176cm-rel én is 16"-os vázat hajtok, egy 05-ös cruxot. Szép is!
Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#2721
Posted 2006. June 28. - 12:31
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2722
Posted 2006. June 24. - 23:57
Az pont egy centivel kisebb a mostani brinyómnál! Én 10es stucnival használom! Akkor a 12es tutti jó lesz! A kormányt meg nemtudom, hogy milyet vegyek! Van egy 60 centis, amit néztem, de igazából majd próba után látom meg!Pyxis felsõcsöve 56cm (a csatlakozó csövek becsült közepétõl-közepéig mérve), a stucni pedig 10,5 , úgyhogy neked biztos elég lesz a 12-es.
Mit mondtok terepre a 32-16os áttétel az jó, vagy rakjak majd fel nagyobb számut hátulra?
Dini, vszínû csütörtökön megyek majd a vázért!
#2723
Posted 2006. June 24. - 23:41
Exile! Köszi szépen, privátban majd jelentkezem, hogy mikor lesz jó!
OK.
Jól emlékszem, a Pyxis felsõcsöve 56cm (a csatlakozó csövek becsült közepétõl-közepéig mérve), a stucni pedig 10,5 , úgyhogy neked biztos elég lesz a 12-es. A kormány pedig 68cm(!) széles. (Jó, legyen csak 67,5, mert a markolatokkal együtt mértem.)
Ha már nálam volt a centi, megmértem a kisfiam "inseam" magasságát is, és úgy döntöttem, hogy egyelõre nem alakítom át neki ezt a gépet. Teljesen leeresztett nyereggel és "nullás" stucnival valszeg tudna menni vele, de megálláskor pont tökön verné magát... Kár pedig, mert a jelenlegi 20"-as (kerékméretû) biciklijével nem tud még kisebb túrát se tenni, 24"-est meg most nincs "kedvem" venni neki, abból amúgy sem árulnak nálunk normális minõségût.
Nem mentem el végül a Balaton 50-re, nem éreztem magam felkészülve rá. Csak a Velencei-tavat tekertem körbe délután, de azt az SS-el. Ami a múltkor 32/16-tal nem volt nagy élmény, az most a 34/16-tal teljesen jó volt.
#2724
Posted 2006. June 23. - 22:24
Imádkozok, hogy addigra kész legyen a gép! Remélem imáim meghallgatásra találnak!
#2725
Posted 2006. June 23. - 22:08
#2726
Posted 2006. June 23. - 22:08
#2727
Posted 2006. June 23. - 14:16
Beszéltem Dinivel leméri nekem a felsõcsõ hosszát!
Én néztem egy PRO kormányt. 60 cm széles. Igazából majd ha meglesz a váz utána tudom megnézni hogy mekkora kormány kéne! 13 cm-es stucnit veszek bele! Az elég hosszú kell, hogy legyen!
Jövõhéten, ha ráérsz vmikor akkor szívesen elmennék és kipróbálnám! Amúgy is mennék pestre és akkor hazafeléjövet megnézem! Majd privátba egyeztetünk!
Jó, de hétköznap csak négy után (fél öt) vagyok otthon, dolgozom...
Ha elkerülné a figyelmemet a privi, "westel" kettõhatvankettõ - 8919 (ha azt mondja, hogy "Gabriella vagyok...", akkor is az enyém, csak nincs bekapcsolva, próbáld késõbb).
Holnap lehet, hogy elmegyek a Balaton 50-re, de azt nem vállalom be SS-el, inkább megsétáltatom Kona Komát. (Ott fogok megdögleni, mert idén tk. még semmit sem edzettem, csak a melóba jöttem bicóval párszor.)
Felsõcsõhosszra én 56cm körül emlékszem, de az "effektív hossz" függ attól is, hogy mennyire döntöd meg (pl. milyen hosszú villát raksz bele), de még inkább attól, hogy milyen emelkedésû a stucnid...
A Kona Pahoehoe csõhosszai is kb. ugyanazok, mint a Pyxisé (mindkettõ 18"), de a szögei mások. Így az a teló, ami a Pyxisbõl mászásra alkalmatlan choppert csinált, a Konában pont jó.
#2728
Posted 2006. June 23. - 11:31
Beszéltem Dinivel leméri nekem a felsõcsõ hosszát!Vegyél olyan Bike+ kormányt, mint az enyém. Nem drága, nem rossz, és elég széles. Ha túl széles, le is vághatsz belõle!
Stucniból neked kell a 12-es, én a 180 centimhez 11-est használok.
Ha nem elég a 12cm-es stucni, akkor valóban nagyobb váz kéne
Ha eljössz Fehérvárra, kipróbálhatod a kecómat, és akkor látod, hogy merre mennyi.
Én néztem egy PRO kormányt. 60 cm széles. Igazából majd ha meglesz a váz utána tudom megnézni hogy mekkora kormány kéne! 13 cm-es stucnit veszek bele! Az elég hosszú kell, hogy legyen!
Jövõhéten, ha ráérsz vmikor akkor szívesen elmennék és kipróbálnám! Amúgy is mennék pestre és akkor hazafeléjövet megnézem! Majd privátba egyeztetünk!
#2729
Posted 2006. June 22. - 21:35
Szép is!
#2730
Posted 2006. June 22. - 16:15
Kerestem olvastam érdeklõdtem! Lassan összáll a gép! Mármint, hogy mibõl fog állni alkatrészügyileg!
Még ott vagyok bajban, hogy stucnit és kormányhosszt kéne összehangolnom! Szóval 189cm vagyok, az immár lent említett fehér 18"os vázam lesz! A vállszélességem 44 cm, a kezem hosszúsága 80 cm! Hajlított kormányt vennék rá a hátam miatt!
Vegyél olyan Bike+ kormányt, mint az enyém. Nem drága, nem rossz, és elég széles. Ha túl széles, le is vághatsz belõle, de ha szarvakat is akarsz rá tenni, mindenképpen kell ez a szélesség.
Stucniból neked kell a 12-es, én a 180 centimhez 11-est használok.
Ha nem elég a 12cm-es stucni, akkor valóban nagyobb váz kéne, de nekem úgy tûnik, hogy a régi Pyxis felsõcsöve hosszabb az átlagos 18"-as vázakénál. (Kifejezetten CC versenyzésre készült anno.)
Ha eljössz Fehérvárra, kipróbálhatod a kecómat, és akkor látod, hogy merre mennyi.
#2731
Posted 2006. June 22. - 14:23
Figyelj én azért kérdeztem! Egy miérttel azért megdobhattál volna! Amúgy mindig is ekkora vázam volt! Jobban szeretem a kisebb fordulékonyabb bicajokat!
Miért? Nem azt írtam, hogy rosszul döntöttél.
183-al 20-as Pyxist hajtok, 110-es stucnival. Volt 18-nak megfelel vázam is. Azzal emelkedõn jobban kellett figyelni, ne ágaskodjon, lefelé meg para a gyengébb egyenesfutás miatt. Hátam is könnyebben fáradt, mert jobban görnyedtem rajta. Míg a nagyobb váz kényelmesebb, stabilabb, a nyeregcsövet sem kell teljesen kihúzni, rendesen el lehet férni. Maratonokon ez sokkal többet számít.
De ez, hogy kinek mekkora váz a jó, vagy tetszik, egyéni kérdés.
De hogy ON( One ) is legyek: Szabcsi váza sztem kjó, simán megvenném, egy kb. 180-as emberkének jó. Szerintem. Ettõl függetlenül bárki jól érezheti magát rajta, ha neki az a legkényelmesebb.
Race, no Rest!
#2732
Posted 2006. June 22. - 13:12
egyik bicom 15" benne egy 400-as cso meg egy kb 60mm-s stucni en meg 180
o az ss bicom.
van akinek fekudni fajdalmas van akinek egyenesen ulni /gornyedni/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2733
Posted 2006. June 22. - 12:09
#2734
Posted 2006. June 22. - 09:41
Figyelj én azért kérdeztem! Egy miérttel azért megdobhattál volna! Amúgy mindig is ekkora vázam volt! Jobban szeretem a kisebb fordulékonyabb bicajokat!Tuki, én nagyobb vázat vennék a helyedben. De azt csinálsz, amit akarsz.
#2735
Posted 2006. June 22. - 00:36
#2736
Posted 2006. June 21. - 23:40
Race, no Rest!
#2737
Posted 2006. June 21. - 21:53
Még ott vagyok bajban, hogy stucnit és kormányhosszt kéne összehangolnom! Szóval 189cm vagyok, az immár lent említett fehér 18"os vázam lesz! A vállszélességem 44 cm, a kezem hosszúsága 80 cm! Hajlított kormányt vennék rá a hátam miatt!
#2738
Posted 2006. June 20. - 06:16
pl.: luongo.hu. Van Surly hátsó agyuk. Asszem 32 lyukas. 20 ropiért. De lehet faragni az árból! :-)Üdv néktek!
Van egy olyan gondom, hogy nem találok ss agyat 32 lyukas kivitelben,montis villasarutávhoz.Nem tudja valaki, hol lehet ilyet kis hazánkban beszerezni?
#2739
Posted 2006. June 19. - 18:10
Van egy olyan gondom, hogy nem találok ss agyat 32 lyukas kivitelben,montis villasarutávhoz.Nem tudja valaki, hol lehet ilyet kis hazánkban beszerezni?
#2740
Posted 2006. June 19. - 17:28
azt a bigyot hivjuk mondjuk szabadonfutonak
a csapagyat meg hivjuk neven mert olyan nincs, hogy ipai csapagy.
igy hivjuk mondjuk szabvanyos csapagynak
/amugy melyhornyu golyos csapagy van benne tobbnyire/
A szabadonfutó az maga a szerkezet, ami lehetõvé teszi, hogy egyik irányba szabadon elforoghasson a cucc, a másikba meg nem. Nem csak bringán használatos, hanem pl. Trabant váltójában is van (mert a kétütemû kenést se kap, ha gázt nem kap, nem használna neki a motorfék-üzem). Tulajdonképpen ezt hívja a köznyelv racsninak (pl. "racsnis kulcs").
Mi, bringások általában a komplett szerkezetet hívjuk racsninak, de nem sokra mennénk vele, ha nem lenne rajta lánckerék is...
(Kazettás agy esetén meg ugyebár a kazettában van a szabadonfutó, szóval ott nincs a lánckerékben racsni, csupáncsak az ettõl való különbözõségre kívántam rávilágítani a "racsnis lánckerék" kifejezéssel.)
Így belegondolva az "ipari csapágy" kifejezés valóban hibás, asszem, a valamikori MBAH/Bikemag a felelõs az elterjesztéséért. Arra szoktuk használni ugye, amiben nem a hagyományos, "kónuszos" csapágy van. (Nem feltétlenül elõnyösebb annál, de egy olcsó, gyenge minõségû anyagból készült hagyományos csapágynál vélhetõleg többet bír.) Magába a "kónusz" kifejezésbe is bele lehetne kötni ugyan, de szvsz ne nyelvészkedjünk tovább, menjünk inkább tekerni...