Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19037 replies to this topic

#2741
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
zscs, ne mond, hogy az a Merida 13,5 kg, tuti kevesebb. Nekem nem sok grammániás alkatrészem van, de így 11,8 kg a 140/140-es fully.

A Canyon tetszik, pedig nem vagyok fekete párti :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#2742
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Jajj az a Stumpi... :)


#2743
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts
jaj az a Canyon :)
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#2744
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Nagyon szép gépek, nekem a oneforty tetszik a legjobban, elég ütõs megjelenése van.. :)

#2745
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
Pite: én most XLC nyeregcsövet nézegetem, ha kell tudok hozni neked olcsóért

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2746
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

dawg-ot (ami nem könnyû váz, picit nehezebb is mint a Tied) simán ki lehet hozni 12,6-ra úgy hogy bõven elég massziív legyen mázsához is, ust gumikkal (igaz lötty nélkül) mindeféle grammos cucc nélkül. most 13,9 pedál nékül. majd fél kilós nyereggel meg amúgyis nehéz cuccokkal. de kb az a 12,2 ami a minimum (alu/szkandi vázra építve) ami még használható, mongy 70 kiló fölött. stumpi nekem 12,2 volt de kolbász is volt (a váz)


ja és a foxival majd tapasztalatok pls :)



Jaja, lehetne még itt is alkotni a tömeg ügyében, ha nagyon akarnék! (Meg fõleg, ha lenne rá zsozsóm!...) Amúgy az a véleményem, hogy a 14-14.5 kiló is totál vállalható szerintem egy AM bicajnál.
Ha nagyon akarnám, mint ahogy nem:-), akkor a lehetõségek: nálam ugye a külsõk nagyon ballonosak és nehezek, pontosan 1499g volt a kettõ újonnan, és akkor még ehhez jön a lögyi, kb. 2x80-100 ml. Lehetne még itt-ott könnyebb alkatrészre váltani, például karbon kormánnyal -100g, nyergem is 272g volt, ahogy a hétvégén mértem, szóval itt is lehetne még 50-70 vagy akár még ennél is több grammot faragni egy de cudarul drága nyereggel, meg hajtókarból mondjuk ha 2x10-es XT-t vennék, az is súlyos mínuszok lennének egybõl. Mindenesetre kiköltekeztem magam egy idõre. A fék terén talán egy 2012-es Elixir7-et bevállalok még késõbb és akkor a fék terén sem lesz gondom egy darabig, remélhetõleg.

Foxiról majd írok, csak még nem jártam vele terepen. Gyakorlatilag mindenben az és olyan, amilyet szerettem volna: QR15, tapered, open-bath (azaz nem az új FIT-es), nem útállítós (ami csak bonyesz és macera), talán csak a Kashima coat hiányzik egyedül a totális nirvánához, de az olyan meg legyen a csilliárdos szülõk kölkeinek meg a profi versenyzõk játéka! :-)

#2747
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

13,6 kg bitang jó tömeg egy ilyen AM-kategóriás bicajtól szerintem. Én a gyártókat nem értem igazából, mikor a gyári adatokat megadják, hogy hogyan a fenébe hoznak ki itt-ott ilyen 12.5 kg körüli tömeget, még ha pedál nélkül mérve is ugyan, de gyakran már állítható nyeregcsõvel. Azon kívül, hogy valami 500 grammos külsõket tesznek rájuk, amiket egybõl lehet is cserélni, ugye... ;-)
Nekem szintén alakul az új bicaj. Gyakorlatilag vettem egy új bringát és a régibõl és újból építettem össze most egy újat, csak még nem volt akaraterõm összesarazni, de cudarul! ;-) Tömegre én is ott vagyok, ahol a te géped ilyesmi rugóúttal (140/140mm). Sõt, ha az eladó cuccok elmentek, szerintem a végösszeg sem lesz túl vészes, kijövök egy új váz+villa árából. Remélem!... :-)



dawg-ot (ami nem könnyû váz, picit nehezebb is mint a Tied) simán ki lehet hozni 12,6-ra úgy hogy bõven elég massziív legyen mázsához is, ust gumikkal (igaz lötty nélkül) mindeféle grammos cucc nélkül. most 13,9 pedál nékül. majd fél kilós nyereggel meg amúgyis nehéz cuccokkal. de kb az a 12,2 ami a minimum (alu/szkandi vázra építve) ami még használható, mongy 70 kiló fölött. stumpi nekem 12,2 volt de kolbász is volt (a váz)


ja és a foxival majd tapasztalatok pls :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2748
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
nagyon klassz cangák! ZSCSné gépe tetszik legjobban.
így most hiányzik a trance, szinte meghoztátok a kedvem, hogy újra hintalovat építsek. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2749
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Nekem ugyanúgy (a kilencesemhez képest) 11-32, de sokkal erõsebb a lánc, terepen inkább ezt díjazom a magam részérõl.
Hát igen, szeretném hogy csak a 300gr legyen kompromisszum az állíthatónyeregcsõvel :D. Mit akarsz a vázad színe megy a kerekekéhez :D. Útállítás nem hiányzik? Nekem meredeken nagyon hiányozna, elõzõ és ez is emelgetné az elsõ kereket pedig ráfekszek a kormányra. Plusz néha kényelmesebb hosszú, meredekebb emelkedõn így menni. Látom ti a szarvat sem preferáljátok annyira; én ugyanezért szeretem - bár igaz, nélküle dögösebben, igazi AM/trail gépnek néz ki - a masszív husselfelt kormány úgy adja meg igazán a kinézetet. :)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2750
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

A jó "csengõ" meg mindig menõ, de igazán! :-)

Nagyon adja! :D Hol vettétek? :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2751
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Jó a 120, érzésem szerint könnyebb vele például mászni, szerintem nagyon jó választás volt a Kross! Canyon is 120mm-es, elég szinte mindenhová idehaza és nagyon kényelmes, stabil bringa, párom nagyon szeretni. Pilisben, Budai-hegyekben szoktunk bicajozni; igaz, a köves részeket ki nem állhatja és ilyenkor õ sokszor felmegy aszfaltra; ilyenkor megbeszéljük, hol találkozunk, én meg csapatok egyet terepen. ;-)
Nyeregcsõben egy ismerõs vett 2012-es RS Reverbet, próbálgattam kicsit; eléggé tetszene, na! :-)
10-es váltás? Jó kérdés, mennyire jön be... Párom bringáját én szervizelgetem és bajlódtam már a váltó beállításával; maradjunk annyiban, nem egyszerû. Viszont ha sikerült beállítani, talán egy leheletnyivel finomabb a váltás a kilences rendszerhez képest. Ezt pontosan megítélni persze nem tudom, ahhoz kevés vagyok. :-) Fura egy dolog ez a sok fogaskerék olyan sûrûn egymás mellett, nagyon pontosan kell itt már a váltót beállítani, a lánc éppen hogy csak elfér az alatta és felette lévõ fogaskerekek közt. Ami meg zavaró lehet késõbb a tízesben, hogy ha elkoszolódik egy kilences és egy tízes hátsó váltó, elég egyértelmû, hogy a kilencessel amíg vígan elmennék, a tízest már szét kell kapni és alaposan megtisztogatni. A lánc élettartama felõl is vannak még kétségeim, hozza-e a kilences szintjét (egy nyolcasét biztos nem fogja, az nagyon jó volt), de ez majd kiderül. Excelben szervíznaplót vezetek a bicajokról pontos km-adatokkal, szóval ez mindenképp kiderül majd.

Arn, hm, igen, azért ne túlozz a "szép bicajokkal", mert a vázam színe... Olyan "eklektikus", hogy úgy mondjam... :-) Noha nem volt elsõdleges szempont a szín; meg hát ha határozottan nem tetszett volna, nem vettem volna meg. Mindenesetre képen még szokni kell, élõben viszont egész pofás. (Tolvajmágnes a javából!) Mindegy, fontosabb volt, hogy ez hátul még IS tárcsafék-felfogatással jön (2012-es váz tökéletesen ugyanez, még színre is, csak már PM-es, amit nem szerettem volna), a fejcsõ viszont már tapered, ott vannak rajta ugye a már említett nyeregcsõkábelt vezetõ szemek és meglehetõsen túlépített. A régi mellé téve és megfeszegetve a hátsó kereket és a felfüggesztés környéként, hadd ne mondjam, mennyivel merevebb a 2008-as AM-nél! Na meg tetszett, hogy átütõs és tapered már a villa is, igaz, a fehér szín itt nem a kedvencem, mert feketét jobban szeretem, de ez bizony nem FIT-es, hanem a régi jó open-bath technika belül! 2012-es One-Forty meg már FIT-es villával jönne és nem sima Float, hanem Talas, de azt nem tudnám szervizelni magam, így azért sem szerettem volna.
Rengeteget filóztam amúgy 2012-es Trance X1-en is, ami mind küllemben, mind pedig a felfüggesztését tekintve no plus ultra lehetett volna - aztán úgy láttam, ennyi pénzt köszönöm, de nem tudnék kiadni egy bicajra. Válság van, kérem szépen! ;-)

Arn, egyébként aluvázas alappal nagyon alacsony az a 12.5-ös tömeg sima nyeregcsõvel, elég ügyesen összeválogattad az alkatrészeket ezek szerint. Speci vázak mondjuk jó alapok erre, a német magazinok rendre a legalacsonyabb tömegeket mérik a vázaiknál. Gumikon mondjuk lehetne spórolni, csak én nem merek ilyeneket használni itt. A málhával 85 kilós tömegemmel félnék, hogy kivágja az oldalfalát valami kõ, szóval a kerekeken nekem van mindig egy kis extra súly. Sebaj, legyen minden megbízható, a technika oldaláról mindig az a lényeg! ;-)

#2752
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
szep bringak... a 140et mozgo stumpjumper fsr comp 12.8kg volt allithato nyeregcsovel, nelkule 12.5 (pedallal, kiegeszitokkel, flaskatarto, kmora, etc). de szivesen megtartottam volna ezt is :)

Feltöltött kép

#2753
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Ismerõs, szinte mindent így veszek, bár olykor már fárasztó lehet - pl most meghalt a tv, helyette kerestem mást, de ezt muszájból ugye...
Te szereted a tizes rendszert terepen? Én a kilencest is rühellem...
Hát igen, állítható nyeregcsõ... Pár hét után feladtam - egy alsóközepes bringa áráért mérik õket. Hatalmas dolog, de q..a drága.
Tetszik a vánfórti, szemeztem azzal is. Fõleg az átütõs villával. Geóra az enyém is am, hiába számít ma már marathon rugóútnak a 120... De talán ennek is köszönhetõ hogy jó taggal annyira hatékony(?). Elején a válogatásnál így elég sok gép került a pakliba... Pár héten belül volt alkalmam minden nélküli float, Float R, és SPV-s Manitouval használni - meglepõ! Az elsõ még lefele hintázott.

Párod bringája is kellemes darab, irigyellek - ezek szerint érdemi erdei tekerésre is el tudsz pároddal menni. 1-2 bowden/vezeték nem hosszú elöl rajta?

Ja, naná, nekem bukóra van sípolós krokodil :D, páromnak pedig szinben fullyjához illõ csengõt kellett keresni, nem kis feladvány volt :D. Neki vegyeshasználatú gép,(gyakorlatilag meg 99% mûút) nekem mszerencsére már van egy olyan aszfaltos gépem is végre amit szeretek, és nem kell kompromisszumot kötnöm a montival. :)



szerk.: arn, aki elég fiatalos a merevhez az nem 'panaszkodhat' :D

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2754
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Az anyagiakat úgy számoltam ki, hogy Excel-táblába beírtam a régi bicaj alkatrészlistáját és odaírogattam melléjük az a pesszimistább becsléssel vett összeget, amiért az apróban az adott cucc fellehetõ; mínusz jó pár százalék, természetesen. Kinéztem több bicajt is, ezekrõl szintén összeírtam az alkatrészlistát és hogy ha valami megy, akkor valószínûleg mennyiért mehet el valamilyen elfogadhatóbb áron.
A másik szempont az volt, hogy többé-kevésbé jó lenne, ha az alkatrészeknek legalább egy része csereszabatos lenne párom bicajával. A hajtáslánccal sikerült elérni ezt, nekem is 10-es rendszerem lett. A fékek terén meg beruházás lesz, szerintem eladom a jó öreg és megbízható Magura Louise fékeimet és Avid lesz, amihez már légtelenítõ készletem és fékolajam is van - plusz van egy kis tapasztalatom fékolajcserében. ;-)
Szóval, visszatérve az új kiszemeltekre, olyan "hülyeségeket" is néztem, hogy legyen egy plusz kábelvezetõ a vázon, ha esetleg lenne állítható nyeregcsövem majd, illetve megnéztem az egyes bringák korábbi és új modelljeit, melyiken mit változtattak, mi várható a jövõben az eddig kiszivárgott információk szerint és hasonló dolgok, készítettem geometriai adatokat összehasonlító táblázatot és összeírtam minden fellelhetõ adatot ezekbe és hasonlítgattam, számolgattam. A 120-as rugótas bicajokon is erõsen gondolkoztam, de végül a túlepítettség mellett döntöttem. Elég valószínû, hogy feleslegesen, de ez afféle pszichológia, kérem szépen! ;-) Egy-másfél hónapig vacakoltam a kis táblázataimmal, gyûjtéseimmel... (Nem, tényleg nem vagyok egészen normális!:-D)

No, akkor ontopic leszek, spy photos! :-)
Feltöltött kép
Feltöltött kép

...ha már ennyire belejöttem, ez pedig páromé, természetesen nõi nyereggel, hölgy tulajdonosának igényei szerint: ;-)
Feltöltött kép
Feltöltött kép
A jó "csengõ" meg mindig menõ, de igazán! :-)

One-Forty 13,42 kg, Canyon így ahogy van, 13,1 kg, mindkettõ +/- 20 gramm.

#2755
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Hát, pedál,könnyû gumi (az alacsony bütyökkel rendelkezõ izék cc versenyzõknek biztos jók, de lefele biztos talajfogásra édeskevesek; szal nem tudom miért ilyenekkel szerelik, ki hagyja rajta...), drága felfüggesztés, és könnyû kiegészítõkkel összejön... De 1-2 kollégának tört/nem bírta a strapát 1-2 alkatrész; én meg mindig jobban szerettem ha van tartalék a cuccba. Hát igen, amikor nekiálltam a Scottot lecserélni, pár tizessel odébb kötöttem ki a végén mint terveztem; remélhetõleg neked jobban megy ;)


Maggi, azt az egy- két dekát hamar visszahozod 1-2 kiegészítõn ;) (Nem tudom a villám pontos súlyát, durván bõ 1800ra tippelem, de 1750tõl 2090ig találok mindet a '09es Air U-Turnos 409esre)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2756
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Szép a Kross. Jó a vázon a feliratok színe. Villából én bevállaltam volna már az átütõsen, meglepõen sokat dob rajta kanyarokban, meg fékezésnél. 120mm-tõl már nem is adnék villát átütõ nélkül.

Nekem is a Bergamont hasonló súlyban van, Igaz nekem Rugós elõl a villa, ami jó nehéz. De bárányfelhõ. *-*

#2757
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
13,6 kg bitang jó tömeg egy ilyen AM-kategóriás bicajtól szerintem. Én a gyártókat nem értem igazából, mikor a gyári adatokat megadják, hogy hogyan a fenébe hoznak ki itt-ott ilyen 12.5 kg körüli tömeget, még ha pedál nélkül mérve is ugyan, de gyakran már állítható nyeregcsõvel. Azon kívül, hogy valami 500 grammos külsõket tesznek rájuk, amiket egybõl lehet is cserélni, ugye... ;-)
Nekem szintén alakul az új bicaj. Gyakorlatilag vettem egy új bringát és a régibõl és újból építettem össze most egy újat, csak még nem volt akaraterõm összesarazni, de cudarul! ;-) Tömegre én is ott vagyok, ahol a te géped ilyesmi rugóúttal (140/140mm). Sõt, ha az eladó cuccok elmentek, szerintem a végösszeg sem lesz túl vészes, kijövök egy új váz+villa árából. Remélem!... :-)

#2758
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Nem, 580kib a képek mérete, gondoltam még nem túl sok a fórumba:)
Árban ezzel a hajtómûvel, taggal és kerékszettel vagyok a listaára környékén(a fenti 'összeg' bõ fele). (Még a boltban nyerget, hajtómûvet, stucnit,pedált cseréltettem eleve; meg utólag tagot és kerékszettet updateltem. Meglepõen közel van a konfig az ízlésemhez, és így jóval olcsóbb volt mint nulláról építeni. Még a váltás is nyolcas, ennek külön örülök! :) )
Köszi a tippet, majd lesem. Egyelõre újra kell gyártatnom a tag perselyeit, mert nem a legjobb lett az elsõ garnitúra (gyári taghoz más méretû hw kit van) hogy újra úgy tegye a dolgát ahogy illik. Jah, ezekkel a kerekekkel elértem a 13,6kg-ot;(gyárilag +0,5kg) amin lehetne még faragni, de eszem ágában sincs egyelõre.
Köszi!

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2759
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Szép gép, nekem bejönnek az ilyen nagyjából egyszínû, de harmonikus képet adó dolgok. 580k-ban volt eddig?
Összesarazás nagyon helyes, használni kell, mert használati eszköz és az élmény, amit ad, na az viszont megfizethetetlen! ;-)
Kerékszettnél majd néha nézz rá, nincsen-e egy kis kotyogása oldalra! Ha van, nem gond, 2.5-ös imbusszal lazítsd meg a záróanyát és nagyon finoman csak kézzel állítsd szorosabbra (de ne nagyon szorosra) és óvatosan húzd vissza a 2.5-ös imbuszos csavart. Red Metalok hajlamosak kicsit lazulni, ahogy dolgozza ki a zsírt. Az én RM 3 hátsó agyamat a hétvégén szedtem darabokra, pucoltam ki és zsíroztam újra, egyszerû, mint a faék és mégis egész megbízható a Fulcrum.

#2760
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Szép gép, nekem nagyon tetszik.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!