Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#14681
Posted 2007. March 04. - 17:20

#14682
Posted 2007. March 04. - 16:15

hüha, egy szakemberAlaból 3 fajta korrózióálló anyag létezik, de mivel minden területen szükség van korrózióálló anyagra, nagyon sokfélet fejlesztettek ki.
A 3 alap: Martenzites, Ferrites, Ausztenites szövetszerkezetû, ezek készülnek különbözõ mennyiségû passziváló ötvözõkel (Cr, Ni rezisztencia határok).
az ausztenit szö.szerk-û nem mágnesezhetõ,A ferrites, martenzites (edzett) mágnesezhetõ.
pl. küllõ nem mágnesezhetõ, de "lágy" és szívós -->ausztenites kor.acél
Mielõtt nekiálltam volna tárcsaféket tervezni, megnéztem mibõl lehetnek a shimano és avid tárcsáim.
1. mindkettõ korrózióálló,
2. mindkettõ mágnesezhetõ
3. mindkettõ olyan lágy hogy egy egyszerû csípõfogóval mély karcot lehet tenni bele, HRC keménységet nem is lehet rajta mérni, azaz nem edzettek.
ezekbõl megállapítható hogy ferrites korrózióálló acél lehet, vagy speciális edzhetõ ötvözet, ugyanis az alap edzhetõ (martenzites) anyag lágy állapotban nem korrózióálló.
ezek után körbenézel a neten és látni fogod hogy egyes gyártók odaírják hogy edzett korr. acélból van a tárcsa.
Szóval érdemes martenzitesbõl is csinálni, ebben az esetben hõkezelés kell ha lágy állapotból indulsz, vagy nem lézerrel vágod, mert kilágyul.
És egy kis anyaglista, amiben csak alap dolgok vannak:
http://www.nemesacel...onlito_hun.html
van benne olyan: kiválásosan keményedõ, na ebbõl lenne jó csinálni, de valszeg nem fogsz kapni.
jó8

ha anyagot tudsz szerezni, akkor nekem van ismerõs, aki kivágja lézerrel (trumpf l3030, bystronic bl1500)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#14683
Posted 2007. March 04. - 15:52

Megallanboy Rosck Shox Recon 327 Solo air,és még fékem sincs!
bugyuta kérdés.. de az agy az tárcsás ugye?
az még kardinális kérdés lehet hogy hidraulikusra, avagy bovdenesre vágynál-e
Ne ne kérdezd meg melyik jobb olvass visszább a topicban nagyon sokszor ki lett fejtve pro-kontra..

.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#14684
Posted 2007. March 04. - 15:38

#14685
Posted 2007. March 04. - 15:33

#14686
Posted 2007. March 04. - 14:07

#14687
Posted 2007. March 04. - 13:58

#14688
Posted 2007. March 04. - 13:44

szvsz aki 100 kiló alá sidet tesz, az már nyugodtan tehet rá nagy tárcsát is....180 ala nem mennek. de stilustol/bringatol is fugg. SiD-re pl okorseg lnne 200as tarcsat tenni, meg ha 100kilo is vagy.

pont múltkor beszélgettünk a srácokkal hogy alattam egy sid tárcsával megérné -e a második pilis túrát, de sztem kicsi a valószínûsége.....
1ébként átlagos fékbõl ilyen átlag túracc/am bringázáshoz 90-100 kilós embernek a 180 as tárcsa azért kell....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14689
Posted 2007. March 04. - 13:28

Egy 90 kilos emberkenek mint nekem mien tarcsa kene elore,méret ?
180 ala nem mennek. de stilustol/bringatol is fugg. SiD-re pl okorseg lnne 200as tarcsat tenni, meg ha 100kilo is vagy.
Ez jó, nagyon tetszik, most egész nap mosolyogni fogok, mint állat.
Köszi.
mondtam, hogy nem ertek hozza. vilag eletemben 2es voltam fizikabol. Egy haver magyarazta valahogy ezer regen, es kb ennyi maradt meg. :/
RAUH-Welt
B E G R I F F
#14690
Posted 2007. March 04. - 12:50

Ki lehetne számolni Szipka, vagy inkább méretezni: ha tudod milyen gyorsan mész, hány kg az össztömeg (bicó+ember), mennyire húzod a fékkart, de a bonyolult mintázat miatt csak szám.gépes szimulációval lehet, erre meg kinek van ideje hobbiból? Ez is inkább ellenõrzésre szolgál hogy megfelel-e az adott tárcsa.
#14691
Posted 2007. March 04. - 12:47

milyen villára menne és milyen fékhez?
#14692
Posted 2007. March 04. - 12:43

#14693
Posted 2007. March 04. - 11:51

Nem vagyok fizikus, de nekem valahogy ugy magyaraztak, hogy a rozsdamentes acelnak alacsony a szentartalma, de a magnesnek meg pont az a szentartalom hianyzik hogy "ragadjon".
Ez jó, nagyon tetszik, most egész nap mosolyogni fogok, mint állat.

#14694
Posted 2007. March 04. - 01:54

RAUH-Welt
B E G R I F F
#14695
Posted 2007. March 04. - 01:41

A 3 alap: Martenzites, Ferrites, Ausztenites szövetszerkezetû, ezek készülnek különbözõ mennyiségû passziváló ötvözõkel (Cr, Ni rezisztencia határok).
az ausztenit szö.szerk-û nem mágnesezhetõ,A ferrites, martenzites (edzett) mágnesezhetõ.
pl. küllõ nem mágnesezhetõ, de "lágy" és szívós -->ausztenites kor.acél
Mielõtt nekiálltam volna tárcsaféket tervezni, megnéztem mibõl lehetnek a shimano és avid tárcsáim.
1. mindkettõ korrózióálló,
2. mindkettõ mágnesezhetõ
3. mindkettõ olyan lágy hogy egy egyszerû csípõfogóval mély karcot lehet tenni bele, HRC keménységet nem is lehet rajta mérni, azaz nem edzettek.
ezekbõl megállapítható hogy ferrites korrózióálló acél lehet, vagy speciális edzhetõ ötvözet, ugyanis az alap edzhetõ (martenzites) anyag lágy állapotban nem korrózióálló.
ezek után körbenézel a neten és látni fogod hogy egyes gyártók odaírják hogy edzett korr. acélból van a tárcsa.
Szóval érdemes martenzitesbõl is csinálni, ebben az esetben hõkezelés kell ha lágy állapotból indulsz, vagy nem lézerrel vágod, mert kilágyul.
És egy kis anyaglista, amiben csak alap dolgok vannak:
http://www.nemesacel...onlito_hun.html
van benne olyan: kiválásosan keményedõ, na ebbõl lenne jó csinálni, de valszeg nem fogsz kapni.
jó8
#14696
Posted 2007. March 04. - 01:04

Köszi! Most 160/160 marta a felállás. Gondolkoztam az adapteren, de honnan szerezzek adaptert? Mert a Magura oldalán találtam, de a malinál ugye... Külföldrõl meg nem akarom rendelni, valahogy macerásnak tûnik..
És igen, megkérdeztem a malit arról is, hogy lehet-e külön venni munkahengert, de nem.
Szal ezért gondolkozom az Avid-on...
miért nem veszel adaptert? (ha jól értem ez is a porbléma része)
Nekem meg van tökjó alu tárcsám.
ami tiszta Lorkaaaaa:)
#14697
Posted 2007. March 04. - 00:55

Én adtam fel a hirdetést, mert MAGAMNAK akarok tárcsákat ,de 1-2 db kerül sokba, 10-20 db-nál már lecsökkenne jóval az ára, de nem vízvágással kell kivágni, mert a nagynyomású víz a rozsdamentes anyagot is megeszi, nem pontos, stb. én lézerrel fogom vágatni. Anyagról meg annyit hogy shimano tárcsák sima korózióálló acélból vannak... és mûködnek (kedves tudatlan barátaim, nem minden korrózióálló acél egyforma és a legkisebb vásárolható mennyiség 1000x2000mm , ami sok pénz). Fûrészes tárcsa nem az én ötletem: Lásd HOPE (itt írják hogy az anyaga edzett korrózióálló acél). ÉS ha ezzel pénzt lehetne keresni, nagyon boldog lennék. A gond azzal van hogy a gépeknek van alapdíjjuk: 5000-10000 Ft amire rájön a percenkénti vagy vágásonkénti díj. szal enyi.
amúgy az ilyen tárcsákat nagyüzembe kivágással készítik, látszik a vágott szélen ha megnézed...Egy szerszám hozzá több millió Ft....
Hátsó fékhez tárcsa meg tökmindegy milyen merev, alig használod az életed során, mert lefelé megcsuszik a kerék, fölfelé meg nem jó behúzva tartani
Na, majd írok valami élménybeszámolót, mert lesz saját tárcsám.
üdv mindenkinek.
ez mind szep es jo, de nem Te vagy az elso, akinek eszebe jutott. Mi ki is probaltuk. szar lett.
az a baj, hogy vagas utan le kell koszorulni a sorjat. persze nem muszaj, de akkor az ugye felmunka.
szoval sikkoszoru, de igen am, ahhoz magnesasztal kell. mert azzal rogzited a tarcsat. itt jon a bibi, a rozsdamentes tarcsadat nem fogja a magnesasztal. Nem vagyok fizikus, de nekem valahogy ugy magyaraztak, hogy a rozsdamentes acelnak alacsony a szentartalma, de a magnesnek meg pont az a szentartalom hianyzik hogy "ragadjon".
szoval nem birod koszorulni. szoval sorjas lesz, es nem egyenes.
ha most sok nemtudomanyos butasagot irtam, akkor bocsi az erintettektol, a gepeszek majd mindjart jonnek leoltani a hajamat, de en valami ilyesmire emlekszem.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#14698
Posted 2007. March 03. - 22:56

nem kell hozzá semmi trükk, simán kompatibilis. csak honnan szerzel külön féknyerget és fékkart?
amugy a kiállitáson már volt 2007-es bikers guide.
juicy7-et meg nem vennékinkább egy marta elõre-hátra, és adapterezem 180/160-ra. (sõt, én magamnak 205/205-re adapterezném
)
Köszi! Most 160/160 marta a felállás. Gondolkoztam az adapteren, de honnan szerezzek adaptert? Mert a Magura oldalán találtam, de a malinál ugye... Külföldrõl meg nem akarom rendelni, valahogy macerásnak tûnik..
És igen, megkérdeztem a malit arról is, hogy lehet-e külön venni munkahengert, de nem.
Szal ezért gondolkozom az Avid-on...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#14699
Posted 2007. March 03. - 22:40

vki ezzel akar pénzt keresni! ennyi!
amugy meg technologia lazán megvan már rá elérhetö modon is. csak jo acélt kell szerezniük meg elmenni vmi olyan helyre ahol van vízsugaras vágó. be a tervet és már kész is az egyedi tárcsa....
Én adtam fel a hirdetést, mert MAGAMNAK akarok tárcsákat ,de 1-2 db kerül sokba, 10-20 db-nál már lecsökkenne jóval az ára, de nem vízvágással kell kivágni, mert a nagynyomású víz a rozsdamentes anyagot is megeszi, nem pontos, stb. én lézerrel fogom vágatni. Anyagról meg annyit hogy shimano tárcsák sima korózióálló acélból vannak... és mûködnek (kedves tudatlan barátaim, nem minden korrózióálló acél egyforma és a legkisebb vásárolható mennyiség 1000x2000mm , ami sok pénz). Fûrészes tárcsa nem az én ötletem: Lásd HOPE (itt írják hogy az anyaga edzett korrózióálló acél). ÉS ha ezzel pénzt lehetne keresni, nagyon boldog lennék. A gond azzal van hogy a gépeknek van alapdíjjuk: 5000-10000 Ft amire rájön a percenkénti vagy vágásonkénti díj. szal enyi.
amúgy az ilyen tárcsákat nagyüzembe kivágással készítik, látszik a vágott szélen ha megnézed...Egy szerszám hozzá több millió Ft....
Hátsó fékhez tárcsa meg tökmindegy milyen merev, alig használod az életed során, mert lefelé megcsuszik a kerék, fölfelé meg nem jó behúzva tartani

Na, majd írok valami élménybeszámolót, mert lesz saját tárcsám.
üdv mindenkinek.
#14700
Posted 2007. March 03. - 22:04
