Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18554 replies to this topic

#16221
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 posts

igen.


köszönöm, csak biztosra akartam menni Feltöltött kép

#16222
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
igen.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16223
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 posts
olyat lehet csinálnom hogy van egy 160-as Avid BB5-öm és veszek hozzá egy
185-ös tárcsát és egy adaptert és hogy mûködni fog?

szal az amatõr kérdés úgy hangzana hogy a 160-as és a 185-ös tárcsához való féktestek ugye ugyanolyanok? :)

#16224
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Ha kényelmes vagy, nyugodtan. Bigger is better.

#16225
Eerie

Eerie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 514 posts

Ha bojkottálva lesz a juicy, akkor anyagi okokból egy Avid BB5-160mm hátra és BB7, 185 vagy 203mm elõlre együttesen gondolkodom. Errõl is szeretném kikérni a véleményeteket (bár lehet, pár oldallal odább meg is találnám).
A bringát elsõdlegesen városi száguldozásra használom, ritkán terepre (semmi DH vagy divatos társai).


Városi száguldozás plussz könnyed terephez felesleges a 203-as tárcsa, de még a 185 is. Hacsak nem vagy sok sok kiló.

#16226
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
megnyomogatod a féket, ha valahol folyik akkor nem veszed meg.
40-ért jó vétel mondjuk.
agynak szintén jó a bike+ de ha valami extrára vágysz, vehetsz dt onyx-ot, vagy kevésbé olcsón novatec-et.
xt se rossz, de én személyes okoból nem veszek kónuszos agyat. :)
de van külön topik, keréképítés néven.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16227
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en nem vennek hasznalt tarcsafeket, de az az en bajom. Semmi okod nincs azt gondolni, hogy nem lesz jo. Azert ha lehet, akkor probald ki. Ha a tulaj nagyon huzza a fogat, akkor lehet rejteget valamit.

ha olaj folyik belole, azt ugyis letorli rola. Ha viszont nagyon karcos, az mar okot adhat a gyanakvasra. a fekek nem nagyon toleraljak, ha rajuk esnek.

De ha kivulrol sertetlennek tunik, akkor elvileg nagyon rossz nem lehet.

agybol az XT jo valasztas. csak ne centerlockosat vegyel, mert az nem avid tarcsafekhez valo.

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#16228
MadKukac

MadKukac

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!

Nem vagyok járatos mélyen a bringák lelki világában, így a segítségeteket szeretném kérni. Szeretném lecserélni jelenlegi V fékemet tárcsafékre (a bringa egy merida matts speed, deore felszereltséggel, teljesen gyári állapotban, semmi sufnituning). Körbenéztem és találtam jó áron (40e) használtan egy juicy 7 és 5 együttest, 2-3 hónapos A kérdés, hogy mit nézzek meg rajta (olajfolyás, stb), mi alapján döntsem el, hogy egy leharcolt vagy egy megkímélt példány? Egyátalán szabad-e használtan féket venni (az eladás oka elmondás alapján vázcsere).
Ha bojkottálva lesz a juicy, akkor anyagi okokból egy Avid BB5-160mm hátra és BB7, 185 vagy 203mm elõlre együttesen gondolkodom. Errõl is szeretném kikérni a véleményeteket (bár lehet, pár oldallal odább meg is találnám).
A bringát elsõdlegesen városi száguldozásra használom, ritkán terepre (semmi DH vagy divatos társai).

Másik kérdésem a jövendõbeli aggyal lenne kapcsolatban:
igazán nem értek hozzá, de ajánlottak bikepositive agyat (cikkszám: 33624 és 24273). Utánaolvastam, és ipari csapágyas anyámtyúkja és ahol forumoztak róla, eddig rosszatt nem írtak. Nem vagyok kifejezetten bikepositive rajongó, de amit olvastam, megingatott (specifikáció alapján könnyebb, bár drágább vélemények alapján bírja a gyilkolást).
Objektíven -általános márkafikázástól függetlenül- inkább mást ajánlotok vagy nyugodtan rácsaphatok erre?
Gondolkoztam még esetleg Deore XT elsõ-hátsó agyon (FH-M765 és HB-M765), de abban sem vagyok biztos, hogy jó lenne a gépsárkányhoz.

Köszi szépen elõre is a segítséget és bocs, ha az agynak más topikja van...
Madkukac

#16229
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
ügyes vagy. mellesleg tényleg úgy lehet állítani :)

#16230
Desszert

Desszert

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
Megoldottam tettem a féknyereg alá alátétet és jó lett.

Jó, hogy itt elbeszélgetek magamba.

#16231
Desszert

Desszert

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
Ez nem igaz végállásban van, most már látom hogy a tárcsa teljesen a másik oldalon van. Akkor most mit tudok csinálni, a tárcsát kell arrébb tenni valahogy, vagy a féket? A kerék az biztos hogy középen van.
Gyárilag így beállítani ez csúcs.

#16232
Desszert

Desszert

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
OK. Köszi.
A másik probléma nem tudjátok hogy mitõl lehet?
Nevezetesen, hogy a hátsó féken nem tudom a fékpofát ráállítani az imbuszcsavarral mert meg se moccan?

#16233
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
csavar-csapágyboltban biztos lesz menetrogzitõ, csak ne menetragasztót vegyél :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16234
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
rögzíti a menetet, pl. csapágyboltban

#16235
Desszert

Desszert

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
Az milyen? Hol lehet kapni?

#16236
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
menetrögzítõ

#16237
Desszert

Desszert

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
Segítsetek!
Hayes sole fékem van (kb három hetes) már elég bennt fog gondoltam rá kellene állítani, elõl sikerült is az ötös imbusszal csavartam rajta és jó lett.
De hátul nem tudok húzni az imbusz csavaron mert meg se moccan, nem mertem nagyon erõltetni nehogy valami baja legyen, az nem létezik hogy egy új féknél már most a végállásban van. Mi lehet a baj?
Másik problémám, hogy a fékkarnál az a kis imbuszcsavar amivel a nyomást lehet állítani állandóan kicsavarodik.
Ezzel mit lehet tenni?

#16238
Eerie

Eerie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 514 posts

lassan szidom magam amiért nem olajosat vettem.


Pedig annak ennyi ennyi bekopás után már piszkosul fognia kellene...

#16239
yanis

yanis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 577 posts
Ilyen jelenség volt havernek is, Õ állította be, de úgy nem volt jó. Bevitte a boltba, ahol vette, beállították, állítólag nem volt középen a féknyereg.
Viszont ha neked jól van beállítva, akkor más probléma lehet.

#16240
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Ha már így felvezetted a többiek segítségét is kérem.

Avid BB7 203as tárcsával elöl hátul. SD7kar, hosszanti szálas bowden. (nemtom a márkáját)
Tárcsa zsírtalan. Nyereg a lehetõ legprecízebben belõve.

Eddig mentem vele terepen kb.30, városban 150km-t. És baromira nem fog. Nózvili egyáltalán nem, és hátul is csak két ujjal hajlandó blokkolni. Pluszba hátul nyikorog is. Elsõ használat után majd bedurrant a karom a sok húzástól.

A nyomáspont elöl elég jó, hátul picit nyúlós.

/me 95kg környékén mozog.

Szóval valami jótanács? Mert fogalmam sincs mit csináljak, lassan szidom magam amiért nem olajosat vettem.

Köszi.