Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#8701
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Megin' kérdek:

Van ez a Thez ;) megoldás a hátsó féknél, hogy "egy kicsit rátöltök" és érzésre olyan lesz a fék mint elõl, vagyis nem lesz "rugalmas" (azért nem nyúlós, ezért használom ezt a szót).

No most sikerült az elsõ fékre rátöltenem, beton lett. Ezután tettem a hátsóba is, az nem lett az. :/

Mit kell tennem, hogy ugyan olyan érzésû legyen mind a két fék? Ha csak ez a megoldás akkor hogyan "butítsam" le az elsõ féket, hogy ugyanolyan "rugalmas" legyen?

És számít-e hogy hátul nem cseréltem olajat? Ettõl lehet "rugalmasabb" a fék?

(tehát mégegyszer: mivel nehéz kifejezni ezért most itt rugalmas=nem koppanós)

Ride everywhere.

.


#8702
SP!T

SP!T

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

miért baj ha vannak benne karcok?
ha nem túl mély akkor simán jó az.


Na erre is voltam kíváncsi! :) Akkor marad! :)

#8703
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
miért baj ha vannak benne karcok?
ha nem túl mély akkor simán jó az.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8704
SP!T

SP!T

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Hi!

Gyári Shimano tárcsám van elöl. Közelebbrõl megnézve elég sok karc van benne. Viszont itthon hever egy zsír új BBB tárcsa. Érdemes lecserélni? Vagy inkább a bekopott, karcos, márkás cucc?

Thx!

#8705
májky

májky

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Köszi a válaszokat, akkor majd a bankrablás után beugrom a boltba egy Elixirért...

#8706
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Boltba is jár jópár Juicy, világos-és sötétszürkébõl, ilyen bajokkal.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#8707
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Avid kar lógás (Juicy modellek) rendszeresen elõforduló hiba a 2007-s modell évig. Nem véletlen, hogy az egyik legnagyobb mennyiségben eladott alkatrész csomag a "lever push rod kit", aminek cseréjét nagyjából évente ajánlatos volt elvégezni.
Sajnálatos megállapítani, hogy egy teljes fék generál (Juicy széria)gazdaságtalan tevékenység, jobban jár az ember egy új fék megvásárlásával (nincs nagyságrendi árkülönbség a kettõ között).


#8708
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
juicyk kifejezetten nem problémás fékek.

saint is jó. nekem semmi problémám vele, erõs és jól adagolható.
hirtelen nem is tudom, hogy ezt szeretem-e jobban, vagy az elixirt:D

cj, olyan, hogy nem-e, nincs. "nem ferde-e", akartad mondani;)

#8709
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
CJ: te kifogtad a szart (vagy atkurtak) mind1, de attol nem szar az osszes...mindenbol romlik el, es a tulaj merges miatta, nekem is beszart a saint, de nem fikázom a sárga földig ;)

#8710
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Én úgy szoktam beállítani, hogy bringa fejre, a betétekhez tolok erõs fényt, lesem a fényrést, pörgetem a kereket, és húzogatom felváltva a csavarokat.
Másik dolog csak néha jön be, ez meg tuti buli.


Én meg ezért adtam el a Juicy-t. Soha többet nem akarok olyat. Lóg a kar, mászkál a nyomáspont égbe-világba, nem fog, nem megy vissza a dugattyú, bár a konyha Vegetája segített egy kicsit, de aztán visszaállt.

Ha nem megy vissza, nézd meg, nem-e ferde. Akkor ferdén kopott a dugattyú, és szívtad.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#8711
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Nagyon sokszor a probléma egyik forrása, hogy a vázon nincs rendesen megmunkálva a tárcsafék tartószem (általában az egyenetlen festés miatt). Ezt egy normális szervízben megfelelõ célszerszámmal orvosolni tudják.
A dugattyú beragadása hibás mûködésre utalhat, amit úgy lehet ellenõrizni, hogy szétszedik a féket, kiveszik a dugattyút és a gyûrût, ellenõrzik azoknak a felületét és mûködését és ha szükséges, kicserélik. Természetesen nem lehet kizárni azt sem, hogy csak levegõs a vezeték, és ez egyenetlen mûködés okozója.
Elsõ körben javasolt egy légtelenítés, és ha ez nem vezet eredményre, akkor lehet rátérni a komolyabb beavatkozásra.


#8712
tomcat77

tomcat77

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Sziasztok!

Lehet, hogy amatõr kérdés lesz de van egy Avid Juicy 5 fékem elöl és hátul 160 g2-es tárcsa . Itt a fórumon sokan dicsérték ezért vettem meg (az XT pont a duplája volt) biztos jó lesz nekem is. A bekopás után kb 30 km volt a fékben a hátsó fék olyan hangot adott fékezéskor mint amikor a metró beér az állomásra és hátra van még 10 m. Az egész bicó rázkódott és berezonált. Én meg idegrohamot kaptam. Ezután hátul fékpofa csere és a probléma egy idõre megoldódott azért még mindig hangos volt majd a tárcsába jött egy 8-as hogy miként gõzöm nincs. Így hangos is lett +még lassít is. Ezután valamelyik nap jöttem le a normafától és egy meredek szakasz után úgy tûnt mintha a fék nem menne vissza rendesen a helyére a kart egy kicsit meghúzogattam és nem lett tökéletes és még jobban beleért a tárcsa. Fogtam magam fel ide a fórumra keresõ beizzít sok ötlet javaslat végigolvas. A tárcsa még nincs centírozva.

Ez az elõzmény a konkrétum: a fékpofákat kiszedtem és amikor a fékkart húzogattam az egyik munkahenger sokkal jobban kijött mint a másik. Ami nem jött ki azt próbáltam úgy kicsalni hogy a jót egy lapos csavarhúzóval visszanyomva tartottam és így húzogattam a fékkart de a beragadt így sem jött ki rendesen. Ha van két egymással szemben dolgozó dugattyú akkor nem mind a kettõnek egyenlõen kellene kijönnie? Próbáltam egy spéci olajozóval finoman a kijött munkahengerekre olajat csöppenteni de így sem javult igazán. Hátul dettó ugyan ez a probléma. A tárcsát megpróbálom valahogy kicentírozni mert a féket nem tudom úgy pozícionálni hogy bele ne érjen a tárcsa.

ha bárkinek van valami ötlete kérem segítsen

Köszi

#8713
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Üdv mindenkinek!
A közeljövõben szeretnék egy új féket venni, és ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. Legjobban az Avid Elixir R tetszik (eddig is Avidom volt, egy Juicy 3), így ha van valakinek tapasztalata az Elixir R-rel, kérem, ne tartsa titokban:) Amúgy az Elixir R és CR között csak a nyomáspont-állítás lehetõsége a különbség?

vegyed, jó nagyon! cr-en karbon a kar.
r is simán elég, nekünk az van két bringán is és fain nagyon!

#8714
májky

májky

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Üdv mindenkinek!
A közeljövõben szeretnék egy új féket venni, és ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. Legjobban az Avid Elixir R tetszik (eddig is Avidom volt, egy Juicy 3), így ha van valakinek tapasztalata az Elixir R-rel, kérem, ne tartsa titokban:) Amúgy az Elixir R és CR között csak a nyomáspont-állítás lehetõsége a különbség?

#8715
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
bejott a behuzas elott kicsit eltolom verzio....kozepre allt ugy nez ki

#8716
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Akkor ezt benéztem :D de a módszer bejön annál is. Mint ahogy írták utánam. Én ugyan kifelejtettem, hogy ezt forgó kerék mellett kell megtenni.

Ride everywhere.

.


#8717
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Ez a behúzásos beállítás nekem eddig csak shimanonál mûködött, mert annál merevebb a tárcsa, a többinél csak szemre jön be.
Nézz át rajta elõlrõl, hátulról, felülrõl és látod hogy párhuzamos.


Shimano slx a tárcsa :)

#8718
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Hasonló cipõben járok én is.
160-as hátsó tárcsámban elég nagy volt a 8-as. Nekem elég nehezen (összedobtam egy centrírozó cucchoz hasonló kis csavarokból álló ketyerét :)) sikerült kiszednem csak. Ahogy látom, kb. 90%-os lehet.
Van valamilyen nem kézi módszer a tökéletes egyenesítéshez?

az tökéletes, azt nem mondanám, de én már hallottam olyanról, aki látott már olyat (:D), aki mondjuk két kalapáccsal egyenesítette a tárcsát. be kell nézni, hogy hol van a 8as benne, aztán odatartani a kalapács nyelét, majd a másikkal megütni a kalapács fejénél...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#8719
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Sphere, ezt a szemre dolgot pontosan így értettem!

Tárcsát szervízben is így egyengetj..ik.

Ride everywhere.

.


#8720
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Hullám nagyját kiszedtem 185ös CS2-bõl, még egy kis darabon megmaradt; idáig kézzel állítgattam; vmi jobb módszer amivel még a maradék is kiszedhetõ?!


Hasonló cipõben járok én is.
160-as hátsó tárcsámban elég nagy volt a 8-as. Nekem elég nehezen (összedobtam egy centrírozó cucchoz hasonló kis csavarokból álló ketyerét :)) sikerült kiszednem csak. Ahogy látom, kb. 90%-os lehet.
Van valamilyen nem kézi módszer a tökéletes egyenesítéshez?

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti