Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#2741
Posted 2012. January 19. - 22:52
A Canyon tetszik, pedig nem vagyok fekete párti
#2742
Posted 2012. January 19. - 21:52
#2743
Posted 2012. January 19. - 18:31
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2744
Posted 2012. January 19. - 18:06
#2745
Posted 2012. January 19. - 16:23
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2746
Posted 2012. January 19. - 16:12
dawg-ot (ami nem könnyû váz, picit nehezebb is mint a Tied) simán ki lehet hozni 12,6-ra úgy hogy bõven elég massziív legyen mázsához is, ust gumikkal (igaz lötty nélkül) mindeféle grammos cucc nélkül. most 13,9 pedál nékül. majd fél kilós nyereggel meg amúgyis nehéz cuccokkal. de kb az a 12,2 ami a minimum (alu/szkandi vázra építve) ami még használható, mongy 70 kiló fölött. stumpi nekem 12,2 volt de kolbász is volt (a váz)
ja és a foxival majd tapasztalatok pls
Jaja, lehetne még itt is alkotni a tömeg ügyében, ha nagyon akarnék! (Meg fõleg, ha lenne rá zsozsóm!...) Amúgy az a véleményem, hogy a 14-14.5 kiló is totál vállalható szerintem egy AM bicajnál.
Ha nagyon akarnám, mint ahogy nem:-), akkor a lehetõségek: nálam ugye a külsõk nagyon ballonosak és nehezek, pontosan 1499g volt a kettõ újonnan, és akkor még ehhez jön a lögyi, kb. 2x80-100 ml. Lehetne még itt-ott könnyebb alkatrészre váltani, például karbon kormánnyal -100g, nyergem is 272g volt, ahogy a hétvégén mértem, szóval itt is lehetne még 50-70 vagy akár még ennél is több grammot faragni egy de cudarul drága nyereggel, meg hajtókarból mondjuk ha 2x10-es XT-t vennék, az is súlyos mínuszok lennének egybõl. Mindenesetre kiköltekeztem magam egy idõre. A fék terén talán egy 2012-es Elixir7-et bevállalok még késõbb és akkor a fék terén sem lesz gondom egy darabig, remélhetõleg.
Foxiról majd írok, csak még nem jártam vele terepen. Gyakorlatilag mindenben az és olyan, amilyet szerettem volna: QR15, tapered, open-bath (azaz nem az új FIT-es), nem útállítós (ami csak bonyesz és macera), talán csak a Kashima coat hiányzik egyedül a totális nirvánához, de az olyan meg legyen a csilliárdos szülõk kölkeinek meg a profi versenyzõk játéka! :-)
#2747
Posted 2012. January 19. - 15:34
13,6 kg bitang jó tömeg egy ilyen AM-kategóriás bicajtól szerintem. Én a gyártókat nem értem igazából, mikor a gyári adatokat megadják, hogy hogyan a fenébe hoznak ki itt-ott ilyen 12.5 kg körüli tömeget, még ha pedál nélkül mérve is ugyan, de gyakran már állítható nyeregcsõvel. Azon kívül, hogy valami 500 grammos külsõket tesznek rájuk, amiket egybõl lehet is cserélni, ugye... ;-)
Nekem szintén alakul az új bicaj. Gyakorlatilag vettem egy új bringát és a régibõl és újból építettem össze most egy újat, csak még nem volt akaraterõm összesarazni, de cudarul! ;-) Tömegre én is ott vagyok, ahol a te géped ilyesmi rugóúttal (140/140mm). Sõt, ha az eladó cuccok elmentek, szerintem a végösszeg sem lesz túl vészes, kijövök egy új váz+villa árából. Remélem!... :-)
dawg-ot (ami nem könnyû váz, picit nehezebb is mint a Tied) simán ki lehet hozni 12,6-ra úgy hogy bõven elég massziív legyen mázsához is, ust gumikkal (igaz lötty nélkül) mindeféle grammos cucc nélkül. most 13,9 pedál nékül. majd fél kilós nyereggel meg amúgyis nehéz cuccokkal. de kb az a 12,2 ami a minimum (alu/szkandi vázra építve) ami még használható, mongy 70 kiló fölött. stumpi nekem 12,2 volt de kolbász is volt (a váz)
ja és a foxival majd tapasztalatok pls
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2749
Posted 2012. January 19. - 10:31
Hát igen, szeretném hogy csak a 300gr legyen kompromisszum az állíthatónyeregcsõvel . Mit akarsz a vázad színe megy a kerekekéhez . Útállítás nem hiányzik? Nekem meredeken nagyon hiányozna, elõzõ és ez is emelgetné az elsõ kereket pedig ráfekszek a kormányra. Plusz néha kényelmesebb hosszú, meredekebb emelkedõn így menni. Látom ti a szarvat sem preferáljátok annyira; én ugyanezért szeretem - bár igaz, nélküle dögösebben, igazi AM/trail gépnek néz ki - a masszív husselfelt kormány úgy adja meg igazán a kinézetet.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2750
Posted 2012. January 19. - 10:21
Nagyon adja! Hol vettétek?A jó "csengõ" meg mindig menõ, de igazán! :-)
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2751
Posted 2012. January 19. - 09:49
Nyeregcsõben egy ismerõs vett 2012-es RS Reverbet, próbálgattam kicsit; eléggé tetszene, na! :-)
10-es váltás? Jó kérdés, mennyire jön be... Párom bringáját én szervizelgetem és bajlódtam már a váltó beállításával; maradjunk annyiban, nem egyszerû. Viszont ha sikerült beállítani, talán egy leheletnyivel finomabb a váltás a kilences rendszerhez képest. Ezt pontosan megítélni persze nem tudom, ahhoz kevés vagyok. :-) Fura egy dolog ez a sok fogaskerék olyan sûrûn egymás mellett, nagyon pontosan kell itt már a váltót beállítani, a lánc éppen hogy csak elfér az alatta és felette lévõ fogaskerekek közt. Ami meg zavaró lehet késõbb a tízesben, hogy ha elkoszolódik egy kilences és egy tízes hátsó váltó, elég egyértelmû, hogy a kilencessel amíg vígan elmennék, a tízest már szét kell kapni és alaposan megtisztogatni. A lánc élettartama felõl is vannak még kétségeim, hozza-e a kilences szintjét (egy nyolcasét biztos nem fogja, az nagyon jó volt), de ez majd kiderül. Excelben szervíznaplót vezetek a bicajokról pontos km-adatokkal, szóval ez mindenképp kiderül majd.
Arn, hm, igen, azért ne túlozz a "szép bicajokkal", mert a vázam színe... Olyan "eklektikus", hogy úgy mondjam... :-) Noha nem volt elsõdleges szempont a szín; meg hát ha határozottan nem tetszett volna, nem vettem volna meg. Mindenesetre képen még szokni kell, élõben viszont egész pofás. (Tolvajmágnes a javából!) Mindegy, fontosabb volt, hogy ez hátul még IS tárcsafék-felfogatással jön (2012-es váz tökéletesen ugyanez, még színre is, csak már PM-es, amit nem szerettem volna), a fejcsõ viszont már tapered, ott vannak rajta ugye a már említett nyeregcsõkábelt vezetõ szemek és meglehetõsen túlépített. A régi mellé téve és megfeszegetve a hátsó kereket és a felfüggesztés környéként, hadd ne mondjam, mennyivel merevebb a 2008-as AM-nél! Na meg tetszett, hogy átütõs és tapered már a villa is, igaz, a fehér szín itt nem a kedvencem, mert feketét jobban szeretem, de ez bizony nem FIT-es, hanem a régi jó open-bath technika belül! 2012-es One-Forty meg már FIT-es villával jönne és nem sima Float, hanem Talas, de azt nem tudnám szervizelni magam, így azért sem szerettem volna.
Rengeteget filóztam amúgy 2012-es Trance X1-en is, ami mind küllemben, mind pedig a felfüggesztését tekintve no plus ultra lehetett volna - aztán úgy láttam, ennyi pénzt köszönöm, de nem tudnék kiadni egy bicajra. Válság van, kérem szépen! ;-)
Arn, egyébként aluvázas alappal nagyon alacsony az a 12.5-ös tömeg sima nyeregcsõvel, elég ügyesen összeválogattad az alkatrészeket ezek szerint. Speci vázak mondjuk jó alapok erre, a német magazinok rendre a legalacsonyabb tömegeket mérik a vázaiknál. Gumikon mondjuk lehetne spórolni, csak én nem merek ilyeneket használni itt. A málhával 85 kilós tömegemmel félnék, hogy kivágja az oldalfalát valami kõ, szóval a kerekeken nekem van mindig egy kis extra súly. Sebaj, legyen minden megbízható, a technika oldaláról mindig az a lényeg! ;-)
#2752
Posted 2012. January 19. - 00:34
#2753
Posted 2012. January 19. - 00:34
Te szereted a tizes rendszert terepen? Én a kilencest is rühellem...
Hát igen, állítható nyeregcsõ... Pár hét után feladtam - egy alsóközepes bringa áráért mérik õket. Hatalmas dolog, de q..a drága.
Tetszik a vánfórti, szemeztem azzal is. Fõleg az átütõs villával. Geóra az enyém is am, hiába számít ma már marathon rugóútnak a 120... De talán ennek is köszönhetõ hogy jó taggal annyira hatékony(?). Elején a válogatásnál így elég sok gép került a pakliba... Pár héten belül volt alkalmam minden nélküli float, Float R, és SPV-s Manitouval használni - meglepõ! Az elsõ még lefele hintázott.
Párod bringája is kellemes darab, irigyellek - ezek szerint érdemi erdei tekerésre is el tudsz pároddal menni. 1-2 bowden/vezeték nem hosszú elöl rajta?
Ja, naná, nekem bukóra van sípolós krokodil , páromnak pedig szinben fullyjához illõ csengõt kellett keresni, nem kis feladvány volt . Neki vegyeshasználatú gép,(gyakorlatilag meg 99% mûút) nekem mszerencsére már van egy olyan aszfaltos gépem is végre amit szeretek, és nem kell kompromisszumot kötnöm a montival.
szerk.: arn, aki elég fiatalos a merevhez az nem 'panaszkodhat'
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2754
Posted 2012. January 18. - 23:48
A másik szempont az volt, hogy többé-kevésbé jó lenne, ha az alkatrészeknek legalább egy része csereszabatos lenne párom bicajával. A hajtáslánccal sikerült elérni ezt, nekem is 10-es rendszerem lett. A fékek terén meg beruházás lesz, szerintem eladom a jó öreg és megbízható Magura Louise fékeimet és Avid lesz, amihez már légtelenítõ készletem és fékolajam is van - plusz van egy kis tapasztalatom fékolajcserében. ;-)
Szóval, visszatérve az új kiszemeltekre, olyan "hülyeségeket" is néztem, hogy legyen egy plusz kábelvezetõ a vázon, ha esetleg lenne állítható nyeregcsövem majd, illetve megnéztem az egyes bringák korábbi és új modelljeit, melyiken mit változtattak, mi várható a jövõben az eddig kiszivárgott információk szerint és hasonló dolgok, készítettem geometriai adatokat összehasonlító táblázatot és összeírtam minden fellelhetõ adatot ezekbe és hasonlítgattam, számolgattam. A 120-as rugótas bicajokon is erõsen gondolkoztam, de végül a túlepítettség mellett döntöttem. Elég valószínû, hogy feleslegesen, de ez afféle pszichológia, kérem szépen! ;-) Egy-másfél hónapig vacakoltam a kis táblázataimmal, gyûjtéseimmel... (Nem, tényleg nem vagyok egészen normális!:-D)
No, akkor ontopic leszek, spy photos! :-)
...ha már ennyire belejöttem, ez pedig páromé, természetesen nõi nyereggel, hölgy tulajdonosának igényei szerint: ;-)
A jó "csengõ" meg mindig menõ, de igazán! :-)
One-Forty 13,42 kg, Canyon így ahogy van, 13,1 kg, mindkettõ +/- 20 gramm.
#2755
Posted 2012. January 18. - 22:48
Maggi, azt az egy- két dekát hamar visszahozod 1-2 kiegészítõn (Nem tudom a villám pontos súlyát, durván bõ 1800ra tippelem, de 1750tõl 2090ig találok mindet a '09es Air U-Turnos 409esre)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2756
Posted 2012. January 18. - 22:44
Nekem is a Bergamont hasonló súlyban van, Igaz nekem Rugós elõl a villa, ami jó nehéz. De bárányfelhõ. *-*
#2757
Posted 2012. January 18. - 22:29
Nekem szintén alakul az új bicaj. Gyakorlatilag vettem egy új bringát és a régibõl és újból építettem össze most egy újat, csak még nem volt akaraterõm összesarazni, de cudarul! ;-) Tömegre én is ott vagyok, ahol a te géped ilyesmi rugóúttal (140/140mm). Sõt, ha az eladó cuccok elmentek, szerintem a végösszeg sem lesz túl vészes, kijövök egy új váz+villa árából. Remélem!... :-)
#2758
Posted 2012. January 18. - 21:59
Árban ezzel a hajtómûvel, taggal és kerékszettel vagyok a listaára környékén(a fenti 'összeg' bõ fele). (Még a boltban nyerget, hajtómûvet, stucnit,pedált cseréltettem eleve; meg utólag tagot és kerékszettet updateltem. Meglepõen közel van a konfig az ízlésemhez, és így jóval olcsóbb volt mint nulláról építeni. Még a váltás is nyolcas, ennek külön örülök! )
Köszi a tippet, majd lesem. Egyelõre újra kell gyártatnom a tag perselyeit, mert nem a legjobb lett az elsõ garnitúra (gyári taghoz más méretû hw kit van) hogy újra úgy tegye a dolgát ahogy illik. Jah, ezekkel a kerekekkel elértem a 13,6kg-ot;(gyárilag +0,5kg) amin lehetne még faragni, de eszem ágában sincs egyelõre.
Köszi!
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2759
Posted 2012. January 18. - 21:41
Összesarazás nagyon helyes, használni kell, mert használati eszköz és az élmény, amit ad, na az viszont megfizethetetlen! ;-)
Kerékszettnél majd néha nézz rá, nincsen-e egy kis kotyogása oldalra! Ha van, nem gond, 2.5-ös imbusszal lazítsd meg a záróanyát és nagyon finoman csak kézzel állítsd szorosabbra (de ne nagyon szorosra) és óvatosan húzd vissza a 2.5-ös imbuszos csavart. Red Metalok hajlamosak kicsit lazulni, ahogy dolgozza ki a zsírt. Az én RM 3 hátsó agyamat a hétvégén szedtem darabokra, pucoltam ki és zsíroztam újra, egyszerû, mint a faék és mégis egész megbízható a Fulcrum.
#2760
Posted 2012. January 18. - 21:29
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!