
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11701
Írta 2008. április 18. - 09:06


"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#11702
Írta 2008. április 18. - 08:54

#11703
Írta 2008. április 18. - 08:46


"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#11704
Írta 2008. április 18. - 08:39

Sajnos 160-nál is elõfordul. A jelenség hatványozottan jeletkezik akkor, ha minimális a rés a féktárcsa és a betétek között. Ilyen esetben meg lehet próbálni az olajszinttel való játszadozást is, de csak nagyon szûk határok között.160-as tárcsák. És akkor az a megoldás, hogy mindig beállítani a féknyerget? Egy idõ után nem áll be magától?
#11705
Írta 2008. április 18. - 08:35

Gyorszáras tengelyrögzítésnél ez általában elõ szokott jönni, fõleg nagyobb tárcsák esetében. A jelenséget rendszerint az okozza, hogy a gyorszár recés belsõ fele megnyomorgatja a festékréteget a villapapucson, és amikor visszarakod, nem pont oda esnek a kis barázdák.
160-as tárcsák. És akkor az a megoldás, hogy mindig beállítani a féknyerget? Egy idõ után nem áll be magától?

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#11706
Írta 2008. április 18. - 08:26

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#11707
Írta 2008. április 18. - 07:02




"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#11708
Írta 2008. április 17. - 21:01

Lenne egy problémám, amiben segítséget kérnék. Tehát: nemrég vettem egy Avid Juicy 3-at, kb. 55 km-t mentem eddig vele, de semmilyen különösebb megrázkódtatás nem érte. Az elsõ fék nyomáspontja mégis elvándorolt, míg a hátsóé nem. Olajeresztés sehol nem látszik. Szerintetek mi a baj (és hogy lehet megoldani?) Elõre is köszi.
#11709
Írta 2008. április 16. - 23:53

Formula K24 bilincs gyártói kód: FD40082-20
SRAM X9 bilincs gyártói kód: 11.7015.018.000
Köszi a gyors választ és a termékkódokat.
#11710
Írta 2008. április 16. - 22:49

Ha nem jársz sikerrel, akkor a Formulát a Melux Kft., a SRAM-ot a Biker forgalmazza. Valamelyik partnerükön keresztül érdeklõdj náluk, hogy tudnak e adni.
Formula K24 bilincs gyártói kód: FD40082-20
SRAM X9 bilincs gyártói kód: 11.7015.018.000
#11711
Írta 2008. április 16. - 22:34

Van egy birngám amit kintrõl rendeltem és most szembesültem azzal a ténnyel, hogy a formula k24 oro fék és a sram x.9-es váltókarok össze vannak szerelve. Ezt úgy kell érteni mintha fékváltókar lenne. Az x.9-nek le lehet szedin a bilincsét ahogy képekrõl én azt látom és a féken meg egy olyan bilincs van amire rá lehet csavarozni a kart. Ezzel nincs is semmi bajom csak a mivel én nem a sramot szertném használni hanem egy xtr-váltókart ami sajnos emiatt a bilincs miatt nem fér oda.
Kérdésem igazából az lenne, hogy szerintetek lehet e kapni hozzá rendes bilincset, márnit a fékhez? És ha igen hol?
Meg egyúttal a sram karokhoz is mert az ugye nem járt hozzá én meg el szertném adni

Köszi elõre is!
#11712
Írta 2008. április 16. - 20:11

#11713
Írta 2008. április 15. - 19:06

Arra gondolsz hogy olyan hangja van, mintha vizes femen dolgozna valaki reszelovel? (Meg dolgozom a hasonlaton
)
Szerintem fekbeallitas kerdese, de ez nem konstans , altalaban idovel megszunhet vagy megjelenhet, kulonbozo sebessegeknel, vagy fekezesi eronel. Nem befolyasol semmit, elvezd a feket es kesz.
Persze lehet elbeszelunk egymas mellett, nem tudom neked mi a brutalis, de pl a jellegzetes siro hang az a fem a femmel valo erintekezessel egyut jar. (persze mas-mas feluleteknel es sulyoknal mas-mas frekin es erosseggel). A buszvezetoknek mar meg kellett volna orulniuk. (Az egyik mintha elvezne is, direkt rajatszik a piros elott)
nem tudom leírni igazán a hangot, csak feláll tõle szõr a hátamon. kicsit sír, kicsit nyüszít, van itt kérem széppen minden:D tény, hogy nem kell csengõ, de ez nem vigasztal:) a fék meg új, szerintem nem kellene ilyen hangot adnia. bár amióta kezd bekopni (40 km nem volt neki elég, tény hogy nem is használtam sokat) kezd csendesedni, de még mindig elég csúnya a hangja. meg több fékerõt is várnék... a hangot olyan 80-85%-os húzásnál produkálja, 20km-es sebesség fölött. és csak az elsõ.
#11714
Írta 2008. április 15. - 17:21

De szeretnem en is ha avid juicym piciket megszolalna neha ... de nem ...A régebbi Hope-ok gyönyörû, érces hangon visítottak, én szerettem.
Max ha valami nagyon durva szennyezodes kerul fel ra, akkor szol 1-2 fekig, amig lekopik rola...
#11715
Írta 2008. április 15. - 13:52


#11716
Írta 2008. április 15. - 13:05


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#11717
Írta 2008. április 14. - 22:36

sziasztok!
két kérdés: 1. kb mennyi idõ (km) kell egy féknek, hogy bekopjon?
2. hayes el camino új pofa új tárcsa és brutális hangot ad ki egy adott fékezési erõsség fölött. mit lehet ezzel tenni, illetve ez csak a bekopás hiányának tudható-e be? tegnap lett kész a bringa, szakszerviz szerelte.
elõre is köszi
Arra gondolsz hogy olyan hangja van, mintha vizes femen dolgozna valaki reszelovel? (Meg dolgozom a hasonlaton

Szerintem fekbeallitas kerdese, de ez nem konstans , altalaban idovel megszunhet vagy megjelenhet, kulonbozo sebessegeknel, vagy fekezesi eronel. Nem befolyasol semmit, elvezd a feket es kesz.
Persze lehet elbeszelunk egymas mellett, nem tudom neked mi a brutalis, de pl a jellegzetes siro hang az a fem a femmel valo erintekezessel egyut jar. (persze mas-mas feluleteknel es sulyoknal mas-mas frekin es erosseggel). A buszvezetoknek mar meg kellett volna orulniuk. (Az egyik mintha elvezne is, direkt rajatszik a piros elott)
#11718
Írta 2008. április 13. - 21:15

80 Ft-os Coop-os bubisvíz rulez!

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11719
Írta 2008. április 13. - 21:12

Javul attól a fékhatás, ha felforrósítom a tárcsát, (kistányér-hátul legnagyobb fogaskerék) aztán lelocsolom vízzel, hagy gõzöljön?
Szódavizet használj,vagy valami nagyon durván buborékos ásványvizet!
az a tuti!
Triálosoknál bevált,így koptatják be néhányan a féket,nekem a Hope -nál bevállt.
#11720
Írta 2008. április 13. - 21:02

nem,mert a víz miatt nem egyenletesen hül vissza és akkor deformálódni fog a tárcsa...(8-as lesz benne)Javul attól a fékhatás, ha felforrósítom a tárcsát, (kistányér-hátul legnagyobb fogaskerék) aztán lelocsolom vízzel, hagy gõzöljön?
vannak akik beszokták vizezni,de azt is max még használat elõtt(én ezt se tenném,nemlátom értelmét...vannak akik szerint meg jobban fog a fék)