Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1841
Írta 2013. július 24. - 22:20
#1842
Írta 2013. július 24. - 22:06
#1843
Írta 2013. július 23. - 18:48
Nem tudja itt valaki hogy ashima sos fékbetétet hol tudok itthon venni (bb7hez).Guglin nem találtam.
Ilyet, ni:
Ashima SOS Disc Brake Pads Avid Juicy Sintered Organic Sintered
#1844
Írta 2013. július 19. - 08:54
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1845
Írta 2013. július 19. - 08:50
Igazából nem szedtem szét mert még nem volt rá idõm. Tart egy ideje és nagyon zavar már. A tárcsában nincs 8-as és szerintem középen is van, úgy tûnik. Valamelyik nap kiveszem majd. Viszont hadd kérjek egy kis segítséget. Így látatlanban, nagyjából milyen jeleket keressek? A kopás az meglesz. :-)
Szerintem ez így elég tág fogalom. Fémes betét eleve nyikoroghat. Akkor is nyikoroghat ha már nincs a fékpofán réteg és a fém ér a tárcsához. Ezt kívülrõl nem biztos, hogy meglátod, csak ha kiveszed a fékpofákat, mert ferdén is kophat, tehát az egyik felén még van réteg, a másikon nincs. Alapból nem fog rá, nem csiszol? Középen van a tárcsa? A féktárcsában nincs 8-as?[/QUOTE]
#1846
Írta 2013. július 17. - 22:58
igen, annyi.
Köszönöm! Sajnos kipróbálni mostanában valószínûleg már nem tudom, mert pár napon belül kiküldetésre kell mennem hosszabb idõre.
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne. A fékem elkezdett nyikorogni és minden furcsa hangot kiadni, de ránézésre minden rendben van. Van valami ötletetek, hogy mitõl lehet ez?
Szerintem ez így elég tág fogalom. Fémes betét eleve nyikoroghat. Akkor is nyikoroghat ha már nincs a fékpofán réteg és a fém ér a tárcsához. Ezt kívülrõl nem biztos, hogy meglátod, csak ha kiveszed a fékpofákat, mert ferdén is kophat, tehát az egyik felén még van réteg, a másikon nincs. Alapból nem fog rá, nem csiszol? Középen van a tárcsa? A féktárcsában nincs 8-as?
#1847
Írta 2013. július 17. - 22:42
Megrendeltem az RT66M-et a másikra, magamnak meg a 86M-et + Ice Tech pofákat. Remélem ezzel javul, ha nem, földkörüli pályára állítom. A szegecset hogy kell szaGszerûen berakni, el kell hajlítani az egyik végét fogóval és ennyi?
igen, annyi.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1848
Írta 2013. július 17. - 22:24
Egy kérdésem lenne. A fékem elkezdett nyikorogni és minden furcsa hangot kiadni, de ránézésre minden rendben van. Van valami ötletetek, hogy mitõl lehet ez?
#1849
Írta 2013. július 15. - 00:16
#1850
Írta 2013. július 14. - 21:03
RT56 csak mûgyantás pofával használható, úgyhogy erre figyelned kell.
Az összekopásról passz, én a gumit cserélem, ha nagyon eltérõ mintázatú kell (kerékcserénél gondolom a sort is átrakod + ha picit más a kerékagy a két-két keréken, akkor még a féket is állítgathatod, idõben, szöszmötölésben ez utóbbi a több...szerintem).
Inkább szavazok a két külön bringára...vagy a háromra
Igen, rá van írva a tárcsára, hogy csak olyan pofával használható. Nem nagyon tetszik ez az RT56 egyébként. Gyárilag sérült volt a tárcsa (legalábbis így lett véve), kiállt belõle egy kis fémszilánk amit egy 800-as papírral lazán lecsiszoltam róla, kicsit puha. Sajnos itt két bringa nem lehetséges. Két egyforma aggyal kereket csinálni még mindig jobb hely szempontjából mint két külön bringa, akkor nem kell féket és váltót állítani. Hátsó keréknél pedig minden keréken a saját sora a saját hozzákopott láncával.
#1851
Írta 2013. július 14. - 19:10
Az összekopásról passz, én a gumit cserélem, ha nagyon eltérõ mintázatú kell (kerékcserénél gondolom a sort is átrakod + ha picit más a kerékagy a két-két keréken, akkor még a féket is állítgathatod, idõben, szöszmötölésben ez utóbbi a több...szerintem).
Inkább szavazok a két külön bringára...vagy a háromra
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1852
Írta 2013. július 14. - 18:59
RT66: slx, hagyományos felépítés (küllõ, fékfelület ugyanolyan vastagságú), RT76: xt, alu tartóbakos
Egy másik bringán RT56M tárcsa van. Két kerék lenne cserélgetve. Rakhatok a másik kerékre RT66-os tárcsát vagy ugyanilyet kellene? A fékpofák kopásának szemszögébõl melyik optimálisabb? Vagy ez teljesen mindegy, így is minden kerékcsere alkalmával újra össze kell kopniuk?
#1853
Írta 2013. július 14. - 18:10
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1854
Írta 2013. július 14. - 18:07
Az is 180 mm, sõt az RT76M is
Az, hogy rossz helyen fogja a fékpofa a tárcsát, inkább az adapteren, meg a féken fog múlni.
A Shimano tárcsám fékfelülete keskenyebb (14 mm), mint mondjuk az Avid G2 (16 mm, csak ezek vannak itthon), lehet, hogy a Hayes tárcsával összenézve is ez lenne...azaz az slx-ed jobb lesz, ha a saját tárcsájával használod.
Köszönöm! Elõtte 2 adapterrel sem volt az igazi, az adapter most már gyári, eddig ezzel van a féknyereg van a legközelebb a tárcsához. De még mindig lehetne közelebb. Miután a csavarok a villa menetében vannak a féknyerg helyzete adott, nem tudtam jobban közelíteni a tárcsához (alivionál igen, de itt nem). Ennél többet tehetek?
Mi a különbség az SM-RT66M, SM-RT76M között? Az utóbbi vagy az Ice-Tech-es megér +10-20 EUR-t? F03C Ice Tech metal fékpofát szeretnék bele.
Végül, hülyeség lenne 203-as tárcsát feltenni erre a kis 1,5kg-os Reba-ra?
#1855
Írta 2013. július 14. - 17:30
Az, hogy rossz helyen fogja a fékpofa a tárcsát, inkább az adapteren, meg a féken fog múlni.
A Shimano tárcsám fékfelülete keskenyebb (14 mm), mint mondjuk az Avid G2 (16 mm, csak ezek vannak itthon), lehet, hogy a Hayes tárcsával összenézve is ez lenne...azaz az slx-ed jobb lesz, ha a saját tárcsájával használod.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1856
Írta 2013. július 14. - 17:04
Ezekszerint hogy csak a tárcsa 2/3-át fogja az helyes? Szerintem nem. Azért kérdeztem, hogy érdemes megvennem az eredeti Shimano tárcsát, van méretbeli eltérés, arra 100%-ban ráfog vagy ott is ugyanez lesz? Az ice tech-es tárcsával elérek jobb fékhatást?
Lemértem, a Hayes V7 180mm-es tárcsa 180mm. Vajon Shimano 180mm-es tárcsa nagyobb-e néhány milliméterrel vagy pont akkora?
#1857
Írta 2013. július 14. - 15:33
Agyat egyelõre még felnifékest használok, de ha átcsináltatom, akkor arra is figyelnék, hogy elõre agydinamó menjen.
#1858
Írta 2013. július 14. - 14:26
#1859
Írta 2013. július 14. - 14:24
Van valami összefoglaló a fékekrõl, mire kéne odafigyelni, ha valaki ilyet akar a gépre? (a helye ki van alakítva a villákon, az nem gond)
Az alap kérdés az, hogy CenterLock, vagy 6 csavaros? Utóbbiból nagyobb a választék, az elõbbihez van 6 csavarosító adapter :]
Másik kérdés, hogy hagyományos fék fékkarja (V-fék) jó-e a mechanikus tárcsafékhez, bár az ebike-on egy kategória a kettõ.
Kétfajta szabvány létezik, az IS és a Post Mount. Olyan adapterek kellenek, amilyen szabványú a villa és a váz felfogatás. Szerintem csak a fékhez való gyári adptert vegyél. A Centerlock vagy 6 csavaros azon múlik, hogy milyen agyakat használsz. A fékkar szerintem nem jó, de lehet tévedek.
#1860
Írta 2013. július 14. - 13:59
Az alap kérdés az, hogy CenterLock, vagy 6 csavaros? Utóbbiból nagyobb a választék, az elõbbihez van 6 csavarosító adapter :]
Másik kérdés, hogy hagyományos fék fékkarja (V-fék) jó-e a mechanikus tárcsafékhez, bár az ebike-on egy kategória a kettõ.