Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17281
Posted 2006. June 15. - 19:23
#17282
Posted 2006. June 15. - 19:19
#17283
Posted 2006. June 15. - 19:18
nekem a bb7 szimpibbnak tünik de azt veszem amelyik jobb... szerintetek?
#17284
Posted 2006. June 15. - 00:38
Az adapteren a féktestet meg lazítsad meg és told arra amerre kell és ahol jó húzdd meg! Ha a kerékfele kell jobban helyezned rakj a fékkonzol IS szeméhez alátétet és állítsd be utána. Ha a váz fele kéne plusz hely, akkor a kerék tengelyére tegyél alátétet. Az az 1-2mm semmit sem fog számítani a láncvillánál. Amúgy azon az adapteren elég sokat tud mozogni a féktest oldalirányb, sztem azzal be kéne tudni állítani, annyira nem lehet elcseszve a cucc...
#17285
Posted 2006. June 14. - 20:10
#17286
Posted 2006. June 14. - 14:49
Ekkor csavarodik a tárcsa a legkevesebbett fékezéskor, ami ugye elõny.
#17287
Posted 2006. June 14. - 14:13
Fél mm az egy örökkévalóság.
Lehet h. fél mm soknak számít, de ez az elsõ tárcsafékem, és nem vagyok hozzászokva, hogy egy forgó valamihez más valamik mocskosul közel vannak, vizuálisan irritál.
nzoli: a tárcsának nem kell pont középen lennie, mert ez egy oldalról nyom, kb. ott van a tárcsa, ahol a használati utasítás szerint kell. Ott 1/3ad táv a mozgó pofától, és 2/3ad táv a fix pofától.
#17288
Posted 2006. June 14. - 13:55
#17289
Posted 2006. June 14. - 13:52
Kilazítottam mindent megint, megrángattam a kereket, a helyzet valamelyest javult, de a felsõ, féket az adaptarhez rögzítõ csavar alátéte egészségtelenül közel van a tárcsához, szerintem max. fél mm- lehet. Ha nincs jobb 5let, akkor az alátét szélét fogom lereszelni egy kicsit.
Azért ha valakinek még van értelmes 5lete, ne tartsa magában!
A tárcsa a féktest neki szánt vágatában jó helyen (középen) áll?
Nem tudsz egy képet csinálni róla (telcsivel pl) és betenni ide? Az segithetne talán.
#17290
Posted 2006. June 14. - 13:48
Az a fél mm bõven elég(gondolj bele a betét 0,1 mm belül van a tárcsához képest) nekem sincs sokkal távolabb a féktestem a tárcsától, de nyugodtan reszelj le az alátétbõl, ha zavar.Kilazítottam mindent megint, megrángattam a kereket, a helyzet valamelyest javult, de a felsõ, féket az adaptarhez rögzítõ csavar alátéte egészségtelenül közel van a tárcsához, szerintem max. fél mm- lehet. Ha nincs jobb 5let, akkor az alátét szélét fogom lereszelni egy kicsit.
Azért ha valakinek még van értelmes 5lete, ne tartsa magában!
A sebesség mindent megold.
#17291
Posted 2006. June 14. - 13:42
Azért ha valakinek még van értelmes 5lete, ne tartsa magában!
#17292
Posted 2006. June 14. - 13:17
#17293
Posted 2006. June 14. - 13:15
Lazítsd ki azokat a csavarokat, amik a féktestet az adapterhez rögzítik vagy húzd visszább a betéteket.A helyzet a következõ: Merida Trans-Mission és 160as BB7. A gondom az, hogy ha felteszem a féket, akkor maga a féktest hozzáér egy ponton a tárcsához. Elég sokat lehet állítani oldalra, de ehhez nem eleget. Mi a teendõ? Létezik vékonyabb adapter, vagy ott ahol az adapter felfekszik a tárcsafékszemen, ott marjak ki az adapterbõl annyit, hogy normálisan elforogjon a tárcsa? Esetleg a vázat kéne megreszelni? Ettõl kicsit tartok, meg egy zsírúj vázon...
Az adapter 11,2mm vastag, a tárcsafékszem 10mm, úgy hogy a felfekvési helyeken lecsiszoltam a festéket róla, hátha ez segít a hozzáértõknek.
A sebesség mindent megold.
#17294
Posted 2006. June 14. - 13:03
A helyzet a következõ: Merida Trans-Mission és 160as BB7. A gondom az, hogy ha felteszem a féket, akkor maga a féktest hozzáér egy ponton a tárcsához. Elég sokat lehet állítani oldalra, de ehhez nem eleget. Mi a teendõ? Létezik vékonyabb adapter, vagy ott ahol az adapter felfekszik a tárcsafékszemen, ott marjak ki az adapterbõl annyit, hogy normálisan elforogjon a tárcsa? Esetleg a vázat kéne megreszelni? Ettõl kicsit tartok, meg egy zsírúj vázon...
Az adapter 11,2mm vastag, a tárcsafékszem 10mm, úgy hogy a felfekvési helyeken lecsiszoltam a festéket róla, hátha ez segít a hozzáértõknek.
A vázat ne...
Fura lenne, ha nem lennénk kompatibilisek egymással.
Viszonylag jól ki kell lazitani a csavarokat (amik a féktestet rögzitik), hogy rendesen lehessen oldalirányban állitani a féktestet, úgy próbáltad? Jól benne van a kerék a vázban?
Ha tényleg nem lehet jól beállitani, esetleg egy vékony alátét a tengelyre? Akkor annyival távolabb kerül a tárcsa. Igaz igy egy kicsit (szét)fesziti a papucsokat, de 1 esetleg 2 mm sztem nem okozhat gondot...
#17295
Posted 2006. June 14. - 12:44
Az adapter 11,2mm vastag, a tárcsafékszem 10mm, úgy hogy a felfekvési helyeken lecsiszoltam a festéket róla, hátha ez segít a hozzáértõknek.
#17296
Posted 2006. June 12. - 18:46
#17297
Posted 2006. June 12. - 17:43
nem vagy kicsit paranoiás?
az avidot meg már kibeszéltük elégszer, azt tényleg nem kéne elkezdeni
Dehogy vagyok......
Veled nem volt olyan, hogy úgyérezted, mintha mindig követne valaki?....
#17298
Posted 2006. June 12. - 17:38
az avidot meg már kibeszéltük elégszer, azt tényleg nem kéne elkezdeni
#17299
Posted 2006. June 12. - 17:36
Amúgy nekem a Pyxist eddig megfogta mindenhol....mindig emeli a hátulját egyújjal(60-nál is)...ennél minek nagyobb fékerõ...Tudni kell hatékonyan fékezni is....
#17300
Posted 2006. June 12. - 17:26
amúgy nekem anno az avid 500ftos bovdennel volt és nem volt gond a fékerõvel (csak minden mással ).. pedig kispizza
ellenben a féldrága jagwire-rel már soxor megszívtam