Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18533 replies to this topic

#1701
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Ha nem gond, hogy ennyire hajlik a fékkar után, ahogy a képen van, ígyhagyom egyelõre. Vélemény? Viszont szerzek satut és mindkét fékcsövet rövidítem, túlságosan hosszúak.

#1702
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Haver hátsó fékvezetéke is nagyon hosszú, így a nyeregcsõ körül csinált egy hajlítást. Nem is igazán feltûnõ.
Marci

#1703
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Hogy vizualizáljak: ez a legdurvább meghajlás a fékcsõben, elmegy vagy nem kellene?

#1704
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Valami trükk nincs hova tudnám eltüntetni ha nem akarok vágni belõle? Körbetekerést mennyire bírja?

Én végigmentem az egész szezont 26-os merev bringával úgy, hogy a 29-es össztelósról lebontott, nyilván arra méretezett fékcsövek eredeti hosszban maradtak. Tudom, hogy igénytelen, de végig bíztam benne, hogy meg tudom én is lépni a vázcserét, de nem adta ki. ;-)
Soha nem akadt bele semmibe, pedig járok szûk, bokros ösvényeken. Egy alkalommal okozott problémát, a rajtszámot nem tudtam tõle rendesen felrakni, a salzon kettõ képet talált meg a kompúter, a csapattársakról vagy tízet fejenként. ;)
Szóval szerintem ha hosszabb távon tervezel az adott vázzal, akkor szabd rá rendesen, ha átmeneti, akkor meg hagyd a fenébe!

#1705
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Megoldottam hajtogatás nélkül (csak a karnál hajlik a fékcsõ) de így nem maradhat, mert beleakad az elsõ bokorba. Ezt nyugodtan megcsinálhatom, nem fog fellevegõsödni? Satum viszont nincs, mennyire nehéz beleütni azt a vékony valamit a csõbe?

#1706
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Fel akartam rakni az XT-t hátulra, olyan hosszú a fékcsõ, hogy nem tudok vele mit kezdeni. Valami trükk nincs hova tudnám eltüntetni ha nem akarok vágni belõle? Körbetekerést mennyire bírja?

#1707
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Nekem a Juicy 7, Avid G2 tárcsa produkálta a BBB gyantás pofákkal, ugyanígy, nedvesen.
Szerencsére hamar elkopott.

Ez független a márkától, minden gyantás pofa hangoskodik ha nedvesség éri.
Marci

#1708
blero

blero

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationAngyalföld
Le kellene légteleníteni rendesen, akkor szûnne meg a beesõ fékkar jelenség.

Esetleg egyéb ötlet a jelenséggel kapcsolatban?



#1709
blero

blero

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationAngyalföld
Le k

#1710
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Nekem a Juicy 7, Avid G2 tárcsa produkálta a BBB gyantás pofákkal, ugyanígy, nedvesen.
Szerencsére hamar elkopott.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1711
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts
Tehát akkor esõben mindenképp dudálni fogok. Ez persze akkor is gáz miután megmosom a bicajt! :(

#1712
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Sehogy, azaz ha a 80 bohóc törli...........
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1713
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts
Mivel lehet kiküszöbölni az esõ/pára okozta fék visítást???
Shimano BR-M445-ös fékek, elöl SLX 180-as hátul 160-as tárcsák, vadonat új Shimano gyantás pofák.
Tegnapi esõben az elsõ fékem olyan szinten elviselhetetlenül sípolt fékezéskor, mintha 80 bohóc egyszerre fújná a dudáját a fülembe. Roppant kínos volt, mikor 1-2 alkalommal elfeledkeztem róla és a keresztezõdésben, mint szirénázó mentõautó úgy álltam meg. :( A hátsó is csinálta, de szolidabban és kisebb hangerõvel, majd 3 perc után elcsendesedett.

#1714
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

Ha elsõ húzásnál beesik és pumpálásra keményedik az nekem levegõsnek hangzik. (Autós tapasztalataimból kiindulva.) Gondolom ezért nem mennek vissza a dugattyúk sem. A féknyeregben a rugó csak a fékpofákat tartja a helyükön, a dugattyúkhoz semmi köze.


Levegõs, hát. Hozzáteszem, felkeményedés mindig van valamilyen szinten (csak a kis mértékút használat közben nem venni észre), hiszen gyorsan ismételt fékkar-húzásnál az olajnak nincs ideje visszafolyni alaphelyzetbe, tehát a másodiktól fogva valamennyi már/még a dugattyúknál van, azaz a teljes behúzáshoz innentõl fogva kevesebb olaj kell, vagyis rövidül a fékkar útja.

#1715
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A fékbetéteket kivettem,megnéztem,egyenletesen és egyformán vannak kopva,1,8 mm vastagságúak.Nem tudom,hogy egy új milyen vastag,de úgy gondolom 3 mm-nél nem több.Olaj van a kiegyenlítõben bõven.A dugattyúkat visszanyomó rugón egy kicsit összébb nyomtam,hogy ne feszítsen annyira,olyan mintha jobb lenne.Ha valóban ez a rugó feszít túlságosan az magyarázat lehet arra,hogy az elsõ húzásnál a kar nagyon beesik,majd ha egymás után többször behúzom felkeményedik.Ha egymás után húzgálom,a rugónak nincs "ideje" teljesen szétnyomni a dugattyút.De ez csak az én elgondolásom.


Ha elsõ húzásnál beesik és pumpálásra keményedik az nekem levegõsnek hangzik. (Autós tapasztalataimból kiindulva.) Gondolom ezért nem mennek vissza a dugattyúk sem. A féknyeregben a rugó csak a fékpofákat tartja a helyükön, a dugattyúkhoz semmi köze.

#1716
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

Esetleg egyéb ötlet a jelenséggel kapcsolatban?


az az elborult otletem tamadt hogy vidd el egy szervizbe ahol 5 perc alatt megcsinaljak es nem kell vele tovabb szopnod.
ha kb 2 napig nem ir senki a problemadra az azert lehet mert 1:nem eleg az info 2:senki sem tudja a megoldast.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1717
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
A Hayes Stroker Trail gyári gyantás elsõ 6700km után még 20%-os. Ha nincs minden alkalommal hegyrõl legurulás hazafelé, a dupláját is kibírja. A hátsó szintén gyantást kb. 5000-6000km-nél cseréltem ki fémesre, az utódja feltûnõen gyorsan kopik.

#1718
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Gyantás. A01S

Az enyemben femes volt. Kevesbe kopott, mint az m666os slxben.

#1719
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
Esetleg egyéb ötlet a jelenséggel kapcsolatban?

ha a pofakat szettarto rugokra gondolsz akkor a nullahoz konvergal a valosagtartalma.



#1720
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Aszfalt volt, trekkinggel. :-) Egyébként jórészt a budai oldal.


Akkó' ez nem tipikus... :D