Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17821
Írta 2006. április 20. - 07:52

Amúgy én voltam az egyik bátor ember aki megolajozta a dugattyút:) (azóta is mûködik szépen)
a zsenik átlátják a káoszt
#17822
Írta 2006. április 19. - 00:00

volt itt olyan bátor ember is, aki megolajozta kicsit (de tényleg csak icipicit!!) a dugattyút, hogy könnyebben mozogjon a házban.
addig kell próbálgatni, amig nem sikerül.
(mindkettõ oldalit visszanyomni amig lehet, majd behuzni a fékkart, és ismételni)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17823
Írta 2006. április 18. - 23:00

Van egy külföldi haverom akinek gondjai vannak a hátsó Hayes HFX9 fékével. Gondoltam megpróbálok itt orvoslást keríteni neki aztán büszkélkedhetek kicsit, hogy a magyar bringások jó arcok és értenek is a cucchoz.
Szóval azt mondta az a probléma hogy a hátsó féknél a -menetirány szerint- jobb oldali dugattyú és emiatt a fékpofa kijebb van mint a másik oldalon. Ezért ha benn a kerék és a tárcsa a féknyeregben pont középen van akkor ez a kiálló cucc elég rendesen beleér a tárcsába és fogja.
Ha beközpontosítja a nyerget úgy, hogy a két pofa közé essen a tárcsa akkor a nyereg fala túl közel kerül a tárcsához így beleér tehát ez felejtõs.
Amúgy alig pár hetes a cucc. Elöl szépen egyenletesen 50-50% ban vannak a pofák, a tárcsa pont kb. középen fut a nyeregben zajtalanul.
Mi a teendõ a hátsóval? Azt mondja ha benyomja a kiálló oldali pofát akkor az egy fékezés után ugyanoda kijön és nem akar visszahúzódni normálisan.
Remélem kb. érthetõen írtam le (nekem BB7-el nincsenek ilyen gondjaim..

Elõre is kössz minden véleményt, ötletet!
Üdv!
#17824
Írta 2006. április 18. - 22:07

A teló elbírja, csak az a gyorszáras kivitel... Ebben a teló kategóriában már eszembe se jutna gyorszárasat venni.Sima gyorszáras
#17825
Írta 2006. április 18. - 21:59

#17826
Írta 2006. április 18. - 21:40

#17827
Írta 2006. április 18. - 21:29

avid sztem nem rossz fék, bár itt sokan nem szeretik. de az avidból 40k egy fék, míg az xt hez kapsz dual control kart és egy eléggé jócska féknyerget. ha durván lejtõzöl, és kell a 203as tárcsa, és van telód, amit nem csavar meg, akkor avid. ha viszont ki tudnád használni a dual controlos váltást, és nem lejtõzöl annyira, akkor xt +180/160 tárcsa.
Nekem is 203-mas Avid Juicy 5 van egy Manitou Nixon telón.
Szerintetek elég erõs a Nixon egy ilyen fékhez?
#17828
Írta 2006. április 18. - 21:16

Szerintem is full szabvany. Szoval akkor azt mondod, nezzek ki egy-ket csavarboltot, aztan elvileg vmelyikben tuti talalok ilyet? Ok, koszi
sima imbuszfejû csavar, m6-os menettel
bármelyik emberi csavarboltban tuti lesz
(pl az astoria mellett is van egy jó csavarbolt)
#17829
Írta 2006. április 18. - 20:30

nos ha megkented a betétet vagy a tárcsát valami zsír/olaj jellegû dologgal, akkor az elég rendesen csökkenti a fékerõt.
mielött bele is sütnéd, veszel tf. tisztító sprayt és szép alaposan megpucolod mind a kettõt.
Kössz Endroo!!!:clap:
Elmentem----megvettem------ráfújtam-------örültem!!!
Újra úgy mûködik, ahogyankorábban----végre visszatért az a jol megszokott sipolos Hayes Sole hang...
Amúgy útközben, majdnem elnyomott egy autó----ha elütött volna biztos, hogy téged hibáztatnálak---perelnélek---nem ám:clap:
Szal még1-szer kössz!!!
#17830
Írta 2006. április 18. - 20:29

#17831
Írta 2006. április 18. - 20:22

keress valami más kötõelemforgalmazót.
azt hittem valami speciálisabb kell, de igy szemre az tök szabvány metrikus imbuszcsavar. volt avid adapterem, és abban sima imbusz volt, semmi extra menetemelkedés, vagy ilyesmi...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17832
Írta 2006. április 18. - 19:01

A pirossal bekarikazottra gondolok. Nem tunik ritka fajtanak, siman 5os imbusz kell bele, meg a menet is olyan szabvanyosnak tunik. Vaci uton mentem be a Faboryhoz (vannak mashol is Pesten?), es nem volt nekik ilyen, csak hasonlo, de annak kisebb es vekonyabb a feje, raadasul kisebb imbusz valo bele.
#17833
Írta 2006. április 18. - 18:48

egy kép vagy méret nekem sokat segitene, mert nincs elõttem, milyen is az a csavar.Hol tudok olyan csavart venni, amivel a juicynak az adapteret rogzitem a villahoz? Illetve a feket az adapterhez.Fabory-nal nem volt ilyen :\
és ha a fabory-nak nincsen, akkor lehet, hogy ultraritka, vagy csak nem jó kereskedõhöz mentél be.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17834
Írta 2006. április 18. - 18:41

#17835
Írta 2006. április 18. - 18:12

#17836
Írta 2006. április 18. - 17:51

amugy igen, csavaros tengely a megoldás.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17837
Írta 2006. április 18. - 16:53

Ezért fogtam, átfurattam a tengelyt, és egy 8mm-es csavar ment a helyére, na az már tart (ha erõsen meghúzod, elnyalja a telópapucsot

Újabban készülnek is ilyen agyak gyárilag (csavarosak), valamelyik BM-tesztben is volt ilyennel szerelt durvulós bicó és ha jól emléxem azt irták, hogy sokkal merevebb. Nekem a Juicy 203mm nem cincogott vele...
A gyorszárat mindenesetre nagyon húzd meg...
#17838
Írta 2006. április 18. - 16:30


mit segít rajta egy imbuszos zár? attól jobban fogok fékezni?
#17839
Írta 2006. április 18. - 16:01

#17840
Írta 2006. április 18. - 15:56


mielött bele is sütnéd, veszel tf. tisztító sprayt és szép alaposan megpucolod mind a kettõt.