Jelentkezz be Regisztrálj

Autók - hírek, vágyak és a többi
#8061
Írta 2009. január 21. - 21:23

Ezen jot rohogtem :-)
I`m as fast as nobody!
#8062
Írta 2009. január 21. - 21:22

Nemtudom ez mennyire segit a BMW-n meg a Mercin, akik 2-3 napot dolgoznak hetente. (VW is)
#8063
Írta 2009. január 21. - 20:45

#8064
Írta 2009. január 21. - 20:37

Téves. Kiteszel a Szaharába pár millió napelemet, ami áramot termel és hidrogént állít elõ a tengervízbõl. Az elektromos árammal az a nagy baj, hogy ipari méretekben nem tudják tárolni, az erõmûvek pont annyit termelnek amennyi az aktuális fogyasztás. Ezen felül vannak olyan üzemanyagcellák is amik növényekbõl elõállított szintetikus és károsanyag mentes szénhidrogénekkel mûködnek, ergo egy sima flakonban bárhová magaddal viheted.A hidrogenes kocsikat is azert partoljak, mert a hidrogen eloallitasahoz tovabbra is fosszilis tuzeloanyagokra van szukseg.
Jelenleg a Föld ismert uránkészlete nem elég az egész emberiség energiaigényének fedezésére, a hazai készlet is csak pár évre elég. Ha most hirtelen elkezdenének erõmûveket építeni akkor 50 év alatt sem lennének kész vele. A Nap viszont 100 év múlva is sütni fog. A fúziós technológia még kezdetleges, a mi életünkben nem lesz ipari méretû felhasználása.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8065
Írta 2009. január 21. - 20:33

100 éve meg egy benzinkút megépítése került horrorisztikus összegekbe. Azért megnézem mit szólna hozzá az amerikai elektromos hálózat, ha hirtelen rádugnának 100 millió darab 20 kWh-ás akkut. Néhány éve enélkül is összeomlott az északi államok áramellátása.
Ertem, tehat egyszerubb es olcsobb kifejleszteni egy uj kuthalozatot es autot mint a mar meglevo aramellatas fejlesztese. Jogos.
Ezen a retkes bolygon az ember meg eleg sokaig kell hogy eljen. Azon kene gondolkozni, hogy mikent tudunk olcsobban / egyszerubben / megbizhatobban aramot eloallitani, ahelyett, hogy meglevo olajat az utolso cseppig probaljuk felhasznalni.
Fuzios reaktor pl.
Vagy tobb atomreaktor ( amiknek a megbizhatosagaval a mai technika mellett mar nem lennenek gondok ).
Amugy amerikaban ha jol emlekszem az elektromos halozat eleg hulyen van megcsinalva, ezert is volt problema korabban. Ezen ha jol emlekszem mar dolgoznak.
I`m as fast as nobody!
#8066
Írta 2009. január 21. - 20:28

Szívesen átküldöm neked az anyagot amiben mindent leírnak a kocsiról. Többek között azt is, hogy deklaráltan kísérleti célokat szolgál. Vagyis tesztelésre kiadott prototípusok. Merthogy egyiket sem lehet megvenni, senkinek sem, csak komoly összegért bérelni. És pont azért Amerikának adták az autók többségét, mert ott nem 5 km-t mennek egy nap.
Ezekkel tisztaban vagyok, utanaolvastam par helyen mar korabban.
Csak az a bajom, hogy meg 3 evig kiserleti jelleggel mukodik a dolog, nevetsegesen keves autoval. Es ha gyartasba kerul, akkor se szazezres nagysagrendu lesz az elso evekben. Vagyis 10 even belul nem varhato a tomegtermeles a hidrogenes autoknal.
Ellenben ott vannak a mar mukodo! elektromos autok, amikbol mar a kovetkezo evekben tobb milliot lehetne gyartani, ha nem lenne ilyen eros az olajlobbi.
A hidrogenes kocsikat is azert partoljak, mert a hidrogen eloallitasahoz tovabbra is fosszilis tuzeloanyagokra van szukseg.
Tamaska: arra a par alkalomra amikor Southamtonba ugrasz, tenyleg megeri venni egy dragabb, bonyolultabb, szervizigenyesebb autot, ahelyett hogy mondjuk arra a napra berelnel egy hibridet es amugy vennel egy olcsobb elektromos autot?
Ceges ugyekben meg ugyis ceges autot hasznalsz ( legalabbis legtobben ), a ceg meg vegyen a celnak legmegfelelobb autot.
I`m as fast as nobody!
#8067
Írta 2009. január 21. - 20:26

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8068
Írta 2009. január 21. - 20:21

Persze, csak amikor azt kiepitettek, akkor nem volt mas alternativa. Es a benzin olyan olcso volt, hogy megerte kiepiteni a halozatot. Amugy hany ev alatt is epult ki a mai benzinkuthalozat? En meg emlekszem hogy 15 evvel ezelott milyen ritkan voltak a benzinkutak.
Valoban eletkepes alternativa a hidrogenhajtas:
- baromi draga a hidrogen eloallitasa
- tobb karosanyag kerul a levegobe a hidrogen eloallitasa soran, mintha dizelt vagy benzint tankolnank
- a kuthalozat kiepitese nagyon draga es mire elegendo hidrogenkut lesz az autok megfelelo ellatasahoz, az akar 10 ev is lehet
Ugyanezek elektromos autoknal:
- aram eloallitasa mar mindenhol megoldott, atomenergiaval gyakorlatilag filleres nagysagrendu 1 liter uzemanyagnak megfelelo aram eloallitasa
- karosanyag gyakorlatilag csak az eromuben kepzodik, aminek eleve jo a hatasfoka
- az aramellatas mar mindenhol megoldott, esetleg gyorstoltoket kene kihelyezni azokra a helyekre ahol szukseg van ra
I`m as fast as nobody!
#8069
Írta 2009. január 21. - 20:17

de ha pl elmegyek Southamptonba meglatogatni ismerosoket az 200+ merfold oda-vissza.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8070
Írta 2009. január 21. - 20:15

Szívesen átküldöm neked az anyagot amiben mindent leírnak a kocsiról. Többek között azt is, hogy deklaráltan kísérleti célokat szolgál. Vagyis tesztelésre kiadott prototípusok. Merthogy egyiket sem lehet megvenni, senkinek sem, csak komoly összegért bérelni. És pont azért Amerikának adták az autók többségét, mert ott nem 5 km-t mennek egy nap.Honda plans to produce 200 of the cars over the next three years. ( nevetsegesen alacsony szam )
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8071
Írta 2009. január 21. - 20:11

Thez erdrol jar be dolgozni. Hany km -t megy egy nap?
Rob, hanyszor mesz egy evben Munchenbe?
Tamaska: sajat hasznalatban hanyszor mesz tobbet napi 100km -nel egy honapban?
I`m as fast as nobody!
#8072
Írta 2009. január 21. - 20:10

Baszki, olvass mar figyelmesebben:
"A benzinkutak nagy resze pedig idovel megszunne... De az emberek nagy tobbsege nem megy napi 2-300 kilometert, szoval az ejjeli toltes is boven elegendo lenne."
Nyilvan megmaradna a normal benzinkutak egy resze, ahol tovabbra is lehetne tankolni benzint / dizelt azokba az autokba amikben az elektromos motor mellett van egy kiegeszito kis turbomotor, ami generatorkent mukodik. Aki tudja hogy gyakran megy napi szinten tobb szaz km -t, az vesz hibrid autot ( olyan hibrid rendszerut, amelyikben az alap a villanymotor, a generator pedig egy kis dizel mondjuk ), igy akar te is ki tudsz menni Munchenbe, de mondjuk anyamnak tok folosleges a hibrid, mikor havonta 5 -szor elmegy bevasarolni ide a kozelbe.
I`m as fast as nobody!
#8073
Írta 2009. január 21. - 20:06

RAUH-Welt
B E G R I F F
#8074
Írta 2009. január 21. - 19:57

lehet, hogy te ráérsz minden nap egy órát elbaszni a napodból "tankolás" címen, de más nem.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8075
Írta 2009. január 21. - 19:48

A hidrogenes kocsihoz meg kell egy vilagmeretu kuthalozat is.
Szivem szerint nem ugyan ugy bevezettetnem az autogyartoknak, hogy az eladott autok x % -anak tisztan elektromosnak kell lennie, ahogy a karosanyag kibocsatast is meghataroztak. Evrol evre emelnem a szazalekot. Amelyik gyarto nem tudja teljesiteni, az szunjon meg.
A benzinkutak nagy resze pedig idovel megszunne, helyettuk lennenek ettermek, mondjuk elektromos gyorstoltovel. Beul a csalad egy ebedre, es 1 ora alat feltoltik az aksikat a kuton, aztan mennek tovabb. De az emberek nagy tobbsege nem megy napi 2-300 kilometert, szoval az ejjeli toltes is boven elegendo lenne.
Ez a cikk lenyege:
Honda plans to produce 200 of the cars over the next three years. ( nevetsegesen alacsony szam )
One of the biggest obstacles standing in the way of wider adoption of fuel-cell vehicles is the lack of hydrogen fuelling stations. ( egy ilyen halozat kiepitese nagyon-nagyon sokba kerul )
Critics also point out that hydrogen is costly to produce and the most common way to produce hydrogen is still from fossil fuels. ( vagyis az uzemanyag tovabbra is baromi draga lenne, az eloallitasa pedig kornyezetszennyezo )
I`m as fast as nobody!
#8076
Írta 2009. január 21. - 18:12

valamint hidrogenbol soha nem fogunk kifogyni. Californiaban mar vannak hidrogen kutak, igaz nem egyszeru folyamat a "tankolhato" hidrogen eloallitasa, de vegulis az olaj kitermelese sem az.
link
pite: 1500 alatt nezek autokat, de inkabb 1000 korul, es csak dizelt
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8077
Írta 2009. január 21. - 18:04

Errol tud valaki valamit?
Ha ez tenyleg ennyi lesz, es 80-100km -t lehet vele menni, akkor innentol benzinmotoros autot csak az fog venni, akinek napi szinten tobbet kell mennie. Legalabbis igy kene lennie :-)
I`m as fast as nobody!
#8078
Írta 2009. január 21. - 16:44

"..az evi 3-4ezer fontos angol biztositast pedig biztosan nem fogom kifizetni.."
#8079
Írta 2009. január 21. - 16:36

tam, az astránál arra figyelj, hogy isuzu motoros legyen, mert az opel motorok szarok. mármint a dízelek. az astránk most 6 éves, kb 50ezer van benne, eddig semmi hiba nem volt. másik típus"hiba", hogy zabálja a tompított izzókat. meg nekem a 186-7-8 centimmel elég szûkös volt az elsõ lábtér, valamint az ülés formázása a caddy után valószínûleg kényelmetlenebb lesz. nem reprezentatív opel-vw mintavétel, de a tapasztalatok több embernél is ezt mutatták. a háttámla része az, ami nem jó, egy hosszabb úton simán elkezd fájni a derekad, ha érzékeny vagy erre. bár ez inkább 180 centi és afölötti embereknél jelentkezõ probléma.
vectrából gondolom b széria, na azt ne. omega detto. szervizeseknek a haverja leszel. nekem ezt opel szerelõk mondták, hogy omega b-c és vectra b az, amit ne vegyek, mert folyamatos szopás van vele.
zafira pedig jó. annyira nem hajó, meg busz meg stb, és legalább rendesen elférsz.
Szerviztapasztalatokat osztom, dízelmocit is ha azt veszel. Omega anyagi öngyikkosság

Ha jól látom 1700fonttól menek a dízel astra kombik és 1700-1900 a fóka. Más kérdés hogy szar az 1,8as dízeljük, mert maga az autó kellemesebb -nem csak szerintem ha úgy már mérvadó

Viszont ha benyásak is játszanak akkor sztem ne csukd ki, egyedül a hátsó futómû/dob környékén kell figylenia rozsdára különösebb nyûgje nem volt.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#8080
Írta 2009. január 21. - 16:24

30 liter nyelen eszik
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...