Jelentkezz be Regisztrálj
Terelgessük a pacit
#41
Írta 2006. március 12. - 13:27
ez ilyen amerikai fíling, mindent az emberek szájába kell rágni úgylátom, a logika ki van csukva.
ha így van, akkor mea culpa.
remélem ez valójában nem így van, mert az nagyon gááááz.
#42
Írta 2006. március 12. - 13:07
ilyen komolyan nem lehet:) ez olyan mintha könyvet olvasnál, de elfelejtenél ráfókuszálni a betükre.
Én a könyvre fókuszálok. Aki minden egyes betûre ráfókuszál, az ne olvasson, mert idegbeteg lesz, hogy óránként csak 1 oldalt tud elolvasni, ezzel õrületbve kergetve a környezetét, akik tömeges öngyilkosságot követnek így el (jó, tudom, kiforgattam )
Másrészt: szerintem nem véletlenül hangizk el ez a tanács nem kevésszer. Ha megfogadtam volna a tanácsodat, akkor ma nem bicikliznék, mert az elején nem kevés hibát követtem el (pl letörésnél elsõ fék). Sajnos én nem voltam olyan helyzetben, hogy mástól tanuljak, lévén 92 környékén én voltam az egyetlen a környéken, akinek normális bringája volt, és arra használta, amire ki volt találva (fullmerev Scott). Nem volt kitõl tanulni, és nem kicsit szomjaztam minden tanácsot és morzsát, amit innen-onnan összecsipegettem. Kipróbáltam, ha bejött, maradt, ha nem, hülyeségnek nyivánítottam (néha elhamarkodottan).
Nem azt mondom, hogy lehet újságból-könyvbõl tanulni. De tapasztaltabbak tanácsára szerintem érdemes figyelni - és az csak technikai jellegû dolog, hogy ez szóban vagy írásban történik. Ha nem így lenne, akkom mi szükség lenne pl. edzõkre?
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#43
Írta 2006. március 12. - 12:54
de aki tényleg ilyet csinál, az hagyja abba szvsz, illetve jogsit sose szerezzen. mert ha ott is külön kell megtanulnia figyelni arra amit csinál, annak halálos áldozatai lesznek csak.(jó esetben csak õ)
(bocsi h mindig csak az autókkal jövök, de az az egyik legveszélyesebb üzem, és hasonló mód kell figyelni)
#44
Írta 2006. március 12. - 12:47
Xabi: ha ez az alapvetõ dolog, hogy arra nézz amerre mész nem egyértelmü, akkor sose legyen a láb-busznál gyorsabb eszközhöz köze az illetõnek, mert úgyis mindig csak magát/mást fog összetörni.
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy ne hátrafele figyelgess állandóan, hanem azt, hogy ne bambuld a követ, a vízmosást, a farönköt keresztbe. Lehet hogy ez neked egyértelmû, de szerintem nem kevesen estek ebbe a hibába kezdõ(!!!) korszakukban. Én legalábbis tuti. Oszt nem kinõttem?
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#45
Írta 2006. március 12. - 12:41
Xabi: ha ez az alapvetõ dolog, hogy arra nézz amerre mész nem egyértelmü, akkor sose legyen a láb-busznál gyorsabb eszközhöz köze az illetõnek, mert úgyis mindig csak magát/mást fog összetörni.
#46
Írta 2006. március 12. - 12:38
Ilyen például az, hogy lejtõn lefelé mindig arra nézz, amerre menni akarsz, és az összes akadályt inkább csak odapillantással és perifériás látással figyeld-ellenõrizd. Ez így nem érthetõ annyira, de ez a gyakorlatban azt jelenti, hogyha az ösvényen van elõtted egy kõ, akkor ne kezd el bámulni, hanem azt figyeld, hogy tudsz mellette elmenni. Ha bámulod, majdnem tuti rá is hajtasz - szerintem a kezdeteknél majdnem mindenkinek volt ilyen tapasztalata
Nyilván a lényeg az, hogy gyakorolni-gyakorolni-gyakorolni, de ettõl egy kis elméleti fejtágítással fel lehet gyorsítani a folyamatot.
Volt régen a MBAH-ba egy nagyon jó összefoglaló cikk annak idején, kezdõ ridereknek (akkoriban pont az voltam), 10 (?) pontba szedve (valamikor 94 környékén), abból nagyon sokat profitáltam. Olyan örökérvényû tanácsok voltak a lejtõzéshez, hogy állj ki a nyeregbõl, szorítsd a nyerget a comboddal, súlyozd a külsõ pedált, keresd az ösvényt, ezek amik hirtelen eszembe jutnak. Majd megpróbálom megkeresni...
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#47
Írta 2006. március 12. - 12:38
Aki tanult már bunnyzni, egykerekezni, manuálozni, ugratni, tudja mirõl beszélek. Van egy holtpont, ahol már rájöttél az érzésre és abból kell használhatót faragni. Ha van írott anyagod, kevesebb idõ, ha tudod merrefelé tapogatózz, mintha az irányt is sok zsákutca beszopásával kéne kitalálni...
Aktuális civil
#48
Írta 2006. március 12. - 12:34
megkérdeztem, mi a fene az. mondta a srác, hgoy ugrok egyet a bringával. mondom ez nem lehet nehéz, és gyorsan csináltam egy cc-s banit, kecskét. és nem volt nehéz egyántalán. persze a rendes banit már annál több ideig gyakoroltam, míg olyanre fejlesztettem, mint amilyen még a zöld px-em eladása elött volt(igenmagasra felment) de ebbõl is csak az van hogy gyakorolni kell, és menni fog.
nem tudom kezelni az elsõféket, akkor rámarkolok. és rá fogok jönni hogy mi is a gond. leér a pedál kanyarban, akkor nem arra fogok fordítani. mindig felborulnék kanyarban, akkor áthelyezném a testsúlyt, mert észrevenném hgoy valami nem stimmel. józan ész és tanulni, fejlõdni vágyás kérdése.
#49
Írta 2006. március 12. - 12:28
#50
Írta 2006. március 12. - 12:24
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#51
Írta 2006. március 12. - 12:20
#52
Írta 2006. március 12. - 12:18
Ha hiszed, ha nem én könyvbõl és újságból tanultam meg nyúlazni, fékezni, mászni. Akkor még nem ismertem senkit, akitõl elleshettem volna. Mondjuk a képek jól jöttek, de a szöveg is számított. Szerencsére gyorsan megtnultam és nem estem.Ha van rá igény, és pörög a téma, felõlem maradhat, vannak jóval kevesebb értelemmel bíró topicok is. Bár azt sosem értettem, hogy hogy akar valaki könyvbõl/fórumról megtanulni ilyesmit.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#53
Írta 2006. március 12. - 11:17
szvsz pl a 120 hosszú stucni /hozzá gondolom keskeny kormány/ nem éppen az "idegbeteg" gyors reagálás eszköze....-furcsa de számit az az 1-2 centi-Üdv!
Nekem pedig vannak "gondjaim" az irányítással!!
Egy 20kilós össztelós GEPIDA(eggyel jobb, mint tesco) bringával nyomultam vagy 5 évig. Elõtte is 20 kilós olasz csodákkkal tekertem. Nagyon ment, imádtam, szóval mikor kihalt alólam, volt annyi tudásom, h építettem egy aluvázas CC csodát. ez olyan 11-12 kiló. Az elsõ, hogy majdnem fejreálltam fékezésnél, mer olyan könnyû volt a gép. A másik, hogy mikor elengedtem lazán a kormányt akkor is majnem taknyoltam, mert könnyû volt a gép, nehezebb volt egyensúlyozni. Aztán jöttek még a kevláros gumik, meg a könnyû kerekek, azóta repülök. A teló se egy gigamerev darab...CC-re van.
Van még egy 12centis modolo stucnim, amin keresztül lehet nézni... sajnos csavaró erõkre kicsit rugalmasan reagál, a kormányt megmarkolva csavargatni tudom, mintha autó kormány lenne. Oldalra meg vertikálisan persze merev, mint állat. Ez, meg a könnyû gép mennyire okozhatja azt, hogy kicsit "nehézkes" a gép irányítása? Valaki tapasztalt már ilyet? Nem érzem olyan lendületesnek a gépet, nem reagál azonnal. Olyan érzés, mintha az egész gép gumiból lenne. Még nem estem el egyszer sem de nem érzem olyan biztonságosnak, mint a régi százkilós acélbringát.
Másként: mitõl lesz fordulékonyabb, merevebb, a paripa? Vagy az egész megszokás kérdése.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#54
vendég_kerekeske_*
Írta 2006. március 12. - 10:46
Nekem pedig vannak "gondjaim" az irányítással!!
Egy 20kilós össztelós GEPIDA(eggyel jobb, mint tesco) bringával nyomultam vagy 5 évig. Elõtte is 20 kilós olasz csodákkkal tekertem. Nagyon ment, imádtam, szóval mikor kihalt alólam, volt annyi tudásom, h építettem egy aluvázas CC csodát. ez olyan 11-12 kiló. Az elsõ, hogy majdnem fejreálltam fékezésnél, mer olyan könnyû volt a gép. A másik, hogy mikor elengedtem lazán a kormányt akkor is majnem taknyoltam, mert könnyû volt a gép, nehezebb volt egyensúlyozni. Aztán jöttek még a kevláros gumik, meg a könnyû kerekek, azóta repülök. A teló se egy gigamerev darab...CC-re van.
Van még egy 12centis modolo stucnim, amin keresztül lehet nézni... sajnos csavaró erõkre kicsit rugalmasan reagál, a kormányt megmarkolva csavargatni tudom, mintha autó kormány lenne. Oldalra meg vertikálisan persze merev, mint állat. Ez, meg a könnyû gép mennyire okozhatja azt, hogy kicsit "nehézkes" a gép irányítása? Valaki tapasztalt már ilyet? Nem érzem olyan lendületesnek a gépet, nem reagál azonnal. Olyan érzés, mintha az egész gép gumiból lenne. Még nem estem el egyszer sem de nem érzem olyan biztonságosnak, mint a régi százkilós acélbringát.
Másként: mitõl lesz fordulékonyabb, merevebb, a paripa? Vagy az egész megszokás kérdése.
#55
Írta 2006. március 12. - 10:02
Aztán most szeretne a DH-ban is elérni valamit, bár gép még nincs, de van két könyve, specifikus edzés és technika,és azt mondja, elég hasznos, szal van, amit így is el lehet lesni...
Más kérdés, h fórumon mennyi tévhit, és milyen kevés valós, használható információ van
#56
Írta 2006. március 12. - 09:53
#57
Írta 2006. március 12. - 09:45
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#58
Írta 2006. március 12. - 09:32
Lehet, hogy mégiscsak kell ez a téma?
#59
Írta 2006. március 12. - 09:22
amikor elkezdtem montizni pl. én is nyeregben ülve nyomattam lefelé (máig nem értem hogy nem estem pofára egy meredekebb szakaszon), de aztán szép lassan kialakul a megfelelõ technika.
#60
Írta 2006. március 12. - 08:47
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"