Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Autók - hírek, vágyak és a többi

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19503 hozzászólás a témában

#8061
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
"Kiteszel a Szaharába pár millió napelemet, ami áramot termel és hidrogént állít elõ a tengervízbõl."

Ezen jot rohogtem :-)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#8062
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
A német állam e heti törvénye. Ha valaki 9 évesnél öregebb kocsit autóbontóba viszz, 2500 Eurót kap az államtól, ha új vagy éves kocsit vásárol.

Nemtudom ez mennyire segit a BMW-n meg a Mercin, akik 2-3 napot dolgoznak hetente. (VW is)

#8063
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
új agyhálózat kéne.
mindenhova.
megoldani a szellemi bábelt.

#8064
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

A hidrogenes kocsikat is azert partoljak, mert a hidrogen eloallitasahoz tovabbra is fosszilis tuzeloanyagokra van szukseg.

Téves. Kiteszel a Szaharába pár millió napelemet, ami áramot termel és hidrogént állít elõ a tengervízbõl. Az elektromos árammal az a nagy baj, hogy ipari méretekben nem tudják tárolni, az erõmûvek pont annyit termelnek amennyi az aktuális fogyasztás. Ezen felül vannak olyan üzemanyagcellák is amik növényekbõl elõállított szintetikus és károsanyag mentes szénhidrogénekkel mûködnek, ergo egy sima flakonban bárhová magaddal viheted.

Jelenleg a Föld ismert uránkészlete nem elég az egész emberiség energiaigényének fedezésére, a hazai készlet is csak pár évre elég. Ha most hirtelen elkezdenének erõmûveket építeni akkor 50 év alatt sem lennének kész vele. A Nap viszont 100 év múlva is sütni fog. A fúziós technológia még kezdetleges, a mi életünkben nem lesz ipari méretû felhasználása.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8065
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás

100 éve meg egy benzinkút megépítése került horrorisztikus összegekbe. Azért megnézem mit szólna hozzá az amerikai elektromos hálózat, ha hirtelen rádugnának 100 millió darab 20 kWh-ás akkut. Néhány éve enélkül is összeomlott az északi államok áramellátása.



Ertem, tehat egyszerubb es olcsobb kifejleszteni egy uj kuthalozatot es autot mint a mar meglevo aramellatas fejlesztese. Jogos.

Ezen a retkes bolygon az ember meg eleg sokaig kell hogy eljen. Azon kene gondolkozni, hogy mikent tudunk olcsobban / egyszerubben / megbizhatobban aramot eloallitani, ahelyett, hogy meglevo olajat az utolso cseppig probaljuk felhasznalni.

Fuzios reaktor pl.
Vagy tobb atomreaktor ( amiknek a megbizhatosagaval a mai technika mellett mar nem lennenek gondok ).

Amugy amerikaban ha jol emlekszem az elektromos halozat eleg hulyen van megcsinalva, ezert is volt problema korabban. Ezen ha jol emlekszem mar dolgoznak.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#8066
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás

Szívesen átküldöm neked az anyagot amiben mindent leírnak a kocsiról. Többek között azt is, hogy deklaráltan kísérleti célokat szolgál. Vagyis tesztelésre kiadott prototípusok. Merthogy egyiket sem lehet megvenni, senkinek sem, csak komoly összegért bérelni. És pont azért Amerikának adták az autók többségét, mert ott nem 5 km-t mennek egy nap.



Ezekkel tisztaban vagyok, utanaolvastam par helyen mar korabban.

Csak az a bajom, hogy meg 3 evig kiserleti jelleggel mukodik a dolog, nevetsegesen keves autoval. Es ha gyartasba kerul, akkor se szazezres nagysagrendu lesz az elso evekben. Vagyis 10 even belul nem varhato a tomegtermeles a hidrogenes autoknal.
Ellenben ott vannak a mar mukodo! elektromos autok, amikbol mar a kovetkezo evekben tobb milliot lehetne gyartani, ha nem lenne ilyen eros az olajlobbi.

A hidrogenes kocsikat is azert partoljak, mert a hidrogen eloallitasahoz tovabbra is fosszilis tuzeloanyagokra van szukseg.

Tamaska: arra a par alkalomra amikor Southamtonba ugrasz, tenyleg megeri venni egy dragabb, bonyolultabb, szervizigenyesebb autot, ahelyett hogy mondjuk arra a napra berelnel egy hibridet es amugy vennel egy olcsobb elektromos autot?

Ceges ugyekben meg ugyis ceges autot hasznalsz ( legalabbis legtobben ), a ceg meg vegyen a celnak legmegfelelobb autot.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#8067
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
100 éve meg egy benzinkút megépítése került horrorisztikus összegekbe. Azért megnézem mit szólna hozzá az amerikai elektromos hálózat, ha hirtelen rádugnának 100 millió darab 20 kWh-ás akkut. Néhány éve enélkül is összeomlott az északi államok áramellátása. Ezen kívül az FCX üzemanyagcellája 50 kiló körül van, az alumínium vázas és kompozit kasznis Fisker Karma 2000 kiló. A tömegének fele akkumulátor, aminek idõnként illik kicserélni. Az üzemanyagcellánál pedig csak a membrán öregszik. És már ahhoz sem kell platina.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8068
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
"vilagszerte ki van epitve a benzinhalozat"

Persze, csak amikor azt kiepitettek, akkor nem volt mas alternativa. Es a benzin olyan olcso volt, hogy megerte kiepiteni a halozatot. Amugy hany ev alatt is epult ki a mai benzinkuthalozat? En meg emlekszem hogy 15 evvel ezelott milyen ritkan voltak a benzinkutak.

Valoban eletkepes alternativa a hidrogenhajtas:

- baromi draga a hidrogen eloallitasa
- tobb karosanyag kerul a levegobe a hidrogen eloallitasa soran, mintha dizelt vagy benzint tankolnank
- a kuthalozat kiepitese nagyon draga es mire elegendo hidrogenkut lesz az autok megfelelo ellatasahoz, az akar 10 ev is lehet

Ugyanezek elektromos autoknal:

- aram eloallitasa mar mindenhol megoldott, atomenergiaval gyakorlatilag filleres nagysagrendu 1 liter uzemanyagnak megfelelo aram eloallitasa
- karosanyag gyakorlatilag csak az eromuben kepzodik, aminek eleve jo a hatasfoka
- az aramellatas mar mindenhol megoldott, esetleg gyorstoltoket kene kihelyezni azokra a helyekre ahol szukseg van ra
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#8069
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
probalok nem vezetni hetvegen, ulok eleget abban az autoban het kozben is. szoval nem sokat. plusz ha privat dolgom van, akkor ugy intezem a napomat hogy beleferjen.

de ha pl elmegyek Southamptonba meglatogatni ismerosoket az 200+ merfold oda-vissza.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8070
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Honda plans to produce 200 of the cars over the next three years. ( nevetsegesen alacsony szam )

Szívesen átküldöm neked az anyagot amiben mindent leírnak a kocsiról. Többek között azt is, hogy deklaráltan kísérleti célokat szolgál. Vagyis tesztelésre kiadott prototípusok. Merthogy egyiket sem lehet megvenni, senkinek sem, csak komoly összegért bérelni. És pont azért Amerikának adták az autók többségét, mert ott nem 5 km-t mennek egy nap.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8071
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Vegyunk par peldat innen a forumrol.

Thez erdrol jar be dolgozni. Hany km -t megy egy nap?

Rob, hanyszor mesz egy evben Munchenbe?

Tamaska: sajat hasznalatban hanyszor mesz tobbet napi 100km -nel egy honapban?
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#8072
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Elfelejtettem hogy te napi szinten jarsz Munchenbe. Jogos, inkabb jarjon az is benzines / dizel autoval az is, akinek jo lenne az elektromos auto, es dogoljunk meg a szmogban.

Baszki, olvass mar figyelmesebben:

"A benzinkutak nagy resze pedig idovel megszunne... De az emberek nagy tobbsege nem megy napi 2-300 kilometert, szoval az ejjeli toltes is boven elegendo lenne."

Nyilvan megmaradna a normal benzinkutak egy resze, ahol tovabbra is lehetne tankolni benzint / dizelt azokba az autokba amikben az elektromos motor mellett van egy kiegeszito kis turbomotor, ami generatorkent mukodik. Aki tudja hogy gyakran megy napi szinten tobb szaz km -t, az vesz hibrid autot ( olyan hibrid rendszerut, amelyikben az alap a villanymotor, a generator pedig egy kis dizel mondjuk ), igy akar te is ki tudsz menni Munchenbe, de mondjuk anyamnak tok folosleges a hibrid, mikor havonta 5 -szor elmegy bevasarolni ide a kozelbe.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#8073
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
vilagszerte ki van epitve a benzinhalozat. a se volt olcso, ha osszeadod hogy mennyi van. az elektromos autokkal meg mindig az a baj, hogy nagyon rovid a hatotavolsaguk, es nagyon sokaig tart feltolteni oket.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8074
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
pocok: mire kimegyek münchenbe autóval kajáljak 6-szor egy órát? te sem gondolod komolyan.
lehet, hogy te ráérsz minden nap egy órát elbaszni a napodból "tankolás" címen, de más nem.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8075
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
A hidrogentankolassal csak az a baj, hogy az aramellatas mar mindenhol meg van oldva, tehat ahoz mar csak kocsit kell gyartani.
A hidrogenes kocsihoz meg kell egy vilagmeretu kuthalozat is.

Szivem szerint nem ugyan ugy bevezettetnem az autogyartoknak, hogy az eladott autok x % -anak tisztan elektromosnak kell lennie, ahogy a karosanyag kibocsatast is meghataroztak. Evrol evre emelnem a szazalekot. Amelyik gyarto nem tudja teljesiteni, az szunjon meg.

A benzinkutak nagy resze pedig idovel megszunne, helyettuk lennenek ettermek, mondjuk elektromos gyorstoltovel. Beul a csalad egy ebedre, es 1 ora alat feltoltik az aksikat a kuton, aztan mennek tovabb. De az emberek nagy tobbsege nem megy napi 2-300 kilometert, szoval az ejjeli toltes is boven elegendo lenne.

Ez a cikk lenyege:

Honda plans to produce 200 of the cars over the next three years. ( nevetsegesen alacsony szam )

One of the biggest obstacles standing in the way of wider adoption of fuel-cell vehicles is the lack of hydrogen fuelling stations. ( egy ilyen halozat kiepitese nagyon-nagyon sokba kerul )

Critics also point out that hydrogen is costly to produce and the most common way to produce hydrogen is still from fossil fuels. ( vagyis az uzemanyag tovabbra is baromi draga lenne, az eloallitasa pedig kornyezetszennyezo )
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#8076
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem a honda hidrogenes autoja a jovo. legalabbis remelem. csak viz jon ki belole, osszesen egy mozgo alkatresz van a motorhazteto alatt, es rendes hatotavolsaga van.

valamint hidrogenbol soha nem fogunk kifogyni. Californiaban mar vannak hidrogen kutak, igaz nem egyszeru folyamat a "tankolhato" hidrogen eloallitasa, de vegulis az olaj kitermelese sem az.

link

pite: 1500 alatt nezek autokat, de inkabb 1000 korul, es csak dizelt
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8077
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
http://www.vezess.hu...lanyauto/17163/

Errol tud valaki valamit?
Ha ez tenyleg ennyi lesz, es 80-100km -t lehet vele menni, akkor innentol benzinmotoros autot csak az fog venni, akinek napi szinten tobbet kell mennie. Legalabbis igy kene lennie :-)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#8078
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
hu
"..az evi 3-4ezer fontos angol biztositast pedig biztosan nem fogom kifizetni.."

#8079
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

tam, az astránál arra figyelj, hogy isuzu motoros legyen, mert az opel motorok szarok. mármint a dízelek. az astránk most 6 éves, kb 50ezer van benne, eddig semmi hiba nem volt. másik típus"hiba", hogy zabálja a tompított izzókat. meg nekem a 186-7-8 centimmel elég szûkös volt az elsõ lábtér, valamint az ülés formázása a caddy után valószínûleg kényelmetlenebb lesz. nem reprezentatív opel-vw mintavétel, de a tapasztalatok több embernél is ezt mutatták. a háttámla része az, ami nem jó, egy hosszabb úton simán elkezd fájni a derekad, ha érzékeny vagy erre. bár ez inkább 180 centi és afölötti embereknél jelentkezõ probléma.
vectrából gondolom b széria, na azt ne. omega detto. szervizeseknek a haverja leszel. nekem ezt opel szerelõk mondták, hogy omega b-c és vectra b az, amit ne vegyek, mert folyamatos szopás van vele.
zafira pedig jó. annyira nem hajó, meg busz meg stb, és legalább rendesen elférsz.


Szerviztapasztalatokat osztom, dízelmocit is ha azt veszel. Omega anyagi öngyikkosság :D

Ha jól látom 1700fonttól menek a dízel astra kombik és 1700-1900 a fóka. Más kérdés hogy szar az 1,8as dízeljük, mert maga az autó kellemesebb -nem csak szerintem ha úgy már mérvadó ;).
Viszont ha benyásak is játszanak akkor sztem ne csukd ki, egyedül a hátsó futómû/dob környékén kell figylenia rozsdára különösebb nyûgje nem volt.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#8080
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
lehet balositani is
30 liter nyelen eszik

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...