Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1822
Posted 2013. August 25. - 15:55

Mitõl lehet az hogy egy hidraulikus tárcsaféknél betét csere után is olyan érzés mintha nyúlósan fogna a hátsó fék? a tárcsákat tisztítottam már
Ha nem vagyok rajta, gyorsan és jól fog, ha rajta vagyok már azt se tudom elérni hogy blokkoljon. (nem vagyok könnyû, de 2 hónapja még jó volt)
#1823
Posted 2013. August 24. - 23:40

#1824
Posted 2013. August 24. - 22:41

mod: ahogy azt stp1 kolléga mondja

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1825
Posted 2013. August 24. - 22:37

#1826
Posted 2013. August 24. - 22:27

Az SLX M675-el már kezdettõl fogva gyenge a fékerõ. Nem gondolom, hogy ezen bármiféle tisztítás segíteni fog. Felmerült, hogy a fékkel is lehet probléma. Mivel csak elsõ féket vettem, a hátsó pedig éppen megérett a cserére, ezért gondoltam egy XT szettre. Két fék egymás után valószínûtlen, hogy hibás lesz. Ki fog derülni, hogy én nem érzem jól vagy tényleg baj van az SLX-emmel. Akárhogy is, az SLX-nek lenne helye másik bringán.
Szerintem teljesen mindegy. Mindkét jármûnél ugyanaz a feladat: eltávolítani az olajos és a szilárd szennyezõdést, majd maradék nélkül elpárologni. A többi csak parasztvakítás.
Nekem autósboltból való van, de az nem izopropilalkoholos, hanem benzines.
Viszont fékerõ gyengülést soha nem próbáltam még ezzel orvosolni, a pofa és a tárcsa finom csiszolását és az azt követõ bekoptatást alapból hatásosnak tartom és az is volt (lekopogom, eddig talán ha 1-2 alkalommal volt erre szükség).
#1827
Posted 2013. August 24. - 12:15

Az autóhoz való biztosan jó biciklihez? Nem lenne jobb egy kimondottan bringához való, pl. ez? Én csak a tárcsa tisztítására gondoltam. Lehet elég lenne isopropil alkohol is.
Szerintem teljesen mindegy. Mindkét jármûnél ugyanaz a feladat: eltávolítani az olajos és a szilárd szennyezõdést, majd maradék nélkül elpárologni. A többi csak parasztvakítás.
Nekem autósboltból való van, de az nem izopropilalkoholos, hanem benzines.
Viszont fékerõ gyengülést soha nem próbáltam még ezzel orvosolni, a pofa és a tárcsa finom csiszolását és az azt követõ bekoptatást alapból hatásosnak tartom és az is volt (lekopogom, eddig talán ha 1-2 alkalommal volt erre szükség).
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1828
Posted 2013. August 24. - 10:58

#1831
Posted 2013. August 24. - 10:19

#1832
Posted 2013. August 23. - 20:06

Mi a helyzet az M785-ös XT-vel? Van az a kategória mint az M666 SLX?
#1833
Posted 2013. August 22. - 18:05

Illetve van egy olyan problémám, hogy hátul olyan mintha már egy kicsit máshogy "fogna" a fékkar az új pofákkal. Kicsit talán puhábnakk is érzem, illetve az egyik oldalon nem teljesen párhuzamosan áll a betét, jobban tolja az egyik oldalát.
A dugattyúkat fékbetét csere elõtt visszanyomogattam természetesen. Lelevegõsödhetett? Légtelenítést lehet házilag csinálni, vagy inkább bízzam szakértõre?

Persze lehet az is a probléma, hogy a csúszópapucsos vázamon (author a-gang) IS konzol van, am a csúszópapucs ellenére nem állítható - a régi pofák egy része sem kopott semmit, kb.10 %.
Emiatt is kell az adapter és a fék elé egy közölõ is, ami lehetne kicsit vékonyabb is, bár akkor sem fogna a betét 100%-a.
#1834
Posted 2013. August 20. - 17:53

#1835
Posted 2013. August 20. - 16:35

Eloszor ahogy irod nezd meg a bovdenezest nem szorul e.esetleg kinald meg muszerolajjal mert lehet szorul es a feknyereg rugoja nem eleg eros hogy visszahuzza.
Ha mar leszeded a bovdent nezd meg azt is hogy a feknyereg rugo nem alt e be.ha igen azt is olajozd.
Ha makod van a bovden szorul de sokan panaszkodnak a mech tarcsafekekre.avid bb5-7esen kivul nem is ajanlanak mas mech feket.
#1836
Posted 2013. August 20. - 13:31

Ha mar leszeded a bovdent nezd meg azt is hogy a feknyereg rugo nem alt e be.ha igen azt is olajozd.
Ha makod van a bovden szorul de sokan panaszkodnak a mech tarcsafekekre.avid bb5-7esen kivul nem is ajanlanak mas mech feket.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1837
Posted 2013. August 20. - 08:45

#1838
Posted 2013. August 18. - 22:12

Kétféleképpen lehet a tárcát és a fékpofákat párhuzamossá tenni.
Van egyszer a hivatalos módszer, a fék behúz, csavar meghúz.
Aztán a van a manuális. Nekem ez is bejött már, csak ezt ésszel kell csinálni.

A feladat ugyanis az, hogy két párhuzamos egyenest (ti. a két fékpofát) párhuzamossá kell tenni egy harmadikkal, amely a tárcsa. Megfelelõ megvilágítás esetén be lehet látni a fékpofa és a tárcsa közé, így a három egyenest könnyû párhuzamossá tenni.
Ha a kerék normálisan van bent, akkor a tárcsának és a villának párhuzamosnak kell lennie, így, ha a tárcsa és a két fékpofa is párhuzamos, akkor az adapternek már úgy kell állnia, hogy a másik csavar utólag is becsavarható, mert így az adapternek és a villának is párhuzamosnak kell lennie.
Ha két csavarral egyszerre operálsz, akkor kétfelé kell figyelni, és valamelyik oldalon szinte biztosan túl fogsz korrigálni. Gondolom, itt rontja el a szerelõ.
A legelején azért arról meg kellene gyõzõdni, hogy a tárcsa egy síkban forog-e, mert egyébként a három párhuzamos esete nem fog fent állni - lehet, hogy eleve itt van a baj.
#1839
Posted 2013. August 18. - 21:36

Sziasztok! Elvesztem. Organikus fékbetét = szintetikus fékbetét = mûgyantás fékbetét? Shimano BR-446-os fék és SM RT-51M tárcsa kombóhoz keresek betétet. Annyit magam is tudok, hogy csak a mûgyantás jöhet szóba de a fenti két típus megzavart. A fémest tudom, hogy nem jó ehhez a párosításhoz. Kösz az iránymutatást.
Neked a B01S kell. A magyar oldalakon sok helyütt kimarad a BR446 a felsorolásból, de ez ne tévesszen meg.
Itt a különbség a két típus között:
Brake Pads - A break down of what you need to know - Pinkbike
#1840
Posted 2013. August 12. - 20:25
