Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:40
#1641
Posted 2008. August 27. - 12:09
A Langster gyárilag fix/ss! Egyéb ötletek: már minimálisan is ferdén álló kerék és/vagy elsõ lánctányér okozhat pattogást, nekem is volt ilyen gondom. Tipp 3/32"-es lánc flexibilisebb, toleránsabb az ilyen jellegû beállításokkal szemben.
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?
Would you, Quintus? Would I?
#1642
Posted 2008. August 27. - 10:41
Langstert meggyalázni racsnival, ájj . Fix nem játszik, topicot is válthatnál
Ezeket a videókat nézve az az érzésem, hogy a saját gépem építésénél piszok nagy mákom volt. Shimano racsnival használtam a gépet egy szezont, nem volt tudományosan beállítva a láncvonal, de mûködött.
Ne haragudj, nem tudok segíteni, ilyen görcsök kicsomózásában nincs tapasztalatom.
Esetleg 1 tipp: nem tudom, milyen régi a láncod, mennyire van összekopva a rendszer. De józan paraszti ésszel, ha a láncvonal egyenes, a lánc megfelelõ feszességû, és nem legyalázottak a meghajtás alkatrészei, akkor nem kellene olyat produkálni, ami a videón is látható.
Tolj egy képet a Langsterrõl!
Ezeket a videókat nézve az az érzésem, hogy a saját gépem építésénél piszok nagy mákom volt. Shimano racsnival használtam a gépet egy szezont, nem volt tudományosan beállítva a láncvonal, de mûködött.
Ne haragudj, nem tudok segíteni, ilyen görcsök kicsomózásában nincs tapasztalatom.
Esetleg 1 tipp: nem tudom, milyen régi a láncod, mennyire van összekopva a rendszer. De józan paraszti ésszel, ha a láncvonal egyenes, a lánc megfelelõ feszességû, és nem legyalázottak a meghajtás alkatrészei, akkor nem kellene olyat produkálni, ami a videón is látható.
Tolj egy képet a Langsterrõl!
#1643
Posted 2008. August 27. - 08:53
Láncvonal egyenes? Nagyon tud csörömpölni...
Igen, nyíl egyenes. Ez egy gyárilag egy sebességes gép, Specialized Langster. Csak azért kezdtem el állítgatni, mert mintha az elsõ próbaút után (kb. 25 km) elmozdult volna a hátsókerék. Szemre nem állt középen a kerék.
Gyári beállításokkal a lánc tudott ilyet, jó persze nem ilyen mértékû volt a kitérés.
Most is megvan ez a mozgás, de alig észrevehetõen, szinte csak milliméterekben mérhetõ.
#1644
Posted 2008. August 27. - 08:36
Ahogy pörgetem a pedált egy kicsit olyan mintha pattogna a lánc.
Láncvonal egyenes? Nagyon tud csörömpölni...
#1645
Posted 2008. August 26. - 23:50
ha õrli a homokot akkor takarítsd le és olajozd újra, az segít hidd el.
amúgy azt a függõleges játékot alul kell mérni, mivel newton bácsi megáldott minket a gravitációval. szerintem a maj'd két centi játék az kb jó kell hogy legyen. én azt szoktam hogy beteszem a kereket, és addig feszítem a láncot, hogy ha a lánc közepén a felsõ ágat oldalra megnyomom, akkor nem tud leesni elöl. így sose fog lerázódni a lánc. ez kb azt a 2 centi függõleges játékot adja. (bár sose mértem de kb annyi)
amúgy azt a függõleges játékot alul kell mérni, mivel newton bácsi megáldott minket a gravitációval. szerintem a maj'd két centi játék az kb jó kell hogy legyen. én azt szoktam hogy beteszem a kereket, és addig feszítem a láncot, hogy ha a lánc közepén a felsõ ágat oldalra megnyomom, akkor nem tud leesni elöl. így sose fog lerázódni a lánc. ez kb azt a 2 centi függõleges játékot adja. (bár sose mértem de kb annyi)
#1646
Posted 2008. August 26. - 23:34
a titkos képlet a láncfeszességre: ne tudjon leesni, de könnyen járjon az egész. vízszintes papucsa van a váznak? vagy sima ejtõ? acél vagy alu?
Alu, vízszintes papucs. Ahogy pörgetem a pedált egy kicsit olyan mintha pattogna a lánc. Sajnos nem tudom jobban leírni. Elég fura. Ezen felül még lehet hallani ahogy szinte õrli a láncon lévõ porszemeket. Lehet hogy ez zavar be?
Közben olvasgattam a témában, ezt találtam:
"How's the chain tension? About half or 3/4 of an inch of vertical play? Great, now you just need to get those nuts/bolts fully tightened and you're done. All very slick." Eszerint kb. 1.2 - 1.9 cm függõleges irányú játék a megfelelõ. Nem tudom szerintem az enyém egy picit kevesebb. Attól is függ hogy alul vagy felül nézem. Alul inkább érzõdik jónak mint felül. Bocsánat az amatörizmusért!
Egy másik helyen meg ezzel riogatnak: "too tight (and it's very possible to overtighten your chain), and even worse than losing your efficiency (you will), your cog will wear out extremely quickly" és van hozzá kép is.
Ez a cápauszonnyá kopott lánckerék elég csúnya!
#1647
Posted 2008. August 26. - 22:59
van hogy túl feszes. akkor pl nem tudod a pedált berúgni a neked megfelelõ helyzetbe, hanem csak keveset mozdul, mert megszorulnak a görgõk és a súrlódás ezáltal nõ köztük.
a titkos képlet a láncfeszességre: ne tudjon leesni, de könnyen járjon az egész. vízszintes papucsa van a váznak? vagy sima ejtõ? acél vagy alu?
a titkos képlet a láncfeszességre: ne tudjon leesni, de könnyen járjon az egész. vízszintes papucsa van a váznak? vagy sima ejtõ? acél vagy alu?
#1648
Posted 2008. August 26. - 22:32
Helló!
Szerintetek létezik olyan, hogy túl feszes a lánc? Egyeltalán mi az ideális? Egy egysebességes(nem örökhajtós) országúti bringáról van szó láncfeszítõ nélkül.
Köszi a segítséget!
Szerintetek létezik olyan, hogy túl feszes a lánc? Egyeltalán mi az ideális? Egy egysebességes(nem örökhajtós) országúti bringáról van szó láncfeszítõ nélkül.
Köszi a segítséget!
#1649
Posted 2008. August 26. - 11:52
inkább kiállósabb áttételt válassz, amivel még épphogy fel tudsz menni a kiszemelt legnagyobb emelkedõre. azzal haladni is tudsz majd síkon is valamennyire, meg késõbb hozzáerõsödsz, és egy hónap múlva már simábban meglesz az az emelkedõ aminek a végén már majdnem leestél a géprõl elõtte.
#1650
Posted 2008. August 26. - 07:56
Huhh,köszi a részletes választ! Igen,országúti,már folyik a kísérletezgetés egy sorral,ezen van többféle fogszám,amelyik a legjobban megfelel,ahhoz közeli,vagy inkább pont olyan lesz.
#1651
Posted 2008. August 24. - 22:25
ja és terepen másfél bar nyomású gumikkal, merev villával simán lehet verni neki 40 fölött is, és nem csak dózeren. ha csak aszfalton mész akkor én nem cserélném a gumikat. amúgy ez országúti? ha igen akkor hátul 1 vagy inkább 2 foggal nagyobb fogaskereket tegyél fel mint amit montira tennél (bár 2.1-es gumi átmérõje pont akkora mint egy országúti gép gumijáé, legalábbis nem sokban tér el. tényleg minimális a különbség)
#1652
Posted 2008. August 24. - 22:21
én merev villát és 2,1-es smart sam gumikat használok. 32-16-ba megyek, amikor sík a terep vagy csak felüljáróra vagy hídra kell menni akkor 32-13 az áttétel. 32-16-ban nekem a kényelmes tempó síkon 20-22 km/h, lejtõn még 30-ig van értelme tekerni lefelé. felfelé kicsit szuszogósan de kb 80%-ban felmegyek oda ahova váltóssal is. a hármashatárhegy aszfalton egyenlõre csak fenyõgyöngyei pihenõvel fér bele de még erõsödnöm kéne picit. ha nem mész nagyon hosszú emelkedõkön akkor gyakorlatilag a meredekség se akadály (a jános hegyi kilátó sima ügy még lock nélküli telóval is ment melegben). de 32-18 alá nem érdemes menni 26-os kerekû géppel, mert megunod az életed mire eljutsz a-ból b-be. a 32-16 az járható, illetve hajtható áttétel még viszonylag kezdõknek is mint én (legalább gyorsan fejlõdsz)
#1653
Posted 2008. August 24. - 19:55
Még valami: van közöttetek pécsi?Aki SS-sel bringázik ott?Oda járok suliba pár éve,és eddig a montim volt lent,de több okból is inkább ezt a bringámat vinném le idén.Elég dombos város. Bár ez nem jelenthet akadályt a megfelelõ áttétel kiválasztása után.. És azt sem tudom,hogy a SS bringámon jelenleg feszülõ 23-mas gumik elég szélesek-e.Lehet,hogy jobb lene ide valami szélesebb gumi,mert nem valami jók az utak.:S
#1654
Posted 2008. August 24. - 19:34
#1655
Posted 2008. August 24. - 18:13
hát nem túl korrektek azt meg kell hagyni. szerintem menj a probikeba, ott sok singlespeedes arc van. õk tartanak mindenfélét, meg tudnak segíteni is
#1656
Posted 2008. August 24. - 17:38
Matuzéknál ha valami tetszik akkor az 10000 ha mondod hogy kell még hozzá ez meg az akkor 4000 de sokszor annyit sem ér...
Tech lite fékkarjuk van eladó.
Amikor felrakta 19 000-ért adta volna.
nemrégiben már csak 13 000-re volt felrakva a honlapjára.
Új korában amikor még ért valamit(egyébként új fékkarrol van szó csak kantilever fékhez való elavult cucc)sem volt 11 000nél több.
Ennyi .
Nem a hozzáértésük kérdéses hanem az üzleti korrektség...
De ha tudsz cigánykodni akkor ott kiélheted magad.
Mindig nézz utánna mit és mennyiért akarsz venni.
SZERINTEM...
Tech lite fékkarjuk van eladó.
Amikor felrakta 19 000-ért adta volna.
nemrégiben már csak 13 000-re volt felrakva a honlapjára.
Új korában amikor még ért valamit(egyébként új fékkarrol van szó csak kantilever fékhez való elavult cucc)sem volt 11 000nél több.
Ennyi .
Nem a hozzáértésük kérdéses hanem az üzleti korrektség...
De ha tudsz cigánykodni akkor ott kiélheted magad.
Mindig nézz utánna mit és mennyiért akarsz venni.
SZERINTEM...
Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:
#1657
Posted 2008. August 24. - 13:01
Értem,engem érdekelne mindkettõ,persze a kontra jobban,mivel egy jó vétel az jó vétel,és kész. De érdekelne,hogy ki,és mivel járta meg.:S Köszi elõre is!
#1658
Posted 2008. August 24. - 11:51
Vannak tapasztalatok pro és kontra. Nekem csak jók vannak.
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?
Would you, Quintus? Would I?
#1659
Posted 2008. August 24. - 11:26
Sziasztok!Tizenpár oldallal ezelõtt esett néhány szó matuzékról.Azt kérdezték,hogy érdemes-e náluk bicajt venni,mire Henger azt írta,hogy semmit.Ezt hogy érted,és mi alapján írtad?Csak azért kérdezem,mert én is náluk néztem ki az egysebességesemhez néhány cuccost.:S Remélem tudtok segíteni,köszi elõre is a választ!
üdv
máté
üdv
máté
#1660
Posted 2008. August 19. - 21:41
http://flickr.com/ph...boy/2771638978/
A srácnál kb. egy hónapja vastagbélrákot diagnosztizáltak. Most nem ülhet nyeregben, megépítette hát ezt a gépet. Ezzel jár besugárzásra. New Yorkban. Vannak dolgok, amikre nem találok szavakat. Akit érdekel a teljes történet, naponta itt követheti: http://www.fastboycy...ingcancertocry/
A srácnál kb. egy hónapja vastagbélrákot diagnosztizáltak. Most nem ülhet nyeregben, megépítette hát ezt a gépet. Ezzel jár besugárzásra. New Yorkban. Vannak dolgok, amikre nem találok szavakat. Akit érdekel a teljes történet, naponta itt követheti: http://www.fastboycy...ingcancertocry/
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?
Would you, Quintus? Would I?