Jelentkezz be Regisztrálj

Ki milyen bringával nyomul?
#2861
Írta 2011. december 16. - 20:47

#2862
Írta 2011. december 16. - 20:40


Suddenly becoming stationery, now thats the killer.
#2863
Írta 2011. december 16. - 20:22

Egyébként az az érzésem, láttalak már egyszer-kétszer a Budai-hegyekben. :-)
#2864
Írta 2011. december 16. - 20:19


Suddenly becoming stationery, now thats the killer.
#2865
Írta 2011. december 12. - 23:28

Összeraktam egy városi gépet.
Mióta megvan a Canyonom azóta kicsit elhanyagoltam a Magellanom... A Canyon is változott a kép óta, kapott ugyan ilyen fehér recont. Nem vagyok fehér mániás , de azért jól néz ki (meg most a Canyonon vannak a Nobbyk)
Eltört a hátsó tag remote karjának felfogató bilincse , szóval most picit kókányolás van sajnos vele , de még ki kell gondolnom a szebb megoldást.
A Craterbõl nagyon sok mindent eladtam. Kerekeket , Fox villát , a fékeket beszámítottam , nagy tárcsát is eladtam , tehát összességében a költségvetéssel jó vagyok , bár még lehet , hogy most is megpróbálom elpasszolni egyben és veszek helyette egy országútit.
Ne a lényeg , hogy felpattantak a tektro fékek rá (tökjóóó , de tényleg , sokkal rosszabbra számítottam) , kapott egy kerékszettet , beledobtam az rst villám amit majdnem újkora óta szerviz villaként használtam. Majdnem kész is van , de azzal nem számoltam , hogy nem tudom meghúzni a centerlock zárót mert gyorszáras fajta kulcsom van hozzá és csak üregessel tudnám meghúzni (avagy ki kéne venni a tengelyt) és nem jó a hátsó adapter... 160as elsõ , ami hátulra kicsi , van 180as hátsóm is , de tárcsám most csak ekkora van. Holnapra megoldom mindkettõt.
Szóval most nagyon örülök neki mert két bringám van.

A morcos.
#2866
Írta 2011. december 12. - 17:47


En meg leszek elegedve ezekkel a gummakkal -foleg, hogy tubeless, es nem lesz kedvem cserelgetni

Ha a gumira akarjatok fogni, tegyetek fel ket IRC Mudmadet szaraz palyara.



Az edzomet, Viktort, meg csak egy par kulsovel lattam (Maxxis Ignitor). Buek Kupakon, edzeseken, mindenhol. Lement mindenhol, nem is akarhogy...
Most szerintem terjunk at a "hol erdemes konnyiteni, es mennyit erdemes raaldozni?" temara.

#2867
Írta 2011. december 12. - 12:29


***
azert kette kellene valasztani, hogy ki mire hasznalja a bringat. engem a gumivalasztas ket szempontbol erdekel: elvezeti faktor, biztonsagi. ha azert nem elvezem a bringat, mert parazok a gumival lefele, hogy mikor nyalok el vele - persze mindent lehet fejleszteni - de nem vigyorogva terek haza, hanem lehet kekzold foltokkal. lehet mas a csuszosabb gumival koroket ver ram, de ez engem oszinten szolva nem erdekel, mert a magam szorakoztatasara bringazok. amugy nem ez a jellemzo, mert mindegyik gumival es bringaval elkozlekedek (montival, crossbicoval a 35os ss gumival), csak amit veszelyesebbnek itelek, azzal szimplan lassabban megyek - lehetnek mas szempontok is.
pl nagyon jo gumi a maxxis aspen (bringahoz adtak) - de nem nekem valo, mert honapok alatt sem tudtam kiismerni igazan, mindig meglepett valamivel, ott csuszott meg, ahol nem szamitottam ra. ezert csereltem le a schwalbe kombora, mert a korabbi cangan szerettem, es sokkal kiszamithatobbnak tartom, ennel erzem a hatarokat. de ezt hasznalom minden korulmenyhez, mar megszoktam hol, mit varhatok tole. az aspennel sem estem sose, csak ugy ereztem, hogy bizonyos helyzetekben bizonytalan, es lassitanom kell.
#2868
Írta 2011. december 12. - 12:14

Nagyon szubjektív dolog ez a gumi téma, akárcsak az, kinek hol a "nyélen rakom". Azért az megnyugtat, hogy többen is hasonlóan látjuk a helyzetet. A szépen hangzó reklámoknak pedig ne szabad felülni.
#2869
Írta 2011. december 12. - 12:06

#2870
Írta 2011. december 12. - 11:38

Ez most OFF lesz, de kikívánkozik belõlem. Az, hogy valaki gyors, az számokban mérhetõ adat, de az, hogy valaki tud bringázni, azt hogy méred le? Viszonyítod valakihez, aki mindig gumit cserél? Akkor hozzám képest te tudsz bringázni? És mondjuk Yaroslav Kulhavy-hoz képest te tudsz bringázni? És akkor profik pl. egyáltalán nem tudnak bringázni? Csak mert pl. a DH VK menõk azokat a gyári, csak nekik készített, spéci anyagból készült gumikat variálják, vágdossák(!!), alakítják át, amiket te meg sem tudsz szerezni. Õk akkor nem tudnak bringázni ugye? És akkor testvérem 7 éves gyereke tud bringázni? Stabilan megy, kanyarodik, megáll, nem borul el.
Olyan dologról beszéltek itt, aminek értelme nincs és kardoskodtok mellette. Inkább mondjátok azt, hogy gyerekek, én 1 garnitúra gumival tolom a dolgot, mert ERRE VAN PÉNZEM, vagy mert ENNYIT ÁLDOZOK RÁ. Persze ez lényegesen szarabbul hangzik, mint a "tudok bringázni, veled ellentétben" monológ. Gyanítom, ha lehetne és megtehetné, akkor itt a nagy többségnek lenne külön merevfarúja, külön AM-Enduro gépe és külön DH, valamint országúti kerója, hogy ha úgy tartja kedve, akkor ott csapassa, ahol akarja. Akkor õk abszolút nem tudnának bringázni?
Nekem van itthon legalább 20pár gumim, mert én is hittem, hogy a gumi számít. Most már maximum két párat használok ezekbõl, sárra és minden másra...
Röfike és Andris nem mond hülyeséget.

A sebesség mindent megold.
#2871
Írta 2011. december 12. - 11:25

Ez most OFF lesz, de kikívánkozik belõlem.
"Vagy tud bringázni az emberke, vagy nem."
Tipikus esete ennek amikor maratonok után azt hallom, hogy ezzel, vagy azzal a gumival kellett volna mennem. Valamire kell fogni azt a pár másodpercet. Holott a gumin a MI szintünkön (kivéve országosan! pár embert) semmi sem múlik szerintem. Igen a VK futamokon cserélgetik, mert nekik számít, de nekünk nem. Mindig azt hiszik az emberek, hogy ez, vagy az a "csodaújdonság" majd megholdja az õ "gondjukat", de nem...
Tudom ajánlani ennek a vidónak az utolsó 10mp-ét.
Epyc, nem kell minden posztomat magadra vetíteni. Lásd Entét, vagy Nagybubot, évek óta! ugyanazzal a Larsennel? mennek és úgy, hogy fel kell kötni a gatyánkat felfele és lefele is. Enté többet cserélgeti a villáját, mint a gumiját.

Ninerhez Gratula, de jó az a Cube is a háttérben.

#2872
Írta 2011. december 12. - 09:25

#2873
Írta 2011. december 12. - 09:16


Nem bírtam magammal.


#2874
Írta 2011. december 12. - 09:12

a felvetésed jó, de szerintem fordítva közelítetted meg a dolgot.
nem a gumik számából/típusából kell következtetni arra, hogy ki mennyire tud bringázni. nem az alapján írtuk, amit, hogy megnéztük sok ember garázsát - hobbistáét, élversenyzõjét - és a hobbistáknak sok gumijuk volt, az élversenyzõnek meg 2 pár, akkor õ biztos nagyon jó bringás...
ez inkább az évek soráni tapasztalat miatt van. az élversenyzõ teker évi 15-20 ezer kilométert mondjuk már 10-15 éve. A hobbista meg mondjuk 3-5 ezret 2-3 éve. Ez idõ alatt sokkal kevesebb tapasztalatot tud összegyûjteni - õ csak 3x ment végig az X maraton középtávján, míg az élversenyzõ 10x járt már azon a pályán és hozzá hasonló helyeken. tehát sokkal több tapasztalata van, jobban tudja kezelni a bringáját.
na és ebbõl következik az elcsépelt mondásunk, hogy "aki tud bringázni, annak mindegy mi van fenn".
én ebben neked adnék igazat. én a hobbibringások táborát erõsítem, és volt szerencsém párszor látni, hogy miként is bánnak a bringával azok, akik igazán jól mennek. erõnlétrõl most nem beszélünk, az szerintem más tészta, bár ügyesség nélkül mit sem ér-és fordítva. én havonta egyszer jutok hegyre, így elég kevés lehetõségem van kitapasztalni a gumik viselkedését különbözõ helyzetekben, ezért szoktam itt tanácsot kérni, mert nem kevés pénz egy garnitúra normális gumi. és az is tapasztalatlanság, hogy ha pl megcsúszik a bringa, vagy kipörög a hátsó mászáskor, akkor a kezdõ hajlamos azt hinni, hogy biztos a gumi szar, pedig lehet, hogy csak én csináltam vmit rosszul.
én pl mindig is azt hittem, hogy tudok bringázni. gyerekkoromban kb a wc-re is bringával jártunk, hatalmas versenyeket rendeztünk egymás között. az alföldön. középiskolában is mindig bringával jártam, közben triatlonoztam is kicsit. azután 32 éves fejjel lett egy fasza montim és elkezdtem a hegyekben tekerni és rájöttem, hogy kurvára nem tudok bringázni... életemben nem estem ennyit és szinte kizárólag ügyetlenségbõl, tapasztalatlanságból fakadóan. az erõnléttel túl nagy gondom nincs, hosszútávfutok a bringázás mellett.
#2875
Írta 2011. december 12. - 07:52

a felvetésed jó, de szerintem fordítva közelítetted meg a dolgot.Ez most OFF lesz, de kikívánkozik belõlem.
nem a gumik számából/típusából kell következtetni arra, hogy ki mennyire tud bringázni. nem az alapján írtuk, amit, hogy megnéztük sok ember garázsát - hobbistáét, élversenyzõjét - és a hobbistáknak sok gumijuk volt, az élversenyzõnek meg 2 pár, akkor õ biztos nagyon jó bringás...
ez inkább az évek soráni tapasztalat miatt van. az élversenyzõ teker évi 15-20 ezer kilométert mondjuk már 10-15 éve. A hobbista meg mondjuk 3-5 ezret 2-3 éve. Ez idõ alatt sokkal kevesebb tapasztalatot tud összegyûjteni - õ csak 3x ment végig az X maraton középtávján, míg az élversenyzõ 10x járt már azon a pályán és hozzá hasonló helyeken. tehát sokkal több tapasztalata van, jobban tudja kezelni a bringáját.
na és ebbõl következik az elcsépelt mondásunk, hogy "aki tud bringázni, annak mindegy mi van fenn".
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2876
Írta 2011. december 12. - 07:41

Tigger és Andris megmondták a frankót ismét!
Én is így gondolom.
2-3 garnitúra gumi azért nem 2 Forint és nem is tartós alkatrész... Vagy tud bringázni az emberke, vagy nem.
Ez most OFF lesz, de kikívánkozik belõlem. Az, hogy valaki gyors, az számokban mérhetõ adat, de az, hogy valaki tud bringázni, azt hogy méred le? Viszonyítod valakihez, aki mindig gumit cserél? Akkor hozzám képest te tudsz bringázni? És mondjuk Yaroslav Kulhavy-hoz képest te tudsz bringázni? És akkor profik pl. egyáltalán nem tudnak bringázni? Csak mert pl. a DH VK menõk azokat a gyári, csak nekik készített, spéci anyagból készült gumikat variálják, vágdossák(!!), alakítják át, amiket te meg sem tudsz szerezni. Õk akkor nem tudnak bringázni ugye? És akkor testvérem 7 éves gyereke tud bringázni? Stabilan megy, kanyarodik, megáll, nem borul el.
Olyan dologról beszéltek itt, aminek értelme nincs és kardoskodtok mellette. Inkább mondjátok azt, hogy gyerekek, én 1 garnitúra gumival tolom a dolgot, mert ERRE VAN PÉNZEM, vagy mert ENNYIT ÁLDOZOK RÁ. Persze ez lényegesen szarabbul hangzik, mint a "tudok bringázni, veled ellentétben" monológ. Gyanítom, ha lehetne és megtehetné, akkor itt a nagy többségnek lenne külön merevfarúja, külön AM-Enduro gépe és külön DH, valamint országúti kerója, hogy ha úgy tartja kedve, akkor ott csapassa, ahol akarja. Akkor õk abszolút nem tudnának bringázni?
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#2877
Írta 2011. december 11. - 22:52

#2878
Írta 2011. december 11. - 22:43

amugy a legtobb ismerosom schwalbeval megy, racing ralph vagy nobby nic vagy ezek kombinacioja. de ez nem reprezentativ felmeres eredmenye

es nem esik mindig az eso, de a ho meg szinte alig.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2879
Írta 2011. december 11. - 22:23

az olcsot meg a bringa ertekehez irtam: egy 500e ftos bringan egy 20e ftos alkatresz nem tul feltuno, meg akkor sem, ha rohadt sok penz ez egy szaros gumiparert (az 500 is sok egy bringaert ebbol az aspektusbol).
#2880
Írta 2011. december 11. - 21:40

kell venni egy garnítúra nobby-t, az kb mindenre jó. és még kibirható tán árilag is. 4K-t simán elmegy hátsó keréken is, átlag bringás úgyse megy többet/év, következõ tavasszal az elsõt fel kell patintani hátra, venni elõre egy újat.....etc
Pontosan, "nem tudok bringázni", de a NN tökéletes tapadás szempontjából elõre. A gördülési ellenállás meg nem érdekel.