Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:43
#17001
Posted 2006. September 01. - 11:29
#17002
Posted 2006. September 01. - 07:53
hehe... most jut eszembe: nem kéne szólni Fityiszéknek?
A géped jól láthatóan CCgép.
Ergó elõre három tányér kell+elsõváltó, és a láncleesés probléma megoldódik.
#17003
Posted 2006. August 31. - 22:45
A géped jól láthatóan CCgép.
Ergó elõre három tányér kell+elsõváltó, és a láncleesés probléma megoldódik.
Én ezt értem, de ez egyben egy megszokás is.. mármint a három tányér.
megvan a másik két tányér is a dobozban, szóval van visszaút is.
de egyrészt sokan itt single speeddel nyomják... namost én nem vagyok ilyen stramm gyerek, ezért hátra kell váltó, de tök jónak találom, hogy nincs annyi bizgentyû a kormányon, egy lépés az egyszerûség fele.. az elsõ váltót sose szerettem, a hátsóból meg egy alapabb is jól mûködik.
aztán a régi montimon is a legtöbbet a középsõ tányért használtam. annak a kiosztásait megszoktam, és ennek a 8 fokozata nagyobbat fog át, mint a réginek az elsõ 12. (most: 32/11..32/32 - régen: 38/14..38/14)
sõt, a régin 1-2 fokozat volt csak, ami nagyobb volt ennél, ha kiszámolom. nekem megéri.
kísérletezem.
edit:
"Azért esik le, mert kiállva erõbõl taposva akkorát csavarodik a vázad, hogy levezeti a tányérról a láncot. Ha fent lenne az összes tányér + elsõ váltó, akkor azt tapasztalnád, hogy kiállva hozzáér a lánc a váltóhoz."
kösz, erre nem gondoltam. de látjátok, ezt se szerettem az elsõ váltóban: vagy állogathattam, vagy kerregett. vagy nem használtam minden fokozatot. kompromisszum mindenben van.. szóval ez tök zsír nekem. eddig pár km-t mentem csak, direkt próbálgatva a nehezebb terepeket, meg a teló tulajdonságait (vazz, RST trekking telójához képest ezerszer jobb még ez a legolcsóbb Axel is!!) , és nem éreztem hiányát semminek. csak kéne másik gumi...
#17004
Posted 2006. August 31. - 22:27
Azért esik le, mert kiállva erõbõl taposva akkorát csavarodik a vázad, hogy levezeti a tányérról a láncot. Ha fent lenne az összes tányér + elsõ váltó, akkor azt tapasztalnád, hogy kiállva hozzáér a lánc a váltóhoz.
#17005
Posted 2006. August 31. - 22:19
A géped jól láthatóan CCgép.
Ergó elõre három tányér kell+elsõváltó, és a láncleesés probléma megoldódik.
Ergó elõre három tányér kell+elsõváltó, és a láncleesés probléma megoldódik.
#17006
Posted 2006. August 31. - 22:06
Kõgyûrû minek?
teljesen jogos a kérdés, két okból:
-mert tegnap azt tapasztaltam, hogy a legnagyobb áttételnél (32/11) ha izomból kiállva borzalmas lábizmaimat megfeszítve tekerek, akkor leesik a lánc.
Legalábbis kétszer egymás után megcsinálta (a meghajtás topicban kérdeztem ennek a lehetséges okáról), és szerencsém volt, ma találtam olcsón a boltban. mármint hogy ez meg is oldotta, kifelé már nem fog leesni..
-mert jobban is néz ki, mint a csupasz középtányér a nagytányér helyével. bár úgy se volt vészes. szóval elsõsorban az elõzõ.
nem akartam FR/DH bicókra hajazni, mert nem az én mûfajom, de így jött ki.
elsõ váltó meg azé' nincs, mer' így is zsír... gondoltam kipróbálom. szerintem jó. aztán sok használat után majd meglátom...
edit: ha esetleg valaki sejti a láncleesés okát, még mindig érdekelnek az ötletek... csak akkor volt, amikor olyan emelkedõn mentem fölfele kiállva, amin alig bírtam feltekerni 8.-ban. tehát jól feszült a lánc.. eddigi fejtegetéseim a "meghajtás"-ban.
#17007
Posted 2006. August 31. - 20:20
#17008
Posted 2006. August 31. - 20:18
#17009
Posted 2006. August 31. - 19:56
egy szál képecske a tegnapelõtt összerakódott gépemrõl:
-Author Traction váz (19")
-Manitou Axel Comp 80 villa
-Alivio hajtókar (csak a 32-es tányér van fenn, + rockring)
-Alivio elsõ agy
-Novatech hátsó agy (tárcsásak)
-DT küllõk (2mm)
-B+ Zero felnik
-Author sport nyereg
-B+ stucni
-B+ kormány
-B+ fékek és fékkarok (maradtak az elõzõ bicóból)
-noname fogantyúk
-Trinity szarvak
-Sram 8-as fogaskoszorú (11-32)
-Sram pc-48 lánc
-Alivio váltókar
-Altus váltó
-Acor nyeregcsõ
-Acor kulacstartó
-fogalmamsincsmilyen 1,9-es gumik (itthoni készletbõl )
-Wellgo taposók
köszönöm hogy elmondhattam.
-Author Traction váz (19")
-Manitou Axel Comp 80 villa
-Alivio hajtókar (csak a 32-es tányér van fenn, + rockring)
-Alivio elsõ agy
-Novatech hátsó agy (tárcsásak)
-DT küllõk (2mm)
-B+ Zero felnik
-Author sport nyereg
-B+ stucni
-B+ kormány
-B+ fékek és fékkarok (maradtak az elõzõ bicóból)
-noname fogantyúk
-Trinity szarvak
-Sram 8-as fogaskoszorú (11-32)
-Sram pc-48 lánc
-Alivio váltókar
-Altus váltó
-Acor nyeregcsõ
-Acor kulacstartó
-fogalmamsincsmilyen 1,9-es gumik (itthoni készletbõl )
-Wellgo taposók
köszönöm hogy elmondhattam.
#17010
Posted 2006. August 31. - 19:23
sztem a 2,3,4 es állapot kivételével a többi randa. vagyis csak nekem nem jön be. de tudom hogy teljesitményileg persze hogy jobba 4,es 5-ös! jók, csak nekem az ilyen csirke öszetlósok nem tetszenek,
Csirke??? Milyen az ami nem csirke?? A déhá gépek?
(És mi az az "öszetlós"?? :-) hihi.... )
#17011
Posted 2006. August 31. - 19:16
sztem a 2,3,4 es állapot kivételével a többi randa. vagyis csak nekem nem jön be. de tudom hogy teljesitményileg persze hogy jobba 4,es 5-ös! jók, csak nekem az ilyen csirke öszetlósok nem tetszenek,
#17012
Posted 2006. August 31. - 19:10
Szerintem a leglátványosabb fejlõdést az elsõ képen, az asszonybájk, meg a Magellan között sikerült elérni.
Hát az az igazság, hogy nem tudom kié az "asszonybájk"..... :-)
Csak melléparkoltam...
én a 4-es állapotnál megmaradtam volna
A négyes állapotút el kellett adnom. Volt egy kis meghibásodás a vázban.
És miért pont a négyes?
A NO SAINT jobb, mint a NICOLAI???
#17013
Posted 2006. August 31. - 18:33
Szerintem a leglátványosabb fejlõdést az elsõ képen, az asszonybájk, meg a Magellan között sikerült elérni.
#17014
Posted 2006. August 31. - 18:31
#17015
Posted 2006. August 31. - 18:29
#17016
Posted 2006. August 31. - 17:27
#17017
Posted 2006. August 31. - 15:41
#17018
Posted 2006. August 31. - 15:32
igen hülyén áll benne az a váz, de della hiányában még ez lesz egy jó ideig
csak a váz maradt meg. amugy eredeti állapotában sztem szebb volt
#17019
Posted 2006. August 31. - 14:02
A váz Polaris,a fékek Deore olajosok,a nyereg Ritchey,teló Black Comp,a többi stimmelt...Ja és lassan cserés a bringa.
#17020
Posted 2006. August 31. - 12:42
Nekem a csengõ tetszik:) . Egyébként mégegy boldog Crux tulaj jelentkezik (DukeXcvel). Csak az enyim acélos.:love1:
Képek hamarosan