Sziasztok!
Tocsa!
nos a nem rugós láncfeszítõ, szerintem házi ekecs ügy.én csináltam.a lényege hogy nem jó a vékony acéllemezbõl készült, mert összevissza hajlik.Alu-ból kell csinálni vagy csináltatni.
de szerintem jobb a rugós, mert a monti lánctányérok is oválisak egy haloványit(én legalább is úgy vettem észre), s ezért néha túlságosan feszít a fix feszítõ.
ennyi.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:40
#3041
Posted 2006. January 13. - 17:31
#3042
Posted 2006. January 13. - 16:37
Tisztelt SingleSpeed tapasztalt emberek!
(Sajna a fórum kersõ a "half chain link" kulcsszavakra nem adott találatot, a szavakra egyenként meg nincs értelme keresni. Ezért fordulok ide. Bocs, ha már lett volna.)
Szóval. Adott egy függõleges papucsos MTB váz. A papucs átvariálása kizárva, ezt léci tekintsük adottnak. Ha SingleSpeed rendszeren gondolkozok, akkor kb mekkora az esélye (százalékban kb) annak így látatlanban, hogy láncfeszítõre kényszerülök? Nektek van tapasztalatotok! Mennyire kell feszesnek lenni a láncnak?
Ha tételezzük föl, hogy gond van, akkor van egy ilyen kis okosság:
http://www.spicercyc...t_desc=Mountain
Ezzel van tapasztalata valakinek? Mennyire oldja meg a problémás eseteket? Azaz a láncfeszítõ szükségének esélyét mennyire csökkenti? Van-e valamilyen ellenjavallat?
Ha mégis láncfeszítõre kerülne a sor, akkor tudtok-e fixen beállítható (csavarral rögzítem, nem rugós elven feszítõ) láncfeszítõrõl?
A válaszokat elõre is köszönöm!
(Sajna a fórum kersõ a "half chain link" kulcsszavakra nem adott találatot, a szavakra egyenként meg nincs értelme keresni. Ezért fordulok ide. Bocs, ha már lett volna.)
Szóval. Adott egy függõleges papucsos MTB váz. A papucs átvariálása kizárva, ezt léci tekintsük adottnak. Ha SingleSpeed rendszeren gondolkozok, akkor kb mekkora az esélye (százalékban kb) annak így látatlanban, hogy láncfeszítõre kényszerülök? Nektek van tapasztalatotok! Mennyire kell feszesnek lenni a láncnak?
Ha tételezzük föl, hogy gond van, akkor van egy ilyen kis okosság:
http://www.spicercyc...t_desc=Mountain
Ezzel van tapasztalata valakinek? Mennyire oldja meg a problémás eseteket? Azaz a láncfeszítõ szükségének esélyét mennyire csökkenti? Van-e valamilyen ellenjavallat?
Ha mégis láncfeszítõre kerülne a sor, akkor tudtok-e fixen beállítható (csavarral rögzítem, nem rugós elven feszítõ) láncfeszítõrõl?
A válaszokat elõre is köszönöm!
--
tocsa
tocsa
#3043
Posted 2006. January 13. - 09:35
szeretnék megkérni mindenkit, hogy ebben a topikban a továbbiakban technikai jellegû kérdések megvitatása történjen.
a félreértések és az esetleges sértõdések megelõzésére: a csetelõs, priviben is megbeszélhetõs, adok/veszekes (bár ez itt nem jellemzõ) jellegû hozzászólások a továbbiakban törlésre kerülnek. további beszélgetésekre, szervezkedésekre, stb. a megmozdulásban vagy a lokálpatriótákban vagy a szabadonfutóban van lehetõdég (gyk.: szabadon választható)
köszönöm
a félreértések és az esetleges sértõdések megelõzésére: a csetelõs, priviben is megbeszélhetõs, adok/veszekes (bár ez itt nem jellemzõ) jellegû hozzászólások a továbbiakban törlésre kerülnek. további beszélgetésekre, szervezkedésekre, stb. a megmozdulásban vagy a lokálpatriótákban vagy a szabadonfutóban van lehetõdég (gyk.: szabadon választható)
köszönöm
#3044
Posted 2006. January 13. - 08:52
ha jol emlekszem 2x en nyertem abban a bizonyos "TANKOS" jatekban! (csak valasz a pancsernek!
te csak egy pacser vagy búvár!:-)
összejöttél már a shakirával?
ez mennyiben kapcsolódik a single speed témához? #2.
"Boldogok a heringek...."
#3045
Posted 2006. January 13. - 00:15
ha jol emlekszem 2x en nyertem abban a bizonyos "TANKOS" jatekban! (csak valasz a pancsernek!
ez mennyiben kapcsolódik a single speed témához?
ez mennyiben kapcsolódik a single speed témához?
A világon minen 5. ember kínai!!
#3046
Posted 2006. January 12. - 17:04
Extra hosszú hajtókarnak szerintem a világon semmi értelme nincs. Ugyanaz, mintha kisebb áttételt raknál föl. Sokkal értelmesebb a lábad hosszához választani hajtókarhosszt, amit te hatékonyan/kényelmesen tudsz tekerni, és utána ahhoz áttételt.
#3047
Posted 2006. January 12. - 11:58
EBBnek teflonspré meg zsír kell és akkor visszavesz a hangból. Az alugépem is recseg, mint egy varnyú, pedig semmi baja, legalább hallják, ha jövök.
#3048
Posted 2006. January 11. - 23:11
könnyebben leér a pedál durva terepen, kevésbé tudsz pörgetni.
ezeket szokták említeni, de szerintem az extra nyomatékhoz képest elhanyagolható hátrányok.
ezeket szokták említeni, de szerintem az extra nyomatékhoz képest elhanyagolható hátrányok.
#3049
Posted 2006. January 11. - 22:24
Az EBB csikorgása nem zavar?
Nem láttam még ilyet, csak a neten olvastam sok helyen, hogy elég komoly küzdések vannak ez ügyben...
Részemrõl az újfajta On-One sliding dropout a nyerõ, de vajon lehet hozzá kapni papucsot? Merthogy ha csak a vázt rendeli meg az ember, akkor nem adnak hozzá....
Ja, és ha már olvasgatom a Tinbredes oldalt, kinek mi a véleménye a hajtókar hosszának növelésérõl SS esetén? A pali áradozik róla, de nincs ennek negatív hatása is?
Nem láttam még ilyet, csak a neten olvastam sok helyen, hogy elég komoly küzdések vannak ez ügyben...
Részemrõl az újfajta On-One sliding dropout a nyerõ, de vajon lehet hozzá kapni papucsot? Merthogy ha csak a vázt rendeli meg az ember, akkor nem adnak hozzá....
Ja, és ha már olvasgatom a Tinbredes oldalt, kinek mi a véleménye a hajtókar hosszának növelésérõl SS esetén? A pali áradozik róla, de nincs ennek negatív hatása is?
#3050
Posted 2006. January 11. - 17:37
Nekem egyszer nem került vissza ugyanabba a pozícióba a kerék, miután visszaraktam, pár mm és teljesen máshogy fog a fék, a láncot utánfeszítve szintén mászik az egész arrébb. Feszítõm van mindkét oldalt, de gáz állítgatni állandóan a kereket szemre, mikor is van középen. Tárcsás SS vázak vagy EBBsek vagy az egész felfogatás mozog együtt a fékkonzollal, mint a PolarXen, másféle tárcsás csúszósról még nem hallottam.
#3051
Posted 2006. January 11. - 14:48
Van nagyon sok csuszopapucsos, ami tarcsafekes es ott sincs gond a fekallitassal. Defekt eseten miert is kell a feket allitgatni? Mas attetelt raksz vissza, vagy mas lancot? Nekem V-fekes csuszopapucsos van, de nagyon konnyu kezelni, foleg, ha van egy olyan kis feszitod, mint ami az avataromban van.
Merida CX500
#3052
Posted 2006. January 11. - 13:31
SS titán vázban már én is érdekelt vagyok, agyváltót használok fékekkel, de a tuti szerintem az excenteres középcsapágyas a lánchosszállításhoz. A csúszópapucsos megoldás rémálom a v fékhez, defekt esetén hosszú percek a kerékállítgatás fékállítgatással egybekötve, tárcsafékrõl el lehet feledkezni helybõl. Az EBB-s váznál viszont kerékcsere egy klikk, fék és kerékpozíció nem változik és a láncfeszítés is csak egy imbuszkulcshúzás. Nektek van tapasztalatotok ilyen vázzal? Tervezem megvételét..
A Setavento is gyárt rendelésre olcsón.
http://www.setavento...me_Photos.shtml
Más EBB SS titán váz gyártók:
http://www.spicercyc...t_desc=Mountain
http://easywebshop.c...speed_steve.htm
de a király a Pakalolo Baby az alján
http://www.highticyc...m/framesets.htm
A Setavento is gyárt rendelésre olcsón.
http://www.setavento...me_Photos.shtml
Más EBB SS titán váz gyártók:
http://www.spicercyc...t_desc=Mountain
http://easywebshop.c...speed_steve.htm
de a király a Pakalolo Baby az alján
http://www.highticyc...m/framesets.htm