Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#11721
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem nem. miert kellene?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11722
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Javul attól a fékhatás, ha felforrósítom a tárcsát, (kistányér-hátul legnagyobb fogaskerék) aztán lelocsolom vízzel, hagy gõzöljön?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#11723
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A kérdés az, hogy mennyi az az "egy idõ". 4-5 év.


A sebesség mindent megold.

 


#11724
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
szerintem egy idõ után a sima sid-et is, hiába mondják hogy az újra már bátran lehet tenni tárcsát

#11725
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
ja, Sid WC-t..

#11726
Spoti

Spoti

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
HÚ akkor az jó!
Mert a v-fékesek azzal ijesztegetnek hogy a villát hamar tönkreteszi.

#11727
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Melyiknek hosszabb az élettartama: egy tárcsaféknek vagy egy v-féknek?
És mennyire teszi tönkre a tárcsafék a telót?
Annyira tönkreteszi a villát hogy már javítani sem lehet?

Ha a fékpofák kopását nem számolod, akkor mindekettõ kiszolgálhat évtizedekig is. A V-féknek a csonkra való csatlakozás, a tárcsánál a dugattyú kophat el. A villagyörtés típustól függ, és csak a legkönyebb villáknál okozhat problémát, az erõsebbeket nem nagyon hatja meg.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#11728
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás

Melyiknek hosszabb az élettartama: egy tárcsaféknek vagy egy v-féknek?
És mennyire teszi tönkre a tárcsafék a telót?
Annyira tönkreteszi a villát hogy már javítani sem lehet?


ha ésszerû villa-fék kombinációt használsz, akkor nem lesz semmi baja a villádnak. tárcsa átmérõjénel kiválasztásánál a testsúlyodat és a villát kell figyelembe venni.
__________________

#11729
kispapp87

kispapp87

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás
Egy tárcsaféknek nyilván hoszabb az élettartama, mivel nem kopik a felni fékezõfelülete.A gyengécske telót valószínû megtekerget a tfék, de ha annyira kinyírná akkor sokkal kevesebben használnák... De lehet hogy tévedek.

#11730
Spoti

Spoti

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Melyiknek hosszabb az élettartama: egy tárcsaféknek vagy egy v-féknek?
És mennyire teszi tönkre a tárcsafék a telót?
Annyira tönkreteszi a villát hogy már javítani sem lehet?

#11731
imee

imee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 684 hozzászólás
én is hallottam valami ilyesmit, de nem vok benne biztos,hogy az r7-esrõl...

#11732
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

most arra gondolsz, hogy kikotyogósodott?


kb.

#11733
imee

imee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 684 hozzászólás

Viszont mintha az R7-et a V-fékek jobban meghatották volna.. Vagy rosszul emlékszem?


most arra gondolsz, hogy kikotyogósodott?

#11734
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

Kétféle erõ ébred. Az egyik ami a kerék forgásirányával érintõleges irányú nyomó, a másik a villa bal lábának hossztengelyére merõleges csavaróerõ. Ez a két erõ fõleg a bal lábat érinti a jobb lábhoz nem jut sok belõle. Majd valaki lerajzolja...


Én értem, csak arra utaltam, hogy én meg a másikra gondoltam :D

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#11735
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás

Sziasztok!

A formula fékekrõl mondanátok egy két véleményt?
Tervezgetem, hogy veszek egyet, csak nem ismerem.
Válaszokat köszi


4 napja büszke tulaja vagyok egy Formula Bianco GM nek. Elsö tura ma:

mielött felszereltem, rövidités volt és azonnal ki is levegöztettem. Annak ellenére, közel van a nyomáspont a kormányhoz.
Az egész fékezési procedúra 1-1,5cm történik ( egy újas a Bianco foggantyúja)
Szovan meg kell szonki az adagolását.
Púró fékcsövet meg karbon 1 újas foggantyút is kapott. Súlya elöl 278 gr (adapterrel + csavarokkal) + 137 gr a 180-as tárcsa.

Itt egy kitünö levegöztetö, olajcsere service Videó: ( Videón a Bianco)

http://www.frosthelm.../index_ger.html

A Magura Louise FR után nehéz volt jó féket választanom, de a Formulánál megtaláltam az igazit.

Formula :spoko:

#11736
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás

Teljesen mindegy hogy hány küllõ van a V-fékes kerékben, a fékezéso folyamatban nem vesz részt. A fék a felnit fékezi, ami a gumin át jut a talajra. A tárcsafékes rendszernél a tárcsától induló erõ szépen végighalad az egész keréken mire a gumikhoz ér.

Kétféle erõ ébred. Az egyik ami a kerék forgásirányával érintõleges irányú nyomó, a másik a villa bal lábának hossztengelyére merõleges csavaróerõ. Ez a két erõ fõleg a bal lábat érinti a jobb lábhoz nem jut sok belõle. Majd valaki lerajzolja...


Na akkor ezt ki veséztük ennyi.:argue:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#11737
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Viszont mintha az R7-et a V-fékek jobban meghatották volna.. Vagy rosszul emlékszem?

#11738
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Ja a csavavarás erõkarjára akartam célozni.
Csak szerintem nem mindegy hogy azt a tárcsát hol melyik részén akarjuk lefékezni pláne hogy az a képzeletbeli tárcsa nem teli anyagból van hanem több részbõl ál,esetünkben küllõkbõl is.

Teljesen mindegy hogy hány küllõ van a V-fékes kerékben, a fékezéso folyamatban nem vesz részt. A fék a felnit fékezi, ami a gumin át jut a talajra. A tárcsafékes rendszernél a tárcsától induló erõ szépen végighalad az egész keréken mire a gumikhoz ér.

hmmm...nem, ezek szerint nem ugyanarra gondoltunk. Ha jól értem, akkor te a teló lábának a hossztengelye körüli csavarodást tekinted csavarásnak. Ennek megfelelõen ha az anyag megadná magát a telóban, akkor mondjuk a féktest leszakadna a lábról.
Amit én írtam, az az mintha a teló vállát rögzítenénk és a kerék tengelyén keresztül el akarnánk tekerni azt a hossztengelye körül.
Számomra ezért tekinthetõek merevebbeknek az átütõtengelyes villák, hiszen ott a nagy átmérõjû tengely a láb aljának elmozdulását akadályozza.

Kétféle erõ ébred. Az egyik ami a kerék forgásirányával érintõleges irányú nyomó, a másik a villa bal lábának hossztengelyére merõleges csavaróerõ. Ez a két erõ fõleg a bal lábat érinti a jobb lábhoz nem jut sok belõle. Majd valaki lerajzolja...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#11739
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

Lehet azt gondolod te is amit most írok, de megpróbálom jobban megfogalmazni. A bringa hossztengelyéhez képest a tárcsa és a teló lába nem egy síkban van, ezért csavarja a tárcsát. Minél nagyobb a becsúszók és a trácsa távolsága annál nagyobb erõkarral csavarja a lábat. Ha a két sík egybeesne akkor nem lenne csavarás, ilyen vella persze nincs.



hmmm...nem, ezek szerint nem ugyanarra gondoltunk. Ha jól értem, akkor te a teló lábának a hossztengelye körüli csavarodást tekinted csavarásnak. Ennek megfelelõen ha az anyag megadná magát a telóban, akkor mondjuk a féktest leszakadna a lábról.
Amit én írtam, az az mintha a teló vállát rögzítenénk és a kerék tengelyén keresztül el akarnánk tekerni azt a hossztengelye körül.
Számomra ezért tekinthetõek merevebbeknek az átütõtengelyes villák, hiszen ott a nagy átmérõjû tengely a láb aljának elmozdulását akadályozza.
Elõre is elnézést mindenkitõl ha a rossz elmélet miatt félrevezettem a kérdezõt.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#11740
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
en sokaig nem akartam tarcsat, de vfek fekhatasa (jo, egyszeru olcso shimano) egyszeruen nem volt eleg. masreszrol sokkal egyenletesebb lett a fekezes tarcsaval, nincs benne a felni legkisebb nyolcasa, sarfoltja, vizcseppje.
"keep the rubber side down."
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain