Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed
#2341
Írta 2006. december 10. - 11:47

#2342
Írta 2006. december 10. - 00:17

Olyanom van! Mármint csúszópapucsos vázam. Nekem egyébként a kétgörgõs volt és lefelé (hátra) feszített mint egy váltó. Ez a hydra prodzsekt csak az aránylag olcsó alu ss kereskedelembe való bevezetése elvén merült fel (na ez egy kicsit tudományosra sikerült). Kezdõknek, lustáknak vagy akik nem tudnak darabokból összerakni egyet. : ) Tisztán csak jóindulatilag...
Ja, bocsi, a hozzászólásom második része nem is neked szólt, hanem yola-nak - õ érdeklõdött a láncfeszítõk iránt - csak mire elõkotortam a jelszavamat, elfelejtettem, hogy mi volt az elõzõ oldalon.
Amúgy tényleg nem volna rossz egy ilyen gyárilag, azon legalább tuti rendben lenne a láncvonal, meg ilyesmi... (Csak egy minimális fejlesztésre volna szükség a gyártó/forgalmazó részirül.)
Az a baj, hogy a kezdõk, lusták, meg akik nem értenek a biciklihez, eleve csak csodálkoznak az SS-gondolat hallatán, nemhogy még ilyet keressenek megvételre...
#2343
Írta 2006. december 09. - 22:56

Itt a bizonyíték

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#2344
Írta 2006. december 09. - 22:48

Szenteltessék meg a te Unitod,
Jöjjön el a te maratonod, legyen meg a kedvenc pályád,
Ahogy váltósan, úgy egyszeregyben is.
A mi mindennapi kilóméterünket add meg nekünk ma.
És bocsásd meg a mi szenvedélyünket,
Miképpen mi is megbocsátunk a váltós embereknek.
És ne vígy minket váltókar közelébe,
De szabadíts meg minket az iksztétõl.
Mert tied a Kona, az on-one, a Surly.
Mindörökké SS.

#2345
Írta 2006. december 09. - 21:29

Asszem írok a Magellannak.
Race, no Rest!
#2346
Írta 2006. december 09. - 19:32

#2347
Írta 2006. december 09. - 17:45

Gondolkoztam ezen a szemi csúszópapucsos megoldáson is. Pl. ott van a magellánnak az alu hydra váza meg az alu cygnus trekking. Az asszem ilyen klasszikus parasztkergetõ stílusban kicsit lefelé nyitott, de lehet húzni hátrafelé a kereket. Ezek sztem olcsó vázak, aluból vannak, 1 1/8" fejcsõvel, csak valami normális színt kéne adni nekik. Nem is értem miért nem rak össze a cseke ebbõl egy komplett bicót mondjuk hydra vázra b+ cuccokkal. Nem lenne olyan vészes az ára, ráadásul minden alkatrész kapható B+-ból ami kell hozzá...
Ezen már én is gondolkodtam... Egy idõben én is nagyon "olyan" szemmel nézegettem a Hydra vázat.
De most nem ezt akarom neked modani hanem azt, hogy nekem is "Point" olyan láncfeszítõm van (az egykaros), és bizony nem lehet csodát várni tõle: bizonyos szerencsétlen lánckerék-és láncvillahossz kombinációk mellett nem tud feszíteni, egész egyszerûen nem elég hosszú hozzá a rugóútja.* Nekem egy darabig úgy volt, hogy át volt fordítva kifelé feszítõsre, vagyis a feszítõgörgõ a lánc által közrefogott területen belül volt, a feszítõben lévõ sprálrugó meg "tágítva" volt, nem összehúzva. Így is a rugóútjának a végén járt (valszeg a spirál már felfeküdt a lyuk belsõ falára, és csak a pici vége rugózott), és nem is volt jó: erõsebb odalépésre el tudott ugrani a lánc.
Aztán áttételt változtattam, kicseréltem a 32 fogú tányért egy 34 fogúra, és ettõl a lánchossz is rendbe jött: most kívülrõl befelé feszít a Point, és garantáltan nem fogja kiszedni a kereket a függõleges papucsból, mert majdhogynem a láncvilla magasságában megy az "alsó" lánc. Ha visszanézed a korábbi hozzászólásaimat (jó régen volt), akkor találsz linket képekre az "elõtte" és "utána" állapotokról.
Neked azt javaslom, hogy keresd meg a "fixmeup" programot, lehet, hogy valaki fejbõl löki rá az url-t, de a topicban régebben is van rá link. Írd be abba az általad használni kívánt lánckerék-és láncvillahossz kombinációt, és ha messze esik a sávtól, akkor kétkaros feszítõt vegyél, ha pedig közel, akkor egykarosat. (Ha belesik, akkor semmilyet se vegyél, akkor mákod van: pont kijön feszítõ nélkül is. (Amíg meg nem nyúlik a lánc.))
*:Ebbõl következk, hogy bizonyos szerencsétlen kombinációk esetében a ferde papucs sem elég hosszú... Ha megnézel egy "rendes", vízszintes papucsos SS vázat, láthatod, hogy azon jóval több az állítási lehetõség.
#2348
Írta 2006. december 09. - 13:36

#2349
Írta 2006. december 09. - 12:00

Egyetértek a gondolataiddal csak most pillanatnyilag a legolcsóbb megoldásnak mégis a láncfeszítõs megoldás tûnik.
És természetesen nem esztétikus
#2350
Írta 2006. december 08. - 23:57

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2351
Írta 2006. december 08. - 23:43


de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#2352
Írta 2006. december 08. - 23:41

#2353
Írta 2006. december 08. - 21:02

A point féle láncfeszítõkrõl még annyit érdemes tudni, hogy a kis szegecs ami a váltótartó fülbe akad bele (azért, hogy ne forduljon el az egész) az nem szegecs, hanem egy kis lemezhenger. Ha elég erõsen húzod meg a rugót vagy egy évig használod a cuccot akkor elnyíródik mint a takony. Ki lehet fúrni, és egy kis csavart a helyére buherálni de semmi értelme egy ötezrest kidobni és még barkácsolni is. Ennyi erõvel egy régi váltót is felrakhatsz.
yola!
cimarcimarnak igaza van. én is probálkoztam a point láncfeszítõvel. aztán láthatod a vonal alatt, hogy mi lett belõle. :oczko:
#2354
Írta 2006. december 08. - 18:48


http://soloszabi.blogspot.com
#2355
vendég_unit_*
Írta 2006. december 08. - 16:20

Ugyanolyan ronda lesz és ugyanúgy fog mûködni. (Számomra a láncfeszítõs ss nem egyenlõ az ss-del...)
???
Számomra ismeretlen, de nagyon szimpatikus gondolkodású illetõ!
#2356
Írta 2006. december 08. - 13:40

15 perces intervallumon belül tetszés szerint módosíthatod a hozzászólásaid.
Nem szükséges minden mondatot külön-külön hsz.-ba írni.
Köszönöm.
http://forum.bikemag..._tanacsok_forum
6. és 9. pontok
#2357
Írta 2006. december 08. - 13:28

A point féle láncfeszítõkrõl még annyit érdemes tudni, hogy a kis szegecs ami a váltótartó fülbe akad bele (azért, hogy ne forduljon el az egész) az nem szegecs, hanem egy kis lemezhenger. Ha elég erõsen húzod meg a rugót vagy egy évig használod a cuccot akkor elnyíródik mint a takony. Ki lehet fúrni, és egy kis csavart a helyére buherálni de semmi értelme egy ötezrest kidobni és még barkácsolni is. Ennyi erõvel egy régi váltót is felrakhatsz.
Ugyanolyan ronda lesz és ugyanúgy fog mûködni. (Számomra a láncfeszítõs ss nem egyenlõ az ss-del...)
#2358
Írta 2006. december 07. - 19:33

#2359
Írta 2006. december 07. - 17:56

az agy már megvan most v.mi olcsó megoldáson agyalok
akkor inkább a kétgörgõsnél maradok
Sajnos az egy görgõs is rugós. Sok értelme nincs, mert ha annyira szorítja rá az ember a vezetõt a vázra, hogy még rugózzon, akkor a lánc feszítésétõl kicsit kimászik a függõleges síkból és kevésbé szép a futása + a hangja.
#2360
Írta 2006. december 07. - 17:53

es kb ennyi.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...