Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1861
Posted 2013. July 28. - 11:22

#1862
Posted 2013. July 28. - 11:20

Azonkívül ezzel a fékkel a kérdésem,a többiek tapasztalata lenne.
Nagy János
#1863
Posted 2013. July 28. - 11:17

#1864
Posted 2013. July 28. - 11:14

New SRAM Avid XO Front Hydraulic Disc Mountain Bike MTB Brake | eBay
Leginkább erre hasonlít kinézetre,ide hogy lehet képeket feltölteni,és még a profil oldalamra is hogyan lehet a kerékpáromról képeket feltölteni-több képet?
Válaszokat elõre is köszönöm.
Nagy János
#1865
Posted 2013. July 24. - 22:20

#1866
Posted 2013. July 24. - 22:06

#1867
Posted 2013. July 23. - 18:48

Nem tudja itt valaki hogy ashima sos fékbetétet hol tudok itthon venni (bb7hez).Guglin nem találtam.
Ilyet, ni:
Ashima SOS Disc Brake Pads Avid Juicy Sintered Organic Sintered
#1868
Posted 2013. July 19. - 08:54

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1869
Posted 2013. July 19. - 08:50

Igazából nem szedtem szét mert még nem volt rá idõm. Tart egy ideje és nagyon zavar már. A tárcsában nincs 8-as és szerintem középen is van, úgy tûnik. Valamelyik nap kiveszem majd. Viszont hadd kérjek egy kis segítséget. Így látatlanban, nagyjából milyen jeleket keressek? A kopás az meglesz. :-)
Szerintem ez így elég tág fogalom. Fémes betét eleve nyikoroghat. Akkor is nyikoroghat ha már nincs a fékpofán réteg és a fém ér a tárcsához. Ezt kívülrõl nem biztos, hogy meglátod, csak ha kiveszed a fékpofákat, mert ferdén is kophat, tehát az egyik felén még van réteg, a másikon nincs. Alapból nem fog rá, nem csiszol? Középen van a tárcsa? A féktárcsában nincs 8-as?[/QUOTE]
#1870
Posted 2013. July 17. - 22:58

igen, annyi.
Köszönöm! Sajnos kipróbálni mostanában valószínûleg már nem tudom, mert pár napon belül kiküldetésre kell mennem hosszabb idõre.
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne. A fékem elkezdett nyikorogni és minden furcsa hangot kiadni, de ránézésre minden rendben van. Van valami ötletetek, hogy mitõl lehet ez?
Szerintem ez így elég tág fogalom. Fémes betét eleve nyikoroghat. Akkor is nyikoroghat ha már nincs a fékpofán réteg és a fém ér a tárcsához. Ezt kívülrõl nem biztos, hogy meglátod, csak ha kiveszed a fékpofákat, mert ferdén is kophat, tehát az egyik felén még van réteg, a másikon nincs. Alapból nem fog rá, nem csiszol? Középen van a tárcsa? A féktárcsában nincs 8-as?
#1871
Posted 2013. July 17. - 22:42

Megrendeltem az RT66M-et a másikra, magamnak meg a 86M-et + Ice Tech pofákat. Remélem ezzel javul, ha nem, földkörüli pályára állítom.
A szegecset hogy kell szaGszerûen berakni, el kell hajlítani az egyik végét fogóval és ennyi?
igen, annyi.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1872
Posted 2013. July 17. - 22:24

Egy kérdésem lenne. A fékem elkezdett nyikorogni és minden furcsa hangot kiadni, de ránézésre minden rendben van. Van valami ötletetek, hogy mitõl lehet ez?
#1873
Posted 2013. July 15. - 00:16


#1874
Posted 2013. July 14. - 21:03

RT56 csak mûgyantás pofával használható, úgyhogy erre figyelned kell.
Az összekopásról passz, én a gumit cserélem, ha nagyon eltérõ mintázatú kell (kerékcserénél gondolom a sort is átrakod + ha picit más a kerékagy a két-két keréken, akkor még a féket is állítgathatod, idõben, szöszmötölésben ez utóbbi a több...szerintem).
Inkább szavazok a két külön bringára...vagy a háromra
Igen, rá van írva a tárcsára, hogy csak olyan pofával használható. Nem nagyon tetszik ez az RT56 egyébként. Gyárilag sérült volt a tárcsa (legalábbis így lett véve), kiállt belõle egy kis fémszilánk amit egy 800-as papírral lazán lecsiszoltam róla, kicsit puha. Sajnos itt két bringa nem lehetséges. Két egyforma aggyal kereket csinálni még mindig jobb hely szempontjából mint két külön bringa, akkor nem kell féket és váltót állítani. Hátsó keréknél pedig minden keréken a saját sora a saját hozzákopott láncával.
#1875
Posted 2013. July 14. - 19:10

Az összekopásról passz, én a gumit cserélem, ha nagyon eltérõ mintázatú kell (kerékcserénél gondolom a sort is átrakod + ha picit más a kerékagy a két-két keréken, akkor még a féket is állítgathatod, idõben, szöszmötölésben ez utóbbi a több...szerintem).
Inkább szavazok a két külön bringára...vagy a háromra

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1876
Posted 2013. July 14. - 18:59

RT66: slx, hagyományos felépítés (küllõ, fékfelület ugyanolyan vastagságú), RT76: xt, alu tartóbakos
Egy másik bringán RT56M tárcsa van. Két kerék lenne cserélgetve. Rakhatok a másik kerékre RT66-os tárcsát vagy ugyanilyet kellene? A fékpofák kopásának szemszögébõl melyik optimálisabb? Vagy ez teljesen mindegy, így is minden kerékcsere alkalmával újra össze kell kopniuk?
#1877
Posted 2013. July 14. - 18:10

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1878
Posted 2013. July 14. - 18:07

Az is 180 mm, sõt az RT76M is
Az, hogy rossz helyen fogja a fékpofa a tárcsát, inkább az adapteren, meg a féken fog múlni.
A Shimano tárcsám fékfelülete keskenyebb (14 mm), mint mondjuk az Avid G2 (16 mm, csak ezek vannak itthon), lehet, hogy a Hayes tárcsával összenézve is ez lenne...azaz az slx-ed jobb lesz, ha a saját tárcsájával használod.
Köszönöm! Elõtte 2 adapterrel sem volt az igazi, az adapter most már gyári, eddig ezzel van a féknyereg van a legközelebb a tárcsához. De még mindig lehetne közelebb. Miután a csavarok a villa menetében vannak a féknyerg helyzete adott, nem tudtam jobban közelíteni a tárcsához (alivionál igen, de itt nem). Ennél többet tehetek?
Mi a különbség az SM-RT66M, SM-RT76M között? Az utóbbi vagy az Ice-Tech-es megér +10-20 EUR-t? F03C Ice Tech metal fékpofát szeretnék bele.
Végül, hülyeség lenne 203-as tárcsát feltenni erre a kis 1,5kg-os Reba-ra?
#1879
Posted 2013. July 14. - 17:30


Az, hogy rossz helyen fogja a fékpofa a tárcsát, inkább az adapteren, meg a féken fog múlni.
A Shimano tárcsám fékfelülete keskenyebb (14 mm), mint mondjuk az Avid G2 (16 mm, csak ezek vannak itthon), lehet, hogy a Hayes tárcsával összenézve is ez lenne...azaz az slx-ed jobb lesz, ha a saját tárcsájával használod.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1880
Posted 2013. July 14. - 17:04

Ezekszerint hogy csak a tárcsa 2/3-át fogja az helyes? Szerintem nem. Azért kérdeztem, hogy érdemes megvennem az eredeti Shimano tárcsát, van méretbeli eltérés, arra 100%-ban ráfog vagy ott is ugyanez lesz? Az ice tech-es tárcsával elérek jobb fékhatást?
Lemértem, a Hayes V7 180mm-es tárcsa 180mm. Vajon Shimano 180mm-es tárcsa nagyobb-e néhány milliméterrel vagy pont akkora?