Jelentkezz be Regisztrálj

Autók - hírek, vágyak és a többi
#10981
Írta 2008. július 18. - 14:46

a francia autókkal szemben amugy is ellenérzéseim vannak.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#10982
Írta 2008. július 18. - 09:05

na ilyesmire vártam - konkrét tapasztalatra. :spoko: köszönöm. akkor nem véletlenül kerül annyiba, mint egy ugyanannyi idõs ugyanolyan motorral szerelt kombi astra...
tovább rágózom az auókérdésben, lassan egy teljes éve.
amire leszûkült a kör azóta:
- 10 évesnél fiatalabb
- kombi
- lehetõleg dizel, vagy benzin gázzal 2000 cm3 alatt
- abs, 2(+2) légzsák, elektromos ablak
- magánszemélytõl, lehetõleg törésmentesen
- max másfél milla.
- és német
Mindenkinek más-más tulajdonságok más-más prioritással bírnak, így én azt írom le nekem mi pro és kontra, elsõsorban más autókhoz viszonyítva.
Pro
-4,25 métere ellenére 5 (nem négy és fél) személyes; 550l van a csomagoknak, középsõ ülés 14cmes sínen mozgatható még, ha akarom összecsukom/elõrebuktatom/kiveszem ami nem kell üllés.
-1,95ös utasok sem panaszkodtak mögöttem, mert 3-4 állása van hátsó ülléseknek, alvós vagy égimeszelõs setup is van; lábhely is elég - középsõ utasnak is mivel a 2 elsõ fotel között nincs box csak sík padló - táskákat is ide rakom
-könyöklõrõl, csuklóból szeretek váltani

-ahogy szeretem ha nem kell a padlóra ülni/onnan felkelni, úgy jó hogy ellátok a többiek fölött elõre/hátra - biztonságosabb; kevésbé világítanak a szemembe
-ködpillács külön van, így tényleg ér vmit, helyzetejlzõ egész búrát bevilágítja - én ált azzal közlekedek mint nappali fény, nem tompítottal
-már az alap felszereltség is elég jó, de a közepes pláne az - utálom a fapados autókat, akkor már inkább samarát veszek ha puritánságra vágyok
-jó a légellenássi együtthatója(0,30!), fogyasztása is baráti, nálam 6,3-6,5 a vegyes a 117 pacira; legkeményebb 7,2 volt 3 biciklivel hegyeken át sietve(szilvásról), utána meg pesti rohanással(követõs buli, utálom) - igaz, prolong is van benne (osztrákiát megjárva most 6,7 volt)
-pakoló rész bal egy, jobb egy elött, nagy hûtõtt kesztyûtartó, nagy nyitható box váltó alatt, jobbegy alatt fiók, lenyitható tálcák elsõ ülések hátulján, hátsó utasok lába alatt 2 nagy rekesz, csomagtartó sík odalfalai alatt rekeszek, 4 db 1,5literes flakon elfér a kesztyûtartókban, szemüvegtartó, hátul is szivargyújtó, könyöklõ minden felszreltségben - userfriendly
-euro ncap 4*
-fedcompot és mûszerfalinfóit úgy is látom hogy nem kell lenéznem az útról
-kisindex,kistörlés, rükiberakva ha megy az elsõ töröl a hátsó abalaktörlõ is, fél óra után lekapcsolja a fogyasztókat gyújtás nélkül hogy akksi ne merüljön(economy mode), csomagtartó zár 10km/h felett(faceliftõl az ajtók is), gyári audiorendszer kormányról vezérlõs, sebességfüggõs (mint a kormányszervó is), sebesség tullépés figyelmeztetés(osztrákoknál különösen jó),külön kapcsolható köd és zárófény
-jó fékek, jó motorok(középsõ moci is 10,7 alatt viszi már százra), még a legkissebb is egész használható - nem motorizálnak alul mint az opel/vw konszern
-elég jó vevõelégedettségi mutatók európaszerte, megbízhatósága is okés; dízeljeitõl nem kell félni mert 'legendásan jók' szemben pl ***
-nem kell ferdén megközelítenem és nem 5-el a hullámokat/úthibákat és nem ráz; plusz ha szegélynek megy az ember az elsõ lökös alján a spoiler visszapattintható - hogy ne tudja letörni a user
-ajtók is sok szögben akadnak meg, csomagtartó is kettõben
-kalaptartónak van helye a hátsó üléssor mögött ha vmi nagy/magasat kéne elhozni ha nem számolunk rá/fog még kelleni a kalaptartó
-puttonyban a csomagrögzítõfüleken kívûl van egy kosár ami kivehetõ, kihúzható füle és kereke is van; persze legtöbbször arra jó hogy ne guruljanak szét az apróságoka csomagtartóban és nem kell egy 'igényes' teszkós mûanyagkosarat berakni ezért - ez is kb olyan kicsire összecsukható egyébként használaton kívûl
-csak a fapadosokban van manuál klíma és ebben (is) télen is használható (pl ford szerint övé nem; páramentesítéskor meg nem mindegy) - nagyon nem mindegy hogy ki/be kapcsolgatom állandóan hogy ne fájjon egyik izületem sem, vagy beállítom hogy 22/24°és tartja, a szemem kifújása nélkül ráadásul

-sokkal finomabb, ötletesebb, barátságosabb szerkezet mint 1-2 porosz kollegája, sok olyan kis apórság miatt amit igazából használva lehet értékelni, leírva nem olyan hûde; de én jobben preferálom az emberközpontú autókat, evvan
-kipróbálva pozitívan csalódnak benne; bnõm apja pl 20 év után újra élvezi ezzel a vezetést és az utazásokat

+ a 112le 270nm-es kúrával a dízel sokaknak okoz meglepetést ha sportolni akarsz

kontra
-kicsit tükrözõdik a mûszerfal teteje
-kontra-e azt nem tudom, de nem jobb kanyarvadász mint a többi alsóközepes kombi; de nem is rosszabb...
-megszokást igényel eleinte a magas üléspozíció és sok üveg, futómû, zajszigetelés; (eleinte) az emberek gyorsabban közlekednek vele mert a sebességérzetük ... alapabb autók után kicsi - haverom majdnem felborított így minket egy 80-85°os(!) kanyarban 45el... (Igaz ha megszokja az ember élvezi hogy ezzel jó közlekedni, nem stift/fábia/golf ahol aztán érzed a sebességet...)
-aki ahhoz van szokva hogy centire lássa az autó elejét azt pár napig zavarja hogy nem látja
-azon kapod magad hogy megint egy hosszú túrát tervezel 3-4 emberrel vhova messzire hogy utazhassatok

-nem a legolcsóbb casco, biztosítók szerint drága alkatrészárak miatt; de ha azok lennének nem ilyet vettem volna; plusz nehogymá nekem/nekünk mondják meg mihez mennyibe kerül az alkatrész... nem baj, legalább fater revansott vett, az övére most harmadannyi a casco és 3-4× annyiba kerül minden hozzá; és 9kg-t fizethettek ki egy bal elejének meghúzására/megzúzására :lol1:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#10983
Írta 2008. július 17. - 21:24

tovább rágózom az auókérdésben, lassan egy teljes éve.
amire leszûkült a kör azóta:
- 10 évesnél fiatalabb
- kombi
- lehetõleg dizel, vagy benzin gázzal 2000 cm3 alatt
- abs, 2(+2) légzsák, elektromos ablak
- magánszemélytõl, lehetõleg törésmentesen
- max másfél milla.
- és német
Ugyanígy kezdtem

- 10 évesnél fiatalabb
- kombi > de nelegyen nagyon hosszú, de elférjünk négyen cucokkal és/vagy több ember több bicikli lehetõleg benne...
- lehetõleg dizel, vagy benzin 2000 cm3 alatt
- abs, 2(+2) légzsák, elektromos ablak+tükör+központi
- klíma, lehetõleg digit
- magánszemélytõl, lehetõleg törésmentesen
- max másfél milla.
- olcsó fenntartani -beleértve tankolás-, megbízható -beleértve hogy 100-120-150nél nem kell legalább egy százasért hozzányúlni itthoni száraz gázolaj/alulméretezett alaktrész miatt


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#10984
Írta 2008. július 17. - 21:15

rob: tddi focus sajnos ford diesel, plusz ezeknek a hátsó dobnál rohad rendesen a kasztni. Ehelyett ikább 1,6 benyást. B vectrák szervízigényesek, ugyan olcsó az alkatrész de nem ajánlom, pláne 100e felett. Nem kötözködésképpen de mit jelent hogy német legyen; miért? Egyterûek?(Én most voltam osztrákiában benn 3 gép, 3 ember 1 heti cuccuk, és még volt hely; és mégse süvített semmi a tetõn 1000kmen keresztül; és rövidebb az átlag alsóközepes kombiknál.)
Fóka nem rossz, de amikhez hasonlítom ahhoz képest rövid váltó, gyenge benzinesek, vicces dízelek, drágább motoralkatrészek, elsõ fókák belseje nem tetszik különösebben; amúgy nem rossz választás, de nem is túl jó _szerintem_; bár 'németbõl' ezt venném, 1,6 benyásan - még az is csak morog és newm nagyon csökken a táv az elöttem lévõ autóval, nemhogy az 1,4essel. Hossz 4,2-4,3m körül?
kela: Pikacsu 1,8 130E alatt a nem kopók közül egy féklámpakapcsoló (kop-kopp-kopp) - bár ha megnézed nem véletlen végzett az élen az adacnál sem.
Höri: Stift? 80as évek vége, annyiért inkább vmi autószerûbbet, vagy feléért egy szamarát, egy lityivel többet eszik de olcsóbb fenttartani és sokkal többet kibír

http://www.hasznalta...nault_clio_1994
http://www.hasznalta...nault_clio_1997
-abs nem mindegy, külön nem tudod fékezni amúgy a 4 kereket ugye... fenntartani olcsó, igénytelen gépek.
Korola nem rossz, de ha valami kell hozzá az nem olcsó, és ilyen korben már nem csak kopó cuccok kellenek hozzá; ez fejben kell tartni hozzá, amúgy korrekt. Puntót röviden skippelném, corsa mellett prot nem tudok, ellene külsõ-belsõ és a benzines motorkínálata. 306 1 számmal nagyobb ezeknél, 4 ajtós használhatatlan szerintem de egy 1,4es benyás (netán abs-el) jó választás lehet - tesója a afaceliftes zx s esélyes lehet, bár abból szinte csak dízelben van abses.
rocsipeti: Azért én felveszem ha bekóstolnak, ált vesztenek

enté: nem feltétlen, stift azért ciki mert 80as évek második fele. Akkor jó volt, aki 200 környékén/uán vette arra nem tudok mit mondani - annyiért voltak autók is. Mellesleg az utolsó fekvõ/szögletes lámpás kivételével a póló amúgy is ciki

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#10985
Írta 2008. július 17. - 20:34

nincs mese ilyen kell
http://www.tradecarv...spx?sid=1284708
nemis
ez kell!
vki lepjen meg
aki nem akar szivszelhudest kapni ne adjon szorozza megy 1,28-al es ne adjon hozza kb 2000dolcsit es az egeszet ne szorozza meg a dolcsi mostani arfolyamaval mert rajon, hogy 1 milcsi alatt itthon van ez a verda.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#10986
Írta 2008. július 17. - 19:55

Na ja, ha Esztergomban éppenséggel VW Polo készülne akkor az lenne ciki.
úgy beszélsz, mintha nem járnál az utakon

amúgy kerek astra, g3, van minden fél misiért, ami még meg is véd, ha történik valami.
#10987
Írta 2008. július 17. - 19:44

[highlight] The bike way of life [/highlight]
#10988
Írta 2008. július 17. - 19:21

mer csinalunk tt-t is
/mondjuk az is szar/
meg tan opelt is meg nem?
/no hat mondjuk azis/
hanem olcso osz nyilvan elerheto
most hogy tekertem haza osszefutottam egy sztrit reszing legal tim matricas autoval.
a kormanyt is rosszul fogta a faszikam
es hetvegenkent ok nyomulnak a varosokban.
ez vmi ilyen ize
ezt enis megtudom csinalni mozgalom vagy mi
aaa eszem kis profterrolt /tan igy kell irni/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#10989
Írta 2008. július 17. - 19:13

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#10990
Írta 2008. július 17. - 19:04

csak van ket juzer reteg aki gaz
1 regi varci lada trabi gazdi aki atull kis kocsegu autoba /jellemzoen suzuki/
kalapban ahogy kell, kalapban sapkban az utcan jar az ember.
autot az vezet tobbnyire igy aki nem erzi otthonosan a volannal magat vagy trendy.
sok mindent rosszul kepzel es tud
peldaul, hogy o tudja jol
o ugrik ki eled 90-el palyan
2 kispenzu nagyvagyu juzer
neki van folia nagyszarny 100-as kipuffcso
es midenfele fos az autojan.
o az aki mindenkivel beprobalkozik.
nem szamit hol van miben is ul a masik o akkor is probalkozik.
/es ugye egyenesen minden es mineki tud menni. de csak ennyi/
/amugy a suzu eleg jol gyorsul bizonyo hatarig/
http://videa.hu/vide...Lxt3sP01NDBy7hc
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#10991
Írta 2008. július 17. - 17:32

Jetta az furán néz ki, inkább nem

Köszi a válaszokat

#10992
Írta 2008. július 17. - 15:27

Feltételes kérdés: fél misiig autó amivel nem szervizbe lenne járkálva,
csak sima átlagos felhasználásra?
Családba kell vkinek, Suzuki Stift az elsõ amire én gondoltam, törésbiztonság, kényelem nem lényeg, nem luxusautó kell, csak rohangászós autó.
5letek még?
Esetleg egy ilyen? http://www.hasznalta...eugeot_306_1996
Vannak elektromos gondjaik, kábelek, relék, de amugy szerviz szempontjábol elég igénytelen gépek, keveset eszik, olcso hozzá az alkatrész. :chin:
#10993
Írta 2008. július 17. - 12:03

#10994
Írta 2008. július 17. - 11:49

Hanem egy elit sofõr!
ezt így nem mondtam(


#10995
Írta 2008. július 17. - 09:29

Feltételes kérdés: fél misiig autó amivel nem szervizbe lenne járkálva,
csak sima átlagos felhasználásra?
Családba kell vkinek, Suzuki Stift az elsõ amire én gondoltam, törésbiztonság, kényelem nem lényeg, nem luxusautó kell, csak rohangászós autó.
5letek még?
Opel Corsa ?
#10996
Írta 2008. július 17. - 06:29

#10997
Írta 2008. július 17. - 00:23

Hanem egy elit sofõr!és mégsem szutyuki-sofõr lesz belõle.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#10998
Írta 2008. július 17. - 00:12

felszereltségileg azonos a stifttel, cserébe biztonságosabb, és szarért hugyért van ehhez is minden...

és mégsem szutyuki-sofõr lesz belõle.
(ha Jorus méretû lennék, ma is összevertem volna egyet)
nem tudom miért, de szinte csak ezek a f*szkalapok csinálják mindig a show-t(nekem) nap mint nap. :rocketman :throwup: :puke:
#10999
Írta 2008. július 16. - 23:43

Feltételes kérdés: fél misiig autó amivel nem szervizbe lenne járkálva,
csak sima átlagos felhasználásra?
Családba kell vkinek, Suzuki Stift az elsõ amire én gondoltam, törésbiztonság, kényelem nem lényeg, nem luxusautó kell, csak rohangászós autó.
5letek még?
http://www.hasznalta...ta_corolla_1993
#11000
Írta 2008. július 16. - 23:42

