Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Single Speed

- - - - -

  • Please log in to reply
3055 replies to this topic

#1181
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Nem írtad, hogy mtb vagy országúti vagy milyen géprõl van szó, Bükkbe még nem jártam de gondolom ott is lehet választani aszfaltos meg erdei meg mindenféle utak között.

MTB - Az ilyen rendes hegyekbe ha nem akarod többet tolni a bringát mint tekerni, 32/18 elkél 26os kerékméretnél.

Városban ez eléggé pörgõs, majdhogynem nyugdíjastempó a forgalom ritmusához képest. Konklúzió: egyszerre a kettõ (hegy+sulibajárás) csak komoly kompromisszummal valósítható meg.

Én azt mondom, inkább pörgess a suliig, minthogy megszívd a hegyen, ahová voltaképpen a bringát kitalálták ha hegyigéprõl beszélünk.

Ha vékonykerekes akkor semmi többet nem tudok elmondani. :D

#1182
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,627 posts
szeretnék egy aszfaltos ss-t fõleg iskolába járni,de néha-néha felmennék a bükkbe is.milyen áttétellel járnék jól?vagy egy racsni síkra,egy racsni helyre?

#1183
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
valakinek nemkell pro force single speed racsni?
6 kalapácsos, profi cucc, de feleannyi mint a white

http://www.bikewagon...heels/tc311038/

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1184
Tsipet

Tsipet

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts

nah
leirom érthetõen

adott az elsõ lánckerék, mérd le a nyeregvázcsõ közepétõl (váz középvonala) a távolságát
ez valahol 41-44mm közt lesz.
hátul kicsit macerásabb. Tételezzük fel , hogy a papucstávolság 120mm. Akkor ugye a váz középvonala ezt pont középen kettéválasztja, ergo fogaskerék oldal 60mm. De mivel a középvonal nem igazán megfogható, igy marad a papucs és hátsó fogaskerék távolság amit mérni tudsz. Ergo a 60mm bõl kivonod amit elöl mértél, mondjuk 42mm, ergo 18mm re kell lenni a papucs belsejétõl a lánc közepének

remélem érthetõ voltam


Köszönöm, megértettem.
De. Még semmim sincs a számoláshoz, csak egy vázam (Giant Cadex CFM-1) 135mm-es papucstávolsággal.

Hátra egy WTB LaserDisc Singleduty agyat tervezek.
Elõre pedig egy STX-RC hajtómûvet.

Ahhoz, hogy nekem meglegyen a a láncvonalam, mindenképpen meg kell vennem az agyat, és a hajtómûvet?
Singlespeed-es agynál mennyit lehet játszani a kazettatesten a házagolókkal?
Hajtómûhöz pedig -mivel négyszögtengelyes- monoblokkot kell vennem, tudnom kellene a monoblokk tengelyének a hosszát. Persze ebbõl meg jobb lenne minél rövidebb (Q faktor, merevség, de a lánctányér még ne érjen bele semmibe)

Tényleg, mik a viszonylag rendes SS hátsóagyak? (nem többsebességesrõl lebutított, könnyû, olcsó)

#1185
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
vagy leméred az agynál a küllõperemek távolságát és elosztod kettõvel. az a közepe. küllõperemtõl meg megnézed, hogy milyen messze van a lánckerék. és kijön a 42mm (mondjuk egy novatecnél). mindez szimmetrikusra fuzott keréknél igaz.

http://www.sheldonbr.../chainline.html

#1186
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
nah
leirom érthetõen

adott az elsõ lánckerék, mérd le a nyeregvázcsõ közepétõl (váz középvonala) a távolságát
ez valahol 41-44mm közt lesz.
hátul kicsit macerásabb. Tételezzük fel , hogy a papucstávolság 120mm. Akkor ugye a váz középvonala ezt pont középen kettéválasztja, ergo fogaskerék oldal 60mm. De mivel a középvonal nem igazán megfogható, igy marad a papucs és hátsó fogaskerék távolság amit mérni tudsz. Ergo a 60mm bõl kivonod amit elöl mértél, mondjuk 42mm, ergo 18mm re kell lenni a papucs belsejétõl a lánc közepének

remélem érthetõ voltam

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1187
Tsipet

Tsipet

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts
Guruk!

Láncvonal kiszámolásában kérnék segítséget.

Konkrétan a hátsóagyra és a monoblokk szélességére gondolok, mással - úgy tudom - nem nagyon lehet a láncvonalat manipulálni.
Vagy mindenképpen meg kell venni legalább a hátsóagyat, és ehhez mérten lehet monoblokkot választani?

Az egész láncvonal dolog kicsit homályos nekem.
Elõre is köszi!

#1188
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
Nem a váltó nem bírja, hanem a feszítõ nem tud nagyobb fogszámkülönbséghez tartozó lánchosszt felvenni.

#1189
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
igen csak elöl ne 52-22 es kombot használj
max 16 fog lehet a különbség

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1190
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
tehát ha van fent egy láncfeszítõm, akkor feldobhatok elõre még egy tányért, meg egy váltót?

edit: miért, annyit bírnak csak az elsõ váltók?

#1191
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 posts
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Hello!

Gondolkodom a biciklim Singe Speedesítésén. Jelenleg 2*5sebességes, városban használom, ott nem nagyon váltok, ha dombok felé veszem az irányt, akkor sem érnek sokat az áttételek, tehát Rózsadombra is tolnom kell, mert nem tudom tekerni.
Az lenne a kérdésem, hogy mik az elõnyei/hátrányai a SSnek városban, illetve mennyibe kerül?

(egy olcsó megoldáson is gondolkodtam: egyszerûen lekapom a váltót elõlröl és hátulról is, és beállítom a láncot feszesre valamelyik áttételben, ez rossz megoldás is egyben?)


Szia!

Korábban hasonló érdeklõdõknek már mások is megírtásk, hogy érdemes kipróbálnod, hogy valóban bejön-e az egysebességes hajtás. Praktikusan úgy, hogy beállítod egy szimpatikus sebességfokozatba és egy hétig bármi történik, onnan nem váltasz el.

A láncfeszességhez valószínûleg valamilyen feszítõ mechanizmus (jelenlegi hátsóváltó, speciális láncfeszítõ) kell, mert ha még ki is jön a lánchossz, az hamar nyúlik egy kicsit.

Én ebbe estem bele egy Mali Mamba esetében, kétszáz kilométerenként láncot cseréltem és sohasem volt igazán jó. Aztán vettem egy Haro Mary SS-t és azóta akár munkából jövök haza (odafelé nagyon szolidan kell hajtanom, mert a tisztálkodási lehetõségek korlátozottak), akár a zalai vadont járom, élvezem a kerékpározás minden percét. Persze síkon és lejtõn tudnék gyorsabban is haladni és gyakran majd' megszakadok az emelkedõkön, de ez hozzátartozik a dologhoz.

#1192
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts

Pontosan erre talaltak ki!
Arra kell csak ugyelni, hogy a ket lanctanyer kozott max 16 fog kulonbseg lehet. En hasznaltam anno gond nelkul agyvaltoval, hatul 16 lanckerek, elol 38/22 es ment gond nelkul...



Nagyon szépen köszönöm a segítséged.

#1193
zirp

zirp

    vendég

  • fórumtag
  • 67 posts

Sziasztok!
Néztem az apróban egy shimano alfine láncfeszítõt.Az alakja olyan mint egy egyszerû,vagy lebutított váltónak.Kérdés:Azzal megoldható az,hogy elöl 2 tányéron tudjon váltani a mezei felhasználó??Tehát növelhetõ vagy csökkenthetõ a lánc hosszúsága,hogy fel vagy kistányérra le tudjak vele váltani?
Sose láttam még ilyet,vagy ilyen megoldást,ezért tettem fel a kérdést.
Köszi.


Pontosan erre talaltak ki!
Arra kell csak ugyelni, hogy a ket lanctanyer kozott max 16 fog kulonbseg lehet. En hasznaltam anno gond nelkul agyvaltoval, hatul 16 lanckerek, elol 38/22 es ment gond nelkul...
2StUpId2ShIfT

#1194
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts
http://www.flickr.co...boy/4046562100/
http://www.flickr.co...boy/4045825775/
http://www.flickr.co...boy/4046565488/
People should know when they are conquered.
Would you, Quintus? Would I?

#1195
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Mondjuk, ha megtalálható lenne ott, akkor biztosan megnézné...:P

#1196
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

találtam egyet expresszen, de ezen nincs elsö fék,illetve kontrás. nemtom hogy Bp-re mennyire lenne jo egy csak h.fékes gép


enyémet nézted az apróban?

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1197
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts
Sziasztok!
Néztem az apróban egy shimano alfine láncfeszítõt.Az alakja olyan mint egy egyszerû,vagy lebutított váltónak.Kérdés:Azzal megoldható az,hogy elöl 2 tányéron tudjon váltani a mezei felhasználó??Tehát növelhetõ vagy csökkenthetõ a lánc hosszúsága,hogy fel vagy kistányérra le tudjak vele váltani?
Sose láttam még ilyet,vagy ilyen megoldást,ezért tettem fel a kérdést.
Köszi.

#1198
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Mûszaki analfabéta vagyok, úgyhogy nem bízom a kézügyességemben. A váz natúr alumínium, így jó lenne ha maradék nélkül el lehetne tüntetni, esetleg egy utólagos rápolírozással is, amúgy is karcos a váz helyenként. Tudnál róla képeket mutatni? Dremelem nekem is van itthon, csak megfelelõ feltét nincs hozzá.

#1199
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
azonos felhasználhatóságú alu csõnek nagyobb a falvastagsága mint az acélnak.
én az enyémrõl dremellel vagdostam le szemeket, aztán reszelõvel és csiszolóvászonnal simítottam. a helye ronda, karcos, mert nincs lefestve. ha mondjuk nem deda u2-bõl van a váz, semmi baja nem lesz, ha kicsit leveszel az anyagból. nem tudom mennyire bízol a kezedben, de én nagyon megnézném, kinek adok ki ilyen munkát.

#1200
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Milyen hátsóagyat tennél bele ami kontrás is?

Nekem van egy aluvázam, amirõl szeretném levágatni a váltóbovden vezetõ szemeket. Hol tudnám ezt megcsináltatni? Illetve meg lehet egyáltalán? Az alu azért érzékenyebb mint az acél meg vékonyabb a fala is nem?