Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Critical Mass | 2007. április 22.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
520 hozzászólás a témában

#21
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Hápi, neked nincs jogosítványod. :)
Felénk, Fehérvár és környéke, az autósokkal kevés probléma van (persze van néhány béna (fõleg nõk :) ), és õrült, akikkel akkor is probléma lenne, ha autóval lennék), általában figyelnek rám és akkor sem dudálnak, ha olyan helyen megyek, ahol tilos kerékpározni.


Jól mondod Hápi! Egyébként kerékpárost kerülni sávon belül is lehet, csakhogy van egy másik szabály is, miszerint egy autónyi oldaltávolságot kell tõle tartani. Ez alsóhangon is 1,2 m. Ha erre van lehetõség, akkor sávon belül is szabályos lehet (pl: Kerepesi út a Nagy Lajos és a Hungária között).

MJ, Fehérvár már tíz éve is egy mekka volt ebbõl a szempontból. Sokat mentem arra régen útival, illetve csomagos túrán is bolyongtunk a városban, és néha nem hittem el, amit láttam. Budapesttõl egy órányi autózásra egy sokkal toleránsabb, kultúráltabb világ fogadott.

Csak alátámasztani tudom. Budapestre beérve nekem "vidékinek" eszement túlélõshownak tûnik az egész úgy, ahogy van.
"In idem flumen bis non descendimus"

#22
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Csak azért gondoltam hogy nincs, mert a kerékpárost min. fél autónyi távolsággal kell elõzni. :) De mindegy, úgysem tartják be, városban meg nagyon nehéz betartani.


A sebesség mindent megold.

 


#23
Hápi

Hápi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 952 hozzászólás

Hápi, neked nincs jogosítványod. :)
Felénk, Fehérvár és környéke, az autósokkal kevés probléma van (persze van néhány béna (fõleg nõk :) ), és õrült, akikkel akkor is probléma lenne, ha autóval lennék), általában figyelnek rám és akkor sem dudálnak, ha olyan helyen megyek, ahol tilos kerékpározni.

De van, és szinte naponta közlekedek autóval is.
De a Fõvárosban és környékén nem fenékig tejfel az élet bringás szempontból, persze tisztelet a kivételnek mert itt is vannak rendes sofõrök (pl:én :D).
Szóval amikor a csuklós busz, kamion hátsó része vagy az autó visszapillantó tükre 10-20 miliméterre halad el a kormányodtól (és jobbra csak a magas padka van) na az gáz. Azt már megszoktam, hogy a bringaúton közlekedni "életveszély" a keresztezõ forgalom, meg sötétedés után a kivilágítatlan bringások miatt, de hogy már a kertesházas mellékutcákban is?

"A kerékpáros nem az autós ellensége, hanem olyan autós, aki már megtette az elsõ lépést a jó irányba!"(Karlovitz K.)
Rákosmente KerekSE;


#24
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás
Jól mondod Hápi! Egyébként kerékpárost kerülni sávon belül is lehet, csakhogy van egy másik szabály is, miszerint egy autónyi oldaltávolságot kell tõle tartani. Ez alsóhangon is 1,2 m. Ha erre van lehetõség, akkor sávon belül is szabályos lehet (pl: Kerepesi út a Nagy Lajos és a Hungária között).

MJ, Fehérvár már tíz éve is egy mekka volt ebbõl a szempontból. Sokat mentem arra régen útival, illetve csomagos túrán is bolyongtunk a városban, és néha nem hittem el, amit láttam. Budapesttõl egy órányi autózásra egy sokkal toleránsabb, kultúráltabb világ fogadott.
Ausztria, Kenguruk földje!

#25
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Hápi, neked nincs jogosítványod. :)
Felénk, Fehérvár és környéke, az autósokkal kevés probléma van (persze van néhány béna (fõleg nõk :) ), és õrült, akikkel akkor is probléma lenne, ha autóval lennék), általában figyelnek rám és akkor sem dudálnak, ha olyan helyen megyek, ahol tilos kerékpározni.


A sebesség mindent megold.

 


#26
Hápi

Hápi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 952 hozzászólás
Szabályokat, rendeleteket, törvényeket, elõírásokat stb... egy pillanat alatt meg lehet változtatni de az emberi hozzáállást, azaz jelen esetben a közlekedési kultúrát nagyon sok idõbe telik.
Kerékpárosokra nézve kötelezõvé van/lesz téve ugyebár a láthatósági mellény, vagy fényvisszaverõ elemekkel ellátott kerékpáros ruházat használata lakott területen kívül és korlátozott látási viszonyok estén. Eddig volt, és ha jól tudom nem is szûnik meg a világítás és a "macskaszem" (fényvisszaverõ prizma) használata, mely kötelezõ KRESZ tartozék a kerékpáron. Ha a mûködõ világítást nem szereli fel a vidéki Pista bácsi vagy a Fõvárosban tekerészõ KisPista és Zsolti, a "nagymenõ versenyzõ" (kitalált személyek, esetleges bármilyen nemû egyezése a valósággal pusztán a véletlen mûve) a kétkerekûre, akkor szerintem a "kukásmellényt" se fogja reggel berakni a táskájába gondolva arra, hogy esetleg este késõn ér haza.
Ugyan ez a helyzet az autós fronton is. A KRESZben elõírás, hogy a kerékpárost is megfelelõ oldaltávolság betartásával és a zavarása nélkül szabad kikerülni (ha jól tudom elõbb-utóbb kikerülés helyett elõzés -azaz a felezõvonalat át kell lépni- lép életbe), meg a bringaúton a bringásnak van elsõbbsége, ha erre külön tábla nem figyelmeztet stb...folytathatnánk.

Szabályok vannak, de amíg Mi (autós, bringás, gyalogos, ...), a közlekedésben résztvevõ személyek ezeket nem tartjuk be addig a helyzet nem sokat fog változni lehet itt 10-20-30-50 vagy akár több 100 ezer fõs CM is. A CM arra jó, hogy ott "fent" valami beinduljon ezen kialakult helyzet esetleges megoldása ügyében (kerékpáros infrastruktúra fejlesztése stb...), ami már most is látványos (annak aki figyeli az ilyen híreket) a néhány évvel ezelõttihez képest. De az, hogy jobban figyeljünk egymásra, ahhoz sok idõ kell.

Ezért is

"BICIKLIZZ MINDEN NAP",

hogy minél többen legyünk az utakon és elfogadjanak minket, számítsanak ránk.

"A kerékpáros nem az autós ellensége, hanem olyan autós, aki már megtette az elsõ lépést a jó irányba!"(Karlovitz K.)
Rákosmente KerekSE;


#27
imee

imee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 684 hozzászólás
az a baj tudjátok, hogy Miskolcon nem látok semmi fejlõdést, sõt, egyre agresszívabbak az autósok, és egyre türelmetlenebbek, figyelmetlenebbek...
ezért van az, hogy néhány autóssal szemben keményebb módszerekhez folyamodunk, amiket asszem nem kell sorolnom...muszály megtanítani nekik, hogy nem csak õk léteznek, és a kocsijuk.
én személy szerint nem tudok úgy végigmenni, a városon(vagy csak nagyon ritkán), hogy ne kelljen káromkodnom, mutogatnom, meg szóváltásba kerülnöm a gyökér autósokkal...

naggyából max annyi fejlõdés van esetleg, hogy a CM után egy darabig még odafigyelnek, aztán egy kis idõ után visszatérnek a megszokott életvitelükhöz, vezetési stílusaikhoz, és ugyanúgy le se szarják a bringásokat...
évente 2 CM az nem elég ahhoz, hogy rászoktassuk õket arra, hogy figyelmesebbek legyenek...

a "káosz" arra lenne jó, hogy hatásosabb lenne...az igaz, hogy bosszantaná õket, de többet foglalkoznának a dologgal, és hamarabb lenne hatása, mert rá lennének kényszerülve az odafigyelésre...

#28
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás
Ez nem egynapos történet, de évek alatt elég jól látható a fejlõdés. Szerintem csak az utóbbi két évben érezhetõen javult a helyzet, sokkal figyelmesebbek és toleránsabbak az autósok a kerékpárosokkal szemben. Azt ne várd, hogy a CM másnapján már senki nem fog a bringaútra parkolni, és hogy aki még soha nem nézett be a bringaútra, most majd mindegyiknél engeselmesen körülnéz. Azért Németország még mindíg messze van.
Másik, hogy mire jó az 50 000 bringás? Például arra, hogy még a legmerögzött autólakók között sincs olyan, akinek ne tekert volna egy, két, három haverja velünk, így már rögtön nem tudja szívbõl lenézni a bringásokat.
Ausztria, Kenguruk földje!

#29
HillEry

HillEry

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 380 hozzászólás
Zed: de észrevettem, hogy sokkal kevesebb autós van!
de egyébként ezekszerint ez az 50e ember sem elég semmire, mert nem nagyon érünk el semmit, másnapra a sok hülye autós ugyanúgy a bicóúton keresztbe parkol, meg hadnesoroljam.
Az emberiséget õsidõk óta két dolog foglalkoztatja:
1. Ki találta fel a munkát?
2. A többiek miért nem verték agyon?

#30
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás

én is egyetértek imee-vel!
mondjuk az útlezárás azért szükséges, hogy nehogy belehajtson a tömegbe egy öngyilkos merénylõ, és akkor többszáz biciklis meghal, õ meg kap érte 4 évet....kb.
szal ez azért van. Csak azt nem értem, hogy külföldön miért tudják ezt megoldani? a mentalitás már eleve, hogy ott az emberek már úgy állnak hozzá, hogy na holnap felvonulnak a biciklisek, akkor nem ülök autóba, vagy elkerülöm a várost, a legjobb esetben meg biciklivel megyek énis...
itt ez miért nem mûködik? :(
itt szabályos védeni kell minket az autósoktól.
szal tényleg olyan káosz kellene amiben igazán örök emlék maradnánk az emberek szívében :D

Hillery, neked ezek szerint nem tûnt fel, de nagyon kevesen autóztak Budapesten a CM idején. Tehát a nem ülök autóba, vagy elkerülöm a várost abszolút mûködött.
Egy 50 ezres rendezvényt pedig nem azért kell biztosítani, hogy nehogy behajtson a tömegbe, hanem azért mert a rendezõket és a rendõröknek is segítség. A régebbi CM-eken nem volt hermetikus lezárás, csak motorosrendõri felvezetés és biztosítás volt. Nem volt jó senkinek. Az autósok türelmetlenek voltak és messze nem jutott minden keresztezõdésbe yard. Ha le van zárva a pálya, nincs hõzöngés.
A CM célja - legalábbis a pestié - hogy felhívja akerékpározókra a figyelmet, hogy szimpátiát szüljön és ne ellenérzést. Szerintem sikeresen. Ha káoszt okozol, az összes autósban azt a képet kelted, hogy a bringás egy radikális fasz, aki direkt õt akarja bosszantani és nem javítasz vele a kerékpárosok megítélésén, hanem rontasz.
Az 50 000-res tömeg azt jelenti, hogy nem vagyunk már egy félresöpörhetõ kissebbség. 50 000 embernek már nagy hangja van, felesleges volna gerillát játszani, amikor már valóban meghallgatnak minket.
Ausztria, Kenguruk földje!

#31
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Azt nem tudja, valaki, hogy ezek a képek honnan vannak?
Mert az utolsó képeken, ahol a hölgy tartja a bringát, na pont 1 méterre álltam onnan :D Hátha a fórumról valakik :)

Ez a bringaemelõs csajos kép - spontán mint egy atomrobbantás...

"Cinikus-e vagyok?" ;)
"In idem flumen bis non descendimus"

#32
Tommmas

Tommmas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás

Azt nem tudja, valaki, hogy ezek a képek honnan vannak?
Mert az utolsó képeken, ahol a hölgy tartja a bringát, na pont 1 méterre álltam onnan :D Hátha a fórumról valakik :)


Vanik Zoli fotózta ( origo, velo.hu )
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.

#33
HillEry

HillEry

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 380 hozzászólás
én is egyetértek imee-vel!
mondjuk az útlezárás azért szükséges, hogy nehogy belehajtson a tömegbe egy öngyilkos merénylõ, és akkor többszáz biciklis meghal, õ meg kap érte 4 évet....kb.
szal ez azért van. Csak azt nem értem, hogy külföldön miért tudják ezt megoldani? a mentalitás már eleve, hogy ott az emberek már úgy állnak hozzá, hogy na holnap felvonulnak a biciklisek, akkor nem ülök autóba, vagy elkerülöm a várost, a legjobb esetben meg biciklivel megyek énis...
itt ez miért nem mûködik? :(
itt szabályos védeni kell minket az autósoktól.
szal tényleg olyan káosz kellene amiben igazán örök emlék maradnánk az emberek szívében :D
Az emberiséget õsidõk óta két dolog foglalkoztatja:
1. Ki találta fel a munkát?
2. A többiek miért nem verték agyon?

#34
imee

imee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 684 hozzászólás

Ne értsetek félre, megmutattuk, hogy sokan vagyunk, de tényleg úgy lenne értelme ennek az egésznek, ha lenne egy kis káosz, mint külföldön is, hiszen így mégtöbben ráébrednek arra, miért is kell a biciklistársadalomnak évrõl évre felvonulnia, demonstrálnia.....nem azért hogy egy egyszerû jópofa buli legyen, hanem hogy több bicikliút kell és több együttérzés és megértés a nem kerékpározó társadalom felõl. sztem


egyetértek...
a káoszt azt sokkal egyszerûbb lenne megszervezni:Dnem kéne szervezés, csak útvonal, meg semmi útlezárás, meg ilyenek, hanem mindenki összevissza(természetesen figyelve a másikra)...
meg nem csak úgy kéne, hogy arra a 1órára vagy hol mennyire menni egy kört, hanem egész nap ellepni a várost...

Én õszintén bevallom ez volt az elsõ CM amin voltam:(
igazából tavaly mentemm volna az elsõre, csak melóztam és nem tuttam menni..
nekem nagyon tetszett!
voltak jó "jelmezesek", meg jó volt az, hogy nem kellett azt figyekni, hogy melyik autós akar éppen leszorítani, kifejezve nemtetszését a kerékpározás iránt...meg az, hogy nem az autósok uralták az utat, hanem mi a kerékpárosok! Meg érdekes mód egyik autós se próbált reklamálni, és tudomásul vette, hogy létezik kerékpár is, még ha õ sose fog ráülni az elkényesztetett, elkényelmesedett seggével...

el tudnám viselni, ha minden nap ennyi kerékpáros tekerészne a városban és környékén...meg ha a nagyobb ünnepekkor a bükkben nem az autósokat kellene kerülgetni, hanem a kerékpárosokat...

és remélem legközelebb 2x ennyien leszünk mindenhol
UI: bocsi a hosszú kommentért..

#35
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Azt nem tudja, valaki, hogy ezek a képek honnan vannak?
Mert az utolsó képeken, ahol a hölgy tartja a bringát, na pont 1 méterre álltam onnan :D Hátha a fórumról valakik :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#36
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Hát igen... Tömeg... Szerintem évente kétszer mi is el tudjuk viselni azt a dugót, amit magunknak teremtettünk... Végülis "mások" ezt már rutinból vágják :D Bár, néha már nekem is megfordult a fejemben, hogy egy összecsukhatós rollerrel a hátitatyóban megyek ki... :) De azért sem! Még tolni sem vagyok hajlandó, legalább fejlõdik az egyensúly érzékem... :D

A kutya pedig láthatóan élvezte a bringázást! Sõt gyorsabb szakaszon külön örült a menetszélnek! http://www.velo.hu/c...om=121&from=120
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#37
HillEry

HillEry

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 380 hozzászólás

És én még azt hittem, mi Miskolcon sokan voltunk...
500. Végülis ez se kis szám, de lehet, hogy a következõ alkalommal városomat cserben hagyva felmegyek Bp-re. Az a tömeg, ahogy láttam a videón is... Át kell élni.


Hát igen :)
Az emberek többsége aki vidéki, már csak a tömeg miatt is egyszer elõbb utóbb fel fog jönni a pesti CM-re, mert az az igazi élmény.
Csak azt nem értem évrõl évre, hogy menetelünk, erre mellettem az emberek elégedetlenkednek, hogy "f@szér nem lehet haladni" meg "menjünk már gyorsabban". Az ienek minek jönnek ki egyáltalán?? Mindig is ez volt, tömegnyomor, és alig haladás, tudta jól mindenki hogy ez lesz...
Én mindig ha kimegyek jól tudom, hogy ez lesz, és mégis mosolyogva megyek ki, nem stresszelem magam és sose cümmögök meg elégedetlenkedem, mert ez errõl szól :)
És persze évrõl évre egyre "rosszabb" lesz, mert egyre többen leszünk :D
Az emberiséget õsidõk óta két dolog foglalkoztatja:
1. Ki találta fel a munkát?
2. A többiek miért nem verték agyon?

#38
N_Vitya

N_Vitya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás
És én még azt hittem, mi Miskolcon sokan voltunk...
500. Végülis ez se kis szám, de lehet, hogy a következõ alkalommal városomat cserben hagyva felmegyek Bp-re. Az a tömeg, ahogy láttam a videón is... Át kell élni.

#39
phreek

phreek

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
szavak + fotók itt is (senki ne lepõdjön meg a szombathelyi vonatkozásokon, én onnan jöttem a cm-re :) ):
http://www.nyugat.hu....cgi?cikk=27158
.:::: phuck the dumb ::::.

#40
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
az a kutty évrõl évre végigutazik a mezõnnyel együtt...:)