Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:40
#1621
Posted 2008. August 29. - 11:27
mikor lesz már februáááááááááárrrrrrrr?????????
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1622
Posted 2008. August 29. - 11:26
akkor az a gyanúm, hogy õ sem megy annyit.
kibírhat egy jó csapágy sokat, de nem 16 évet, ha mész évente legalább 2000km-t...
a szépen csillogás... na az teszi õket drágává.
ugyan mi kerül egy White SS agyban annyiba. olyan 1szerû, mint egy faék...
nem tudom elképzelni, hogy az érzésen kívül egy közönséges menetes SS agy annyival többet tudna. ha kazetta mechanika, meg drága (pl. titán) anyagok, akkor OK, de amúgy egy szépen felpolírozott valami.
kibírhat egy jó csapágy sokat, de nem 16 évet, ha mész évente legalább 2000km-t...
a szépen csillogás... na az teszi õket drágává.
ugyan mi kerül egy White SS agyban annyiba. olyan 1szerû, mint egy faék...
nem tudom elképzelni, hogy az érzésen kívül egy közönséges menetes SS agy annyival többet tudna. ha kazetta mechanika, meg drága (pl. titán) anyagok, akkor OK, de amúgy egy szépen felpolírozott valami.
#1623
Posted 2008. August 29. - 09:55
haha
fogadjunk, hogy megtehetnéd
Nagy a kísértés, mert szépen csillognak. Csak értelme nem lenne, nem megyek én annyit. Csávó írta az mtbr-en, hogy 16 év után most majd csapágyat cserél a Phil Wood monoblokkban.
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?
Would you, Quintus? Would I?
#1624
Posted 2008. August 28. - 22:07
nekem szakadásom nem volt még sose, tehát nem panaszkodok én se. csak szeretek sprintelni városban, meg jó nagyokat mászni. igazából csak azért cserélem hogy ne kelljen az egész hajtást cserélni. elfutna az addig is amíg tarajosra nem kopnak a fogak (na jó talán nem). de inkább cserélek mint hogy szakadjon aztán keressek hozzá mindent ha épp a világ végén vagyok. mondjuk a váltós gépeknél is terhelõdik a lánc természetesen, csak ott nem állsz ki olyan gyakran, ergo nincs akkora nyomaték (max kistányéron)
#1625
Posted 2008. August 28. - 22:07
Szerintem ez nem ss specifikus. A pc1-rõl nekem sincs túl jó véleményem, igaz majd 2000km-t futott, a noname ISIS monoblokk pedig köszöni jól van. Azt is megkockáztatom, hogy kifogtál valami anyaghibás hulladékot. Ha lenne elég "kedvem", én is Phil Wood / White Industries / Chris King cuccokat használnék mindenhova, ahogy az amik teszik.
haha
fogadjunk, hogy megtehetnéd
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1626
Posted 2008. August 28. - 22:02
Szerintem ez nem ss specifikus. A pc1-rõl nekem sincs túl jó véleményem, igaz majd 2000km-t futott, a noname ISIS monoblokk pedig köszöni jól van. Azt is megkockáztatom, hogy kifogtál valami anyaghibás hulladékot. Ha lenne elég "kedvem", én is Phil Wood / White Industries / Chris King cuccokat használnék mindenhova, ahogy az amik teszik.
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?
Would you, Quintus? Would I?
#1627
Posted 2008. August 28. - 22:00
akkor megnyugodtam. nagyon jó kis villa
elég kényelmes 2,1-es gumival még terepen is, csak el kell találni hozzá a megfelelõ nyomást.
elég kényelmes 2,1-es gumival még terepen is, csak el kell találni hozzá a megfelelõ nyomást.
#1628
Posted 2008. August 28. - 21:25
Nyugodság van!
Nekem van, és 3 évet nyüstöltem, a két méteremmel, 116 kilómmal és túrákon csomagokkal megrakva. Kutya baja.
Nekem van, és 3 évet nyüstöltem, a két méteremmel, 116 kilómmal és túrákon csomagokkal megrakva. Kutya baja.
#1629
Posted 2008. August 28. - 21:12
ma jöttem rá hogy a singlespeed milyen gyorsan eszi meg az alkatrészeket.
a lánc 500 km alatt megnyúlt (kuka), sram pc1 volt.
a monó szintén meghalt, illetve a hajtókarok végein mérve van 3mm kotyogása, ami szerintem több mint nem egészséges (truva power spline).
a többi alkatrész jól van. mondjuk észrevettem hogy a p2 villám elcsavarta a tárcsfék (avid bb5 160-as) a jobb lába picit lemaradt a baltól de simán használható, de hozzá kell állítani a kormányt meg ami fontos ilyenkor. lehet hogy eleve csavarodott volt a villa? ha van valakinek ilyen alkatrésze és tárcsával használja kérem nyugtasson meg hogy nem kell fél éven belül kukáznom ezt az ipari mûremeket is.
a lánc 500 km alatt megnyúlt (kuka), sram pc1 volt.
a monó szintén meghalt, illetve a hajtókarok végein mérve van 3mm kotyogása, ami szerintem több mint nem egészséges (truva power spline).
a többi alkatrész jól van. mondjuk észrevettem hogy a p2 villám elcsavarta a tárcsfék (avid bb5 160-as) a jobb lába picit lemaradt a baltól de simán használható, de hozzá kell állítani a kormányt meg ami fontos ilyenkor. lehet hogy eleve csavarodott volt a villa? ha van valakinek ilyen alkatrésze és tárcsával használja kérem nyugtasson meg hogy nem kell fél éven belül kukáznom ezt az ipari mûremeket is.
#1630
Posted 2008. August 28. - 15:24
inkább elöl nem kerek a "lánckerék" hátul nekem a kazettás agy is táncol elég rendesen. mintha be lenne rúgva. de ott azért nem olyan érezhetõ a dolog. épp most gondolkodok hogy a vázamra vízszintes papucsokat kéne hegeszteni, de inkább megkímélem magam a hasonló gondolktól is (na meg nem kell a v-féket se álligatni folyton a kerék miatt) ha tekerem nekem is látszik hogy a feszítõ is "hintázik" egy pár mm-t.
#1631
Posted 2008. August 28. - 15:04
Esetleg ha vszonylag jó a lánc feszessége, akkor lehet olyat csinálni, hogy meglazítod a lánckereket tartó csavarokat, és úgy finoman megtekered a hajtást. Hátha javul valamit! Aztán persze a csavarokat visszahúzni
Amíg racsnisan használtam a gépem, addig nekem is állandóan ez volt a gondom, hogy elliptikus volt - valószínûleg a racsni. Fixen nincs ilyen gond, a DA fixfog nem tojás
Amíg racsnisan használtam a gépem, addig nekem is állandóan ez volt a gondom, hogy elliptikus volt - valószínûleg a racsni. Fixen nincs ilyen gond, a DA fixfog nem tojás
#1632
Posted 2008. August 28. - 15:03
igen mindig ugyanabban az állásban szorul meg és teljesen feszes lesz a lánc amikor megszorul
a láncvonal így szemmértékkel egyenes de majd megpróbálom áttenni hátha úgy jobb lesz
a láncvonal így szemmértékkel egyenes de majd megpróbálom áttenni hátha úgy jobb lesz
#1633
Posted 2008. August 28. - 14:36
dani:
a bmx-es fogaskerekek általában nem annyira elliptikusak mint a montisok (egyik se direkt van, de tökéletes lánckereket csinálni egyrészt lehetetlen, másrészt nagyon drága a tökéletest megközelíteni) mindíg ugyanannál a hajtókarállásnál csinálja a megszorulást?
a sima talajon láncleesésre pedig az a tippem hogy nem egyenes a láncvonal, és amikor épp laza a lánc akkor belenghet oldalra. nézd meg azt is hogy esetleg nincs-e elhajolva a hajtókar tengelye (ritka de elõfordulhat)
a bmx-es fogaskerekek általában nem annyira elliptikusak mint a montisok (egyik se direkt van, de tökéletes lánckereket csinálni egyrészt lehetetlen, másrészt nagyon drága a tökéletest megközelíteni) mindíg ugyanannál a hajtókarállásnál csinálja a megszorulást?
a sima talajon láncleesésre pedig az a tippem hogy nem egyenes a láncvonal, és amikor épp laza a lánc akkor belenghet oldalra. nézd meg azt is hogy esetleg nincs-e elhajolva a hajtókar tengelye (ritka de elõfordulhat)
#1634
Posted 2008. August 28. - 14:24
D@NI!
Nekem Yasec mutatta meg, hogyan állítsam be a láncfeszességet, és sajna el kell mondjam, a lánckerekek tényleg nem szabályos köralakúak! Tojgli némelyik. Ha forgatod hátrafelé a pedált és negyed vagy nyolcad fordulatonként méred a lánc lógását, más-más értet kapsz. Eztán megnézed a két szélsõ értéket és láss csodát! Baromi nagy is lehet a szórás.
Nekem még nincsen nagy tapasztalatom, csak a saját gépem - ami ráadásul agyváltós - de Yasec szerint az elsõ tányérok olykor borzasztóan ütnek, márkától függetlenül.
Nekem Yasec mutatta meg, hogyan állítsam be a láncfeszességet, és sajna el kell mondjam, a lánckerekek tényleg nem szabályos köralakúak! Tojgli némelyik. Ha forgatod hátrafelé a pedált és negyed vagy nyolcad fordulatonként méred a lánc lógását, más-más értet kapsz. Eztán megnézed a két szélsõ értéket és láss csodát! Baromi nagy is lehet a szórás.
Nekem még nincsen nagy tapasztalatom, csak a saját gépem - ami ráadásul agyváltós - de Yasec szerint az elsõ tányérok olykor borzasztóan ütnek, márkától függetlenül.
#1635
Posted 2008. August 28. - 14:13
Tegnap a feszes láncbeállítással mentem egy kört ~10 km. És tényleg érezhetõen túl feszes volt, nem rossz de nem is olyan mint amilyennek lennie kéne.
Aztán kivettem a hátsó kereket csak, hogy lánc nélkül is meghallgassam a monoblokkot és a racsnit. A fülemet a vázra tapasztottam úgy hallgattam a monoblokkot, hangtalan. Persze így lánc és terhelés nélkül a racsninak is normális a hangja. Összeraktam, és ez alapján beállítottam. (ugyan az mint amit Pali kj írt csak vannak képek :icon_mrgr) Mostmár 99%-ig biztos vagyok, hogy a racsni adja a fura hangot. A lánc pedig azért hullámzik mert a racsni nem tökéletes kör, igy hol picit feszesebb hol pedig lazább. Most majd így megyek és majd meglátjuk mi lesz.
Aztán kivettem a hátsó kereket csak, hogy lánc nélkül is meghallgassam a monoblokkot és a racsnit. A fülemet a vázra tapasztottam úgy hallgattam a monoblokkot, hangtalan. Persze így lánc és terhelés nélkül a racsninak is normális a hangja. Összeraktam, és ez alapján beállítottam. (ugyan az mint amit Pali kj írt csak vannak képek :icon_mrgr) Mostmár 99%-ig biztos vagyok, hogy a racsni adja a fura hangot. A lánc pedig azért hullámzik mert a racsni nem tökéletes kör, igy hol picit feszesebb hol pedig lazább. Most majd így megyek és majd meglátjuk mi lesz.
#1636
Posted 2008. August 28. - 14:04
nekem vízszintes papucsos vázam van, bmxes hajtókarom és hátul egy novatec agy van kihézagolva egy fogaskerékkel ,de amikor tekerem hátrafelé a hajtókart akkor van olyan h megszorul és akkor a lánc is megfeszül mintha tojás lenne valamelyik fogaskerékben v mitõl lehet ez még?
és a láncot is ledobja elég sokszor és olyankor is amikor tök lazán tekerek és nem terhelem nagyon.
a hátsó fogaskereket már kicseréltem párszor és akkor se jó az elsõ lánctányért még nem cseréltem lehet azzal van a baj v mivel lehet még baj h ezt csinálja?
nem akarok feleslegesen elsõ lánctányért venni azért kérdezem.
és a láncot is ledobja elég sokszor és olyankor is amikor tök lazán tekerek és nem terhelem nagyon.
a hátsó fogaskereket már kicseréltem párszor és akkor se jó az elsõ lánctányért még nem cseréltem lehet azzal van a baj v mivel lehet még baj h ezt csinálja?
nem akarok feleslegesen elsõ lánctányért venni azért kérdezem.
#1637
Posted 2008. August 27. - 13:54
az én ss gépemen kazettás agy van kihézagolva, és van rajta 2 fogaskerék amit használok. a nagyobbikkal ad egyenes láncvonalat a másik kicsit kintebb van attól, de így sincs semmi hangja. normál 1 sebességes pc1-es láncom van, elöl 8 sebességes acél fogaskerék, hátul pedig egy 13-as nemtommilyen krómozott bmx-es acél, és egy 16-os odyssey (bmx) fogaskerék. ha kap elég olajat, és még nincs rajta sok por meg homok akkor teljesen hangtalanul fut, pedig láncfeszítõvel (singulator) használom
#1638
Posted 2008. August 27. - 13:09
Nem szégyen, ne hülyéskedj már, úgy használod, ahogy akarod!
Sztem nem kell összekopnia, ha minden teljesen új, és a részek kompatibilisek, akkor annak sebészi pontosan kellene mûködnie, fõleg, hogy gyári SS/fix gép. Átalakításoknál belefér, hogy faragni kell, azok attól szépek
Tudok adni egy Shimano racsnit kipróbálni, ha tudunk ütközni. Ha érdekel lökj egy privit!
Sztem nem kell összekopnia, ha minden teljesen új, és a részek kompatibilisek, akkor annak sebészi pontosan kellene mûködnie, fõleg, hogy gyári SS/fix gép. Átalakításoknál belefér, hogy faragni kell, azok attól szépek
Tudok adni egy Shimano racsnit kipróbálni, ha tudunk ütközni. Ha érdekel lökj egy privit!
#1639
Posted 2008. August 27. - 12:41
Helló!
Tudom hogy szégyen nem örökhajtósként használni, de egyenlõre még nem érzem elég erõsnek és bátornak magam a fixihez. Ezért is nem az Örökhajtós topicban kérdeztem nehogy lehurrogjanak. A bicikli teljesen új, csak az a ~25km van benne amit írtam. Az olcsó online bringaboltos topicban leírtam, hogy hogyan került hozzám. Lehet, hogy össze kell kopni a dolgoknak? Ahogy ma nézegettem úgy tûnik mintha a racsni nem lenne teljesen egyenes, tehát a kerék egyenesen fut, középen van de a racsni mintha nem lenne teljesen szimmetrikus. Gondolom ez még tûréshatáron belüli a Shimano-nál. Bocsánat a sok amatõr kérdés miatt, de ez az elsõ országúti gépem és idáig a legdrágább is, úgyhogy minden apró rezdülését figyelem. Köszi, hogy próbáltok segíteni!
Kép, most hirtelen csak a telefon van kéznél.
Egy teljesen alap Langster, nem a városos szériából való.
Üdv.
Tudom hogy szégyen nem örökhajtósként használni, de egyenlõre még nem érzem elég erõsnek és bátornak magam a fixihez. Ezért is nem az Örökhajtós topicban kérdeztem nehogy lehurrogjanak. A bicikli teljesen új, csak az a ~25km van benne amit írtam. Az olcsó online bringaboltos topicban leírtam, hogy hogyan került hozzám. Lehet, hogy össze kell kopni a dolgoknak? Ahogy ma nézegettem úgy tûnik mintha a racsni nem lenne teljesen egyenes, tehát a kerék egyenesen fut, középen van de a racsni mintha nem lenne teljesen szimmetrikus. Gondolom ez még tûréshatáron belüli a Shimano-nál. Bocsánat a sok amatõr kérdés miatt, de ez az elsõ országúti gépem és idáig a legdrágább is, úgyhogy minden apró rezdülését figyelem. Köszi, hogy próbáltok segíteni!
Kép, most hirtelen csak a telefon van kéznél.
Egy teljesen alap Langster, nem a városos szériából való.
Üdv.
#1640
Posted 2008. August 27. - 12:09
képet képet !!!