Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#1761
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Inkább arra figyeljetek, ha 2014-es I-Spec (type B) váltót vesztek, kompatibilitási problémák lehetnek a korábbi I-Spec A szabvánnyal. Az új verzión lehagyták a kis körmöt, ami az I-Spec A-nál volt, így 2013 elõtti és 2014-es fékkar illetve I-Spec váltókarok kombinációi közül nem mind fog mûködni. Ezt azért is írom, mert számos webshop már kínálja a 2014-es Shimano kollekciót fékszettekbõl, váltókarokból egyaránt. Ha SLX, ha XT vagy akár XTR, érdemes lehet azonos évjárat mellett dönteni.


Nem akkora para a dolog: A régi fékkarokra az új "B" váltókarok felcsavarozhatók. Az új fékkarokra a régi váltókarok viszont nem.
Feltöltött kép
Az új váltókarokhoz elméletileg csomagolják a régi fékkarhoz való rögzítõ izéket.
Ez remélhetõleg hamarosan bizonyosságot is nyer, M596-os fékhez készülök '14-es SLX váltókarokat csavarozni. Csak a csomag érjen ide már...

#1762
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Inkább arra figyeljetek, ha 2014-es I-Spec (type B) váltót vesztek, kompatibilitási problémák lehetnek a korábbi I-Spec A szabvánnyal. Az új verzión lehagyták a kis körmöt, ami az I-Spec A-nál volt, így 2013 elõtti és 2014-es fékkar illetve I-Spec váltókarok kombinációi közül nem mind fog mûködni. Ezt azért is írom, mert számos webshop már kínálja a 2014-es Shimano kollekciót fékszettekbõl, váltókarokból egyaránt. Ha SLX, ha XT vagy akár XTR, érdemes lehet azonos évjárat mellett dönteni.

#1763
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Javaslom, ne fékeket, hátsó váltót vegyél, hanem brakeet, méginkább brake setet, meg rear (figyelj!!!) derailleurt!
Feature, istenem...


Javaslom (figyelj!!!), go back to sleep!
Minek keltél fel, istenem...

Többieknek: ok, köszi. Ja igen, 180-as tárcsát biztos nem veszek, még elõre se. Bármelyik is lesz, csak 160-as.

#1764
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás
Nagyon kíváncsi lennék arra a rossz váltásra, meg a terhelésre, amitõl elgörbültek azok a váltók. Ha ennyire erõs vagy, szponzoràlt versenyzõnek kellene lenned. Vagy meg kellene tanulni használni es beállítani a cuccot, de minimum keresni egy hozzáértõ, normális szervízt.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1765
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Éppen sakkozom össze a rendszert. Mivel az elkölthetõ összeg véges, át kell gondolni, hogy a rendelkezésre állóból hogyan jövök ki a legjobban.

Ez már mondjuk eldöntött: XT shifters (SL-M780 I-Spec), SLX crankset (FC-M670), SLX front derailleur (FD-M670), XT cassette/chain (CS-M771/CN-HG95)

SLX fék (BR-M675 Ice-Tec) + XT hátsó váltó (RD-M786 SGS)
vagy
XT fék (BR-M785) + SLX hátsó váltó (RD-M675 SGS)

Én talán az elsõre szavaznék, súlyban is jobb, ráadásul az XT fék (ha ismereteim nem csalnak) csak a free stroke funkcióban tud többet, ami talán könnyen feledhetõ feature.

SLX fékhez egyébként mennyire ajánlott / nem ajánlott használni XT tárcsákat? A fékteljesítmény / hûtés, stb... jobb, rosszabb vagy ugyanolyan lenne? Jelenleg az RT86 felé húzok.


Ahogy a többiek is mondják, szettben minden olcsóbb. Nekem most SLX van fent, panaszkodtam a gyenge fékerõre, bekopás után lényegesen javult. IceTech fémes fékpofát és tárcsát (RT-86) használok. Ha eleve ilyen pofákkal veszed a féket szettben, minimális a különbség. Az IceTech tárcsa árából viszont több mint két RT-66M-et kapsz. Az IceTech tárcsát én biztosan nem tudom kihasználni, azt sem tudom, hogy csak marketing fogás-e vagy valóban jobb a hûtése. Az XT-n a free stroke állítás nem tudom ér-e valamit, mert nekem az SLX is jó ahogy van. Az XT-n a csapszeg helyett csavar van, ami a fékpofákat fogja. Minenesetre már csak felszerelésre vár az XT szettem, az SLX másik biciklire kerül.

Nekem meggyûlött a bajom a Shimano váltókkal. Az elsõ XT elgörbült egy rossz váltástól, a hátsó XT Shadow kanala pedig a terheléstõl pár ezer kilométeren. Az XT Shadow ráadásul nem is vált szépen, de ez lehet a Deore karok hibája. SRAM X.9 váltó van elöl, X.0 markolatváltóval, hátulra is ezt fogom tenni. Ha Shimano, akkor XT és SLX váltók között valószínûleg nincs nagy különbség (hátulra a Shadow verziót ajánlom), de karban az XT jobb.

#1766
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

SLX fék (BR-M675 Ice-Tec) + XT hátsó váltó (RD-M786 SGS)
vagy
XT fék (BR-M785) + SLX hátsó váltó (RD-M675 SGS)


Javaslom, ne fékeket, hátsó váltót vegyél, hanem brakeet, méginkább brake setet, meg rear (figyelj!!!) derailleurt!
Feature, istenem...

#1767
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Vegyél komplett SLX rendszert az Ice tec-et meg hagyd (semmit nem fogsz észre venni, versenyre nem jársz magas hegyek mincsenek felétek) +marad keret másra.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1768
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás
Éppen sakkozom össze a rendszert. Mivel az elkölthetõ összeg véges, át kell gondolni, hogy a rendelkezésre állóból hogyan jövök ki a legjobban.

Ez már mondjuk eldöntött: XT shifters (SL-M780 I-Spec), SLX crankset (FC-M670), SLX front derailleur (FD-M670), XT cassette/chain (CS-M771/CN-HG95)

SLX fék (BR-M675 Ice-Tec) + XT hátsó váltó (RD-M786 SGS)
vagy
XT fék (BR-M785) + SLX hátsó váltó (RD-M675 SGS)

Én talán az elsõre szavaznék, súlyban is jobb, ráadásul az XT fék (ha ismereteim nem csalnak) csak a free stroke funkcióban tud többet, ami talán könnyen feledhetõ feature.

SLX fékhez egyébként mennyire ajánlott / nem ajánlott használni XT tárcsákat? A fékteljesítmény / hûtés, stb... jobb, rosszabb vagy ugyanolyan lenne? Jelenleg az RT86 felé húzok.

#1769
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Lehet hogy eleve a vázadon rossz a tárcsafék felfogatás.


Bizony, ellenõrizd, hogy nem lehetne-e még húzni a csavaron (de csak óvatosan, nehogy átszakítsd!) Van alátét, ugye?

Vagy még meg próbálhatod újra beállítani:
- csavar kienged, hogy kicsit mozogjon a nyereg
- fékkar behúzva tart, csavar meghúz.

Nekem ez utóbbi oldotta meg. (De lehet, hogy ezen kívül a betétet is kiszedtem-visszaraktam.)

#1770
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

a 2008-as XT tömítései elengedtek fagypont alatt. ezekrõl volt csak tömeges visszajelzés.


ezt vágom, én is szívtam vele anno. de nyáron ez hogy kerül elõ? illetve ott nem is a karral volt gond, hanem a féktesttel. emlékszem, para volt látni ahogy jön ki az olaj a dugattyú mellett... :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1771
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
a 2008-as XT tömítései elengedtek fagypont alatt. ezekrõl volt csak tömeges visszajelzés.

#1772
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

mi volt a széria-probléma?


Nem emlékszem pontosan szó szerint. A fékkar mechanikai problémájáról beszélt, valami szétmegy a fékkarban, tehát használhatatlanná válik. Kérdeztem, hogy ez a 785-ös XT-re igaz-e, de nem tudta fejbõl melyik szériához kapcsolódik.

#1773
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Ma mesélte nekem egy oszták biciklisboltban a szerelõ, hogy az XT fékkarokkal széria probléma volt (típust nem tudott mondani) és szerinte az SLX-re is igaz. Valaki tud ilyesmirõl? Lehet ennek köze silboy problémájához?


mi volt a széria-probléma?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1774
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
A fékbetéteket kivettem,megnéztem,egyenletesen és egyformán vannak kopva,1,8 mm vastagságúak.Nem tudom,hogy egy új milyen vastag,de úgy gondolom 3 mm-nél nem több.Olaj van a kiegyenlítõben bõven.A dugattyúkat visszanyomó rugón egy kicsit összébb nyomtam,hogy ne feszítsen annyira,olyan mintha jobb lenne.Ha valóban ez a rugó feszít túlságosan az magyarázat lehet arra,hogy az elsõ húzásnál a kar nagyon beesik,majd ha egymás után többször behúzom felkeményedik.Ha egymás után húzgálom,a rugónak nincs "ideje" teljesen szétnyomni a dugattyút.De ez csak az én elgondolásom.

Nézz rá a fékbetétre, sanszosan el van kopva nem kicsit!



#1775
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

Már mindent kipróbáltam.


Hát ez nem egyszerû kérdés, egymillió oka lehet. Az mtbr.com amerikai fórumain már típusra lebontott mega thread-ek (értsd több száz hozzászólás) foglalkoznak csak a csikorgással, rezonálással.
Például nálam minden eddig próbált shimanó fék (xt, xtr) bekopás után állóhelyzetben tologatva/fékezve ijesztõen csikorgott/nyikorgott, ráülve viszont teljesen néma, ez is egy érdekes jelenség. A formulával ellenkezõ volt a tapasztalatom, lehetetlen volt csikorgásmentesen használni, kukázásra is került.

Hátha a következõt nem próbáltad: a hátsó fékcsövet (minél közelebb a féknyereghez) szigetelõszalagal erõsen rögzítsd a vázhoz, akár több helyen is.
Másik extrém megoldás: segíthet ha súlyt raksz a féknyeregre (ragassz rá valamit)

#1776
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Persze hidegben. 0 - -5c alatt nem tudom hol bringázik mostanság Silboy, de öltözzön fel rendesen.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1777
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ma mesélte nekem egy oszták biciklisboltban a szerelõ, hogy az XT fékkarokkal széria probléma volt (típust nem tudott mondani) és szerinte az SLX-re is igaz. Valaki tud ilyesmirõl? Lehet ennek köze silboy problémájához?

#1778
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

Nézz rá a fékbetétre, sanszosan el van kopva nem kicsit!


Az elõzõbõl kimaradt,hogy van amikor meg teljesen renben van,de lehet,hogy ezt csak bebeszélem magamnak.Megnézem a betéteket.


#1779
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Shimano 665 fékszettembõl a hátsó karját sokkal jobban be kell húzni,hogy fogjon mint az elsõt.Amúgy nincs gond vele,fog és szépen adagolható is.Ez a jelenség most jelentkezett kb. 800 km után,megbontva még nem volt,olajat nem ereszti sehol.Mitõl lehet ez,hogyan orvosolható?


Nézz rá a fékbetétre, sanszosan el van kopva nem kicsit!

#1780
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Shimano 665 fékszettembõl a hátsó karját sokkal jobban be kell húzni,hogy fogjon mint az elsõt.Amúgy nincs gond vele,fog és szépen adagolható is.Ez a jelenség most jelentkezett kb. 800 km után,megbontva még nem volt,olajat nem ereszti sehol.Mitõl lehet ez,hogyan orvosolható?