Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18554 replies to this topic

#15021
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

és akkor fékezni sem szabad vele? :confused: vagy ha olaj nélkül gondolod a pumpálást akkor annak mi értelme? vagy már megint össze vagyok zavarodva?

Arra a pumpálásra gondoltam amikor a féket úgy próbálják meg légteleníteni,hogy párszor megpumpálják a kart majd behúzzák és megtartják s eztán lazítják a légtelenítõt.(persze olajjal a kérdésedre válaszolva).

Ez a megoldás gyilkos módszer a fõfékhengerre nézve(de csak szerintem).

Ahogy én szoktam csinálni úgy mindig elsõre tökéletes mindenféle karhuzogatás nélkü,ezért írtom,hogy lassan nyomjuk az olajat lentröl felfel és szépen kitolja maga elött az összes levegõt.


GT-Atee

#15022
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
és akkor fékezni sem szabad vele? :confused: vagy ha olaj nélkül gondolod a pumpálást akkor annak mi értelme? vagy már megint össze vagyok zavarodva?

#15023
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

gyári kit tényleg hülyeség mert felesleges 14e-et kiadni olyasmire ami megvan 100 ft-ból is. viszont ahogy gt atee írta úgy nekem még szokott benne maradni buborék bõven. ez lenne a hivatalos eljárás a manuál szerint is kiegészítve némi karpumpálással (ami mit tesz tönkre? :confused:), de így még sose sikerült. én speciel fordítva szoktam de mindenki csinálja úgy ahogy neki kényelmesebb.

Ha viseletesebb fékkarnál amiben a dugattyú tömítése(karmantyú) valamelyest megkoptatta a henger falát azoknál nem ajánlatos szereintem(tapasztalat)a pumpálás(legfeljebb rövid útu pumpálás) mert felsérti a gumitömités szélit és annyi neki,örökké olyan lessz mintha levegõs lenne.

De még ez is orvosolható egy kis ügyességgel.


GT-Atee

#15024
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

én inkább minden légtelenítésnél elpancsolok egy kicsivel több olajat, de így szerintem biztosabb;
gép fel "állványra", ronggyal a féktestet ill. a csonkot és a fékkart körbetekerem, kinyitom alul-felül, rá a fecskendõt alul, átnyomok jó sok olajat, kijön fenn a régi + a levegõ, ha volt benne, csapot elzárom, megnyomkodom a kart, és attól függõen, hogy milyen, úgy töltök rá, vagy engedek belõle a csapot újra kinyitva, ha meg jó, akkor fenn bezárom a túlfolyót, visszaforgatom a kart, ha olyan fékrõl van szó, és kész
wash and go

Hát ezt írtam én is.
GT-Atee

#15025
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts
köszi mindkettõtöknek:prosze:

#15026
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
én inkább minden légtelenítésnél elpancsolok egy kicsivel több olajat, de így szerintem biztosabb;
gép fel "állványra", ronggyal a féktestet ill. a csonkot és a fékkart körbetekerem, kinyitom alul-felül, rá a fecskendõt alul, átnyomok jó sok olajat, kijön fenn a régi + a levegõ, ha volt benne, csapot elzárom, megnyomkodom a kart, és attól függõen, hogy milyen, úgy töltök rá, vagy engedek belõle a csapot újra kinyitva, ha meg jó, akkor fenn bezárom a túlfolyót, visszaforgatom a kart, ha olyan fékrõl van szó, és kész
wash and go

#15027
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
egyik fecskendõbe olaj felszív. másik fecskendõbe olaj felszív félig, müa. csõ ráilleszt
féktest leszed, fékbetét eltávolít, sárga távtartó basz behelyez dugattyúk közé, féktest lelógat minnél jobban
tulfolyótartály vízszintesbe állít, teteje leszed
tulfolyótartály csurig tölt olajjal (nem baj ha körbetekered ronggyal, kevesebb folyik mellé)
müa csõ ráhúz feltöltõcsonkra, fecskendõ szigorúan felfelé áll, hogy a bubik ne a csõnél gyûljenek
feltöltõcsonk kicsavar villáskulccsal
fékkarral pumpálva olaj+bubik mennek be alsó fecskendõbe
alsó fecsivel buborékmentes olaj bepumpál, bubis olaj visszaszív
ezt csinálod míg a féktestbõl már nem jönnek bubik
vigyázol felül tartályból ne tûnjön el az olaj, ha kell másik fecsivel pótolsz
villáskulccsal feltöltõcsonkot lezárod
túlfolyóba igény szerint töltesz még olajat, hogy csurig legyen
tulfolyó fedelét visszacsavarozod

azt hiszem ennyi

ha töküres a rendszer, akkor elöbb alulról nyomsz bele olajat, hogy tele legyen a túlfolyó és goto 10

#15028
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts

gyári kit tényleg hülyeség mert felesleges 14e-et kiadni olyasmire ami megvan 100 ft-ból is. viszont ahogy gt atee írta úgy nekem még szokott benne maradni buborék bõven. ez lenne a hivatalos eljárás a manuál szerint is kiegészítve némi karpumpálással (ami mit tesz tönkre? :confused:), de így még sose sikerült. én speciel fordítva szoktam de mindenki csinálja úgy ahogy neki kényelmesebb.


Ha megkérlek szépen, leírod te hogyan szoktad csinálni?:)

#15029
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts

Örülök,hogy segíthettem.

Be jött a leírás,sikerült megoldani a problémát vele?

Ha van még kérdésed írj és megoldjuk.


Nem nagyon volt kedvem ebben a szutyok esõben elmenni bolta. Megvárom amig szépen süt majd a nap:cool:

#15030
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
saint e+h kompletten, pofával, vezetékkel, XT karral: 554 g + 203-as XT tárcsák: 398, tehát az egész: 952 g.

#15031
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts

BR-M535, direkt nem akarok gyári kit-et venni, #3512 kielégítõ választ adott:)

gyári kit tényleg hülyeség mert felesleges 14e-et kiadni olyasmire ami megvan 100 ft-ból is. viszont ahogy gt atee írta úgy nekem még szokott benne maradni buborék bõven. ez lenne a hivatalos eljárás a manuál szerint is kiegészítve némi karpumpálással (ami mit tesz tönkre? :confused:), de így még sose sikerült. én speciel fordítva szoktam de mindenki csinálja úgy ahogy neki kényelmesebb.

#15032
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
:D:D

épp elbambultam.

A súlyról pedig: hiába állítottam át 3szor a mérleget, egyszer sem sikerült az imént a saint féknyeregre pofával 150 grammnál többet mérni.

már csak azért sem, mert nekem a két xtr fék asszem adapterekkel mindennel együtt 800 gramm maximum.
a saint meg alig volt nehezebb


amúgy oda is van írva: SAINT: W/adaptor, F&R
párban adapterekkel....

#15033
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,708 posts

blötty


:lol1:

off

jó volt a "bemutató-képed" a shimano találkán... :D
(viszont a szendvicskrémtõl olyat fostam otthon hogy ritka... :))

#15034
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
jah, alu csavar nem szereti a tekergetést.
nekem a fékkar nem törékenynek tünik, sokkal inkább picinek:) de pont ezért szeretem, nem egy nagy blötty mint a hayesokon.

#15035
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,708 posts

Tehát elöl hátul XTR-el beljebb vagy 300-400 grammal...És a mayer faktorod is nagyot fog ugrani :D


Van különbség, de ennyi szerintem sincs...

Én viszont egy nagyon rendes csapatban dolgozhatok, azért van xtr-em...
annyit tudok róla mondani, hogy xtr... :)
viszont egy valami van, a fékbetétek stiftje, ami az xtr-nél alapból egy csavar, na azzal kell kezdeni hogy azt ki, és hagyományos olyan stiftet bele, aminek visszahajtod a végét, és ugy marad a helyén a fékbetét... Ezen felül nem tudok problémát mondani, de ez viszont nálunk kivétel nélkül (!) mindenkinél okozott gondot...
az új kar nekem is tetszik, de valahogy "törékenynek" tûnik valamiért...

#15036
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 posts
Nem én találtam ki:

XTR

Saint

Picit több mint 160g külömbség per féktest. És az XTR fékkarok talán picit könnybbek..

#15037
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
300-400g kicsit sok, xtr saint között szerintem max 50g van fékenként.


A sebesség mindent megold.

 


#15038
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 posts
Suly számit pl?

Mert akkor az XTR-el jársz a legjobban az tuti.

Saintnél csak a féktest 380g erre a 203as tárcsa még 200g és akkor ott van még a fékcsö+fékkar, kijösz talán 700 grammra, ami a Mag sulya is aszem (203as tárcsával)

Tehát elöl hátul XTR-el beljebb vagy 300-400 grammal...És a mayer faktorod is nagyot fog ugrani :D
Kérdés hogy érdekel ez téged...

Code se rosszz bár avid ellenes vagyok. Nem tul tartósak sajnos, hajlamos belassulni a fék

de küldök egy nagy puszit a segitségért cserébe


Ja, mindenki elfogult valamennyire..én meg pont avid párti vagyok.

A puszi szinten meg nem tudod mire válalkozol, bár én se, mivel ugy hirlik a borotválkozás nem az erösséged :)

#15039
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

BR-M535, direkt nem akarok gyári kit-et venni, #3512 kielégítõ választ adott:)
ja a manual meg nemhaverom:)
de azért köszi a kelléklistát!

Örülök,hogy segíthettem.

Be jött a leírás,sikerült megoldani a problémát vele?

Ha van még kérdésed írj és megoldjuk.


GT-Atee

#15040
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
én mindenhogy jól jövök ki tekintve, hogy viszonteladó vagyok ergo ár nem számít

Code se rosszz bár avid ellenes vagyok. Nem tul tartósak sajnos, hajlamos belassulni a fék

de küldök egy nagy puszit a segitségért cserébe

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/