Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Debreceniek ide! #2

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34283 hozzászólás a témában

#28541
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Holnap valaki a hegyekbe? Csak ötlet, ha van elég jelentkezõ akkor megyünk!


#28542
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Erre a gyûlésre lehet elmegyek. Ma voltam a sugárúton, és a következõ forgalmi helyzetet figyeltem meg. Összes bringás 12 fõ, ebbõl az úttesten 2 fõ, a járdán 10 fõ. Az egyik úttesten közlekedõ én voltam, a másik egy montis srác. A járdán fiatalok közlekedtek, szép lassan, beszélgetve, de voltak családok is. Õk valamiért nem akartak az autók között menni. Simán lehetne ott bringaút, ha felszámolnák a parkolósávot, de nem fogják. Így meg marad az önálló 2 méteres csík, ami nem a járda része, ahogy ezt a Sámsoni út nagy részén is megoldották, sajnos elég keskeny kivitelben.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#28543
korcs

korcs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.246 hozzászólás

Július 8-án kedden 18:30-tól találkozunk ismét. A helyszín: „Nettó Bútoráruház, cím: Mikepércsi út 132. ez a repülõtér leszállópályájával szembe esik. Abban az oldalban található, ahol a kerékpárút is fut, az "Üdvözöljük Debrecenben!" táblánál, két autókereskedés között."


Én azt hiszem pont akkor fogok sörözni, a francba, pedig majdnem.... rajtam nem múlt;-)

#28544
janner

janner

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Ígérem részemrõl is ez az utolsó poszt a témában..

Éppen a Magyar Kerékpárosklub elnöke nyilatkozta, hogy az ilyen felfestett bringasávok a legveszélyesebb megoldások. Attól hogy, felveszitek egy országos szervezet nevét nem lesz egycsapácsra szakmailag is helyes minden elképzelésetek.


Nem tudom hol olvastad, hallottad ezt a nyilatkozatot de a Magyar Kerékpárosklub honlapján ezzel merõben ellentétes információk vannak, õk épp "A kerékpár jármû, tehát az úton a helye – nem a járdán" és a "Azok a jó megoldások, amelyek elsõsorban a forgalom résztvevõinek kölcsönös együttmûködésére, és nem teljes fizikai elválasztásukra alapozzák a kerékpárosok biztonságos közlekedését." elveket vallják.
http://kerekparosklu...zesi-szempontok
http://kerekparosklu...elenek-eszkozei Szóval nekem úgy tûnik, hogy a db-i klub épphogy próbálja követni a Magyar Kerékpárosklub elveit nem szembemenni azokkal.

Tényleg ennyi részemrõl, bocs mindenkitõl akit zavart//untatott/idegesített a téma :)

#28545
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Epyc szaki az útépítésben (nem tudom ezt miért nem írtad le), a Mazsola figyelemfelhívó sorozata szerintem ötletnek, figyelemfelkeltésnek jó, de nem biztos hogy a legjobb megoldás. Szerintem összegezve kb. ennyi a dolog.
Enté: Nem csak anyagilag, de közlekedési morálban is nagyon el vagyunk maradva más országoktól. Szlovéniáról (kerékpáros szemmel) egyébként még cikk is volt valamelyik lapban.


#28546
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

nem akarok veszekedni, meg odáig eljutni mint Soma és Trek8000(bocsi de nem ismerem az igazi nevét), úgyhogy inkább zárjuk le. ha akarsz valamit tenni esetleg a kerékpárosokért, akkor gyere el a következõ kerékpárosklub gyûlésre, ott elmondhatod a véleményed, meghallgatunk, megvitatjuk, hiszen ezért jöttünk létre.

Éppen a Magyar Kerékpárosklub elnöke nyilatkozta, hogy az ilyen felfestett bringasávok a legveszélyesebb megoldások. Attól hogy, felveszitek egy országos szervezet nevét nem lesz egycsapácsra szakmailag is helyes minden elképzelésetek. Én már adtam támogató nyilatkozatot a nemrég megépült két bringaúttal kapcsolatban. Azokon a terveken is látszott, hogy már egyáltalán nem akarnak ilyen felfestéseket alkalmazni, és azt is tudják, hogy miért nem. Ilyen alapon a Péterfia utcán is lehetne húzni két csíkot, de annak sem lenne semmi értelme.

Azt írtad nekem, nem szabad összehasonlítani a külföldi és a magyar maratonokat, most te pont ezt teszed a kerékpárutakkal. Miért ne lehetne mindent összehasonlítani, nem csak a jólmenõ kapitalista országokra kell gondolni, hanem Szlovéniára, Szlovákiára vagy ép a Csehekre...

A mûszaki szabványok lefektetése és helyessége teljesen más dolog és nem pénz kérdése mint egy maraton pénzügyi megvalósítása. Írnék én a környezõ országokról is, de ott még nem láttam olyan bringautat ami megragadt volna bennem.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#28547
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás

No comment :D


Ezeknek kajáldát kell építeni 50 méterenként, nem kerékpárutat:D:D

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#28548
Nitr-O

Nitr-O

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.122 hozzászólás
No comment :D

"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/


#28549
mazsola

mazsola

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 611 hozzászólás

Jó lenne tudni mikor és hol lesznek a gyûlések...


Július 8-án kedden 18:30-tól találkozunk ismét. A helyszín: „Nettó Bútoráruház, cím: Mikepércsi út 132. ez a repülõtér leszállópályájával szembe esik. Abban az oldalban található, ahol a kerékpárút is fut, az "Üdvözöljük Debrecenben!" táblánál, két autókereskedés között."

#28550
Nitr-O

Nitr-O

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.122 hozzászólás
Jó lenne tudni mikor és hol lesznek a gyûlések...

"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/


#28551
mazsola

mazsola

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 611 hozzászólás

"[I]
Tényleg ne folytassuk ezt. Azon viszont érdemes elgondolkodnotok, hogy mennyire is jó ez a dolog, ha már a kerékpárosok sem értenek ebben egyet.


ok, ok, de ha nem értesz vele egyet, akkor ne használd.
ha meg mást akarsz, vagy mást tartasz jónak akkor gyere el és mond el. ezért van a kerékpárosklub. hogy ne itt vitázzunk, hanem ott, "hivatalos" keretek között....
PONT

#28552
Nitr-O

Nitr-O

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.122 hozzászólás

nirto!

voltál ma pallag fele az erdõn keresztül?


Jaja, voltam.

Tomi: Srácokkal mentünk múzeumok éjszakájára, csak a sörkertnél találkoztunk.

"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/


#28553
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
"Csatlakozási nyilatkozat aláírásával két napja megszületett a Magyar Kerékpárosklub debreceni szervezete. A lelkes társaság konkrét javaslatokkal, elõkészített tervekkel kívánja a helyi biciklis társadalom javát szolgálni. Egyik elképzelésük az Egyetem sugárútra javasolt bicikliút, ami megkönnyítené a belváros és a központi egyetemi épület közötti biztonságos közlekedést, errõl a plánumról már látványtervek is készültek."

Bocsánat, hogy kötözködök, de nekem a napiéletre írt szövegben ez kerékpárútnak tûnik. Én ebbõl indultam ki és erre mondtam, hogy ez, mint kerékpárút hülyeség és nem biztonságos.

Tényleg ne folytassuk ezt. Azon viszont érdemes elgondolkodnotok, hogy mennyire is jó ez a dolog, ha már a kerékpárosok sem értenek ebben egyet.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#28554
mazsola

mazsola

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 611 hozzászólás

Továbbiakban azt nem értem, hogy ha az útra tereled a kerékpárost, akkor azt minek felfesteni? A mostani "látványterv" mûködik minden felfestés nélkül is. Véleményem szerint ez lenne igazán pénzkidobás.


látom nehéz megértened, hogy nem kerékpársávot meg utat akarunk, hanem figyelmeztetni. tudjuk, hogy most is mindenki ott megy, és ott is fog, és nem lesz több kerékpáros ettõl, de talán több figyelmes autós

nem akarok veszekedni, meg odáig eljutni mint Soma és Trek8000(bocsi de nem ismerem az igazi nevét), úgyhogy inkább zárjuk le. ha akarsz valamit tenni esetleg a kerékpárosokért, akkor gyere el a következõ kerékpárosklub gyûlésre, ott elmondhatod a véleményed, meghallgatunk, megvitatjuk, hiszen ezért jöttünk létre.

#28555
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Hát nézd, az hogy elcsaphatnak, ugyanúgy benne van, mint a rendesen kialakított kerékpárútnál. A különbség a felfestés és a járda átvezetés között, hogy a járdánál ki vagy téve 1 ponton (a csatlakozásoknál) veszélynek, míg a felfestésnél totál végig. Balról az autók, jobbról a parkoló autók. Arról nem is beszélve, hogy már most mondom, hogy nincs annyi hely az Egyetem sgt.-n, hogy kijelölj 2,00 m kerékpársávot (ennyi kell a kétirányú kerékpárforgalomnak) és 2x0,50 m biztonsági sávot. Az mennyi is? Egy forgalmi sávnyi. Ezt hova nyomorítod be a leállósáv és a forgalmi sáv közé? Le kell választani az egyik oldali sávot ahhoz, hogy mûködjön a dolog.

Továbbiakban azt nem értem, hogy ha az útra tereled a kerékpárost, akkor azt minek felfesteni? A mostani "látványterv" mûködik minden felfestés nélkül is. Véleményem szerint ez lenne igazán pénzkidobás.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#28556
janner

janner

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Na Hollandia pont az az ország ahol rengeteg a bringás, viszont a bringaútnak nincs hely és ezért vannak ilyen szükségmegoldások. Olyan városokkal példálózz inkább ahol nem zsebkendõnyi területre építkeznek az utcák sem 5-10 méter szélesek. Ez a megoldás csal úgy mûködik, ha nincsenek parkoló autók a felfestés pedig legalább 2-3 méter széles, mert az elõzéshez is kell hely. Szerinted egyetlen egy útvonalra pingált két csík mennyire fogja megváltoztatni 200e ember felfogását? Semennyire sem, inkább csak konfliktust okoz. Még jobban egymásnak feszíti a feleket. Amíg a bringások 90 százaléka lámpa nélkül megy az úton addig semmi értelme bevinni õket este a nyíló ajtó vonalába. Budapesten van egy bringaút az Andrássy út elején, na az pont ilyen mint ez lenne, minden szempontból balesetveszélyes. Sokkal jobb az a megoldás ami az út Hõsök tere felõli végén van, önálló bringaút elválasztva az úttól és a járdától is.


Németországban is lehet sûrûn találkozni ezzel a megoldással, én Nürnberget ismerem jobban, innen tudok példát hozni, ha google mapson megnézed (http://tinyurl.com/5dk8xu) pl. Nordwestring mentén ilyen van, de sok más helyen/városban is. Úgyhogy hidd el mûködik ez a dolog és abszolút nem szükségmegoldás.
Az Andrássy út mentén a bicikliút tényleg úgy szar, ahogy van de azt szerintem kár volt idekeverni, mert az autós forgalmi sáv-parkolósáv-bicikliút osztású ami egy alapvetõen hibás konstrukció.

epyc: nem vagyok biztos abban, hogy az Egyetem sugárúton egy a járdán vezetett kerékpárút sokkal biztonságosabb lenne ennél a megoldásnál. Az a baj, hogy az autósok nagy része szerintem nem számítana arra - legalábbis az elsõ idõkben biztosan nem -, hogy a járdán kialakított kerékpárúton a gyalogosokhoz képest nagyobb sebességgel érkezõ kerékpáros jön, ill. a szélsõ sávot elfoglaló parkoló autók miatt nem is biztos, hogy idõben észreveszi. Szóval hiába leszabályozod, hogy a járdán haladónak van elsõbbsége attól még könnyen lehet baleset. Viszont sugárúti tervezetben szerintem épp az a jó, hogy elõtérbe, figyelem középpontjába helyezi a kerékpárost, kevesebb lehet a figyelmetlenségbõl, kerékpáros kései észlelésébõl bekövetkezõ baleset. Az ajtórányitás viszont sajna valós veszély, ez ellen talán az lehetne megoldás, ha a biciklisáv kialakításánál valamennyit rá tudnának hagyni a parkolósávra, nem közvetlen a parkoló autók mellett menne a sáv hanem vmennyivel beljebb. Talán lenne is ehhez elég hely az Egyetem sgt-n.

Amúgy az lenne szerintem is a cél, hogy az emberek/autósok elfogadják, felfogják, hogy a kerékpár ugyanúgy a városi közlekedés része mint a többi eszköz, és ebben a folyamatban szerintem kezdõlépésnek jó lenne ha megvalósulna a tervezet.

Akit érdekel valamennyire ez a bicikliút tervezési/kialakítási dolog és még nem unja a témát :) az az alábbi linken találhat némi olvasnivalót: http://vmek.oszk.hu/...01210/01210.pdf

#28557
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

Na Hollandia pont az az ország ahol rengeteg a bringás, viszont a bringaútnak nincs hely és ezért vannak ilyen szükségmegoldások. Olyan városokkal példálózz inkább ahol nem zsebkendõnyi területre építkeznek az utcák sem 5-10 méter szélesek.

Azt írtad nekem, nem szabad összehasonlítani a külföldi és a magyar maratonokat, most te pont ezt teszed a kerékpárutakkal. Miért ne lehetne mindent összehasonlítani, nem csak a jólmenõ kapitalista országokra kell gondolni, hanem Szlovéniára, Szlovákiára vagy ép a Csehekre...


#28558
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás

jó, hát akkor csak üljünk egy helyben és várjunk, hogy talán 2020-ra épül kerékpárút, ne csináljunk semmit, legyen még több baleset, ne javasoljunk semmit, hogy hova szeretnénk, hol lenne praktikus. és akkor most mondjam azt, hogy minek példálózol pesttel, amikor mi itt élünk debrecenben.
amúgy meg nem 200e ember felfogását szeretnénk megváltoztatni, de ha az ott parkoló 100 ember, legalább azon az útszakaszon jobban figyel, az már pozitív. sztem


Bár jobban figyelnének. De nem figyelnek. Amikor autóval megyek, akkor simán kinyitja az ajtót. Akkor szerinted ha keróval mész arra, jobban észre venne? Nem venne, sõt a mentalitást ismerve parabola íven szarna arra, hogy te ott közlekedsz. Ha hiszed, ha nem, az autósok szemében a kétkerekûek csak megtûrt személyek az úton. (tisztelet a kivételnek)
Nem arról van szó, hogy ne csináljunk semmit, csak HÜLYESÉGET NE.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#28559
mazsola

mazsola

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 611 hozzászólás

Na Hollandia pont az az ország ahol rengeteg a bringás, viszont a bringaútnak nincs hely és ezért vannak ilyen szükségmegoldások. Olyan városokkal példálózz inkább ahol nem zsebkendõnyi területre építkeznek az utcák sem 5-10 méter szélesek. Ez a megoldás csal úgy mûködik, ha nincsenek parkoló autók a felfestés pedig legalább 2-3 méter széles, mert az elõzéshez is kell hely. Szerinted egyetlen egy útvonalra pingált két csík mennyire fogja megváltoztatni 200e ember felfogását? Semennyire sem, inkább csak konfliktust okoz. Még jobban egymásnak feszíti a feleket. Amíg a bringások 90 százaléka lámpa nélkül megy az úton addig semmi értelme bevinni õket este a nyíló ajtó vonalába. Budapesten van egy bringaút az Andrássy út elején, na az pont ilyen mint ez lenne, minden szempontból balesetveszélyes. Sokkal jobb az a megoldás ami az út Hõsök tere felõli végén van, önálló bringaút elválasztva az úttól és a járdától is.


jó, hát akkor csak üljünk egy helyben és várjunk, hogy talán 2020-ra épül kerékpárút, ne csináljunk semmit, legyen még több baleset, ne javasoljunk semmit, hogy hova szeretnénk, hol lenne praktikus. és akkor most mondjam azt, hogy minek példálózol pesttel, amikor mi itt élünk debrecenben.
amúgy meg nem 200e ember felfogását szeretnénk megváltoztatni, de ha az ott parkoló 100 ember, legalább azon az útszakaszon jobban figyel, az már pozitív. sztem

#28560
izomhod

izomhod

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.538 hozzászólás

az öregnéni sem itt terheli a pedált


ez tetszik:)