Éppen sakkozom össze a rendszert. Mivel az elkölthetõ összeg véges, át kell gondolni, hogy a rendelkezésre állóból hogyan jövök ki a legjobban.
Ez már mondjuk eldöntött: XT shifters (SL-M780 I-Spec), SLX crankset (FC-M670), SLX front derailleur (FD-M670), XT cassette/chain (CS-M771/CN-HG95)
SLX fék (BR-M675 Ice-Tec) + XT hátsó váltó (RD-M786 SGS)
vagy
XT fék (BR-M785) + SLX hátsó váltó (RD-M675 SGS)
Én talán az elsõre szavaznék, súlyban is jobb, ráadásul az XT fék (ha ismereteim nem csalnak) csak a free stroke funkcióban tud többet, ami talán könnyen feledhetõ feature.
SLX fékhez egyébként mennyire ajánlott / nem ajánlott használni XT tárcsákat? A fékteljesítmény / hûtés, stb... jobb, rosszabb vagy ugyanolyan lenne? Jelenleg az RT86 felé húzok.
Ahogy a többiek is mondják, szettben minden olcsóbb. Nekem most SLX van fent, panaszkodtam a gyenge fékerõre, bekopás után lényegesen javult. IceTech fémes fékpofát és tárcsát (RT-86) használok. Ha eleve ilyen pofákkal veszed a féket szettben, minimális a különbség. Az IceTech tárcsa árából viszont több mint két RT-66M-et kapsz. Az IceTech tárcsát én biztosan nem tudom kihasználni, azt sem tudom, hogy csak marketing fogás-e vagy valóban jobb a hûtése. Az XT-n a free stroke állítás nem tudom ér-e valamit, mert nekem az SLX is jó ahogy van. Az XT-n a csapszeg helyett csavar van, ami a fékpofákat fogja. Minenesetre már csak felszerelésre vár az XT szettem, az SLX másik biciklire kerül.
Nekem meggyûlött a bajom a Shimano váltókkal. Az elsõ XT elgörbült egy rossz váltástól, a hátsó XT Shadow kanala pedig a terheléstõl pár ezer kilométeren. Az XT Shadow ráadásul nem is vált szépen, de ez lehet a Deore karok hibája. SRAM X.9 váltó van elöl, X.0 markolatváltóval, hátulra is ezt fogom tenni. Ha Shimano, akkor XT és SLX váltók között valószínûleg nincs nagy különbség (hátulra a Shadow verziót ajánlom), de karban az XT jobb.