Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19503 hozzászólás a témában

#10981
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
pite: anyám 206-osa másfél éves, és recseg ropog.
a francia autókkal szemben amugy is ellenérzéseim vannak.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10982
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

na ilyesmire vártam - konkrét tapasztalatra. :spoko: köszönöm. akkor nem véletlenül kerül annyiba, mint egy ugyanannyi idõs ugyanolyan motorral szerelt kombi astra...

tovább rágózom az auókérdésben, lassan egy teljes éve.
amire leszûkült a kör azóta:
- 10 évesnél fiatalabb
- kombi
- lehetõleg dizel, vagy benzin gázzal 2000 cm3 alatt
- abs, 2(+2) légzsák, elektromos ablak
- magánszemélytõl, lehetõleg törésmentesen
- max másfél milla.
- és német


Mindenkinek más-más tulajdonságok más-más prioritással bírnak, így én azt írom le nekem mi pro és kontra, elsõsorban más autókhoz viszonyítva.

Pro
-4,25 métere ellenére 5 (nem négy és fél) személyes; 550l van a csomagoknak, középsõ ülés 14cmes sínen mozgatható még, ha akarom összecsukom/elõrebuktatom/kiveszem ami nem kell üllés.
-1,95ös utasok sem panaszkodtak mögöttem, mert 3-4 állása van hátsó ülléseknek, alvós vagy égimeszelõs setup is van; lábhely is elég - középsõ utasnak is mivel a 2 elsõ fotel között nincs box csak sík padló - táskákat is ide rakom
-könyöklõrõl, csuklóból szeretek váltani :)
-ahogy szeretem ha nem kell a padlóra ülni/onnan felkelni, úgy jó hogy ellátok a többiek fölött elõre/hátra - biztonságosabb; kevésbé világítanak a szemembe
-ködpillács külön van, így tényleg ér vmit, helyzetejlzõ egész búrát bevilágítja - én ált azzal közlekedek mint nappali fény, nem tompítottal
-már az alap felszereltség is elég jó, de a közepes pláne az - utálom a fapados autókat, akkor már inkább samarát veszek ha puritánságra vágyok
-jó a légellenássi együtthatója(0,30!), fogyasztása is baráti, nálam 6,3-6,5 a vegyes a 117 pacira; legkeményebb 7,2 volt 3 biciklivel hegyeken át sietve(szilvásról), utána meg pesti rohanással(követõs buli, utálom) - igaz, prolong is van benne (osztrákiát megjárva most 6,7 volt)
-pakoló rész bal egy, jobb egy elött, nagy hûtõtt kesztyûtartó, nagy nyitható box váltó alatt, jobbegy alatt fiók, lenyitható tálcák elsõ ülések hátulján, hátsó utasok lába alatt 2 nagy rekesz, csomagtartó sík odalfalai alatt rekeszek, 4 db 1,5literes flakon elfér a kesztyûtartókban, szemüvegtartó, hátul is szivargyújtó, könyöklõ minden felszreltségben - userfriendly
-euro ncap 4*
-fedcompot és mûszerfalinfóit úgy is látom hogy nem kell lenéznem az útról
-kisindex,kistörlés, rükiberakva ha megy az elsõ töröl a hátsó abalaktörlõ is, fél óra után lekapcsolja a fogyasztókat gyújtás nélkül hogy akksi ne merüljön(economy mode), csomagtartó zár 10km/h felett(faceliftõl az ajtók is), gyári audiorendszer kormányról vezérlõs, sebességfüggõs (mint a kormányszervó is), sebesség tullépés figyelmeztetés(osztrákoknál különösen jó),külön kapcsolható köd és zárófény
-jó fékek, jó motorok(középsõ moci is 10,7 alatt viszi már százra), még a legkissebb is egész használható - nem motorizálnak alul mint az opel/vw konszern
-elég jó vevõelégedettségi mutatók európaszerte, megbízhatósága is okés; dízeljeitõl nem kell félni mert 'legendásan jók' szemben pl ***
-nem kell ferdén megközelítenem és nem 5-el a hullámokat/úthibákat és nem ráz; plusz ha szegélynek megy az ember az elsõ lökös alján a spoiler visszapattintható - hogy ne tudja letörni a user
-ajtók is sok szögben akadnak meg, csomagtartó is kettõben
-kalaptartónak van helye a hátsó üléssor mögött ha vmi nagy/magasat kéne elhozni ha nem számolunk rá/fog még kelleni a kalaptartó
-puttonyban a csomagrögzítõfüleken kívûl van egy kosár ami kivehetõ, kihúzható füle és kereke is van; persze legtöbbször arra jó hogy ne guruljanak szét az apróságoka csomagtartóban és nem kell egy 'igényes' teszkós mûanyagkosarat berakni ezért - ez is kb olyan kicsire összecsukható egyébként használaton kívûl
-csak a fapadosokban van manuál klíma és ebben (is) télen is használható (pl ford szerint övé nem; páramentesítéskor meg nem mindegy) - nagyon nem mindegy hogy ki/be kapcsolgatom állandóan hogy ne fájjon egyik izületem sem, vagy beállítom hogy 22/24°és tartja, a szemem kifújása nélkül ráadásul :)
-sokkal finomabb, ötletesebb, barátságosabb szerkezet mint 1-2 porosz kollegája, sok olyan kis apórság miatt amit igazából használva lehet értékelni, leírva nem olyan hûde; de én jobben preferálom az emberközpontú autókat, evvan
-kipróbálva pozitívan csalódnak benne; bnõm apja pl 20 év után újra élvezi ezzel a vezetést és az utazásokat :)
+ a 112le 270nm-es kúrával a dízel sokaknak okoz meglepetést ha sportolni akarsz ;)

kontra
-kicsit tükrözõdik a mûszerfal teteje
-kontra-e azt nem tudom, de nem jobb kanyarvadász mint a többi alsóközepes kombi; de nem is rosszabb...
-megszokást igényel eleinte a magas üléspozíció és sok üveg, futómû, zajszigetelés; (eleinte) az emberek gyorsabban közlekednek vele mert a sebességérzetük ... alapabb autók után kicsi - haverom majdnem felborított így minket egy 80-85°os(!) kanyarban 45el... (Igaz ha megszokja az ember élvezi hogy ezzel jó közlekedni, nem stift/fábia/golf ahol aztán érzed a sebességet...)
-aki ahhoz van szokva hogy centire lássa az autó elejét azt pár napig zavarja hogy nem látja
-azon kapod magad hogy megint egy hosszú túrát tervezel 3-4 emberrel vhova messzire hogy utazhassatok :)
-nem a legolcsóbb casco, biztosítók szerint drága alkatrészárak miatt; de ha azok lennének nem ilyet vettem volna; plusz nehogymá nekem/nekünk mondják meg mihez mennyibe kerül az alkatrész... nem baj, legalább fater revansott vett, az övére most harmadannyi a casco és 3-4× annyiba kerül minden hozzá; és 9kg-t fizethettek ki egy bal elejének meghúzására/megzúzására :lol1:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#10983
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás


tovább rágózom az auókérdésben, lassan egy teljes éve.
amire leszûkült a kör azóta:
- 10 évesnél fiatalabb
- kombi
- lehetõleg dizel, vagy benzin gázzal 2000 cm3 alatt
- abs, 2(+2) légzsák, elektromos ablak
- magánszemélytõl, lehetõleg törésmentesen
- max másfél milla.
- és német


Ugyanígy kezdtem :)
- 10 évesnél fiatalabb
- kombi > de nelegyen nagyon hosszú, de elférjünk négyen cucokkal és/vagy több ember több bicikli lehetõleg benne...
- lehetõleg dizel, vagy benzin 2000 cm3 alatt
- abs, 2(+2) légzsák, elektromos ablak+tükör+központi
- klíma, lehetõleg digit
- magánszemélytõl, lehetõleg törésmentesen
- max másfél milla.
- olcsó fenntartani -beleértve tankolás-, megbízható -beleértve hogy 100-120-150nél nem kell legalább egy százasért hozzányúlni itthoni száraz gázolaj/alulméretezett alaktrész miatt
:) Másfél évig nézelõdtem, amúgy is autós körökben mozgok (szerelõk, bolt már 8 éve, szintén inaskodtam sokáig) de még rengeteget kipróbáltam és utánajártam mire meglett a gyõztesem... még seholse vagy hozzám képest keresési idõben :D

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#10984
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
thez: jetta binyiglisnek? Meg fenntartani sem szeretm, benzines 1,4-1,6 mocijaik nem jók. G astra jó, de 1,4 90le-tõl felfele.

rob: tddi focus sajnos ford diesel, plusz ezeknek a hátsó dobnál rohad rendesen a kasztni. Ehelyett ikább 1,6 benyást. B vectrák szervízigényesek, ugyan olcsó az alkatrész de nem ajánlom, pláne 100e felett. Nem kötözködésképpen de mit jelent hogy német legyen; miért? Egyterûek?(Én most voltam osztrákiában benn 3 gép, 3 ember 1 heti cuccuk, és még volt hely; és mégse süvített semmi a tetõn 1000kmen keresztül; és rövidebb az átlag alsóközepes kombiknál.)
Fóka nem rossz, de amikhez hasonlítom ahhoz képest rövid váltó, gyenge benzinesek, vicces dízelek, drágább motoralkatrészek, elsõ fókák belseje nem tetszik különösebben; amúgy nem rossz választás, de nem is túl jó _szerintem_; bár 'németbõl' ezt venném, 1,6 benyásan - még az is csak morog és newm nagyon csökken a táv az elöttem lévõ autóval, nemhogy az 1,4essel. Hossz 4,2-4,3m körül?

kela: Pikacsu 1,8 130E alatt a nem kopók közül egy féklámpakapcsoló (kop-kopp-kopp) - bár ha megnézed nem véletlen végzett az élen az adacnál sem.


Höri: Stift? 80as évek vége, annyiért inkább vmi autószerûbbet, vagy feléért egy szamarát, egy lityivel többet eszik de olcsóbb fenttartani és sokkal többet kibír :)
http://www.hasznalta...nault_clio_1994
http://www.hasznalta...nault_clio_1997
-abs nem mindegy, külön nem tudod fékezni amúgy a 4 kereket ugye... fenntartani olcsó, igénytelen gépek.
Korola nem rossz, de ha valami kell hozzá az nem olcsó, és ilyen korben már nem csak kopó cuccok kellenek hozzá; ez fejben kell tartni hozzá, amúgy korrekt. Puntót röviden skippelném, corsa mellett prot nem tudok, ellene külsõ-belsõ és a benzines motorkínálata. 306 1 számmal nagyobb ezeknél, 4 ajtós használhatatlan szerintem de egy 1,4es benyás (netán abs-el) jó választás lehet - tesója a afaceliftes zx s esélyes lehet, bár abból szinte csak dízelben van abses.

rocsipeti: Azért én felveszem ha bekóstolnak, ált vesztenek ;) (persze csak lightosan , pirosnál, lakotton kívûl gyorsulás biztonságos kereteken bellül)

enté: nem feltétlen, stift azért ciki mert 80as évek második fele. Akkor jó volt, aki 200 környékén/uán vette arra nem tudok mit mondani - annyiért voltak autók is. Mellesleg az utolsó fekvõ/szögletes lámpás kivételével a póló amúgy is ciki :) - pláne a zetor lefûrészelt edísön.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#10985
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
http://www.penzcentr...-1012226-1.html lol

nincs mese ilyen kell
http://www.tradecarv...spx?sid=1284708
nemis
ez kell!
vki lepjen meg
aki nem akar szivszelhudest kapni ne adjon szorozza megy 1,28-al es ne adjon hozza kb 2000dolcsit es az egeszet ne szorozza meg a dolcsi mostani arfolyamaval mert rajon, hogy 1 milcsi alatt itthon van ez a verda.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#10986
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

Na ja, ha Esztergomban éppenséggel VW Polo készülne akkor az lenne ciki.


úgy beszélsz, mintha nem járnál az utakon :)

amúgy kerek astra, g3, van minden fél misiért, ami még meg is véd, ha történik valami.

#10987
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás

...........sztrit reszing......... /


http://209.85.135.10...clnk&cd=8&gl=hu

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#10988
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
nem csak azon mulik mit gyartunk
mer csinalunk tt-t is
/mondjuk az is szar/
meg tan opelt is meg nem?
/no hat mondjuk azis/
hanem olcso osz nyilvan elerheto

most hogy tekertem haza osszefutottam egy sztrit reszing legal tim matricas autoval.
a kormanyt is rosszul fogta a faszikam
es hetvegenkent ok nyomulnak a varosokban.

ez vmi ilyen ize
ezt enis megtudom csinalni mozgalom vagy mi

aaa eszem kis profterrolt /tan igy kell irni/

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#10989
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Na ja, ha Esztergomban éppenséggel VW Polo készülne akkor az lenne ciki.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#10990
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
jo az a suzuki
csak van ket juzer reteg aki gaz
1 regi varci lada trabi gazdi aki atull kis kocsegu autoba /jellemzoen suzuki/
kalapban ahogy kell, kalapban sapkban az utcan jar az ember.
autot az vezet tobbnyire igy aki nem erzi otthonosan a volannal magat vagy trendy.
sok mindent rosszul kepzel es tud
peldaul, hogy o tudja jol
o ugrik ki eled 90-el palyan

2 kispenzu nagyvagyu juzer
neki van folia nagyszarny 100-as kipuffcso
es midenfele fos az autojan.
o az aki mindenkivel beprobalkozik.
nem szamit hol van miben is ul a masik o akkor is probalkozik.
/es ugye egyenesen minden es mineki tud menni. de csak ennyi/
/amugy a suzu eleg jol gyorsul bizonyo hatarig/



http://videa.hu/vide...Lxt3sP01NDBy7hc

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#10991
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Corolla kicsit régi, de nagyobb,ez jó, a Corsa, de fõleg a Puntó jó...
Jetta az furán néz ki, inkább nem :)

Köszi a válaszokat ;)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#10992
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás

Feltételes kérdés: fél misiig autó amivel nem szervizbe lenne járkálva, :D csak sima átlagos felhasználásra?
Családba kell vkinek, Suzuki Stift az elsõ amire én gondoltam, törésbiztonság, kényelem nem lényeg, nem luxusautó kell, csak rohangászós autó.

5letek még?


Esetleg egy ilyen? http://www.hasznalta...eugeot_306_1996
Vannak elektromos gondjaik, kábelek, relék, de amugy szerviz szempontjábol elég igénytelen gépek, keveset eszik, olcso hozzá az alkatrész. :chin:

#10993
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
naja, kisautó-nagyszárny és/vagy kipufogóvég. vigyázni kell velük

#10994
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

Hanem egy elit sofõr! :D


ezt így nem mondtam(:P), de nem lesz meg benne az a kisebbségi komplexus, ami miatt folyton támad, bárki is az a másik (nem ellen!!)fél... Már akkor, mikor állna ki a parkolóból.:)

#10995
frontway

frontway

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás

Feltételes kérdés: fél misiig autó amivel nem szervizbe lenne járkálva, :D csak sima átlagos felhasználásra?
Családba kell vkinek, Suzuki Stift az elsõ amire én gondoltam, törésbiztonság, kényelem nem lényeg, nem luxusautó kell, csak rohangászós autó.

5letek még?


Opel Corsa ?
Scott G-Zero FX, Csepel Royal 3* flip-flop, Bulls Cross Nexus 8

#10996
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
fiat punto?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10997
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

és mégsem szutyuki-sofõr lesz belõle.

Hanem egy elit sofõr! :D

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#10998
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
jetta 2....

felszereltségileg azonos a stifttel, cserébe biztonságosabb, és szarért hugyért van ehhez is minden... :)

és mégsem szutyuki-sofõr lesz belõle.

(ha Jorus méretû lennék, ma is összevertem volna egyet)

nem tudom miért, de szinte csak ezek a f*szkalapok csinálják mindig a show-t(nekem) nap mint nap. :rocketman :throwup: :puke:

#10999
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás

Feltételes kérdés: fél misiig autó amivel nem szervizbe lenne járkálva, :D csak sima átlagos felhasználásra?
Családba kell vkinek, Suzuki Stift az elsõ amire én gondoltam, törésbiztonság, kényelem nem lényeg, nem luxusautó kell, csak rohangászós autó.

5letek még?


http://www.hasznalta...ta_corolla_1993
__________________

#11000
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Nyilván. A kis szervizigényre gondoltam ;)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala