Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Single Speed

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3055 hozzászólás a témában

#1741
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Nna hogy áll már a crux?
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#1742
(O.o)nnen

(O.o)nnen

    vendég

  • fórumtag
  • 89 hozzászólás

Látta már valaki a magellán ss cruxot?


Sziasztok!
Kb egy hete vettem meg a vázat.
Egy láncfeszítõvel használt Pyxist vált le.
Sajnos még nem volt idõm összeépíteni, de így fogdosva-nézegetve nagyon szép.
19"-os méretben 1791 gramm, szóval egész jól stimmel a katalógusadattal.
Igyekszem összerakni mielõbb, majd rakok be képeket.


#1743
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

A Crux SS a Hajtányban már az árlistán van.


Azt is láttam. (Sõt, olcsóbb ott, mint a Magellán saját honlapján...)
A kiállított darabon azt furcsállottam (a görbe támvillák mellett), hogy volt a csapágyházon az a három fül, láncfeszítõ/láncterelõ felszereléséhez. (SS-re minek?) De - ha jól láttam a képeken - az árusításra szánt darabokról azt már lehagyták. Amúgy ránézésre nem az a "húb...meg, ez nekem kell" érzés, de kategóriájában (singlespeed XC) tulajdonképpen ellenfél nélkül van Magyarországon. (Van Kona Unit váz kétszer annyiért - amikor éppen akciós, egy méretben...)
Azért szívesen kipróbálnám, de most ro6ttul nincs pénzem bicajépítésre. (Még vagy 10 évig. Most vettünk fel hitelt a ház energetikai korszerûsítésére, addig azt kell törleszteni. 53 évesen meg már nem biztos, hogy szeretnék majdsinglespeeddel terepezni... :-(( )

#1744
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A Crux SS a Hajtányban már az árlistán van.

#1745
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Látta már valaki a magellán ss cruxot?


Csak a bringaexpo-n, a kiállított vázat.

#1746
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Látta már valaki a magellán ss cruxot?
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#1747
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Azért nem kell túl kezdõnek nézni(Tudod, van ott egy 8-as nyílású imbuszos fejû csavar...
Zsírt ne nagyon tegyél a tengely meg a hajtókar közé, a csavarra is inkább menetrögzítõt
.).
Megnéztem a fontosabb dolgokat indulás elõtt, többek között a hajtómû csavarját is és mozdítani sem bírtam. Kitágulhat egy hajtómû menete kb 15 nap használattól?

Azért köszönöm a tanácsokat, meglátjuk melyik lesz az igazi.

Köszi


Bocsánat, számomra ismeretlen volt a nicked, így nem tudhattam, hogy milyen "tapasztalati szinten" vagy. Én meg már többször szembesültem vele, hogy ami nekem egyértelmûnek tûnik, az nem biztos, hogy másnak is az, ezért szoktam lemenni szájbarágósba... Tanácsot amúgy tudnék még adni dögivel, csak az a baj, hogy közben döglenek a libák... ;)

Ha bal oldali hajtókarod esett le, akkor annak tulajdonképpen semmi köze a single speedhez... Még azt se mondhatjuk, hogy mivel tökéletlen a láncvonalad, ezért kifelé húzó erõ hatott rá. Úgyhogy valszeg az van, amit Yaroslav mondott: valami ott kikopott...
A B+ katalógusban mintha láttam volna külön balos hajtókart is, de lehet, hogy tényleg jobban jársz, ha az egész hajtómûvet cseréled... Hogy milyenre? Fentiek alapján valami olyanra kéne, amin a külsõ lánckerék pozíciójában is tudsz varálni.

#1748
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Tiszta.
Sztem egyértelmû, hogy a karban van kikopva a bordás rész, így gyakorlatilag kuka.
Ha a bal, akkor lehet, h kapsz csak azon oldalit. Ha a jobb akkor biztos, h kell venned egy új hajtómûvet.

#1749
Viiko

Viiko

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Azért ezt a leesettet kicsit kifejthetnéd, mert olyanról, hogy: Csak úgy tekeregtem és minden rendeben volt, majd a köv, fordulatnál leesett (ezt egyáltalán nem értem) a hajtómû, még nem hallottam.
Ha a kar bordás agya kikopott akkor hiába húzod meg egyre jobban és jobban, mindig fel fog lazulni pár km után. De ezt érzed, mert kolbászol a lábad alatt, nem értem azzal hogy lehet addig tekerni amíg leesik. És utána mindig keresgéled a csavart a porban, vagy van egy marék a zsebedben?

Ez úgy történt, hogy volt a bkv sztrájk és bicóval mentem melózni. Reggel megnéztem a csavart és minden OK. Beértem melóhelyre, 8 óra meló. Indultam haza fele (ekkor nem néztem meg a csavart) és a városligeten történõ áthaladáskor szószerint menet közben elhagytam a bal oldalt. Kényelmes tempóban haladtam. Volt nálam szerszám visszaraktam meghúztam a csavart amennyire csak tudtam, de egy 3 km múlva megint leesett. A hátralevõ 2,5-öt kibírta, de a csavar mire hazaértem megint kilazult. Hát igazából ez történt pontosan.

#1750
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Azért ezt a leesettet kicsit kifejthetnéd, mert olyanról, hogy: Csak úgy tekeregtem és minden rendeben volt, majd a köv, fordulatnál leesett (ezt egyáltalán nem értem) a hajtómû, még nem hallottam.
Ha a kar bordás agya kikopott akkor hiába húzod meg egyre jobban és jobban, mindig fel fog lazulni pár km után. De ezt érzed, mert kolbászol a lábad alatt, nem értem azzal hogy lehet addig tekerni amíg leesik. És utána mindig keresgéled a csavart a porban, vagy van egy marék a zsebedben?

#1751
Viiko

Viiko

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Raktam menetrögzítõt a csavarra, de mikor leesett a hajtómû nyoma sem volt a "kencének". Elõfordulhat, hogy éppen egy selejes hajtómûvet és középcsapágyat fogtam ki?

Amennyiben kukás a hajtómû, milyet javasoltok??

#1752
Viiko

Viiko

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Azért nem kell túl kezdõnek nézni(Tudod, van ott egy 8-as nyílású imbuszos fejû csavar...
Zsírt ne nagyon tegyél a tengely meg a hajtókar közé, a csavarra is inkább menetrögzítõt
.).
Megnéztem a fontosabb dolgokat indulás elõtt, többek között a hajtómû csavarját is és mozdítani sem bírtam. Kitágulhat egy hajtómû menete kb 15 nap használattól?

Azért köszönöm a tanácsokat, meglátjuk melyik lesz az igazi.

Köszi

#1753
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Vagy vegyél egy 73mm-es csapágyházhoz való monoblokkot, és tegyél egy 5mm-es távtartógyûrût a jobb csészéje alá. (Feltételezve, hogy a PolarX középcsapágyháza 68mm széles.)

#1754
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Nem a láncom esik le, hanem a hajtókar. És hátul mértem az agynál az 55-öt. 113-as középpel még rosszabb volt. Kívülre sajnos nem lehet feltenni a lánc tányért.


Tudod, van ott egy 8-as nyílású imbuszos fejû csavar...
Zsírt ne nagyon tegyél a tengely meg a hajtókar közé, a csavarra is inkább menetrögzítõt. Persze, ha azért esik le folyton, mert kikopott, kitágult, akkor valóban kuka. Ez az SS-ségtõl független, de ha most elkezdesz koncepció nélkül összevásárolni cuccokat, akkor nem biztos, hogy jó lesz a láncvonalad...

A 2007-es B+ katalógus szerint a Jump Defense hajtómû láncvonala 47,5mm, ez 113mm-es tengelyhossz mellett érvényes. Ha most 118-as tengelyed van, akkor vagy 50mm-en (két oldalra egyformán lóg ki a tengely, ugyebár), tehát az agyhoz képest még mindig 5m-el beljebb. Csak oda kéne varázsolni a lánckereket a nagytányér helyére, vagy venni egy olyat, ami oda felmegy...

#1755
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

Nem a láncom esik le, hanem a hajtókar.


mekkora szöveg!!!

#1756
Viiko

Viiko

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Ezt az 55mm-t hol mérted? A hajtómûnél, vagy a hátsó lánckeréknél? (Ha a hajtómûnél, ugye csõközéptõl mérted?) NS coasternek nem tudom, mennyi a láncvonala, úgy tudod meghatározni, hogy megméred a lánckerék középvonalát a papucstól, megfelezed a papucstávolságot, és abból kivonod az így mért értéket.
Szerintem nem érdemes a hajtómûvet ezért kidobni, ha egyébként nincs baja. Be lehet azt játszani. Ha túl belül van a hajtómû lánckereke a hátsó lánckerékhez képest, akkor szedd le a rockringet, és próbáld meg a helyére feltenni a lánckereket. (Nem biztos, hogy a válltól fel fog menni.) Ha túl kívül van, cseréld a monoblockot 113mm-es tengelyûre.
(Azért nem értem a dolgot, mert az én Halifaxom láncvonala 57mm, és ez pont egy vonalban van egy 113-as tengelyen lévõ Stylo nagytányérjával. Ha a hajtómû 55-ön lenne, akkor kicsit pirregne a lánc, de akkor se dobálná le folyton.)
Láncfeszítés rendben van?

Nem a láncom esik le, hanem a hajtókar. És hátul mértem az agynál az 55-öt. 113-as középpel még rosszabb volt. Kívülre sajnos nem lehet feltenni a lánc tányért.

#1757
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Sziasztok!

Tavaly sikerült összehoznom egy SS mtb-t(Polar-X manual), és idén elõjöttek a problémák, legfõbb gondom a láncvonal illetve a hajtókar, most egy B+jump van rajta, már amikor rajta van mert folyamatosan leesik. Hátul pedig ns coaster ss agy található. Arra az elhatározásra jutottam hogy a hajtómû megy a kukába.
Kérdésem az lenne milyen hajtómûvet ajánlotok illetve milyen monoblokkal (milyen széleset), elvileg amit mértem a láncvonal 55mm. Most egy 118-as monoblokk van benne.

Need help!!!


Ezt az 55mm-t hol mérted? A hajtómûnél, vagy a hátsó lánckeréknél? (Ha a hajtómûnél, ugye csõközéptõl mérted?) NS coasternek nem tudom, mennyi a láncvonala, úgy tudod meghatározni, hogy megméred a lánckerék középvonalát a papucstól, megfelezed a papucstávolságot, és abból kivonod az így mért értéket.
Szerintem nem érdemes a hajtómûvet ezért kidobni, ha egyébként nincs baja. Be lehet azt játszani. Ha túl belül van a hajtómû lánckereke a hátsó lánckerékhez képest, akkor szedd le a rockringet, és próbáld meg a helyére feltenni a lánckereket. (Nem biztos, hogy a válltól fel fog menni.) Ha túl kívül van, cseréld a monoblockot 113mm-es tengelyûre.
(Azért nem értem a dolgot, mert az én Halifaxom láncvonala 57mm, és ez pont egy vonalban van egy 113-as tengelyen lévõ Stylo nagytányérjával. Ha a hajtómû 55-ön lenne, akkor kicsit pirregne a lánc, de akkor se dobálná le folyton.)
Láncfeszítés rendben van?

#1758
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
szerintem használj bmx hajtókart + hozzá való montis középrészt, és bmx láncot+bmx fogaskereket,bmx lánctányért, és így tuti nem fog leesni a lánc (persze azért a láncvonal itt is számít)



#1759
Viiko

Viiko

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok!

Tavaly sikerült összehoznom egy SS mtb-t(Polar-X manual), és idén elõjöttek a problémák, legfõbb gondom a láncvonal illetve a hajtókar, most egy B+jump van rajta, már amikor rajta van mert folyamatosan leesik. Hátul pedig ns coaster ss agy található. Arra az elhatározásra jutottam hogy a hajtómû megy a kukába.
Kérdésem az lenne milyen hajtómûvet ajánlotok illetve milyen monoblokkal (milyen széleset), elvileg amit mértem a láncvonal 55mm. Most egy 118-as monoblokk van benne.

Need help!!!

#1760
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

http://en.wikipedia...._English_or_Die ;)

Ha sok idõd és lelkesedésed van, miért ne?


Azt az albumot nem ismerem, pedig valszeg tetszene...

Közben átnéztem jobban a doksit, és látom, hogy nagyrészt egy linkgyûjtemény... A hivatkozott oldalakkal együtt lefordítani asszem, egy élet nem lenne elég. De nem is ezt akartam, hanem amit kitaláltam, azt elõbb-utóbb muszáj leírnom, különben rosszul érzem magam...

(Amúgy hiba is van benne. Pl. a "4-tooth rule"-nál azt írja, hogy a lánchossz (chain lenght) nem változik, hogy ha az SS áttételezését összességében 4 foggal megnöveled, vagy lecsökkented. Inkább az adott áttételhez tartozó láncvillahossz (chainstay lenght) nem változik, de nyilván hosszabb lánc kell, ha beraksz egy 4 foggal nagyobb lánckereket...)