Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#14981
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
semmi para, a 495 gyantás pofával van, mely nem koptatja a tárcsát.
illetve mikor megveszed az új féket, majd szépen összekopnak azok is.
szal nyugodtan egészen!

MC Pite: akkor meg is dõlt a macerásság kérdése a két féle fék esetében... van még valami amire lehet hivatkozni?:)

Daci: normál 203as adapter kell a pikehoz.
semmi átütõs meg hasonló elõjel, sima 203as. asszem a féknyergen van a CPS rendszer miatt felemelve a 2 tartófül, így bármely adapterrel kompatibilis.
de erre nem vennék mérget.

#14982
Dissection

Dissection

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Sziasztok!

Van nekem egy nagy dilemmám és a véleményeteket szeretném kikérni!
Hamarosan helyére kerül a saint féktárcsám de fékre sajnos nem maradt pénz úgyhogy tovább kell gyûjtögetni addig viszont nemtudom milegyen.Van ugyan egy Shimano BR-M 495 ös mechanikus tárcsafékem és amíg nem jön össze a pénz a saint fékre addig azzal használnám!A kérdés az hogy nem gond ez a kavarás?Nemtudom mennyire számít ez hogy pár hónapig azzal a fékkel használnám a tárcsát?Bár gondolom mivel Shimanon belül maradok csak nem lehet baj.
Lehet túl alapos vagyok vagy nemtudom de én utálom vegyíteni a dolgokat (gondolok itt a hayes tárcsához magura fék meg a hasonló furi konfigok) abból nem mindíg sül ki jó (legalábbis szerintem).

#14983
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
_daci_ várjuk tapasztalataidat a fürész pizzáról :D én kiváncsi vagyok rá...

#14984
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Szerintem átütõshöz valót adtak, ami neked nem jó. Az a baj, hogy túl széles az adapter?


A sebesség mindent megold.

 


#14985
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
végül megvettem a fûrész alakú tárcsát:D elvileg jobb a hûtése, gondoltam bevállalom.. nagyot úgyse bukok rajta
meg csak 60 kiló vok..
egyébként régebben sokan fikáták a régi avid tárcsámat is ami hullámos alattam kisbeb fáradáson kívül nem volt baja.. kicsit besült max ha megállás nélkül jövök le a kilátó tetejérõl:D aligvárommár hogy holnap kipróbáljhassam az új villát és remélem a féket is a hegyen..

voltam utána a probike-ban venni adaptert a pike-hoz
utána meg jöttem haza és sehogy se fért fel az adapter
létezik szart adtak? pedig direkt mondtam pikehoz és 203as bb7hez lesz
szopás...
majd holnap elviszem és reklamálok.. de ilyenekre nem ártana odafigyelni a boltoknak mert én így fejbõl kurvára nem vágom milyen alakút kéne vennem..

amúgy avid vs shimano
nálam elöl bb7 hátul deore van és a 185ös bb7 megette reggelire a deore-t nagy a különbség a 2 fék közt, nem egy kategória.

#14986
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
DEore / BB7 sztem azt mindenkinek magának kell eldöntenie...
DE személy szerint nekem, elõl-hátul Deore van és eddig mindenhol megfogott, ja és gyári Shimano tárcsával használom. Nem lehet rá panaszom és ami a legfontosabb, ahogy Thez említette meg tudok bízni benne!

edit: azon az Alligator tárcsán egyáltalán van fékezõ felület???:D:D vagy csak a levegõ fékezi...
MÁJERFAKTOR az egekben.

#14987
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
sztem meg ez a fürészfogas alligator nagyobb részben szol a dizájnrol meg az eladhatoságrol mint a hütésröl....(ami nyilván jo)

#14988
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
thez:
Persze, évente ezen is cserélem (bár fél éves még, úgyhogy majd nyár elején cserélem csak), és általában drágább is a bowden mint a fékolaj (spec a mostani Jagwire asszem vagy 400Ft volt, de most megpróbálok egy jobbat, akkor az eredetileg BB5re szánt keretbe nem fért be izmosabb).

Kitakarítás... hm, a féktestet is szét illik szedni takarítani? Erre nem is gondoltam még... :)

Annyit persze még nem mentem vele, hogy vágjam milyen a hidrós érzés és hasonlítani tudjam a bowdeneshez, de látom ez is szempont, nagyjából vágom mire gondoltok alatta.

Koca,MJani:
Persze, anyagra gondoltam elsõsroban, nem az hogy hogy van tervezve; meg amiket láttam Alligatorokat mind normálisnak tûnik hûtés/hõtûrés szempontjából. Szal anyagban nem hiszem hogy sok különbség lehet, és szemre (tudom hogy az nem elég, de ezeken figyeltek hogy hûtés korrekt legyen) megfelelõ ez is. Értem mit mondtok; én alapból feltételeztem -már amiket a boltban is hallottam róla- hogy korrekt (tervezésû), anyagban nem lehet akkora difi hogy összeségben kopás/fékerõben 10%nál nagyobb legyen a különbség. Az hogy vmelyik fékeknél vmelyik tárcsák megéghetnek az jogos, okés, erre nem gondoltam.

Mindenesetre az 100 hogy nem 2× olyan jó(tom hogy az árazás nem lineris szokott lenni); zöldfülüként merem azt mondani hogy megéri annyiért az Alligator. Ha mégsem, akkor nagyívben kussolok és meghúzom magam :D .

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14989
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Az ár és a teljesítmény sajnos nem mindig van arányban egymással...sztem ennyi

#14990
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
MC PITE, hiába nem hiszed simán lehet 10%nál nagyobb különbség tárcsa és tárcsa között, valószínû, hogy nem láttál még tárcsát szétégni, elkopni egy lejtõ alatt (sram 9.0 + alivio), én igen. Olvasd el a 2004es tárcsaféktesztet és valamivel többet fogsz tudni az acél-acél elméletrõl. Az alligator ettõl függetlenül lehet jó.


A sebesség mindent megold.

 


#14991
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Az is biztos, hogy Hayes Mag, Avid tárcsával nem nagyon fogott, ellenben melegedett:)
Rob szerint a legjobb tárcsa a Hope tárcsa, ez lehet, de a Hope meg az egyik legrosszabb fék tapasztalataim szerint, és a tárcsája vastagabb mint az átlagosak, így pld saint, vagy hayes fékkel nem passzol.
Szerintem a legjobb tárcsák a gyári shimano-k!
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#14992
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
igy van. amig nem volt hidrosom csak probálgattam addig pontosan én se tudtam milyen érzés minden terepkörülményekeme hidrossal nyomni. hát sokkal jobb ez 1értelmü. lefele is sokkal jobban adagolhato stb....nekem hátul még bowdenes van de ha megunom (most cseréltem benne bowdent de kurv*ra sz*r maradt ahhoz képest...) dobok hátra is hidrást.

johogy minden tárcsa acél, de hogy melyik gyártó milyen acélt használ meg hogy hökezel azt ember legyen a talpán aki meg tudná mondani... elvileg meg én ugy tanultam h tárcsa jellegü alkatrészeket (pl. féktárcsa, kuplungtárcsa...)porkohászatilag állitanak elö...

#14993
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Dagi said

Ezt mint mûszaki érdeklõdésû ember mondod? :chin:


Vmilyen acél (ötvözet) tudtommal... nem?
"Ipari minõségû rozsdamentes acél"

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14994
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Dig said

Más érzés nagyon a kettõ, nekem Hayes bovdenes volt, de nem fogott úgy nagytárcsával sem, mint akármelyik hidraulikus, az Avid biztos jobban fog, de nekem hiányozna az "olajos érzés".
Meg ugye, ez a rendszer nem sárérzékeny, nem kell állítgatni, persze drágább, de TÖBBNYIRE erõsebb, jobban adagolható, egyszóval profibb érzés.
Street gépre gondolkoznék el egyedül bovdenes féken, de terepezni Én személy szerint csak a hidraulikusat ajánlom.


Köszi!
Sárérzékenyéget itt a bowdennél mondod?
Posted Image

(Szerencsére nekem idáig nem volt gond vele annak ellenére hogy elég sokat megyek sárban; mondjuk idõnként ránézek a zsírmennyiségre is az alsó gumiharangban biztos ami biztos alapon.) Szal a zárt rendszer, a(z általában) több erõ és a(z általában) jobb adagolhatóság szól az olajosok mellett - meg hogy nem nyúlik. :prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14995
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
MC Pite: a karbantartásra: egy olajos tárcsafék egyántalán nem szervízigényes(csakúgy mint az autók, motorok)

bringánál évente egy olajcsere nem árt(de egyántalán nem szükségszerü)

rendes használat mellett bowdenes eszközökön ugyanúgy kell cserélni a bowden, bowdenházat, szétszedni, kitakarítani etc...

nyúlás egyedül a beállítástól függ.
a fékerõ elég nagy %a alapvetõen jó fékeknél szintén a beállítás függvényében jelentkezik
bowdencsere legalább olyan összeg mint a fék olajcseréje.(persze rendes fékhez rendes bowden dukál)
stb stb.
én meg pl nem szeretem a bowdenes érzést. elég ha a váltó bowdenes.

#14996
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás

MC Pite said

Ez is, az is acélból van...10%nál nem hiszem hoyg lehetne nagyobb diferencia.

Ezt mint mûszaki érdeklõdésû ember mondod? :chin:
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#14997
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

sala said

szerintem:
Tapasztalat de Dig is tudna mesélni


1. Hayes
2. Shimano
3. Avid
4. minden más szar....


Gondolom legalább LX szintre gondolsz, mert Alivio/Deoret BB7 pl megeszi, egyet-egyet sikerült (ugyan csak egyenes aszfalton) kipróbnálnom, elileg dettó bowdennel picikét jobban nyúlt ill nem haraptak annyira - vagy a hidrósokra? Vagy pomntosítasz a kevésbé mûveltek (én :D ) kedvéért? :prosze:

Gondolom látszik hogy nemrég (tavaly) kezdtem montizni, szal van még mit pótolnom, ezen igyexem - zavar ha vmit csak használok és nem tudom mi hogy mûxik és milyen a kategóriájában. (Tyû, ha a Montain Bike Rider könyvet tavaly nyár elején kaparintom meg és nem most, mennyi minden mennyivel hamarabb lett volna a kicsi fejemben...)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14998
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Más érzés nagyon a kettõ, nekem Hayes bovdenes volt, de nem fogott úgy nagytárcsával sem, mint akármelyik hidraulikus, az Avid biztos jobban fog, de nekem hiányozna az "olajos érzés".
Meg ugye, ez a rendszer nem sárérzékeny, nem kell állítgatni, persze drágább, de TÖBBNYIRE erõsebb, jobban adagolható, egyszóval profibb érzés.
Street gépre gondolkoznék el egyedül bovdenes féken, de terepezni Én személy szerint csak a hidraulikusat ajánlom.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#14999
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

sala said

szerintem:
Tapasztalat de Dig is tudna mesélni


1. Hayes
2. Shimano
3. Avid
4. minden más szar....


Gondolom legalább LX szintre gondolsz, mert Alivio/Deoret BB7 pl megeszi, egyet-egyet sikerült (ugyan csak egyenes aszfalton) kipróbnálnom, elileg dettó bowdennel picikét jobban nyúlt ill nem haraptak annyira - vagy a hidrósokra? Vagy pomntosítasz a kevésbé mûveltek (én :D ) kedvéért? :prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#15000
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

kela14 said

most kezdjünk flamelni???

ki a pap kinek a paplan... vannak érvek ide is oda is..


Azért kérdeztem, hogy azokat is tudjam, elné' ha flamnek tûnt, csak rühellem a karbantartást - mindig olyankor jut rá idõ mikor tekerhetnék és relatíve jó idõ van, utána rendre vagy nincs idõm vagy esett, vagy vmi... más beadja a szerelõhöz és nincs ilyen gond, nekem erre se keret, se szállító jármû, meg megtudom én is csinálni, csak a drága idõ... - ill légtelenítést autónál is, vízhûtésnél is(ott nagggyon), csak örültem hogy ezt megúszom. Mikor nagyjából utánakérdeztem tárcsafékeknek elsõsorban azt mondták hogy a bowdenesek olcsók és hokik és nyúlnak. Igen, de pl az Avid fékei korrektek, BB7esem azért sem hokinak sem gyengének nem mondanám, Jagwire bowdenem nem érzem hogy nyúlna (icipicit az általam próbált hayes hidróshoz képest igen, de ez is még egy olcsó bowden volt) - bár barátom Promaxa nyúlik rendesen, de ha már hozzászokott a géphez nyáron cserélünk neki bowdent... Szal ezért (is) érdekel hogy még mi a difi a 2 rendszer között, mert mert régebbóta tekerõ ismik elõször mind lebeszéltek a bowdenes megoldásról. (Igaz, egy próbakör után nem volt ellenvetésük, meg 'Jaa, Avid, az jó' volt a reakció - persze ezt elötte nem mondták, tõletek tudtam meg. :prosze: )

Nem flamenlni, nem ítéletet hirdetni meg semmit nem akarok, csak kíváncsi vagyok :prosze: - alapvetõen mûszaki érdeklõdésû, és jövõre komolyabb bringa upgradet is meg szeretnék ejteni, nagyjábóli tervezéshez sem árt tudnom a 2 rendszer elõnyeit, hátrányait. (Idáig elõre 160as BB7 hátra 160as BB5, mindkettõt Avid CleanSweep tárcsával szeretném, bowden még passz, de legalább olyat mint a mostani Jagwire-em.)

Mégegyszer elnézést ha kötözködésnek tûnt!

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám