Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#15701
Posted 2006. November 26. - 09:05

#15702
Posted 2006. November 26. - 08:36

#15703
Posted 2006. November 25. - 16:52

Ma kicsit megtakarítgatam a fékemet (jucy 7) gondoltam akkro már rendesen megcsinálom és kicsit a féktesten belül is megtisztitom és bezsirozom a fogaskerekeket! Aki Látott már ijet tudja mirõl beszélek! Na szóval kiszedtem a fékkart a testbõl, a nyomorudat, a kis gumiharangot! Mögötte van egy fémhenger felbordázva (igy lehet állítania nyomáspontot) na szóval ezt a kis hengert is kiszedtem! Mögötte egy fehér müanyag volt.. (ezt már nemszdtem ki...) itt kifolyt 2-3 csepp olaj. Eza fékolaj volt vagy mi??? Lehet, hogy gyárilag raktak oda pár csepet, hogy fékkarban a kis rugo meg a müanyagok és szimeringek kenve legyenek?? Akit tud errõl valamit írjon! Köszi!
#15704
Posted 2006. November 23. - 21:25

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#15705
Posted 2006. November 23. - 21:12

#15706
Posted 2006. November 23. - 20:33

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#15707
Posted 2006. November 23. - 16:59

#15708
Posted 2006. November 23. - 16:58

Hol tudok olyan fékadaptert szerezni ami a PM-es villa és IS féktest összekapcsolására jó. Egy Grimeca féket (amelyik olyan mint a régi XT, és a SRAM 9.0 ás hidraulikus) 160as tárcsával szeretnék Manitou villára rakni.
#15709
Posted 2006. November 23. - 16:12

#15710
Posted 2006. November 23. - 15:07

#15711
Posted 2006. November 22. - 23:00

#15712
Posted 2006. November 22. - 19:32

#15713
Posted 2006. November 22. - 13:00

BB7: Ugyanez csak csak máshogy állítod be a fékpofatávolságot - bár ilyenem nem volt
Szal nincs több olyan kérdés h melyiknek jobb a fékereje, mert tökugyanlyan, és az anyaguk is tökugyanaz - csak más-más pofa való beléjük
jah és persze a féktestet is párhuzamosra kell rakni.
#15714
Posted 2006. November 22. - 12:38


amugy bb5öt sztem is egyszerü beállitani mert azokkal a kis kupos alátétekkel is szépen párhuzasmossá lehet varázsolni a pofákat a tárcsával.
#15715
Posted 2006. November 21. - 23:54

Le tudná vki írni nekem, hogyan kell beállítani a bb5ös tárcsaféket? Mert még mindig az a problémám, h amikor erõsen fékezek, mintha horzsolná a tárcsámat a fékbetét, erre azt mondták a boltba, h ferdén van berakva a kerék, vagy ferdén van beállítva a tárcsafék...
elõre is thx
hat ha erosen fekezel, akkor igen, horzsolja [mi?] a fekpofa a tarcsat. mert ugy fekez. mit kene csinalnia?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15716
Posted 2006. November 21. - 23:46

Le tudná vki írni nekem, hogyan kell beállítani a bb5ös tárcsaféket? Mert még mindig az a problémám, h amikor erõsen fékezek, mintha horzsolná a tárcsámat a fékbetét, erre azt mondták a boltba, h ferdén van berakva a kerék, vagy ferdén van beállítva a tárcsafék...
elõre is thx
Már többször válaszoltunk.
#2827
#2708
A beállításnál mi sem egyszerûbb.
Fék feltesz, csavarok lazák.
Fék behúz. Fix pofa állít, míg középen nem lesz a tárcsa.
Ha középen van: fék behúz, csavarok meghúz. Ezután fix pofa kijebb teker, hogy ne érjen bele a tárcsába.
edit: ejtõpapucsos vázba nem is lehet ferdén beletenni a kereket, legfeljebb nagy tehetséggel

Régen nekem is nyekergett meg karistolt hátul. Közben lett új fékem. Na ez is karistol.

#15717
Posted 2006. November 21. - 22:24

elõre is thx
#15718
Posted 2006. November 21. - 00:12

#15719
Posted 2006. November 21. - 00:04

#15720
Posted 2006. November 20. - 23:57

Viszont tény, hogy az olcsó régebbi 160as shimano tárcsa nem éppen a precíz megmunkálás mintapéldánya.