lehet nem tudom.....nem mindig tudni náluk.... meg annyira nem néztem, engem nem fenyeget a veszély hogy sh tárcsát vegyek, hacsak nem újítanak vmi q. nagyot.....dc kart meg szintén nem szeretnék....(ugye x9)bikertigger: de ahhoz még hozzájön a tárcsa is (+5), nem? meg persze van aki csak boltból szeret vásárolni.
xian: na AZ a marketingdumaki lehet, de te otthon egyedül nem fogod szétszedni a féknyerget, hidd el. viszont erre nem is lesz szükséged. ha x9 akkor megértem hogy nem szeretnél dc-t.
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#18281
Írta 2006. február 08. - 16:19

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#18282
Írta 2006. február 08. - 16:03


xian: na AZ a marketingduma

#18283
Írta 2006. február 08. - 16:02

thez: gondolom benne van a 2 dugattyú. vagy ezek kivehetõk a monobody féktestbõl is?
közben megnéztem a hullámos tárcsát. azt írják tisztulási okokból ilyen...
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#18284
Írta 2006. február 08. - 15:35

viszont ~+10 ért már dual contolos karral is vehetsz az apróból, összeszerelve.
35 ért boltban is van hirdetve....(legalábbis az xt t.fék + fékváltókar, gondolom dc kart jelöl)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#18285
Írta 2006. február 08. - 15:26


#18286
Írta 2006. február 08. - 15:25

egy helyel kevesebb ami ereszthet rajta. nincs illesztés a kettõ között.
#18287
Írta 2006. február 08. - 15:23

a monobody-t azért kérdeztem, mert ránézésre nem szedhetõ szét, szóval ha besz@rik akkor...
az Avid hullámos tárcsájában egyébként mi az okosság?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#18288
Írta 2006. február 08. - 15:20

ha 160-ashoz adják akkor 160-as adaptert fogsz kapni hozzá.
nem adtál hozzá olajat + összeszerelést (ami mondjuk minimális kézügyességgel otthon is elvégezhetõ és az olaj se nagyon drága), de ha xt jó neked árban, akkor én mindenképpen azt venném a felsoroltak közül.

#18289
Írta 2006. február 08. - 15:04

számolgattam...
XT 06 monobody féktest: 12.665
XT 6 cs tárcsa 160mm: 4.699
XT kar: 8.492
vez. elsõ 90 cm: 2.796
vez. hátsó 170 cm: 3.902
elõre / hátra: 28.652, ill. 29.758. nem is olyan rossz.
a monobody féktestnek akkor most örülünk?
-mert ugye könnyebb
-nem eresztheti (az illesztésnél) az olajat
-viszont mi van, ha javítani kell???
más. egy 160-as tárcsához ajánlott fékhez olyan adaptert adnak, hogy ha a megfelelõ (160-as) tárcsával használom már nem kell hozzá semmi?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#18290
Írta 2006. február 08. - 14:40


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#18291
Írta 2006. február 08. - 14:37


én kevés ergonomikusabb kart fogdostam mint a shimanoé, de ez is ugye a te kezedtõl függ.
shimanoból fék és hajtókar. a többi felejtõs részemrõl is

nincs odaírva hogy tárcsa nélkül, szóval nagyjából tuti hogy tárcsával együtt értik. (pláne hogy oda van írva: tárcsaméret)
#18292
Írta 2006. február 08. - 14:22

igen.akkor jól gondolom, hogy a Juicy5 160 ára az eBike-on (27.920) tárcsával értendõ???
és a sh!mano hajtókaron kivül tárcsaféket is tud csinálni. a váltókarjait én nem ismerem el. gripshift ownz.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#18293
Írta 2006. február 08. - 14:16

én sem szeretem a Shimano-t, de néhány termékük minõségét (pl. hajtómûvek, váltókarok) el kell hogy ismerjem.
az elhangzottak szerint féket is tudnak gyártani, én pedig olyat szeretnék ami megbízható, és ha netán mégis elromlik rövid idõn belül javítható.
viszont volt itt szó valami Avid-os olajfolyásról, meg arról, hogy a Biker nem áll a helyzet magaslatán alkatrész-ügyileg...
akkor jól gondolom, hogy a Juicy5 160 ára az eBike-on (27.920) tárcsával értendõ???
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#18294
Írta 2006. február 08. - 14:10

a hfx9-nek amugy is kényelmetlen a fékkarja, kicsi a bütyök a végén, majd ha kipróbáltál egy sh!mano fékkart, tudod értékelni a nagy bütyköt.
a sh!manoknak amugy a régi 4 dugattyús xt (elsõ tárcsafékük) óta a legjobb a fékkarja a világon. talán az avid versenyezhet vele.
avid elõnye, hogy van hozzá tárcsa (az árban benne van, nem ugy mint az lx esetében), hátránya hogy hullámossága miatt buta érzést ad fékezéskor.
a dot szétmar mindent (kezedet, festéket, stb) mig az ásványival sose lesz ilyen gondod.
fékerõre több teszt szerint is az avid a legerõsebb (német bike, angol mtbr, angol montainbiking uk) a hármasból.
a hayesnek tényleg nagy a fékkarja.
ha rám hallgatsz, veszel amit akarsz

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#18295
Írta 2006. február 08. - 14:06

józan paraszti ésszel belegondolva a kereket 160-as, és 203-as tárcsával is ugyanaz az erõ állítja meg, max. az utóbbi esetben kisebb erõvel kell a pofákat a tárcsához nyomni. ha jól gondolkodok, akkor a (tám)villát mindkét esetben (azonos fékerõt feltételezve) ugyanakkora erõ terheli. ha így van akkor nem számít a tárcsa mérete, max több súlyt cipelek, és gondolom az adapterek száma (mérete) is növekszik.
vagy rosszul gondolom?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#18296
Írta 2006. február 08. - 14:05

#18297
Írta 2006. február 08. - 13:52



#18298
Írta 2006. február 08. - 13:43

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#18299
Írta 2006. február 08. - 13:42

I`m as fast as nobody!
#18300
Írta 2006. február 08. - 13:41
