Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#1761
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

1. 90-100 PSI, 2. ahol már nem esik jól, nem húzom tovább (pont itt hiányolom a nagyobb lassítóerõt) 3. Kona low riser 660mm, FSA Orbit MX + 12mm alátét van alatta. Ez nagypapás? :)


Kihagytad a harmadik pontból a stucnit... Easton EC90 590mm egyenes, Ritchey Logic WCS semi-integrated, Ritchey WCS 110mm 6 fokos, negatívban, alátét nélkül, szóval szerintem nagypapás... :)

#1762
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Vagy nehéz vagy. Szerintem vegyél egy saint-et, ha az nem elég neked.

#1763
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

1. puha villád
2. ne törd el a fékkart
3. magas-nagypapás a kormányod

imi72 én szoktam úgy játszani-gyakorolni hogy direkt megcsúsztatom az elsõ kereket.


1. 90-100 PSI, 2. ahol már nem esik jól, nem húzom tovább (pont itt hiányolom a nagyobb lassítóerõt) 3. Kona low riser 660mm, FSA Orbit MX + 12mm alátét van alatta. Ez nagypapás? :)

#1764
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Elismerem, hogy teljesen egyujjas a fék és a modulációja kiváló. Amikor izomból húzom, már inkább a kar hajlik de a fékerõ alig növekszik, valahol ott a vége. A villát akár teljes útján is kimozgatja egy izmosabb fékezéstõl, de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.


1. puha villád
2. ne törd el a fékkart
3. magas-nagypapás a kormányod

imi72 én szoktam úgy játszani-gyakorolni hogy direkt megcsúsztatom az elsõ kereket.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1765
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

...de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.


És ennek ugyan mi értelme lenne, fejre akarsz vele állni, vagy esetleg totál blokkolni szeretnéd a kerekeket, hogy aztán irányíthatatlanul csússzon?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1766
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nehéz elképzelni, hogy nem tudnál fejre állni bármelyikkel is... Az XT azért finomabb szerkezet, jobb az adagolhatósága.


Elismerem, hogy teljesen egyujjas a fék és a modulációja kiváló. Amikor izomból húzom, már inkább a kar hajlik de a fékerõ alig növekszik, valahol ott a vége. A villát akár teljes útján is kimozgatja egy izmosabb fékezéstõl, de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.

#1767
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.090 hozzászólás
inkább fárasztó...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1768
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.


Allitolag, ha egy Ferrari F40-nel atmesz egy femszazason, erzed, fej vagy iras. Gratulalok, kifejezetten szorakoztato a topic az elmult par napban. :)

#1769
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.


Nehéz elképzelni, hogy nem tudnál fejre állni bármelyikkel is... Az XT azért finomabb szerkezet, jobb az adagolhatósága.

#1770
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm).


Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.

#1771
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Írtam itt korábban, hogy venni akarok elõre féktartó konzolt Shimano BR-M445 mert nem lehet beállítani AVID-al, most ez megtörtént és jó lett! Viszont vettem új eredeti Shimano pofákat és a hátsó féket egy istenért nem lehet beállítani hogy jó legyen. Folyton beleér a pofa a tárcsába. Nekem úgy tûnik, hogy nem lehet teljesen hátranyomni a dugattyúkat. :( Az elsõnél koppra be lehetett, de a hátsónál nem. Ezt hogy lehetne orvosolni???

Mintha sok lenne benne az olaj és engedni kéne le belõle, de ezt nem szeretném.


Bocs, de hogyan jön a Shimanohoz az Avid? Vegyes márkájú alkatrészekbõl áll a rendszered?
A fékkar útjának hosszából talán meg lehet ítélni, hogy sok-e az olaj gyárilag.

#1772
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.090 hozzászólás
a fékkart vízszintesre állítod, a túlfolyó tartályon lévõ csavart kiveszed, a dugattyúkat nagyon óvatosan elkezded visszanyomni alaphelyzetbe. ha tényleg túl volt töltve, kicsi olaj ki fog jönni, csavar vissza, kart letisztítod, kézmosás, pofák be, fék beállít. kb ennyi. ha nem vagy biztos benne, inkább szervíz!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1773
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás
Írtam itt korábban, hogy venni akarok elõre féktartó konzolt Shimano BR-M445 mert nem lehet beállítani AVID-al, most ez megtörtént és jó lett! Viszont vettem új eredeti Shimano pofákat és a hátsó féket egy istenért nem lehet beállítani hogy jó legyen. Folyton beleér a pofa a tárcsába. Nekem úgy tûnik, hogy nem lehet teljesen hátranyomni a dugattyúkat. :( Az elsõnél koppra be lehetett, de a hátsónál nem. Ezt hogy lehetne orvosolni???

Mintha sok lenne benne az olaj és engedni kéne le belõle, de ezt nem szeretném.

#1774
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Igen, jó lesz az slx, az pedig ésszerû, ha eleve együttes használatra tervezett cuccokat szerzel be, amelyek nyilván össze vannak lõve. A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm). Bár nem tudom, hogy a nyomáspont helyének van-e jelentõség ebben? Értsd, az xt milyen nyomáspont-beállítással ad 107 Nm-t?

Nekem pedig olyan kérdésem lenne (IAmSpecialized kollégát is érdekelheti a válasz), hogy mit tud az új 615-ös Deore fék, amely, ahogy elnézem, az xtr-xt-slx-nél használt technológia lehozatala Deore szintre?


Azt a táblázatot megtaláltam. Márkától függetlenül árában nincs párja az SLX-nek, legalább is a szerint.
Egyébként engem annyira nem mozgat a Deore (M596 vs M615), fõleg az SLX érdekel. Csak az elméletet tudom vázolni. Ez pedig képekben:

Feltöltött kép

#1775
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Vegyél komplett SLX rendszert az Ice tec-et meg hagyd (semmit nem fogsz észre venni, versenyre nem jársz magas hegyek mincsenek felétek) +marad keret másra.


Igen, jó lesz az slx, az pedig ésszerû, ha eleve együttes használatra tervezett cuccokat szerzel be, amelyek nyilván össze vannak lõve. A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm). Bár nem tudom, hogy a nyomáspont helyének van-e jelentõség ebben? Értsd, az xt milyen nyomáspont-beállítással ad 107 Nm-t?

Nekem pedig olyan kérdésem lenne (IAmSpecialized kollégát is érdekelheti a válasz), hogy mit tud az új 615-ös Deore fék, amely, ahogy elnézem, az xtr-xt-slx-nél használt technológia lehozatala Deore szintre?

#1776
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

vegyél vissza az arcból, ok?


Ok, de akkor te is, ok? Mellesleg masoltam, nem az angolommal probaltam brillirozni.

#1777
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Javaslom (figyelj!!!), go back to sleep!
Minek keltél fel, istenem...

Többieknek: ok, köszi. Ja igen, 180-as tárcsát biztos nem veszek, még elõre se. Bármelyik is lesz, csak 160-as.


vegyél vissza az arcból, ok?

#1778
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Inkább arra figyeljetek, ha 2014-es I-Spec (type B) váltót vesztek, kompatibilitási problémák lehetnek a korábbi I-Spec A szabvánnyal.


Hasznos gondolat. Most megnéztem, 2013-as a fék- és a váltókar is.

#1779
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Inkább arra figyeljetek, ha 2014-es I-Spec (type B) váltót vesztek, kompatibilitási problémák lehetnek a korábbi I-Spec A szabvánnyal. Az új verzión lehagyták a kis körmöt, ami az I-Spec A-nál volt, így 2013 elõtti és 2014-es fékkar illetve I-Spec váltókarok kombinációi közül nem mind fog mûködni. Ezt azért is írom, mert számos webshop már kínálja a 2014-es Shimano kollekciót fékszettekbõl, váltókarokból egyaránt. Ha SLX, ha XT vagy akár XTR, érdemes lehet azonos évjárat mellett dönteni.


Nem akkora para a dolog: A régi fékkarokra az új "B" váltókarok felcsavarozhatók. Az új fékkarokra a régi váltókarok viszont nem.
Feltöltött kép
Az új váltókarokhoz elméletileg csomagolják a régi fékkarhoz való rögzítõ izéket.
Ez remélhetõleg hamarosan bizonyosságot is nyer, M596-os fékhez készülök '14-es SLX váltókarokat csavarozni. Csak a csomag érjen ide már...

#1780
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Inkább arra figyeljetek, ha 2014-es I-Spec (type B) váltót vesztek, kompatibilitási problémák lehetnek a korábbi I-Spec A szabvánnyal. Az új verzión lehagyták a kis körmöt, ami az I-Spec A-nál volt, így 2013 elõtti és 2014-es fékkar illetve I-Spec váltókarok kombinációi közül nem mind fog mûködni. Ezt azért is írom, mert számos webshop már kínálja a 2014-es Shimano kollekciót fékszettekbõl, váltókarokból egyaránt. Ha SLX, ha XT vagy akár XTR, érdemes lehet azonos évjárat mellett dönteni.