Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#2061
Írta 2012. október 08. - 19:56
Másodszor nemsokára lesz izület-akció a Lidl-ben 8)
#2062
Írta 2012. október 08. - 19:07
#2063
Írta 2012. október 08. - 18:53
#2064
Írta 2012. október 08. - 18:34
És hogy ne legyen teljesen OFF, az írás végén látható az is, hogy mivel nyomulok
http://www.deviantmt...g2_itemId=60739
Sok 1000 Km, sok 100 óra. Röviden így lehet összefoglalni az elmúlt bõ félév eseményeit, mialatt azon fáradoztam, hogy felkészüljek az év legnehezebb napjára: „A” versenyre. Februárban megvolt a szállás, kicsivel késõbb a nevezési listán is a „fizetve” felirat villogott a nevem mellett. Teljesítettem már Salzkammergut Trophy-t két évvel ezelõtt, sikeresen, hosszútávon. Tehát idén valami másban törtem a fejem. Valami olyat szerettem volna, ami még nem volt.
211,3Km, 7045m szint, 11db hegy, 16óra szintidõ. Ezek voltak idén a paraméterek. Valamint az elõre fel nem jegyezhetõ változók: maximum 14 fok, magasabb pontokon 7. Esõ, 8-9 órán át.A fentiek tudatában készülõdtem szombat hajnalban fél3kor a közeledõ 5órai rajtra.
http://www.deviantmt...g2_itemId=60744
20darab gél, fele sima, fele koffeines. Esõkabát! Némi szerszám, telefon, pótbelsõ a bringán, kész!
http://www.deviantmt...g2_itemId=60748
Reggel fél4kor még nem esett az esõ. Azért a 10 fok adott, úgyhogy térdmelegítõ és hosszú aláöltözet a mez alatt alapvetõ.
http://www.deviantmt...g2_itemId=60752
Egyedi rajtszám, mert itt ilyen is van! Nem mellesleg szolid utalás arra, hogy mi is történik majd ezen a jeles napon.
http://www.deviantmt...g2_itemId=60756
A hosszú táv 5: 00-kor rajtol Bad Goisern fõterérõl. Majdnem 600-an reméltük, hogy beérünk este 9óra elõtt.
Rajt után az eleje kilõ, mintha a sarki abc nyitásához igyekeznének. A várt gyors leszakadásom elmarad, az elsõ 2km-t sikerül elvákumolni a bollyal. Majd ballra fordulunk, és jön a nap elsõ hegymenete a Raschberg 1380m-es csúcsára. A váltók recsegnek, az emberek lihegnek, hideg van, és még nem teljesen világos. Eközben én megkezdem a napi tornagyakorlatomat. Elképesztõ jó érzés 18%-os mászás közepette tömegével lehagyni az embereket, fõleg hogy szinte mindenkinek van egy- két kedves szava hozzám. Pusztán csak gratulálnak, nem hiszik el, hogy így is lehet.
Pont a hegy tetején utolér a Tatanka Team 4 fõs különítménye, kicsit megyünk egy közegben, majd lefelé Õk el, én meg a szokásos nyugalomban (vagyis lassan) utánuk. A Hütteneckalm-hoz eseménytelenül nyomatom felfelé, de azért jó, hogy vége van. Jön a nap elsõ jelentõs lejtõzése, a kellõen sáros, gyökeres, köves, egynyomos ösvény, amihez a nap folyamán még egyszer lesz majd szerencsém.
Leérve a hegyrõl kis sík pörgetés következik, ami közben utolér Németh Gábor, váltunk pár szót, és megy is tovább. A következõ mászáson megyünk kicsit együtt, majd jön a lefelé, többet nem találkozunk.
70Km elteltével megjön a holtpont. 20%-os mászás kezdõdik, és nem esik jól. Ennek fele sem tréfa! Pedig eddig minden sínen: 50 percenként nyelek egy gélt, óránként iszok egy teli kulacs izotóniás löttyöt, és az elmúlt 3 frissítõn is megeszegettem 3 lekváros sütit. Úgyhogy leszállok, elõkapok egy gabona szeletet, és amíg megeszem, addig tolom a bringát. 3 perc volt ez kb., de pont elég ahhoz, hogy visszaülve zökkenõmentesen nyomassam tovább.
A hegy tetején bekapcsolódnak a „B” táv versenyzõi egy rövid szakaszon. Egy pillanatig azt hiszem, hogy máris itt vagyok a második Ewige Wand-nál, de aztán helyre áll a rend, és minket, hosszúsokat leterelnek a hegyrõl, hogy aztán újra felérhessünk majd ugyanide, egy másik- sokkal nehezebb és hosszabb- úton.
Lefelé jön a nap második nagyon kemény lejtmenete. Itt 30 méterenként mentõk, meg kell mondjam, két éve, szárazon sem mentem le itt. Most, hogy sáros, eszembe sem jutott, még megpróbálni sem. Idén, sikerût új cipõre szert tennem, úgyhogy már nem országúti talppal kellett botorkálnom, nagyon ügyesen gyalogoltam leJ!
82Km, jön a lépcsõs hegy. Az elsõ foka tolós, szerintem itt még a gyõztes is tolta, olyan meredek. A többi tekerhetõ. Sok izgalmat nem tartogatott, csak nyomni kellett, és eszegetni közben. Szép lassan felpedálozok a tetejére, vagyis újra Hütteneckalm, 1250m.
95Km, elkezd esni az esõ. Nem nagyon, de tanulva a tapasztalatokból egybõl felkapom az esõkabátot. 2éve ugyanis majdnem megfagytunk a hirtelen jött felhõszakadásban, most pedig már elõtte is hideg volt, nem akartam tudni, milyen esõben lejtõzni még ezek után 10 fokban. Szóval most már tényleg újra Ewige Wand, és lent is vagyok a Halstatti tó partján.
Jön kettõ nem túl nehéz hegymenet. Az elsõ igazán könnyû, és lendületes, de azért érdemel említést, mert itt nagyon sok egyéb távos versenyzõvel megyek együtt, és ez nagyon sok lendületet ad. Ha tömegben tekersz, ráadásul gyorsabb vagy, ezt pedig elismerõ szavak, hangos buzdítások kísérik, az remek érzés ám!
A második hegy kicsit hosszabb, nehezebb, de megvan. 950m-en vagyok ekkor. Elindulunk lefelé (de erre csak az A és B táv, mert annyira technikás), elõször semmi extra. Majd kb. 1km alatt elejtünk 250m szintet. Vagyis megjöttünk a nap harmadik igazán kemény lejtmenetéhez. Tolás, gondolkodás nélkül.
http://www.deviantmt...g2_itemId=60760
127Km, tópart, frissítõ:
http://www.deviantmt...g2_itemId=60764
Megkezdõdik a koffeinbetöltés és eszegetem a lekváros sütit, ami nagy kedvencem lett a nap folyamán.
Következik a tókerülés. 23Km „sík”! 32X22-vel mindenképpen sík. Ettõl a résztõl nagyon tartottam. Úgy voltam vele, hogy aki eddig nem is, itt biztosan megelõz majd úgy, hogy soha többé nem érem utol. Nos, végül a dolog úgy esett, hogy senki nem elõzött meg, csak én 3 embert. Hogy lehet ez? Kb., 23Km/h 110-es fordulat körül. Tényleg nem értem…
150Km-nél, a Salzberg megmászása: 3Km, 600m szint. Már fél évre elõre biztosan tudtam, hogy itt tolni fogomJ Átlag 20, helyenként 36%. Megtoltam 1 óra alatt, szódával elmegy!
Lejtmenet után megkezdõdik a nap legnagyobb hegyének, az 1500m magas Roßalm-nak a megmászása. Na, ez kemény volt! Egyben 650m szint. Nyomattam ülve, majd állva, aztán nem volt más, maradt a harmadik sebesség: tolva. De csak az utolsó két kanyart, pár száz métert, megvan!
Eseménytelen fennsík után hosszú lejtmenet következett a Gosau Tóhoz. Nem emlékszem, talán itt épp nem esett.
180Km után kezdetét veszi az utolsó nagyobb hegy. Csütörtökön bejártam, gond nélkül haladtam rajta akkor. Most is megy, persze már közöm sincs a csütörtöki lendülethez. Megtekertem ezt is, de 100 métert csak tolni kellett itt is a legvégén. Már nem ment a kiállva paszírozás. A csúcsot hosszú, ebben a szakaszban már kicsit akár nehéznek is nevezhetõ laza talajú lefelé követi. Gond nélkül megvan.
195Km, Innen nagy hegy nincs, csak meredek, rövid mászások. Gyötörnek rendesen, de mivel van aszfaltos gurulás is így még OK.
200Km: Ettõl kezdve már csak egy sáros átvezetés, Bad Goisern-i keringés valamint egy híd alól négykézláb kimászás következett. Kell ez még a végén, tudomJ!
A rajtot követõ 15.óra 38. percében pörgetek be a fõtérre.
És megvan:
http://www.deviantmt...g2_itemId=60768
Most már elmondhatom magamról, hogy én vagyok Magyarországon az elsõ, aki teljesítette a Salzkammergut Trophy „A” távját egysebességes kerékpárral.
Fantasztikus dolog ez számomra! Elmondhatatlanul boldog vagyok, hogy ugyan a magam módján, de azért elég rendesen tudok feszegetni bizonyos határokat a teljesítõképességem körül!
A tények:
211, 3Km
7045m szint
11db hegy
15: 38 idõ
7-14 fokos hõmérséklet
8-9 óra esõ
219. hely (kb. 580 induló)
33. hely (kategória: felnõtt férfi)
Fogyott:
10db gél
9db koffeines gél
1db gabona szelet
10db lekváros édes sütemény
2db mézes puszedli
2 marék sóskifli csücske
0, 5liter kóla
10 kulacs (kb.: 7liter) izotóniás ital
1pár fékpofa
1db racsni mechanika
Hatalmas köszönet:
Anyunak és Apunak minden segítségért, támogatásért!
Kaszanyiczki Lacinak (KLM) minden segítségért, ellátásért, kölcsönalkatrészért!
Zeke Daninak és Bálintnak a támogatásért!
Az összes barátomnak, ismerõsömnek a szurkolásért, bíztatásért!
Tukinak a cím ötletéért!
Akik támogatják utam:
Meditech SC
Probike
Adverticum
CSC- Kerékpáros és futó labor
Szponzoraim:
Nincsenek.
http://www.deviantmt...g2_itemId=60772
Geri
#2065
Írta 2012. október 08. - 17:50
jelenlegi sorok melle nekem keves lenne az 1x10. a 2x10et ugy hasznalom, hogy nagyreszt a nagytanyer, kistanyert meg kaptatoknal, vagy hosszabb maszasoknal. a gyakorlatban alig van hasznalva az elso valto.
Az nem tudom, Gyõr körül milyen hegyek vannak, ellenben Bp. környékén nem sokszor jártam nagytányérral. Csak egy példa, az alábbi volt a tegnapi túrám (lásd lejjebb), szerintem a sebességbõl/pulzusból átjön, mi mennyire meredek és látható az is, hányszor mentem 30 km/h fölé sík terepen, tehát nem lefelé (ahol úgyis húz a gravitáció), s ahol már jobban indokolható a nagytányér megléte. Persze nem állítottam soha, hogy felesleges lenne, csak el lehet lenni nélküle.
Megemlítendõ, hogy 90-es pedálfordulattal a 32x13 az 31.6 km/h, a 32x11 pedig 37.4 km/h.
#2066
Írta 2012. október 07. - 20:43
Pont ezt a Zoggie-t kerestem. A boltos szerint szokott is lenni, ahol vettem a mostanit, de pont nem volt, mert elõttem valaki megvette, aki 1x9 vagy 1x10-et épített. Megjegyzem, nem igazán érdekel, hogy néz ki, csak mûködjön.
Érdekes az 1x10. Az elsõ váltó csak aszfalton hiányzott, azon a pár km-en, amíg kigurultam és vissza terepre, tereprõl. Maratonon mondjuk gyanús, hogy mostani erõnlétemmel nem bírnám a tempót ezzel, dacára a kicsi, 32-es elsõ tányérnak, de télre és edzeni több mint korrekt lesz, úgy fest. Valami ghetto style Bionicon chain guide kell még hozzá, hogy biztosan ne essen le a lánc és kész.
jelenlegi sorok melle nekem keves lenne az 1x10. a 2x10et ugy hasznalom, hogy nagyreszt a nagytanyer, kistanyert meg kaptatoknal, vagy hosszabb maszasoknal. a gyakorlatban alig van hasznalva az elso valto.
#2067
Írta 2012. október 07. - 20:10
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#2068
Írta 2012. október 07. - 19:41
#2069
Írta 2012. október 07. - 18:47
Klassz a gép!
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#2070
Írta 2012. október 07. - 18:34
ez altalaban sok helyen kaphato, ilyet meg itt gyorben is tudtam venni.
Zoggie lánckerék csavar (Hajtás | Hajtómû alkatrész | Lánctányér csavar) | Kerékpár Webshop
Pont ezt a Zoggie-t kerestem. A boltos szerint szokott is lenni, ahol vettem a mostanit, de pont nem volt, mert elõttem valaki megvette, aki 1x9 vagy 1x10-et épített. Megjegyzem, nem igazán érdekel, hogy néz ki, csak mûködjön.
Érdekes az 1x10. Az elsõ váltó csak aszfalton hiányzott, azon a pár km-en, amíg kigurultam és vissza terepre, tereprõl. Maratonon mondjuk gyanús, hogy mostani erõnlétemmel nem bírnám a tempót ezzel, dacára a kicsi, 32-es elsõ tányérnak, de télre és edzeni több mint korrekt lesz, úgy fest. Valami ghetto style Bionicon chain guide kell még hozzá, hogy biztosan ne essen le a lánc és kész.
#2071
Írta 2012. október 07. - 18:09
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2072
Írta 2012. október 07. - 18:03
Sajnos nem volt sem alu színû, sem fekete SS hajtómû csavar a boltban, csak lila, piros és ez. Talán ez volt a legkevésbé ronda.
ez altalaban sok helyen kaphato, ilyet meg itt gyorben is tudtam venni.
Zoggie lánckerék csavar (Hajtás | Hajtómû alkatrész | Lánctányér csavar) | Kerékpár Webshop
#2073
Írta 2012. október 07. - 17:39
#2074
Írta 2012. október 07. - 17:38
A telón az a felgyorskötözõzött valami az mire jó?
A világ legjobb (szem)sárvédõje.
A sebesség mindent megold.
#2075
Írta 2012. október 07. - 17:36
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2076
Írta 2012. október 07. - 17:25
Oldalnézetbõl:
Sajnos nem volt sem alu színû, sem fekete SS hajtómû csavar a boltban, csak lila, piros és ez. Talán ez volt a legkevésbé ronda.
Clean cockpit, már csak a fék és hátsó váltó csünghetne egy bilincsen, már ha támogatná a Magura a SRAM-on kívül a Shimano-t:
S ahol teszteltem: Route: Skilles tesztkör | Bikemap.net
Láncleesés meglepõ módon csak egyszer történt, még az elsõ vízmosott meredek rázós lefelén Solymár felé a sárga jelzésen, iszonyú állapotban van már ez az út. Fura, mert semmilyen védelem nincs a bicajon láncleesés ellen, leszámítva egy fent hagyott elsõ váltót.
Elõl 32-es XT tányér, hátul 11-34-es sor. A legnagyobbon egyszer sem járt még a lánc, a 32-es tányér mellett nem igazán van rá szükség.
#2077
Írta 2012. október 07. - 17:07
Nekem azért lett tárcsafékes mert az slxem van és a hideg kirázott ha a canti fékre gondoltam. Nem bántam meg a + súly nem érdekel.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2078
Írta 2012. október 07. - 15:31
kerekszettben mi szamit normalisabb sulynak? nehany bringaban, mintha meg 29ernek is nehez kerekszett lenne.
milyen gumi valt be cxra?
185cmhez jo kb az 58as?
#2079
Írta 2012. október 07. - 14:32
Imádom.
Ma felrugdostam a Harsány lejtõn amit nem gondoltam volna. Érdekes volt a 40-50-es pedálfordulathoz társuló 170-182-es pulzus.
Vissza felé is kihívás volt 8-12km/h "sebességgel" bukdácsolni a gödrök, kövek között, jól meg is sütöttem az elsõ tárcsát (még jó hogy bovdenes).
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2080
Írta 2012. október 07. - 10:41
a video nagyon kedvet csinalt hozza.. mar csak love kene