Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16881
Posted 2006. July 25. - 21:06

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16882
Posted 2006. July 25. - 20:47

#16883
Posted 2006. July 25. - 20:13

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16884
Posted 2006. July 25. - 19:57

A Hayes 185 mm-es tárcsát kilehet cserélni Avid Clean Sweep vagy Polygon 185 mm-es tárcsára. Anélkül, hogy a konzolt is kicserélném.
Elõre is köszöböm a helpet.
azonos átmérõ ugyhogy ha ugy tetszik mehet
#16885
Posted 2006. July 25. - 19:17

Elõre is köszöböm a helpet.
#16886
Posted 2006. July 25. - 18:20

nem fikázni akarom, csak nekem is volt olcsó bowdenes tárcsám és az is szar volt
#16887
Posted 2006. July 25. - 17:03

Hellosztok!
1:Az lehet hogy azért fog szarul a Hayes HMX1
Szerintem.
#16888
Posted 2006. July 25. - 11:43

#16889
Posted 2006. July 25. - 11:22

Amúgy hogy lehet tárcsába nyolcast rakni?
Ráléptél? Nekinyomtad valaminek?
#16890
Posted 2006. July 25. - 10:49

#16891
Posted 2006. July 25. - 10:13

Hellosztok!
2 kérdésem lenne.
1:Az lehet hogy azért fog szarul a Hayes HMX1-es fékem mert alivio tárcsával van feltéve?vegyek valami jobbat?
2:Nem tudtok valami jó módszert amivel kilehet szedni a tárcsából a 8-ast?
Szerintem dobd ki azt az alivio tárcsát amiben a nyolcas van és vegyél egy újat...lehetõleg ne aliviot
#16892
Posted 2006. July 25. - 09:54

2 kérdésem lenne.
1:Az lehet hogy azért fog szarul a Hayes HMX1-es fékem mert alivio tárcsával van feltéve?vegyek valami jobbat?
2:Nem tudtok valami jó módszert amivel kilehet szedni a tárcsából a 8-ast?
#16893
Posted 2006. July 24. - 22:54

A caminohoz is van Ti keszlet. Nem tudom azzal mennyi lenne a sulya.
A hireszteleseket fenntartassal kezelem.

Ami az erot illeti nekem sincs viszonyitasi alapom, szivesen kiprobalnek egy mag-ot (akar XC, Plus, vagy HD-t is) osszehasonlitasnak.
Asszem talan iljics tudna mondani errol valamit, neki mindketto volt ha igaz.
#16894
Posted 2006. July 24. - 22:25

on
a pofák anyagával és tulajdonságaival én is tisztában vagyok, csak állitólag márkafüggõ is a fékerõ, szal nem minden fog olyan jól hiába ugyanaz v hasonló az összetétel.
amúgy ha a mûgyantás pofát felcsiszolod és újra bekoptatod akkor ugyanúgy fog mint elõtte
#16895
Posted 2006. July 24. - 22:16

na ja ha csinálnának belõle titán csavarkites karbonfékkaros fullos kiadást akkor izgi lenne.....Najo megneztem. Valoban a monoblock caliper resze a legkonnyebb elneztem X-o.
Azert meg igy is elmezonyben van a 420g-javal csak a Carbonosak jobbak nala, de tenyleg nemsok a kulonbseg.
Azert a lenyeg sztem tovabbra is az hogyan lehetne minel kisebb sulyt elerni, mas parameterek megtartasaval. Persze lehet, hogy vannak olyan gyartok akiknel ez nem szempont.

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16896
Posted 2006. July 24. - 22:09

Azert meg igy is elmezonyben van a 420g-javal csak a Carbonosak jobbak nala, de tenyleg nemsok a kulonbseg.
Azert a lenyeg sztem tovabbra is az hogyan lehetne minel kisebb sulyt elerni, mas parameterek megtartasaval. Persze lehet, hogy vannak olyan gyartok akiknel ez nem szempont.
#16897
Posted 2006. July 24. - 21:53

Az El Camino-t pl. pont igy reklamoztak. "A hayes torteneteben az eddigi legkonnyebb tfek"
.
az a baj hogy ezt õk is tudják hogy nem igaz, sõõt.......tudom csak kiragadott részlet, nem kötekedés a cél.....
ha lenne pénzem nekem is magura marta sl-m lenne,,,vagy hfx mag plus.....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16898
Posted 2006. July 24. - 21:46

Nekik legalabb nem kell auto, vagy fogas hogy felmenjenek a hegyre ha erted mire gondolok. Es azert neked se artana vigyazni a terdedre, ha nem csak varosba tekeregsz a bringaval, mert par ev mulva lehetnek kovetkezmenyei 1-1 ilyen nehezebb gepnek.
De pl a mai teleszkopok nagy szazaleka sem veletlen lett levegos, vagy reszben levegos/gazos!!!
A fejlesztesek celja minden alkatresz, igy a tarcsafekek eseteben is a lehetseges legnagyobb teljesitmeny ,ero, szilardsag stb. mellett a leheto legkisebb sulyra valo torekves, de legalabbis ez kellene legyen. Az El Camino-t pl. pont igy reklamoztak. "A hayes torteneteben az eddigi legkonnyebb tfek"
Asszem ez logikus, hiszen a gravitacios ero (F arányos a test m tömegével) az egyik meghatarozo terhelo ero a legellenallas es a surlodas mellett a kerekparosra nezve. Ha barmelyiket csokkented, teljesitmenynovekedest erhetsz el. (Pl mekkorat ugrathatnal a holdon ugyanakkora erovel, lendulettel

Pont most volt a discovery-n egy ilyen musor

Bocs ha kicsit off voltam. A lenyeg hogy a tarcsafekek(rotor) sulyan is probalnak csokkenteni de ott mar kevesbe vannak lehetosegek. (De meg igy is lehet pl alu, titan csavarok stb., vagy ott a carbonos hayes)
A betetekrol sokat nem tudok mivel markakat nagyon nem ismerek.
Elsosorban Sintered Metallic-om volt illetve vmilyen gyantasat probaltam.
Az biztos barmit vegyel is, nagyjabol ebbol a ket focsoportbol indulhatsz (kotoanyag szerint). Vagy ferodol igeny szerint osszetetelben, de az olyan lesz amilyen. A femes idojarasallo es hosszutavu, jo hovezeto kepessegu (ami abbol a szempontbol rossz hogy gyorsan tovabbadja a fek tobbi reszenek es az olajnak a meleget). Illetve talan szaraz idoben nem fog olyan erosen mint a gyantas, de ez fugg attol is hogy hogyan reagal az adott anyag uzemi homersekleten, es valoszinu pl. a femes kevesbe tud elegni(mivel jobb hovezeto), igy biztosabb hogy a lejto vegere is lesz feked (hacsak nem az olaj forr fel)

A gyantas hamar kopik (hasznalattol fuggoen), nem jo hovezeto de rendkivul jol modulalhato es erosen fog. Ha viszont veletlen racsoppen az olaj keresztet vethetsz ra.
Ezek az en tapasztalataim, toled fugg mennyire jarsz a dolog utan hogy a te szamodra mi az idealis fek/betet attol fuggoen mire kell. Az meg hogy melyik marka, csak megfelelo mennyisegu informacio, tapasztalat(masoke) fuggvenye, de ezzel vigyazni kell mert nem biztos hogy ami masnak bejott az neked is be fog. Amire sokan azt mondjak, hogy jo abban azert altalaban meg lehet bizni.
#16899
Posted 2006. July 24. - 19:19

ha úgymond kevésbé nagynevû betétet veszek, akkor mennyire kell szakítani a féket? pl két ujj? ha még eggyel belefér akkor no problem. mondjuk nekem eddig a kool stop nagyon bejön és az se volt drága. úgy tom h a jagwire meg kool stop ugyanaz csak más a "cimke".
#16900
Posted 2006. July 24. - 16:23

Én egy Merida Mission Carbon össztelóssal (van könnyebb, de ez se "vészes"), 16xxg-os Rebával, DS-2XC felnikkel, és elöl-hátul 2.0/1.5/2.0-es küllõkkel, alu!!! anyákkal nyomom, eddig keine sorge....pedig a 4 dugattyús XT sem olyan gyengus...-Nehezebb alkatrészekre van szükség a tárcsafék ereje, illetve a szükséglet miatt:
küllõk, teleszkóp, agy, esetleg váz
Minimum 2-es küllõkkel, 1.8 kg-ot nyomó telóval, amire rendesen rá kell áldozni a pénzt, megfizetni a hírnevet is...
és a váz, mivel arra is óriási erõ hat, csavargatja rendesen, fõleg ha egy szuperkönnyû darabról van szó!
Úgyhogy az általánosítás (már megint) nem túl szerencsés...szerintem.
Péter
Edit: ja, az agyak 126, ill. 262g-osak...
