Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#1741
Posted 2008. April 26. - 08:50
#1742
Posted 2008. April 26. - 08:25
#1743
Posted 2008. April 25. - 23:59
#1744
Posted 2008. April 25. - 10:54
Azért nem kell túl kezdõnek nézni(Tudod, van ott egy 8-as nyílású imbuszos fejû csavar...
Zsírt ne nagyon tegyél a tengely meg a hajtókar közé, a csavarra is inkább menetrögzítõt.).
Megnéztem a fontosabb dolgokat indulás elõtt, többek között a hajtómû csavarját is és mozdítani sem bírtam. Kitágulhat egy hajtómû menete kb 15 nap használattól?
Azért köszönöm a tanácsokat, meglátjuk melyik lesz az igazi.
Köszi
Bocsánat, számomra ismeretlen volt a nicked, így nem tudhattam, hogy milyen "tapasztalati szinten" vagy. Én meg már többször szembesültem vele, hogy ami nekem egyértelmûnek tûnik, az nem biztos, hogy másnak is az, ezért szoktam lemenni szájbarágósba... Tanácsot amúgy tudnék még adni dögivel, csak az a baj, hogy közben döglenek a libák...
Ha bal oldali hajtókarod esett le, akkor annak tulajdonképpen semmi köze a single speedhez... Még azt se mondhatjuk, hogy mivel tökéletlen a láncvonalad, ezért kifelé húzó erõ hatott rá. Úgyhogy valszeg az van, amit Yaroslav mondott: valami ott kikopott...
A B+ katalógusban mintha láttam volna külön balos hajtókart is, de lehet, hogy tényleg jobban jársz, ha az egész hajtómûvet cseréled... Hogy milyenre? Fentiek alapján valami olyanra kéne, amin a külsõ lánckerék pozíciójában is tudsz varálni.
#1745
Posted 2008. April 25. - 08:59
Sztem egyértelmû, hogy a karban van kikopva a bordás rész, így gyakorlatilag kuka.
Ha a bal, akkor lehet, h kapsz csak azon oldalit. Ha a jobb akkor biztos, h kell venned egy új hajtómûvet.
#1746
Posted 2008. April 24. - 23:17
Ez úgy történt, hogy volt a bkv sztrájk és bicóval mentem melózni. Reggel megnéztem a csavart és minden OK. Beértem melóhelyre, 8 óra meló. Indultam haza fele (ekkor nem néztem meg a csavart) és a városligeten történõ áthaladáskor szószerint menet közben elhagytam a bal oldalt. Kényelmes tempóban haladtam. Volt nálam szerszám visszaraktam meghúztam a csavart amennyire csak tudtam, de egy 3 km múlva megint leesett. A hátralevõ 2,5-öt kibírta, de a csavar mire hazaértem megint kilazult. Hát igazából ez történt pontosan.Azért ezt a leesettet kicsit kifejthetnéd, mert olyanról, hogy: Csak úgy tekeregtem és minden rendeben volt, majd a köv, fordulatnál leesett (ezt egyáltalán nem értem) a hajtómû, még nem hallottam.
Ha a kar bordás agya kikopott akkor hiába húzod meg egyre jobban és jobban, mindig fel fog lazulni pár km után. De ezt érzed, mert kolbászol a lábad alatt, nem értem azzal hogy lehet addig tekerni amíg leesik. És utána mindig keresgéled a csavart a porban, vagy van egy marék a zsebedben?
#1747
Posted 2008. April 24. - 22:19
Ha a kar bordás agya kikopott akkor hiába húzod meg egyre jobban és jobban, mindig fel fog lazulni pár km után. De ezt érzed, mert kolbászol a lábad alatt, nem értem azzal hogy lehet addig tekerni amíg leesik. És utána mindig keresgéled a csavart a porban, vagy van egy marék a zsebedben?
#1748
Posted 2008. April 24. - 20:41
Amennyiben kukás a hajtómû, milyet javasoltok??
#1749
Posted 2008. April 24. - 20:22
Zsírt ne nagyon tegyél a tengely meg a hajtókar közé, a csavarra is inkább menetrögzítõt.).
Megnéztem a fontosabb dolgokat indulás elõtt, többek között a hajtómû csavarját is és mozdítani sem bírtam. Kitágulhat egy hajtómû menete kb 15 nap használattól?
Azért köszönöm a tanácsokat, meglátjuk melyik lesz az igazi.
Köszi
#1750
Posted 2008. April 24. - 18:26
#1751
Posted 2008. April 24. - 09:50
Nem a láncom esik le, hanem a hajtókar. És hátul mértem az agynál az 55-öt. 113-as középpel még rosszabb volt. Kívülre sajnos nem lehet feltenni a lánc tányért.
Tudod, van ott egy 8-as nyílású imbuszos fejû csavar...
Zsírt ne nagyon tegyél a tengely meg a hajtókar közé, a csavarra is inkább menetrögzítõt. Persze, ha azért esik le folyton, mert kikopott, kitágult, akkor valóban kuka. Ez az SS-ségtõl független, de ha most elkezdesz koncepció nélkül összevásárolni cuccokat, akkor nem biztos, hogy jó lesz a láncvonalad...
A 2007-es B+ katalógus szerint a Jump Defense hajtómû láncvonala 47,5mm, ez 113mm-es tengelyhossz mellett érvényes. Ha most 118-as tengelyed van, akkor vagy 50mm-en (két oldalra egyformán lóg ki a tengely, ugyebár), tehát az agyhoz képest még mindig 5m-el beljebb. Csak oda kéne varázsolni a lánckereket a nagytányér helyére, vagy venni egy olyat, ami oda felmegy...
#1752
Posted 2008. April 23. - 23:19
#1753
Posted 2008. April 22. - 23:54
Nem a láncom esik le, hanem a hajtókar. És hátul mértem az agynál az 55-öt. 113-as középpel még rosszabb volt. Kívülre sajnos nem lehet feltenni a lánc tányért.Ezt az 55mm-t hol mérted? A hajtómûnél, vagy a hátsó lánckeréknél? (Ha a hajtómûnél, ugye csõközéptõl mérted?) NS coasternek nem tudom, mennyi a láncvonala, úgy tudod meghatározni, hogy megméred a lánckerék középvonalát a papucstól, megfelezed a papucstávolságot, és abból kivonod az így mért értéket.
Szerintem nem érdemes a hajtómûvet ezért kidobni, ha egyébként nincs baja. Be lehet azt játszani. Ha túl belül van a hajtómû lánckereke a hátsó lánckerékhez képest, akkor szedd le a rockringet, és próbáld meg a helyére feltenni a lánckereket. (Nem biztos, hogy a válltól fel fog menni.) Ha túl kívül van, cseréld a monoblockot 113mm-es tengelyûre.
(Azért nem értem a dolgot, mert az én Halifaxom láncvonala 57mm, és ez pont egy vonalban van egy 113-as tengelyen lévõ Stylo nagytányérjával. Ha a hajtómû 55-ön lenne, akkor kicsit pirregne a lánc, de akkor se dobálná le folyton.)
Láncfeszítés rendben van?
#1754
Posted 2008. April 22. - 21:52
Sziasztok!
Tavaly sikerült összehoznom egy SS mtb-t(Polar-X manual), és idén elõjöttek a problémák, legfõbb gondom a láncvonal illetve a hajtókar, most egy B+jump van rajta, már amikor rajta van mert folyamatosan leesik. Hátul pedig ns coaster ss agy található. Arra az elhatározásra jutottam hogy a hajtómû megy a kukába.
Kérdésem az lenne milyen hajtómûvet ajánlotok illetve milyen monoblokkal (milyen széleset), elvileg amit mértem a láncvonal 55mm. Most egy 118-as monoblokk van benne.
Need help!!!
Ezt az 55mm-t hol mérted? A hajtómûnél, vagy a hátsó lánckeréknél? (Ha a hajtómûnél, ugye csõközéptõl mérted?) NS coasternek nem tudom, mennyi a láncvonala, úgy tudod meghatározni, hogy megméred a lánckerék középvonalát a papucstól, megfelezed a papucstávolságot, és abból kivonod az így mért értéket.
Szerintem nem érdemes a hajtómûvet ezért kidobni, ha egyébként nincs baja. Be lehet azt játszani. Ha túl belül van a hajtómû lánckereke a hátsó lánckerékhez képest, akkor szedd le a rockringet, és próbáld meg a helyére feltenni a lánckereket. (Nem biztos, hogy a válltól fel fog menni.) Ha túl kívül van, cseréld a monoblockot 113mm-es tengelyûre.
(Azért nem értem a dolgot, mert az én Halifaxom láncvonala 57mm, és ez pont egy vonalban van egy 113-as tengelyen lévõ Stylo nagytányérjával. Ha a hajtómû 55-ön lenne, akkor kicsit pirregne a lánc, de akkor se dobálná le folyton.)
Láncfeszítés rendben van?
#1755
Posted 2008. April 22. - 20:15
#1756
Posted 2008. April 22. - 19:13
Tavaly sikerült összehoznom egy SS mtb-t(Polar-X manual), és idén elõjöttek a problémák, legfõbb gondom a láncvonal illetve a hajtókar, most egy B+jump van rajta, már amikor rajta van mert folyamatosan leesik. Hátul pedig ns coaster ss agy található. Arra az elhatározásra jutottam hogy a hajtómû megy a kukába.
Kérdésem az lenne milyen hajtómûvet ajánlotok illetve milyen monoblokkal (milyen széleset), elvileg amit mértem a láncvonal 55mm. Most egy 118-as monoblokk van benne.
Need help!!!
#1757
Posted 2008. April 04. - 12:54
http://en.wikipedia...._English_or_Die
Ha sok idõd és lelkesedésed van, miért ne?
Azt az albumot nem ismerem, pedig valszeg tetszene...
Közben átnéztem jobban a doksit, és látom, hogy nagyrészt egy linkgyûjtemény... A hivatkozott oldalakkal együtt lefordítani asszem, egy élet nem lenne elég. De nem is ezt akartam, hanem amit kitaláltam, azt elõbb-utóbb muszáj leírnom, különben rosszul érzem magam...
(Amúgy hiba is van benne. Pl. a "4-tooth rule"-nál azt írja, hogy a lánchossz (chain lenght) nem változik, hogy ha az SS áttételezését összességében 4 foggal megnöveled, vagy lecsökkented. Inkább az adott áttételhez tartozó láncvillahossz (chainstay lenght) nem változik, de nyilván hosszabb lánc kell, ha beraksz egy 4 foggal nagyobb lánckereket...)
#1758
Posted 2008. April 04. - 12:06
#1759
Posted 2008. April 04. - 11:52
#1760
Posted 2008. April 04. - 09:43
Hû, ez nagyon szép! De én nem beszélni angol...
Illetve én igen, de ez nem feltétlenül igaz mindenkire, aki idelátogat. Akár le is fordíthatnám, de jobb szeretném saját szemszögbõl megírni... Valami olyasmire gondoltam, ami mindjárt szembetûnik annak, aki idelátogat a fórumra, és jól összefoglalja a dolgokat. Az utóbbi idõben sokat pötyögtem itt is, meg a fixi topicon is (ahol pedig csak kibic vagyok), és ennek csak kb. a fele volt a saját ötletem fejtegetése, a többi nagy részt olyan, amit már leírtam korábban... Hát összeszedném még egyszer, utoljára, hogy aztán ne kelljen többet leírni... Hiú remény?