. A helyes fékezés kulcsa röviden: 1.Az elsõ és hátsó féket egyszerre használd! 2.N e blokkold le a hátsó kereket. Azok a kerekek, amik nem forognak, csúszni fognak, a csúszó kerék nem szabályozható, és nem tud elég jól a földbe kapaszkodni ahhoz, hogy megállítsa a bicajt. 3.Amikor lehetséges, egyenes vonalban fékezz! (Lásd elsõ tipp.) 4.Úgy állítsd be a féket, hogy maximálisan hatékony legyen (nem lehet hátrább/ beljebb húzni) a kar ívének pontosan a felénél. Ez a ”félút” szabály engedi, hogy a fékpofák megfelelõ távolságra legyenek a felniktõl, ne érintsék meg a mozgó kereket, és a kerékpárosnak elég helyet biztosítson a fékek finom behúzásához, a fékkarra mért nyomaték segítségével.

Kilencedik tipp: Ne az akadályt bámuld!
Ne tapadj rá szemeiddel az elõtted lévõ akadályra, és ne célozd meg azt! Ha ez út közepén vagy követ látsz, amit ki akarsz kerülni, akkor ne bámuld! A tudatalatti különös utakon jár; ha arra összpontosítasz, amitõl félsz, amire gondolsz, és amit látsz, akkor azt meg is fogod célozni. Ha a terepen olyan követ látsz, amit ki akarsz kerülni, akkor ne nézz rá! Nézz túl rajta. Oda figyelj, ahová menni akarsz, és ne oda, ahová nem készülsz. Az ilyen fajta becélzás nagy veszélyeket rejt a kezdõ montis számára, mert õk félnek leginkább az eséstõl, ütközéstõl, kövek elgázolásától és a vízmosásoktól. Annyira félnek, hogy a negatívra koncentrálnak, így eszük és bicajuk követi ezt.

Tizedik tipp: Gondolj a láncodra!
A lánc himbálódzása a hegyikerékpáros ellensége. Amikor kezd kilazulni a láncod, és elkezd ide-oda verõdni, felmerül a lánc leesésének, a veszélye (láncvilla és gumi közé). Nem jó! Ha esélyt akarsz kapni a láncbeakadás elleni harcban, akkor a nagy fokozatra kell váltanod, ha gyorsan zúgsz le a tetõrõl. Ezzel a legnagyobbra történõ váltással a fölösleges láncot felveszi a fogaskerék, meghúzza a rugót, és csökkenti a lánc ledobódásának esélyét.
Minden hegyrõl lefelé a nagy fogaskerékre váltani kínlódás, de jobb mint az aljában észrevenni, hogy láncod a hajtómûcsapágyról csüng le. Ahogy felérsz a tetõre, szedd fel a fölösleges láncot, mielõtt elindulnál lefelé. Természetesen a tökéletesen sima lejtmenetben nem lesznek hepék és hupák, amik ledobhatják a láncot, ezért elõször használd a fejed, de legyél felkészülve a lánc hirtelen felvételére! Sok kiállítási darabnak túl hosszú a lánca. Ha le akarod mérni láncod helyes hosszát, válts elöl és hátul a legnagyobb fogaskerékre. Három lehetõség van: 1.Láncod nem elég hosszú ahhoz, hogy a nagy/nagy vagy kicsi/kicsi kombinációt használd. Lehet hogy az árus azt mondta, soha ne válts keresztbe (nagy/nagy vagy kicsi/kicsi), de mindenki ezt teszi. Addig tegyél szemeket a láncba, amíg használni nem tudod a nagy/nagy fokozatot. 2.Láncod simán viszi a nagy/nagy fokozatot, és a hátsó váltó mozogni tud. Ez a túl sok lánc jele. Vegyél ki szemeket. 3.Ajánljuk, hogy éppen csak elég láncot használj ahhoz, hogy a nagy/nagy fokozatot használni tudd. A hátsó váltó 45 fokkal elõrébb lesz húzva, és a lánc feszes, de nem túl szoros. 

Remélem nem túl értelmetlen sor lett, de siettem vele (1és negyed óra alatt lett kész) és itt-ott elkalandozott a szemem a sorok között.

Ui: magellanboy-t nem lehetne kiszavazni innen? Minden héten kitennénk valakit a fórumról! Én vele kezdeném!

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#14
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
Idézet az 1993.évi szeptember havi MBAH-ból. Cikk írója nem volt feltüntetve, de sejtésem szerint David Erickson keze munkája lehet.

A száguldozás 10 aranyszabálya

10 jó tanács a gyorsaságra vágyóknak
A hegyi-kerékpározáshoz mindenki hozza saját, jól bevált trükkjeit. A síelõknél ez a nagy sebességnél érzett biztonság, a morocrossosok ügyesen fordulnak és ugratnak, a BMX-et gyûrõk kiválóan kezelik a gépet. A futóknak megvan a kondijuk a tekeréshez, a mérnökök precizitásukat, a matematikusok elemzõ gondolkodásmódjukat hozzák. Senki sem született hegyikerékpáros; mindenki hozza magával a legjobbat és a legrosszabbat, eztán hajt, ahogy csak tud.
Bármi is legyen a legmenõbb tulajdonságod, azt azért használni is kell. Az MBA tesztbrigádja fel akar mindenkit sötétíteni a 10 tuti tipprõl, amik egy éjszaka alatt javíthatnak sebességeden. A síelõ majd megtudja, amit a BMX-es már tud, az országútiból a motocrossost farag, és mindenkibõl általában jobb bicajost. Legalábbis azokból, akik hagyják magukat befolyásolni.

Elsõ tipp: Lassulj le ahhoz, hogy felgyorsulhass!
Gyorsabban mehetsz montiddal, ha a kanyar elõtt lassítasz. Elméletileg, ha a kanyar elõtt visszaveszed a sebességed, ez lehetõvé teszi, hogy egyenletes, sima, fékezés nélküli sebességgel vedd be a kanyart. A nagymenõk, mint például Overend, LA Slow vagy Tomac, a kanyarba bemenet lassítanak, majd megpróbálnak felgyorsítani az ívbõl kifelé menet (az ív csúcsától még bele is tekernek).
Emlékezz, a bicaj a lendület által hajtott gép, fõleg ha motorhoz vagy autóhoz hasonlítjuk. Ha megfékezed az MTB lendületét, sok fizikai erõbe fog kerülni, mire visszagyorsítod. A motoron vagy autón nem kel. Nyomass meg egy Porschet, taposs a fékre, majd csapj újra a lovak közé. Bumm! Hála a belsõégésû motornak, repesztesz tovább! Állj meg Diamond Backeddel, és ez neked 100 méterbe fog kerülni (No, és sok belsõ égésbe tüdõdben és lábadban). A sebesség és lendületes egyenletessége fontosabb a kanyarodásnál, mint gyorsan tépni a fordulóig, ráharapni a fékekre, aztán a lelked is kitaposni. Gurulás tökéletes sebesség mellett – ez a kulcs. Amikor átgurulsz a kanyaron, a külsõ pedálod (jobb kanyarnál bal pedál és fordítva) tartsd lent, és tedd rá a súlyod, hogy nagyobb legyen a tapadás. A belsõ térded (lásd megjegyzést a pedálnál) tartsd kifelé és ferdén, az ív csúcsa felé irányozva. A fékezést addig intézd el, amíg a bicaj egyenesen megy. Gyakorold, amíg simán nem megy.

Második tipp: Mássz ki a nyeregbõl!
Általános tévhit, hogy amikor felállsz bicajodon, magasabbra helyezõdik a súlypont, de ez nyakatekert módon mégsem igaz! Amikor ülsz, a nyereg forgóponttá változik, és ahogy felállsz, úgy helyezõdik át az emelõpont a pedálra. A súly helyének (nem az összsúlynak) ilyen változása durva terepen stabilabbá teszi a bicajt. A felállás a legjobb módszer arra, hogy köves, vízmosásos vagy bukkanós terepen tudd irányítani a gépet. Figyeld magad elõtt a terepet, és készülj fel, hogy fel kell állnod! Amikor állsz a pedálon, a lábaid mint óriási lengéscsillapítók mûködnek, csökkentik a testedet érõ megrázkódtatásokat. A csillapítható döccenések és ütõdések száma hosszú távon nagy különbséget jelenthet.
Amikor felállsz, hogy átvészelj egy-egy akadályt, lazítsd el felsõtested. Ne a halálfogást gyakorold a kormányon! A markolat görcsös fogása arra kényszerít, hogy súlyod elõre helyezd, ami miatt keményebben kapod az ütéseket, mint a szokásos. Fogadd meg ezt a 6 tanácsot, amivel merev bicajod teleszkópossá teheted (mindössze azzal, hogy kiállsz a nyergbõl): 1. Állj fel! 2.Lazíts! 3.Ne szorítsd annyira a markolatot! 4. Állítsd vízszintesbe a pedálokat! 5. Kicsit hajlítsd be a térdedet! 6. Hagyd melózni a bicajt és a lábaidat!

Harmadik tipp: Ólmozd a külsõ pedált!
Ha nagy sebességû íveken, gyors kanyarokon, downhill bigyókon vagy erdészeti utak hajlatain akarod átnyomni bicajod, nagy figyelmet kell fordítanod a külsõ pedál megnehezítésére. Ha testsúlyod nagy részét a külsõ pedál megnehezítésére. Ha testsúlyod nagy részét a külsõ pedálra helyezed, elég erõvel közvetíted súlyod a bicaj vázába ahhoz, hogy a gumik hozzátapadjanak a terephez. Ahogy belezúgsz egy jobbos kanyarba, a belsõ (jobb) pedál legyen felsõ állásban, hogy ne akadjon a földbe, ha megdöntöd a bicajt. Amikor a belsõ pedál fönt, a külsõ pedál lent. Ahogy kezdesz kanyarodni, súlyod át kell helyezni a külsõ pedálra, úgy hogy lábaddal lenyomod. Gondolj külsõ pedálodra úgy, mint egy karra, ami a talajba próbálja nyomni a vázat. Ez a gyors kanyarodás titkos kulcsa.

Negyedik tipp: Markolj - a comboddal!
(Egy jó csaj az én derekamat is megmarkolhatná a combjaival – egyéni vélemény)
Te és a bicajod egy test, egy lélek vagytok. Az idõn és téren egyként suhantok át, és bár vannak idõszakok, amikor a bicajosnak el kell magát különítenie a kerékpár mozgásától, legtöbbször a 11 kg-os bicajt és 68 kg-os tulajdonosát egy 80 kg-os nem robbanó lövedékké akarod változtatni. Ez leginkább lejtmenetben térül meg. Ahhoz, hogy eggyé válj kerékpároddal, akár ülve, akár állva, de vissza kell másznod a nyeregbe és comboddal belemarkolni az ülés csúcsába. Minél szorosabban tapadsz a bringára, annál simább lesz a repülés. Ha hátul lelógsz egy kicsit, és combra veszed a nyerget, a bicaj eleje ”lebeghet”, míg hátsó fele hozzátapad a bicajoshoz, így a fejedben lévõ ötletek gyorsan megvalósulnak –irányt változtatsz.

Ötödik tipp: Mássza a karjaiddal!
A legtöbb ember azt hiszi, hogy mászni a lábakkal és tüdõvel szokás. Nem! Amikor hegyet mászol, döntsd elõre felsõtested, és tartsd magadhoz közel könyököd. Ez az elõre dõlt, ”könyök be” technika összehúzza a hasizmokat, ami az egész testet megmerevíti. A legtöbb versenyzõ nem gondolkodik a test szorosan tartásáról. Ha testedhez közel tartod karjaidat, és összezsugorítod felsõtested, lábaid teljes erõvel tudják nyomni a hajtókart (kevesebb energiád vész el a felsõtest rugalmassága miatt).

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#15
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Szerintem inkább így mûködik:
1. Elolvasod, elviekben mit kell csinálnod
2. Kipróbálod-próbálgatod-gyakorlod
3. Ha beválik, elkezded tudatosan alkalmazni
4. Egy idõ után automatikussá válik, tudattalanul, "ösztönösen" alkalmazod.

Nálam például ilyen evolúciót járt be a lejtõzésnél a nyereg combbal történõ "megmarkolása", szorítása.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#16
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.292 hozzászólás
"amit nem olvasol azt úgyis egyszer megtanulod" - ez nem igaz.
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel

#17
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
A könyvek csak tudatossá taszik a cselekvéseidet. De amit nem olvasol azt úgyis egyszer megtanulod, a könyv egy kicsit gyorsítja a tanulást. Mindent neked kell megtanulni alkalmazni. Ha leírják hogy kell csavartszaltót ugrani, nem biztos hogy meg is csinálod, de alapnak jó az elméleti tudás és tényleg sokat segít, de a lényeget te viszed véghez.
De ez csak az én egyéni vélmenyem....lehet vétózni:)

#18
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.292 hozzászólás
Akárki akármit mond, számít az elméleti tudás. Egy könyv nem olyan, mint a kungfu program a mátrikszban, de azért a tudatalattidba elülteti a bogarat és ha ott vagy és csinálni kell, akkor ez elõ is jöhet. Én ajánlom mindenkinek Lopes-nak a mastering mountain bike skills-et, rengeteg új dolgot kaptam tõle és nem mellesleg nagyon szórakoztató nyelvezettel van megírva.

Egy példa, amit az olvasás óta használok: úgy tudod a fékezésedet sokkal erõsebbé tenni, ha a bringát fékezés közben belenyomod a földbe. Szó szerint, bele kell pumpálni. Ezzel a kerekeid tapadása sokkal jobb lesz és nagyobb lesz alassulás is. Ha belegondolsz tök evidens, de én pl eddig nem használtam ennyire tudatosan és erõteljesen, pedig én azért elég sokat kisérletezgetek.
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel

#19
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Igen Ned Overend valóban köztünk van, mitöbb magyarul fórumozik:rolleyes:
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#20
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Na ez a lényeg a cc-maraton-ban!!!(Szép és tömör összefoglalása a jó eredményekhez szükséges dolgoknak, már csak a motiváció hiányzik, de azt mindenki máshonnan kapja) Jó tudni hogy ilyen eszes emberek is vannak köztünk:D