Azt gondolom megfejtettem, az a csavar a légtelenítő szelep lesz és abban maradhatott fékfolyadék a gyári feltöltés után...
Edited by freddyke, 2013. November 01. - 14:00.
Azt gondolom megfejtettem, az a csavar a légtelenítő szelep lesz és abban maradhatott fékfolyadék a gyári feltöltés után...
Edited by freddyke, 2013. November 01. - 14:00.
Az új bringán az Elixir 7 hátsó féknyerge körül (adapter, tárcsa, váz) fékfolyadék nyomokat találtam, a vázra is jutott pár apró csepp és felületesen megmarta a fényezést. Kép róla itt, amint látszik a csavar belsejében még fékfolyadék van. Lehet ez a gyári fékfolyadék feltöltésből visszamaradt maradvány dolog vagy hiba? Párszor megnyomkodtam a fékkart, nem jött belőle semmi. Eladható így a fék vagy vissza a feladónak?
Edited by freddyke, 2013. November 01. - 12:22.
Ebayre én is gondoltam, csak az már nem ér ide a héten.. de azért köszönöm, jobb később mint soha.
Fenti dolog kapcsán, felraktam egy új tárcsát és azon a részen nem kezdett el kopni, ahol ez történt. Kivettem a betétet, ki van marva. Úgyhogy ez nem a bolt műve, elnézést is kértem. Eszembe jutottak a rossz emlékeim. Pár hete, alig, hogy kitettem a házból, 50m-re döngölt földút van szilárd talajjal, beágyazódott kövekkel (le szoktam vágtatni), de sajnos nem láttam és a fűben egy kő hatalmasat csattant csak nem tudtam hol (másnak tudtam be), ez vághatta tönkre a tárcsát. A betét csak éppen súrlódott (amit kosznak gondoltam még az előző sarazásból) és pár fékbehúzásra ki is maródott, ezért nem tűnt fel. Elég vastag a réteg, kicsit megcsiszolom.
Edited by freddyke, 2013. October 29. - 02:03.
Sajnos a háromszöges adapter már nincs nekik, csak a kép régi. Van ötletetek hol próbálkozzak?
Edited by freddyke, 2013. October 28. - 19:14.
A sogóréknál is van fogyasztó védelem.
Mégegyszer nekifutok. Én is arra gondoltam, hogy a villába egyszer tekerem be az adaptert és utána nem kell hozzányúlni - megvédve a villa menetét a folyamatos túráztatástól. A féket pedig így könnyebb beállítani, mert azt már csak a fix adapterhez kell hozzácsavarozni.
Vajon hátulra is jó lesz ez az adapter? Mert akkor hármat rendelek.
Szerintem ő is erre gondolt, csak kimaradt egy "nem"
...és amúgy meg tényleg ez a jó ebben az adapterben (tudom, hogy javítható, vagy perselyezéssel megelőzhető a villa PM konzoljában lévő menet tönkremenetele, de jobb az ha nem kell hozzányúlni)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
Ez a fajta PM jó lesz, ami a tanukin van? (Még nem láttam, úton van a bike.)
A háromszög egyébként előre kellene, azért, mert egyszer betekerem a villába és utána az adaptert baszogtatom, amikor a féket le kell venni. Könnyebb is beállítani vele, kevésbé mozdul el.
Rossz elgondolás, az adaptert csak akkor tudod levenni a villáról ha leveszed a féket is, másrészt pont az a jó ebben a modellben nem macerálod a villában levő menetet fék állítgatásnál mert az adapterben van a fékcsavarok menete.
Gondolom...
Nekem az alsó láncvillán van, beszorítva a sarokba.
Ez a fajta PM jó lesz, ami a tanukin van? (Még nem láttam, úton van a bike.)
Neked könnyebb, mert nálad elavult, régimódi helyen van a fék, akár jó is lehet a háromszög. Bezzeg nekem baromi modern, s divatos a konzol helye, cserébe sz.v.s szerelni, állítani.
Ez a fajta PM jó lesz, ami a tanukin van? (Még nem láttam, úton van a bike.)
A háromszög egyébként előre kellene, azért, mert egyszer betekerem a villába és utána az adaptert baszogtatom, amikor a féket le kell venni. Könnyebb is beállítani vele, kevésbé mozdul el.
Neked könnyebb, mert nálad elavult, régimódi helyen van a fék, akár jó is lehet a háromszög. Bezzeg nekem baromi modern, s divatos a konzol helye, cserébe sz.v.s szerelni, állítani.
Frissítettem a hozzászólásom, ott a link benne a "háromszöges" adapterről.
Nem tudom, hogy garis-e, új bringáról bontva vettem áprilisban, de ismerem a boltot, ahol bontották. Hétfőn megkérdem őket.
Köszönöm! Ha ez tényleg van nekik, egyből kettőt is rendelek.
Frissítettem a hozzászólásom, ott a link benne a "háromszöges" adapterről.
Nem tudom, hogy garis-e, új bringáról bontva vettem áprilisban, de ismerem a boltot, ahol bontották. Hétfőn megkérdem őket.
Van mindkét féle ELSŐ adapterből itthon, tettem egy próbát. A háromszög-szerű nem is fér el a vázban, a "lapos" alátétekkel jó lesz.
Gondolom létezik külön hátra való is...
Keresem egy ideje, de úgy néz ki a hátsó pm adapter nem létező dolog. A laposat ismerem, viszont a másikat hol vetted? Olyat keresek égen-földön.
A kép alapján az Avid is ki van alátétezve. Elképzelhető, hogy ugyanezzel az adapterrel, alátéttel a Shimano XT is jó lesz?
A fékedre garancia még van?
Van mindkét féle ELSŐ adapterből itthon, tettem egy próbát. A háromszög-szerű nem is fér el a vázban, a "lapos" alátétekkel jó lesz.
Gondolom létezik külön hátra való is...
http://bikepro.hu/Al...o_pm_pm180_2322
http://bikepro.hu/Al...konnyitett_2323
Tehát adapter és alátétek is kellenek? Nincs erre profi megoldás? A gyári PM ezekszerint nem túl okos dolog?
Elsőre megpróbálnám légteleníteni.
Edited by mgy, 2013. October 26. - 22:48.
Két napja raktam 160-as direkt PM vázra első 180-as adaptert. Plusz alátétek nélkül nem jó, beleér a nyeregbe a tárcsa.
---
Pár nappal korábban, a fékcső beszabása után, még a kopott betétekhez tele lett töltve, le lett légtelenítve a rendszer (785 XT, hátsó). Raktam be új betéteket, a dugattyúkat megpucoltam, s visszatoltam a helyükre. Mikor összeraktam az egészet, láttam, hogy a fékkar környéke olajos, érzésre levegős lett. Tekertem vele egyet, nem volt nagyon gáz, de leadtam szervízbe, mert nem akartam én pöcsölni vele, ráadásul jött egy apró pattanás is a fékkar húzása közben. Visszakaptam légtelenítve úgy, hogy már sehol nincs a megszokott kemény, majd onnan finoman adagolható nyomáspont, egy nyúlós sz.r lett az egész, ráadásul a kart a markolatig be tudom húzni.
Mi mehetett tönkre, hogyan lehet megjavítani?
Tehát adapter és alátétek is kellenek? Nincs erre profi megoldás? A gyári PM ezekszerint nem túl okos dolog?
Elsőre megpróbálnám légteleníteni.