Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17461
Posted 2006. May 31. - 16:05
van egy avid bb7 hátul és most tervezem lecserélni a fékpofákat.az lenne a kérdésem h mennyire könnyû/nehéz mûvelet ez mert még nem csináltam.(csak ki és be kell pattintani vagy vmi bonyolultabb?)
#17463
Posted 2006. May 31. - 09:56
#17464
Posted 2006. May 31. - 09:55
#17465
Posted 2006. May 31. - 08:36
#17466
Posted 2006. May 31. - 07:10
mindettõl független én /ha van egy jó hayesed, /akkor azt a pénzt inkább a vázra költeném - ha az van ami az adatlapon- mert ott simán tudsz könnyíteni 400-500 grammot2 fék van a bringán szal az már 40g is megvan:D
Nyílván nem múlik semmi sem rajta. Nem tudom énse megérteni magamat... egyszerûen jó tudni hogy akár 1 grammot is könnyítek a gépen. Úgy vagyok vele hogy sok kicsi sokra megy így ha minden alkatrésznél odafigyelek ezekre a 10-20 grammokra akkor mire összeáll a gép már jelentõsebb súlyt is megtakaríthatok akár.
egyébkénr +néztem az avidot a zújságban 477 g -csak tennap már nem volt netem -
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#17467
Posted 2006. May 30. - 23:12
Ha már így ki lett vesézve a gramm kérdés.
Én feltennék egy másik ,lehet hogy hülye kérdést:)
Szal Hayes tárcsa+Hayes fékcsõ+Saint féktest+Deore fékkar.
Összehozható?Ebbõl nekem az elsõ 2 van meg:)
Fékcsõ mennyiben tér el a Shimanoétól?
a fékcsõvel ne bajlódj. ha már saint féktestet veszel, ez nem vághat földhöz : link
#17468
Posted 2006. May 30. - 22:39
át kell roppantani shimano cuccokkal és kész is.
#17469
Posted 2006. May 30. - 22:33
Én feltennék egy másik ,lehet hogy hülye kérdést:)
Szal Hayes tárcsa+Hayes fékcsõ+Saint féktest+Deore fékkar.
Összehozható?Ebbõl nekem az elsõ 2 van meg:)
Fékcsõ mennyiben tér el a Shimanoétól?
#17470
Posted 2006. May 30. - 22:20
minden területen érdemes figyelni a grammokra, ha cc-zel ha déházol.
igen. egy ésszerû határig. bár ez a határ (sajnos) pénztárcafüggõ
#17471
Posted 2006. May 30. - 22:17
és úgyérzem, ez cc-re is áll.
Vagy Zerge miért megy sainttal? na de mind1.
#17472
Posted 2006. May 30. - 22:15
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17473
Posted 2006. May 30. - 21:23
#17474
Posted 2006. May 30. - 20:14
Nyílván nem múlik semmi sem rajta. Nem tudom énse megérteni magamat... egyszerûen jó tudni hogy akár 1 grammot is könnyítek a gépen. Úgy vagyok vele hogy sok kicsi sokra megy így ha minden alkatrésznél odafigyelek ezekre a 10-20 grammokra akkor mire összeáll a gép már jelentõsebb súlyt is megtakaríthatok akár.
#17475
Posted 2006. May 30. - 20:10
Ilyen hozzáállással semmi...Én nem akarok kötekedni és senkit megbántani sem.
Úgyhogy ezt a kérdést ne vegye senki magára.
Én megértem az ilyen embereket is.
De csak 20g a különbség.
Mi múlik azon a 20g-on?
De ha minden alkatrészen "lecsalsz" 5%-ot, akkor a bringa is könnyebb lesz fél kilóval...:chin:
Edit:Persze nem akarlak gyõzködni, csak egyeseket megnyugtat a grammozás...pl engem is...
#17476
Posted 2006. May 30. - 20:06
Úgyhogy ezt a kérdést ne vegye senki magára.
Én megértem az ilyen embereket is.
De csak 20g a különbség.
Mi múlik azon a 20g-on?
#17477
Posted 2006. May 30. - 19:59
#17478
Posted 2006. May 30. - 19:36
nehéz...multkori bájkban volt teszt vmi 450 vagy mennyi, ha akarod megkeresem.A titáncsavar széria benne vagy az már tuning?HFX mag már sokba lenne... meg ha jól tudom azt már alapból titán csavarokkal adják és így is 395 gramm. Az XTR kb 375gramm-ra jönne ki de inkább kevesebb mert a fékkaron még tudok könnyíteni. Az Avid-ról nem találtam viszont súlyadatot... Ja meg még az XTR-rel meg tudom azt csinálni hogy elsõ féktestet teszek hátra is és 140mm-es tárcsával tudom használni ami még könnyebbé teszi.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#17479
Posted 2006. May 30. - 19:33
#17480
Posted 2006. May 30. - 19:22
sztem sok tapasztalatot nem fogsz itt ezekkel a motyokkal találni, fritzek labortesztje szerint az avid és az xtr /igaz az új/ fékereje 160 as tárcsával kb azonos, és mind kettõé kicsit több mint a marta sl-é 180as tárcsával, de egyik sem éri el a /160as/ hfx9-ét. súlya miatt én a martat venném, de ha +bizhatóságban olyan mint a lujza akkor soha, megbizhatóság alapján xtr, avidot nem tudom....Valaki akinek van tapasztalata a témában beírhatná hogy melyik a legjobb választás a következõk közül fékerõ szempontjából:
-XTR(2003-as széria) kb: 55 ezer (sima karral Titán csavarokkal Hope Floating rotorral)
-Avid Juicy Carbon 59 ezer(karbon fékkar titán csavarok)
-Magura Márti SL 54 ezer(karbon fékkar)
Most az újfajta HFX 9 van az egyik bringámon és nagyon meg vagyok elégedve vele. Ehhez képest milyenek a fentiek?
de ha grammozol akkor egy hfx mag titáncsavarokkal..../vagy egy mag plus kintrõl, annak a fékkarja is karbon/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való