Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#13021
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs
:)
szal jó az xt kar...majd meglátom még...egylõre jó a saint,aztán majd kiderül...
egy jó betét kéne még hátra,hayes v7 tárcsához..

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#13022
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
nahh

bb7 problémára

nagyon fent van az a kallantyú amit huzkod a bovden.-
csavar kilazit ami a bovdent szoritja
féknyergen az elforgó kar ugye alaphejzetbe áll. Kicsit feljebbhuz hogy legyen huzóreje a rugónak( kb 5mm) bovden meghuz
valszeg ezek után markolatig tudod huzni a fékkart
külsõ piros tekerõvel pofa beállit
másik oldali pofa csekkol, hogy nincs-e tul messze
és voliá

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#13023
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
elõtte avid tárcsám volt csak most mivel új hátsókerekem let centerlockos aggyaal ezért muszáj volt új tárcsát venni (illetve kaptam a hátsókerékhez)

de létezik h többszöri lejtõzés után se kopik be? más cuccok bekoptak eddig mihelyt 2x v 3x lejöttem a hegyrõl.. most meg már többször és mégis alig fog vmit és alig lett erõsebb a fékhatás.
vagy van ilyen? beállítás ok, mert most volt beállítva a fék.

#13024
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
Shimanóban van, amit mûgyanta alapú pofához gyártanak... a BB7-ben meg fémes pofa van, úgy tudom.
egyébként passz, most csak tárcsát cseréltél, és elõtte nem volt panasz? a fékkar mozgására sem?

#13025
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

az normális h hátsó bb7em többnapos lejtõzés után se akar rendesen fogni az új tárcsával (vmi shimano 203as centerlock rögzítéssel)?
vmint mitõl lehet h naon nehéz meghúzni a fékkart, olyan szar dolog fékezni, 1 ujjal nem lehet vele fékezni emiatt csomó mindent nemtok most ugrani a hegyen, meg sikerült egy kormányon átbukfencezést bemutatnom a libegõn köszönhetõen a királyul fogó fékemnek..
mit lehet csinálni? új fékpofa vagy mi? bowden-ház-csere júliusban volt ennek elelnére vhol kurva nagy az ellenállása:S


az h rosszul fog sztem 2 dolog miatt lehet.
-vagy még nem kopott rendesen be
-vagy rosszul van beállítva a fék.

nézd meg h a féktest ill a betétek párhuzamosan vannak e a tárcsával.
bowdenre: parasztmegoldás de talán segit h ha olajat csepegtetsz a bowdenra ill a bowdenházba. lehet h csak vizes saras idöben bepiszkolodott. takarisd meg rendesen aztán rakd össze és olaj. ha igy se lesz jo akkor uj bowden és ház combo. nem tul nagy összeg, ne ezen muljon...

#13026
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
az normális h hátsó bb7em többnapos lejtõzés után se akar rendesen fogni az új tárcsával (vmi shimano 203as centerlock rögzítéssel)?
vmint mitõl lehet h naon nehéz meghúzni a fékkart, olyan szar dolog fékezni, 1 ujjal nem lehet vele fékezni emiatt csomó mindent nemtok most ugrani a hegyen, meg sikerült egy kormányon átbukfencezést bemutatnom a libegõn köszönhetõen a királyul fogó fékemnek..
mit lehet csinálni? új fékpofa vagy mi? bowden-ház-csere júliusban volt ennek elelnére vhol kurva nagy az ellenállása:S

#13027
szasa

szasa

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Hát ez az az egyenletesség,engem pontosan ez zavar.Nincs is szebb látvány annál amikos ránézek a fékbetéteimre és rohadtul egyszerre mozognak és a kormányon is lehet érezni azt,hogy csattannak a betétek a tárcsán.Lehet,hogy betegesen maximalista vagyok de úgyérzem megérte.
Még valami PIKE problémáim vannak írjatok már arra is valamit légyszi mert az a témakör belassúlt egy kicsit köszi.

#13028
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Szerintem egy tobbdugattyus rendszerben legalabb annyi problema rejlik mint amennyivel bonyolultabb a 2dugattyusnal. Mivel ott 4db hengernek kell szinkronban mozogni, plusz ketszer annyi szimering, ketszer annyi precizen megmunkalt felulet kell hozza es ezert meg draga is. Persze eros mert a rotorra nagyobb fekfelulettel fog a nagyobb betet (ez mar fizika) de ennyi. A tobb nem mindig jobb. Egydugattyussal is el lehet erni azt a fekerot amig a tarcsa ugyanakkora es a betet is, mert tokmindegy hany dugattyu nyomja oda a feluleteket, legfeljebb az egyenletessegben lesz kulonbseg.

#13029
szasa

szasa

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Elnézést elcsesztem az egyik mondatomat nem a dugattyúban van a furat hanem a féknyeregben és ott van az a bizonyos tömítés.Pontosabban a dugattyú és a ház között ez a kis gumi nem engedi ki az olajat.Idõközben sikerült kirakni a képet is.

#13030
szasa

szasa

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Kedves Sala én Shimanoról beszélek mert nekem az van és azt ismerem nem is vennék más márkát pláne nem gagyi egydugattyúsat mert sohasem fog olyat fogni mint bármely 2 dugattyús.Lehet,hogy egy kicsit maximalista vagyok de ha a srácokkal hegyre megyünk pláne ha 2 kilátót na oda aztán kell a fékerõ gazdagon fõleg a második kilátó után.Nem értem miért törvényszerû vagy elfogadható számotokra az,hogy nem mozognak egyszerre a dugattyúk.Azt meg,hogy tiszta fizika pláne nem értem mert teljesen zárt rendszerrõl beszélgetünk a leg kevesebb az,hogy egyszerre mozognak már csak azért is mert nálam ez tökéletesen így van.A dugattyú furatában van egy gumi gyürü ami ugye tömít szerintünk az a baj,hogy a távolkeleti roppant precíz forgácsoló szakemberek a 2oldalt nem egyforma méretüre forgácsolják vagy pedig a dugattyúk mérete tér el 1-1 tizeddel vagy századdal és máris megszorúl valamelyik oldal.De persze ez csak a mi józan paraszti gondolkodásunkvégeredménye.Nem igazán vagyok elájulva a bicómtól de ha kipróbálnátok a fékeimet szerintem besírnátok.Segítsetek légyszi hogyan tudnám a nevem mellé kirakni a képemet,köszi a segítséget.

#13031
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

nem rosz!
dizáj bejön,érdemes válatni,vagy lényegtelen? :D


nekem saint nyereg van xt karral
hát :D

übermegaultrabrutál


az elõzõ okoskodó hozzászóláshoz:

minden tárcsaféken az egyik dugattyú többet fog mozogni mint a másik, ez egyes fékeknél minimális, más márkáknál szembetûnöbb

tiszta fizika

az meg már a te bajod, hogy fél napokat töltesz fékállítással...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#13032
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
egy kérdésem lenne,
drótos tárcsafék zöldesszürke nyereggel zöld kerek matricával és benne egy felirat ami lekopott.milyen márka lehet?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#13033
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs
nem rosz!
dizáj bejön,érdemes válatni,vagy lényegtelen? :D

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#13034
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Mário: lehet, de semmi értelme :)
eladod a régit, és veszel egy szett új xt-t. :)

#13035
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
szasa: egy csomó féknél ugye eleve csak az egyik pofa mozog, nyilván hajlítja a tárcsát kicsit. ettõl még jó bír lenni...
elõtte már volt róla szó, hogy ELVILEG egyszerre kéne mozogniuk a betéteknek, hiszen hidrosztatika... de ha nem is indulnak egyszerre, amelyik elõbb akadályba (tárcsa) ütközik, az megáll, a másik meg megy tovább. úgyis akkor kezd fogni, ha mindkettõ a tárcsát éri.
én csak azé' kötözködök, mert furán veszi ki magát, hogy most ez a spanyolviasz..

#13036
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs
huha lehet hogy a saintet kéne upgradéleni ezzel a karral?!
lehet ilyet?

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#13037
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
azt még nem próbáltam, bevallom :)
a nagy bringára tettem, és meggyõzõ a fékereje még úgy is, hogy komolyabb menetet még nem látott.

ezt már nem tervezem lecserélni a közeljövõben :love:

#13038
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

Viszont most egy XT van helyette és hááát megéri :)


08as XT-d van thez? mondj már rola vmit pls :)
mi hogy milyen? milyen ez az uj állitgatási rendszer a fékkarról? ha jol tudom a fékkarrol állithato a betétek távolsága :chin: ez valojában müködik is jol?

#13039
szasa

szasa

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Azért nem jó ha nem egyszerre indulnak meg a munkahengerek mert az egyik fékpofa elõbb éri el a tárcsát és így eltolja.Ezzel pedig még az is a baj vagy igazán az a baj hogy így több olaj kerül az egyik munkahenger mögé és nem tud vissza menni a helyére.Jobb esetben csak folyamatosan eltolja a tárcsát rosszabb esetben pedig folyamatosan beleér és megég a tárcsa is és a betét is.A de az igazán rossz az hogy ha folyamatosan így használod akkor gondold csak végig,ha a tárcsára ferdén megy rá a betét elferdíti a dugattyút is.Ami azt eredményezi hosszú távon,hogy a dugattyú háza vagy nevezzük furatnak amiben ki-be mozog ugye,tölcséresre kopik és bazi szarul fogja a dugattyú tolni a fékbetétet.Mert nem egyenes vonalban fog mozogni,hanem össze-vissza és rohadt nyúlós lesz a fék az én régi LX fékem pot ilyen úgy táncol benne a fékbetét mit egy go-go girl.Nagyon-nagyon fontos elõször jól beállítani vagy beállítatni.A Shimano fékeknél van egy illesztés a féknyergeken és ezt pontosa középre kell állítani"tehát a tárcsa pont ott vágja el" és ezt persze teljesen visszatolt munkahengerekkel kell állítani,és ha meghúztátok a rögzítõ csavarokat akkor jön a szívás be kell húzni a fékkart és amelyik henger elõbb ér oda vagy ott marad a tárcsánál hézagoló lemezt kell dugni a fékbetét és a tárcsa közé és újra be kell húzgálni a fékkert és így olajat pumpálsz a lassabb dugattyú alá.Kis szerencsével egyszerre fog mûködni de ha nem addig kell ezt ismételgetni amíg nem lesz jó vagy amíg ki nem dobod az egészet a kukába.

#13040
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
melegedéssel nekem sosem volt gondom.
Viszont most egy XT van helyette és hááát megéri :)