tudtok adni linket hogy hol vegyek és milyet?
köszi!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#17821
Írta 2006. április 18. - 18:12
#17822
Írta 2006. április 18. - 17:51
gyorszárak közül jobbak a sh!mano és mavic féle belsõ mechanikásak, mint az általánosan elterjedt külsõ mechanikásak.
amugy igen, csavaros tengely a megoldás.
amugy igen, csavaros tengely a megoldás.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17823
Írta 2006. április 18. - 16:53
Valamennire az inbuszos is jobban tartja a kereket, jobban összeszoritja. Nekem egyszer - még gyorszáram volt - a Louise FR úgy elmozditotta az agyat, hogy a tárcsa beleért a féktestbe és kidörzsölte. Még jó, hogy a villapapucs széle kiszélesedik, pont ezért, hogy ne essen ki rögtön a kerék, igy nem lett komolyabb gond. Mondjuk nem kifejezetten CC közben történt... Valamelyik Bikemagban is volt egy cikk errõl a témáról.
Ezért fogtam, átfurattam a tengelyt, és egy 8mm-es csavar ment a helyére, na az már tart (ha erõsen meghúzod, elnyalja a telópapucsot , úgy már sztem nem csavarodik a láb.
Újabban készülnek is ilyen agyak gyárilag (csavarosak), valamelyik BM-tesztben is volt ilyennel szerelt durvulós bicó és ha jól emléxem azt irták, hogy sokkal merevebb. Nekem a Juicy 203mm nem cincogott vele...
A gyorszárat mindenesetre nagyon húzd meg...
Ezért fogtam, átfurattam a tengelyt, és egy 8mm-es csavar ment a helyére, na az már tart (ha erõsen meghúzod, elnyalja a telópapucsot , úgy már sztem nem csavarodik a láb.
Újabban készülnek is ilyen agyak gyárilag (csavarosak), valamelyik BM-tesztben is volt ilyennel szerelt durvulós bicó és ha jól emléxem azt irták, hogy sokkal merevebb. Nekem a Juicy 203mm nem cincogott vele...
A gyorszárat mindenesetre nagyon húzd meg...
#17824
Írta 2006. április 18. - 16:30
most gyorszáras, szeretem is,hogy ilyen könnyû ki-be rakni a kereket
mit segít rajta egy imbuszos zár? attól jobban fogok fékezni?
mit segít rajta egy imbuszos zár? attól jobban fogok fékezni?
#17825
Írta 2006. április 18. - 16:01
Az is lehet, hogy nem pont ugyanúgy került vissza a kerék, azaz újra be kell állitani a féket. De ha összekenhetted, elõbb tisztíccsad biztonság kedvéért.
#17826
Írta 2006. április 18. - 15:56
nos ha megkented a betétet vagy a tárcsát valami zsír/olaj jellegû dologgal, akkor az elég rendesen csökkenti a fékerõt.
mielött bele is sütnéd, veszel tf. tisztító sprayt és szép alaposan megpucolod mind a kettõt.
mielött bele is sütnéd, veszel tf. tisztító sprayt és szép alaposan megpucolod mind a kettõt.
#17827
Írta 2006. április 18. - 15:54
Sziasztok!!!
Ma kiszedtem a hátsó kerekemet és miután visszatettem a helyére a hátsó fék elég erõteljesen veszített a fékhatásból...
Szerintem rákentem v.mi olajféleséget a betétre és attól van.
Lehet ilyesmitõl?
Amúgy egy Hayes Sole tárcsafékrõl van szó...
Mit tudok vele csinálni?
Ma kiszedtem a hátsó kerekemet és miután visszatettem a helyére a hátsó fék elég erõteljesen veszített a fékhatásból...
Szerintem rákentem v.mi olajféleséget a betétre és attól van.
Lehet ilyesmitõl?
Amúgy egy Hayes Sole tárcsafékrõl van szó...
Mit tudok vele csinálni?
#17828
Írta 2006. április 18. - 15:40
Ja, lehet érdemes kideriteni, milyen pofa lenne a legjobb.
Ha gyorszáras az elsõ agyad, esetleg azt is érdemes tuningolni (minimum egy imbuszos a gyzár helyére).
Ha gyorszáras az elsõ agyad, esetleg azt is érdemes tuningolni (minimum egy imbuszos a gyzár helyére).
#17829
Írta 2006. április 18. - 15:33
www.ebcbrakes.hu de pirosat ne vegyél utcai használatra, inkább zöldet ... arra a telóra nem eröltetném a 203-as tárcsát
#17830
Írta 2006. április 18. - 15:24
#17831
Írta 2006. április 18. - 15:23
#17832
Írta 2006. április 18. - 15:20
még csak fél éves, olaj szerintem jó benne..
tudsz mondani boltot, ahol kapni hayes-be fékpofát?
ebikeon nincs sajnos..
tudsz mondani boltot, ahol kapni hayes-be fékpofát?
ebikeon nincs sajnos..
#17833
Írta 2006. április 18. - 15:17
esetleg vegyél új fékpofát meg cserélj olajat benne, talán jobb lesz a fékhatás...
#17834
Írta 2006. április 18. - 15:15
hfx-9, igen..
najó, akkor hagyom inkább ezt, ennyiért valszeg nemérdemes rákölteni 20-25ezret, telót pedig nemszivesen cserélnék, az további nagy kiadás ugye..
köszi a segítséget!
najó, akkor hagyom inkább ezt, ennyiért valszeg nemérdemes rákölteni 20-25ezret, telót pedig nemszivesen cserélnék, az további nagy kiadás ugye..
köszi a segítséget!
#17835
Írta 2006. április 18. - 15:11
de hayes micsoda? hfx9?
nos, a 203as tárcsa, de meg merem kockáztatni, hogy még az 180as is azt a telót szétcsavarná. ha nem kell dualcontrol, akkor felesleges az xt. én ezeket ajánlanám:
http://ebike.hu/term...r-tarcsafek/835 (elõre)
http://ebike.hu/term...r-tarcsafek/836 (hátra)
de kb. fele ennyi pénzbõl kijön két csúcskategóriás vfék is fékkarral és jó pofákkal és jó bowdenekkel. pl ezek:
http://ebike.hu/termekek/fek/v-fek/833
http://ebike.hu/termekek/fek/v-fek/53
a csavargatás alatt azt, hogy a fékezés közben fellépõ erõk megcsavarják a telót.
nos, a 203as tárcsa, de meg merem kockáztatni, hogy még az 180as is azt a telót szétcsavarná. ha nem kell dualcontrol, akkor felesleges az xt. én ezeket ajánlanám:
http://ebike.hu/term...r-tarcsafek/835 (elõre)
http://ebike.hu/term...r-tarcsafek/836 (hátra)
de kb. fele ennyi pénzbõl kijön két csúcskategóriás vfék is fékkarral és jó pofákkal és jó bowdenekkel. pl ezek:
http://ebike.hu/termekek/fek/v-fek/833
http://ebike.hu/termekek/fek/v-fek/53
a csavargatás alatt azt, hogy a fékezés közben fellépõ erõk megcsavarják a telót.
#17836
Írta 2006. április 18. - 15:06
suntour xcp-75-ös telóm van, májerfaktor elhanyagolható, inkább meg szeretnék állni hegyrõl lefele
néha eléggé túlhevül a hayes és olyankor fele annyira se fog, mint hidegen
ezért gondoltam,hogy egy nagyobb tárcsa 2 dugattyús nyereggel csodára képes..
dualcontrolról annyira nem hiányzik, most egy sima deore váltókarom van elöl-hátul, teljesen megfelel..
lényeg a jobb fékhatás, lehetõleg ne arany áron
ha aztmondjátok új fékkel se lenne érezhetõen jobb, akkor megfogadom a tanácsot és marad ez
DaveRider: mit értesz azalatt,hogy 'csavargat'?
néha eléggé túlhevül a hayes és olyankor fele annyira se fog, mint hidegen
ezért gondoltam,hogy egy nagyobb tárcsa 2 dugattyús nyereggel csodára képes..
dualcontrolról annyira nem hiányzik, most egy sima deore váltókarom van elöl-hátul, teljesen megfelel..
lényeg a jobb fékhatás, lehetõleg ne arany áron
ha aztmondjátok új fékkel se lenne érezhetõen jobb, akkor megfogadom a tanácsot és marad ez
DaveRider: mit értesz azalatt,hogy 'csavargat'?
#17837
Írta 2006. április 18. - 15:02
mire használnád, és mennyire jó a hayesed, ami most van? ha ez most jó, és csak a májerfaktor miatt cserélnéd le, akkor felesleges.
avid sztem nem rossz fék, bár itt sokan nem szeretik. de az avidból 40k egy fék, míg az xt hez kapsz dual control kart és egy eléggé jócska féknyerget. ha durván lejtõzöl, és kell a 203as tárcsa, és van telód, amit nem csavar meg, akkor avid. ha viszont ki tudnád használni a dual controlos váltást, és nem lejtõzöl annyira, akkor xt +180/160 tárcsa.
elkéstem:D endroo jól mondja, én egy el caminot vagy magot nem cserélnék le.
avid sztem nem rossz fék, bár itt sokan nem szeretik. de az avidból 40k egy fék, míg az xt hez kapsz dual control kart és egy eléggé jócska féknyerget. ha durván lejtõzöl, és kell a 203as tárcsa, és van telód, amit nem csavar meg, akkor avid. ha viszont ki tudnád használni a dual controlos váltást, és nem lejtõzöl annyira, akkor xt +180/160 tárcsa.
elkéstem:D endroo jól mondja, én egy el caminot vagy magot nem cserélnék le.
#17838
Írta 2006. április 18. - 15:01
milyen hayes féket cserélnél? milyen telóra szeretnél 203-as tárcsát rakni? (a linkelt avid elsõ, az xt hátsó ... ) az xt-hez jár a dual control kar is, ehhez van váltód, illetve szeretnél-e olyat egyáltalán?
#17839
Írta 2006. április 18. - 14:53
sziasztok!
segítséget szeretnék kérni, megéri-e 160mm-es hidraulikus hayes tárcsafékemet ilyenre cserélni?
avid juicy 7 203mm
ez 2 dugattyús és jóval nagyobb a tárcsa is
egész olcsón megúsznám a cserét, vajon jobb lesz tõle a fékhatás, vagy ezt válasszam?
shimano deore xt '04 és ehhez vegyek tárcsát..
olvastam ezt a darálós fékérzést a juicy-nál.. szóval lehet jobban megéri a deore xt és arra vmi 203-as tárcsa?
esetleg vmi harmadik variációt válasszak, tudtok ajánlani vmit?
vagy jobban járok,ha hagyom a mostanit?
köszi a segítséget!
segítséget szeretnék kérni, megéri-e 160mm-es hidraulikus hayes tárcsafékemet ilyenre cserélni?
avid juicy 7 203mm
ez 2 dugattyús és jóval nagyobb a tárcsa is
egész olcsón megúsznám a cserét, vajon jobb lesz tõle a fékhatás, vagy ezt válasszam?
shimano deore xt '04 és ehhez vegyek tárcsát..
olvastam ezt a darálós fékérzést a juicy-nál.. szóval lehet jobban megéri a deore xt és arra vmi 203-as tárcsa?
esetleg vmi harmadik variációt válasszak, tudtok ajánlani vmit?
vagy jobban járok,ha hagyom a mostanit?
köszi a segítséget!
#17840
Írta 2006. április 16. - 18:51
nem
mert mert a brm-515 sajnos nem pm-es felfogatású
kisebb a lyukak közti távolság...
mert mert a brm-515 sajnos nem pm-es felfogatású
kisebb a lyukak közti távolság...
Autist Team:)