Jelentkezz be Regisztrálj

Debreceniek ide! #2
#28561
Írta 2008. június 23. - 00:39

#28562
Írta 2008. június 22. - 21:18

e) „Kerékpárút” (26. ábra), a tábla azt jelzi, hogy a kétkerekû kerékpárok csak a kerékpárúton közlekedhetnek; a segédmotoros rokkantkocsi, gépi meghajtási kerekes szék, illetõleg a kétkerekû segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzõtábla nem tiltja. A kétkerekû segédmotoros kerékpár, segédmotoros rokkantkocsi a kerékpárúton legfeljebb 20 km/óra sebességgel közlekedhet. A kerékpárúton más jármû közlekedése tilos;
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#28563
Írta 2008. június 22. - 21:07

Halihó
Ez a felfestés csak pénzkidobás,a város meg verheti a mellét,hogy milyen nagyszerû fiúk voltunk,újabb x km kerékpárút "épült".
Most is itt kerózom,ezzel nem változna semmi(a kresz meg mindenkire vonatkozik),aki meg eddig is a járdán ment egy csíkért nem viszi bele a kisgyerekét a városi forgalomba,de az öregnéni sem itt terheli a pedált majd.
Ma egy motoros meg akarta magyarázni a józsai keróúton hogy õ ott joggal tartózkodik és hasít,leginkább hétvégén kellene egy rendõrautó a keróút végére csekket osztani....
Én azt hiszem, hogy motorral lehet menni a kerékpárúton, de legfeljebb 20 km/h sebességgel (találkozok sokszor én is keróúton motorossal, de egyik se 20-szal megy. gondolom a mostani sem ennyivel ment:)). De lehet rosszul tudom, javítsatok ki, ha tévednék:)
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#28564
Írta 2008. június 22. - 20:53

Ez a felfestés csak pénzkidobás,a város meg verheti a mellét,hogy milyen nagyszerû fiúk voltunk,újabb x km kerékpárút "épült".
Most is itt kerózom,ezzel nem változna semmi(a kresz meg mindenkire vonatkozik),aki meg eddig is a járdán ment egy csíkért nem viszi bele a kisgyerekét a városi forgalomba,de az öregnéni sem itt terheli a pedált majd.
Ma egy motoros meg akarta magyarázni a józsai keróúton hogy õ ott joggal tartózkodik és hasít,leginkább hétvégén kellene egy rendõrautó a keróút végére csekket osztani....
#28565
Írta 2008. június 22. - 20:38

Na Hollandia pont az az ország ahol rengeteg a bringás, viszont a bringaútnak nincs hely és ezért vannak ilyen szükségmegoldások. Olyan városokkal példálózz inkább ahol nem zsebkendõnyi területre építkeznek az utcák sem 5-10 méter szélesek. Ez a megoldás csal úgy mûködik, ha nincsenek parkoló autók a felfestés pedig legalább 2-3 méter széles, mert az elõzéshez is kell hely. Szerinted egyetlen egy útvonalra pingált két csík mennyire fogja megváltoztatni 200e ember felfogását? Semennyire sem, inkább csak konfliktust okoz. Még jobban egymásnak feszíti a feleket. Amíg a bringások 90 százaléka lámpa nélkül megy az úton addig semmi értelme bevinni õket este a nyíló ajtó vonalába. Budapesten van egy bringaút az Andrássy út elején, na az pont ilyen mint ez lenne, minden szempontból balesetveszélyes. Sokkal jobb az a megoldás ami az út Hõsök tere felõli végén van, önálló bringaút elválasztva az úttól és a járdától is.Hollandiában a városokban a legtöbb kerékpárút így van megoldva, parkoló autók mellett. nem az a lényeg, hogy több hely legyen, meg, hogy több kerékpáros, hanem hogy amikor mondjuk kiszáll a kocsiból az ember akkor látja, hogy ott kerékpáros is jöhet, tehát legközelebb már oda fog figyelni. elõször az autósok fejébe azt kell beültetni, hogy figyeljenek a kerékpárosokra. már ettõl is kevesebb baleset lehet. aztán lehet törni a buksikat hipper-szupper kerékpárúton, de balesetmegelõzésnek ez egy egyszerû és olcsó megoldása. sztem
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#28566
Írta 2008. június 22. - 20:21

De szép is lenne országuti edzésnek!Erre a festéses logikára alapozva akár autópályán is közelekedhetne kerékpáros :-)


#28567
Írta 2008. június 22. - 20:14

más:
mi volt tegnap az a bandázás, Sanyi? kicsit elbambultam és azért nem vettelek titeket elõször észre:D
más:
ma kitekertem ondódon keresztül a kráter-tóhoz, tényleg elég szép kis hely, megérte a rossz minõségû földút ellenére is.
#28568
Írta 2008. június 22. - 18:35

#28569
Írta 2008. június 22. - 18:31

A keresztezõdés jellege olyan, hogy egy bazi nagy és beláthatatlan kanyar van elõtte (a Dóczy József felõl), én ha tehetem kerülöm bringával! Elég zûrös az a keresztezõdés így is, nem hiányzik még pár kerépkáros kisgyerek halála oda. Gondold csak el! Bemegy a keresztezõdésbe 2x2 sáv, azután még 1-1 sáv a Dóczy, illetve a Nagyerdei körútról, valamint ott van még a Bólyai keresztezõdése is 30 méterre (se). És ez megspilázva egy nem is tudom mennyi ágú csomóponttal. Talán az egyik legrosszabb keresztezõdés itt Debrecenben.
De tényleg, be kell látni, hogy nem csak annyi az egész, hogy összeül pár ember, kitalálnak valamit, ami szerintük jó és akkor hajrá. Itt vannak jogszabályok, amiket be kell tartani. Vannak a közlekedési tervezésben szabványok és elõírások, amit szintén be kell tartani. Nem lehet össze-vissza kijelölni bármit az utakon, mert annak nagyon könnyen baleset lehet a vége.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#28570
Írta 2008. június 22. - 18:14

Szerintem semmi gond nincs ezzel a megoldással (az egyenesen haladó és a jobbra kanyarodó sáv között megy tovább egyenesen a kerékpárút) külföldön rengeteg ilyet találni, tök jól mûködik.
Ugyanígy sok helyen alkalmazzák az autós forgalmi sáv - bringaút - parkolóöböl/parkolósáv felosztást is. Szóval nem rosszak ezek a megoldások, viszont azt el kell ismerni, hogy a magyarországi közlekedési morált ismerve rejtenek magukban veszélyt.
Ha sikerülne végre megvalósítani egy ilyen jól felfestett, figyelmeztetõ jelzésekkel ellátott, szem elõtt lévõ bringaútat, akkor talán az lehetne az elsõ lépés valamiféle szemléletváltás felé. Úgyhogy én drukkolok, hogy összejöjjön:)
Ne csak arra gondolj, hogy olyan bringások használnák ezt, akik komolyabban nyomják és nem szarnak be, ha 2 busz közé "szorulnak". Márpedig ha itt megy egy turistabusz balra, egy meg jobbra és egyszerre érkeznek abba a keresztezõdésbe, amit fotón linkeltem, miközben papa-mama-gyerekek tekernek ki a nagyerdõre ezen a felfestett akármin, az igen veszélyes. Sõt, nagyon veszélyes. Én azt mondom, hogy ha nincs jobb megoldás ettõl, akkor inkább ezt se. Javítsák meg az út mellett lévõ széles járdát (ami egyébként szélesíthetõ a lakóházak felé), a járda és az út csatlakozásánál süllyesszék le a szegélyköveket, hogy bringával járható legyen és szabályozzák le, hogy a járdán áthaladónak van elsõbbsége. EZT már inkább tartom biztonságos megoldásnak, minthogy egy 4 sávos dzsumbi (mert a szélsõ az valójában egy forgalmi sáv, csak nem úgy van használva ugye) közé tereljék be a népet.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#28571
Írta 2008. június 22. - 17:47

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#28572
Írta 2008. június 22. - 17:16

Szerintem semmi gond nincs ezzel a megoldással (az egyenesen haladó és a jobbra kanyarodó sáv között megy tovább egyenesen a kerékpárút) külföldön rengeteg ilyet találni, tök jól mûködik.Bevezetni 2 forgalmi sáv KÖZÉ a kerékpárost? Ráadásul keresztezõdésben? Viccnek is rossz. Ebbõl lenne igazán sok baleset. De hát mindegy végülis, ebben az országban a focihoz és az útépítéshez mindenki ért
Ugyanígy sok helyen alkalmazzák az autós forgalmi sáv - bringaút - parkolóöböl/parkolósáv felosztást is. Szóval nem rosszak ezek a megoldások, viszont azt el kell ismerni, hogy a magyarországi közlekedési morált ismerve rejtenek magukban veszélyt.
Ha sikerülne végre megvalósítani egy ilyen jól felfestett, figyelmeztetõ jelzésekkel ellátott, szem elõtt lévõ bringaútat, akkor talán az lehetne az elsõ lépés valamiféle szemléletváltás felé. Úgyhogy én drukkolok, hogy összejöjjön:)
#28573
Írta 2008. június 22. - 13:47

ez a sugárutas bringaút elég rossz ötlet
vagyis az ötlet jó, csak a megvalósítás nem
Igazad van és Epycnek is. Épeszû ember ilyen "kerékpárutat" nem tervez.:wallbange :wallbange :wallbange
Senki sem jött ma a román körre, miért? Pedig jó idõ volt!:cool2:
#28574
Írta 2008. június 22. - 12:42

Hát még ez a megoldás: http://napielet.hu/u...art/egysug6.jpg
Bevezetni 2 forgalmi sáv KÖZÉ a kerékpárost? Ráadásul keresztezõdésben? Viccnek is rossz. Ebbõl lenne igazán sok baleset. De hát mindegy végülis, ebben az országban a focihoz és az útépítéshez mindenki ért:)
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#28575
Írta 2008. június 22. - 11:28

Bringaút a sugárútra - Mindenkinek Kerékpárt!
ez a sugárutas bringaút elég rossz ötlet
vagyis az ötlet jó, csak a megvalósítás nem
#28576
Írta 2008. június 22. - 10:38

#28577
Írta 2008. június 22. - 07:49

:clap: :clap: :clap:Bringaút a sugárútra - Mindenkinek Kerékpárt!
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül)

#28578
Írta 2008. június 21. - 21:45


#28579
Írta 2008. június 21. - 21:43

#28580
Írta 2008. június 21. - 21:00

Szia!
Mikorra tervezed a kört? Kora délután benne lennék.
Pisti
Menjünk inkább reggel. Fél 9-kor a KLTE fõépület elõtt.
Sanyi! Küldtem privit.