
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#12681
Írta 2007. december 02. - 18:57


#12682
Írta 2007. december 02. - 17:59

és igen, a sárga kis mûanyagbizbaszok közül kettõ arra szolgál, hogy akár a satuba is be tudd fogni a csövet, a harmadik meg arra, hogy kivedd a fékpofát, és betedd a féknyeregbe. mondjuk ehhez illik leszedni a fékszemrõl a nyerget, de legalább nem lesz olajos a féktárcsa sem.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#12683
Írta 2007. december 02. - 10:43

Egyébként roppantógyûrû készletet lehet kapni alkatrészenként is. Én asszem négyes csomagolásban vettem. Nem drága és nem fogy rohamosan, vész esetére nem árt ha mindig van otthon (meg nem romlik).
#12684
Írta 2007. december 01. - 23:29

#12685
Írta 2007. december 01. - 23:04

viszont ha fent vágod nem lesz rajta a jó kis simano felirat a csövön
az óvatoskodásnak csak azért nicns értelme, mert úgyis légteleníteni kell - itt max az elpancsolt olaj mennyisége ami számíthat, hacsak nem az ember megvette magának az 1 literes kiszerelést
Lehet, hogy túl óvatos voltam, de olaj csak a levágott darabból cseppent ki. Valóban nem szabad eltekinteni a légtelenítéstõl. Nekem egy buborék sem jött fel és nem lett levegõs a fék. Igaz, hogy a biztonság kedvéért színültig töltöttem a tartályt, ha már felnyitottam, de azt szerintem mind ki is nyomta a membrán.
Én viszont így is kivettem a betéteket, mert már használtam a féket. Nem akartam a kopásnak utána-tölteni, mert különben betétcsere után - gondolom - az új betéttel megint hozzá kellene majd nyúlni. Feltöltéskor/légtelenítéskor a szintén mellékelt sárga távtartót tettem be.
#12686
Írta 2007. december 01. - 22:55

viszont ha fent vágod nem lesz rajta a jó kis simano felirat a csövön
az óvatoskodásnak csak azért nicns értelme, mert úgyis légteleníteni kell - itt max az elpancsolt olaj mennyisége ami számíthat, hacsak nem az ember megvette magának az 1 literes kiszerelést
igen azt én is észrevettem h csak ott fent van rajta az az írás

hát 1 litya ásványi olajat tuti nem fogok most megvenni..
de ha már az olaj szóba jött: shimano fékekbe való ásványi és ásványi olajok között van e érezhetö avagy minöségi különbség? értem ezalatt: magura- vs shimano ásványi olaj. meg vab még biztos több gyártó is...
#12687
Írta 2007. december 01. - 22:43


az óvatoskodásnak csak azért nicns értelme, mert úgyis légteleníteni kell - itt max az elpancsolt olaj mennyisége ami számíthat, hacsak nem az ember megvette magának az 1 literes kiszerelést

#12688
Írta 2007. december 01. - 22:40

nem is tudtam pontosan h az a sárga kis müanyagdarab mire van.
és igazad van tényleg jobb a karnál való bontás igy a féktesthez hozzá se kell nyúlni meg a betéteket se kell kivenni. (ugyis kivettem volna nehogy folyjon rá olaj, de ha fent bontok csak nem fröccsen addig hátra semmi

ez a kis réz roppantó gyürü meg elérhetö minden mennyiségben ugye? csak majd ha késöbb kéne tarcsiba

milyen árba van? vagy nem is nevezhetö tételnek?
#12689
Írta 2007. december 01. - 22:06

jaja új 08 as. Free Storke-ot még nem próbáltam. csak álló helyzetbe ki meg becsavartam és huzogattam a kart, de semmi különbséget nem éreztem.
na jani ez lehet a tuti. mert ha leszivom a 170 es csöböl az olajat akkor még kis veszteséggel is vissza tudom majd tölteni a rövidebb méretre szabott csöbe.
ja a hayes hfx em fékkarhúzási érzése akkor is még mindig veri az összes simánjót!
Ja még annyi, hogy a rövidítéshez semmiképpen ne alul nyisd meg a rendszert! Hidd el ez sterilebb és egyszerûbb, én is csak egyszer csináltam, és elsõre hibátlan lett. Ha a fékkarnál csinálod és légtelenliteni/utántölteni kell még az is tisztább, kockázatmentesebb. A visszatöltés után kell csak igazán légteleníteni.
A réz "végzõdést" gumikalapáccsal ütögettem be úgy, hogy a vezetéket a mellékelt sárga adapterrel és egy csõfogóval tartottam a másik kezemben. Nem szabad erõvel ütni, ez is meglepõen könnyen néhány apró ütéssel a helyére megy.
#12690
Írta 2007. december 01. - 21:55

jaja igen azt kihagytam de valóban shimano xt az uj fékem..
aha értelek. de mégis hogy tudtad ugy elvágni h nem is nagyon mozgattad meg 1 csepp olaj se ment ki?
lézerrel vágtad el?
1) Konyhai vágódeszka.
2) Vezeték stabilan rányomva (2 ujjal fogva).
3) Tapétavágóval elvágás, nem nyiszatolva, hanem hosszabb pengével finoman, de nyomva. Meglepõen könnyen és szépen vágta el, ha jól emlékszem elég volt csak húzni a kést, tolni már nem kellett. Persze egy új, nem a legfiligránabb tapétavágó késbe beruháztam (OBI kb. 250 Ft).
#12691
Írta 2007. december 01. - 20:28

onnan majd mást akarok...
#12692
Írta 2007. december 01. - 20:22

#12693
Írta 2007. december 01. - 20:15

Az olaj leszívása: légtelenítõ csonkra ráteszed egy kis csõdarabbal a fecskendõt, kinyitod a légtelenítõ csonkot, leveszed az olajtartály fedelét és kiszívod a fecskendõvel az olajat a légtelenítõ csonkon keresztül.
Új xt?
jaja új 08 as. Free Storke-ot még nem próbáltam. csak álló helyzetbe ki meg becsavartam és huzogattam a kart, de semmi különbséget nem éreztem.
na jani ez lehet a tuti. mert ha leszivom a 170 es csöböl az olajat akkor még kis veszteséggel is vissza tudom majd tölteni a rövidebb méretre szabott csöbe.
ja a hayes hfx em fékkarhúzási érzése akkor is még mindig veri az összes simánjót!
#12694
Írta 2007. december 01. - 20:10

Új xt?
A sebesség mindent megold.
#12695
Írta 2007. december 01. - 20:08

aha értelek. de mégis hogy tudtad ugy elvágni h nem is nagyon mozgattad meg 1 csepp olaj se ment ki?
lézerrel vágtad el?

#12696
Írta 2007. december 01. - 20:02

jó ok
de azért a kérdéseimre még várok választ csak hogy tudjam
Gondolom Shimano, mert a DOT olajat úgy emlegeted, mint ami nem jó.
A fékkarnál bontva nincsen olajveszteség.
Nekem Deore BR535 van, és így csináltam:
- Fékkarnál bontottam meg.
- Óvatosan vágtam le: igyekeztem nem nagyon mocorgatni.
- Lehet, hogy felelsleges volt, de a végét tartottam a legmagasabban (háztartási létra fellépõje volt a munkapad).
- Egy csepp olaj sem jött ki a csõbõl.
- Összerakás után a biztonság kedvéért nekiálltam légteleníteni és feltölteni, de nem jött buborék és tölteni sem kellett.
- Tökéletes lett.
#12697
Írta 2007. december 01. - 18:29

Átjössz, megcsináljuk
jó ok

de azért a kérdéseimre még várok választ csak hogy tudjam

#12698
Írta 2007. december 01. - 18:27

#12699
Írta 2007. december 01. - 18:26

majd muszály leszek vágni belöle mert most ott kanyarog a kormány elött

1. melyik oldalról érdemes megbontani? féktest felöl kiszedni és vágni a csöböl vagy fékkarból?
(szerencsére adtak tartalék roppantó gyürüt...)
2. azt tudom h a fékkarba való becsatlakozáskor mik meg milyen sorrendbe keülnek fel a fékcsöre, de a féktest becsatlakozásnál ott mi van? :chin:
ja és még vmi! hogy tudom ugy leengedni az olajat ovatosan h ugyanazt most még elsö körbe vissza is tudjam tölteni hisz zsir uj még a fék. itthon meg csak DOT olajom van....
1-2 csepp nembaj ha fogy mert ugyis ki kell vágni a csöböl tehát kell h legyen tartalék

#12700
Írta 2007. november 30. - 16:51

A bb7 mas tipusu, azt hiszem nagyobb fekbeteteket hasznal,mintha kicsit hoszabb is a kar amit huz a bowden, mas kialakitasu. Osszessegeben erossebb, haraposabb is, nem csak tuningolhatobbtudom hogy volt már, de erõsítsetek meg:
1. az avid bb5-ös a roundagon tárcsával megéri azt a pár ezrest amibe kerül, tekintetbe véve hogy téli, sárban/hóban gyilkolni szánt gépre lenne. (mivel a tárcsás kerekeimet nem sikerül elsütni, azért a v-fék nem alternatíva)
2. jól tudom, hogy a bb7 és a bb5 csak a fix-pofa beállításának módjában különbözik?

De nem sokkal tobber van mar juicy 3 ...erdemes megnezni.