Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11721
Írta 2008. április 13. - 21:02

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11722
Írta 2008. április 13. - 20:07

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11723
Írta 2008. április 13. - 19:18

A sebesség mindent megold.
#11724
Írta 2008. április 13. - 19:05

#11725
Írta 2008. április 13. - 18:53

#11726
Írta 2008. április 13. - 17:26

Mert a v-fékesek azzal ijesztegetnek hogy a villát hamar tönkreteszi.
#11727
Írta 2008. április 13. - 14:15

Ha a fékpofák kopását nem számolod, akkor mindekettõ kiszolgálhat évtizedekig is. A V-féknek a csonkra való csatlakozás, a tárcsánál a dugattyú kophat el. A villagyörtés típustól függ, és csak a legkönyebb villáknál okozhat problémát, az erõsebbeket nem nagyon hatja meg.Melyiknek hosszabb az élettartama: egy tárcsaféknek vagy egy v-féknek?
És mennyire teszi tönkre a tárcsafék a telót?
Annyira tönkreteszi a villát hogy már javítani sem lehet?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11728
Írta 2008. április 13. - 09:22

Melyiknek hosszabb az élettartama: egy tárcsaféknek vagy egy v-féknek?
És mennyire teszi tönkre a tárcsafék a telót?
Annyira tönkreteszi a villát hogy már javítani sem lehet?
ha ésszerû villa-fék kombinációt használsz, akkor nem lesz semmi baja a villádnak. tárcsa átmérõjénel kiválasztásánál a testsúlyodat és a villát kell figyelembe venni.
#11729
Írta 2008. április 13. - 09:15

#11730
Írta 2008. április 13. - 09:09

És mennyire teszi tönkre a tárcsafék a telót?
Annyira tönkreteszi a villát hogy már javítani sem lehet?
#11731
Írta 2008. április 12. - 21:07

#11732
Írta 2008. április 12. - 20:59

#11733
Írta 2008. április 12. - 20:58

Viszont mintha az R7-et a V-fékek jobban meghatották volna.. Vagy rosszul emlékszem?
most arra gondolsz, hogy kikotyogósodott?
#11734
Írta 2008. április 12. - 20:50

Kétféle erõ ébred. Az egyik ami a kerék forgásirányával érintõleges irányú nyomó, a másik a villa bal lábának hossztengelyére merõleges csavaróerõ. Ez a két erõ fõleg a bal lábat érinti a jobb lábhoz nem jut sok belõle. Majd valaki lerajzolja...
Én értem, csak arra utaltam, hogy én meg a másikra gondoltam

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11735
Írta 2008. április 12. - 20:50

Sziasztok!
A formula fékekrõl mondanátok egy két véleményt?
Tervezgetem, hogy veszek egyet, csak nem ismerem.
Válaszokat köszi
4 napja büszke tulaja vagyok egy Formula Bianco GM nek. Elsö tura ma:
mielött felszereltem, rövidités volt és azonnal ki is levegöztettem. Annak ellenére, közel van a nyomáspont a kormányhoz.
Az egész fékezési procedúra 1-1,5cm történik ( egy újas a Bianco foggantyúja)
Szovan meg kell szonki az adagolását.
Púró fékcsövet meg karbon 1 újas foggantyút is kapott. Súlya elöl 278 gr (adapterrel + csavarokkal) + 137 gr a 180-as tárcsa.
Itt egy kitünö levegöztetö, olajcsere service Videó: ( Videón a Bianco)
http://www.frosthelm.../index_ger.html
A Magura Louise FR után nehéz volt jó féket választanom, de a Formulánál megtaláltam az igazit.
Formula :spoko:
#11736
Írta 2008. április 12. - 20:45

Teljesen mindegy hogy hány küllõ van a V-fékes kerékben, a fékezéso folyamatban nem vesz részt. A fék a felnit fékezi, ami a gumin át jut a talajra. A tárcsafékes rendszernél a tárcsától induló erõ szépen végighalad az egész keréken mire a gumikhoz ér.
Kétféle erõ ébred. Az egyik ami a kerék forgásirányával érintõleges irányú nyomó, a másik a villa bal lábának hossztengelyére merõleges csavaróerõ. Ez a két erõ fõleg a bal lábat érinti a jobb lábhoz nem jut sok belõle. Majd valaki lerajzolja...
Na akkor ezt ki veséztük ennyi.:argue:
#11737
Írta 2008. április 12. - 20:39

#11738
Írta 2008. április 12. - 20:34

Teljesen mindegy hogy hány küllõ van a V-fékes kerékben, a fékezéso folyamatban nem vesz részt. A fék a felnit fékezi, ami a gumin át jut a talajra. A tárcsafékes rendszernél a tárcsától induló erõ szépen végighalad az egész keréken mire a gumikhoz ér.Ja a csavavarás erõkarjára akartam célozni.
Csak szerintem nem mindegy hogy azt a tárcsát hol melyik részén akarjuk lefékezni pláne hogy az a képzeletbeli tárcsa nem teli anyagból van hanem több részbõl ál,esetünkben küllõkbõl is.
Kétféle erõ ébred. Az egyik ami a kerék forgásirányával érintõleges irányú nyomó, a másik a villa bal lábának hossztengelyére merõleges csavaróerõ. Ez a két erõ fõleg a bal lábat érinti a jobb lábhoz nem jut sok belõle. Majd valaki lerajzolja...hmmm...nem, ezek szerint nem ugyanarra gondoltunk. Ha jól értem, akkor te a teló lábának a hossztengelye körüli csavarodást tekinted csavarásnak. Ennek megfelelõen ha az anyag megadná magát a telóban, akkor mondjuk a féktest leszakadna a lábról.
Amit én írtam, az az mintha a teló vállát rögzítenénk és a kerék tengelyén keresztül el akarnánk tekerni azt a hossztengelye körül.
Számomra ezért tekinthetõek merevebbeknek az átütõtengelyes villák, hiszen ott a nagy átmérõjû tengely a láb aljának elmozdulását akadályozza.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11739
Írta 2008. április 12. - 20:32

Lehet azt gondolod te is amit most írok, de megpróbálom jobban megfogalmazni. A bringa hossztengelyéhez képest a tárcsa és a teló lába nem egy síkban van, ezért csavarja a tárcsát. Minél nagyobb a becsúszók és a trácsa távolsága annál nagyobb erõkarral csavarja a lábat. Ha a két sík egybeesne akkor nem lenne csavarás, ilyen vella persze nincs.
hmmm...nem, ezek szerint nem ugyanarra gondoltunk. Ha jól értem, akkor te a teló lábának a hossztengelye körüli csavarodást tekinted csavarásnak. Ennek megfelelõen ha az anyag megadná magát a telóban, akkor mondjuk a féktest leszakadna a lábról.
Amit én írtam, az az mintha a teló vállát rögzítenénk és a kerék tengelyén keresztül el akarnánk tekerni azt a hossztengelye körül.
Számomra ezért tekinthetõek merevebbeknek az átütõtengelyes villák, hiszen ott a nagy átmérõjû tengely a láb aljának elmozdulását akadályozza.
Elõre is elnézést mindenkitõl ha a rossz elmélet miatt félrevezettem a kérdezõt.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11740
Írta 2008. április 12. - 20:27

- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain