Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#14641
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.103 hozzászólás

juicy7-et meg nem vennék


Kicsit lemaradtam, bocs. Miért nem?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#14642
sOnar

sOnar

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

lor,
nyugi, vegyél mély lélegzetet és gondolj a 3-as dörzsárazott furatokra.


nem tudhatod!
lehet, hogy fogvájót illesztene, amit a Martin kohóból hozott, mert az mágnesezhetõ.

#14643
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
lor,
nyugi, vegyél mély lélegzetet és gondolj a 3-as dörzsárazott furatokra.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#14644
sOnar

sOnar

    vendég

  • fórumtag
  • 161 hozzászólás

Tévedtem!!!
csak a Martenzites, azaz edzett korrózióálló anyagot fogja a mágnes (ugymint a sima vasat).


mit a vasat?
edzett korrózióálló anyagot?

lol

#14645
Triceps

Triceps

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

...az ausztenit szö.szerk-û nem mágnesezhetõ,A ferrites, martenzites (edzett) mágnesezhetõ.
pl. küllõ nem mágnesezhetõ, de "lágy" és szívós -->ausztenites kor.acél


Tévedtem!!!
csak a Martenzites, azaz edzett korrózióálló anyagot fogja a mágnes (ugymint a sima vasat).

#14646
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
ha pl 3 mm es furatot akarsz csinálni akkor át kell furni 2.8-ra utána meg 3 as ra meg dözsárazni vagy mi és akkor sztem kész. akkor szép sima furatot kapsz majd. de hogy fogod pontosan bejelölni a furatok helyét? odaadod a faszinak és ö majd vmi osztokészülékkel pakolgatja vagy pedig te elöre bepontozod neki?

#14647
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
rajzold ki
es add oda a szakinak
hogy ki kell furni majd pedig sorjazni
tudni fogja mi a dolga.
azert van ott ahol

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#14648
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

ha fekero nem csokken akkor lehet nem erdemes vele szivni

ha megis:
-nagyobb/jobban hulo tarcsa
-ezt megfurni, de akkor tenyleg megfurni
/nem sorrend/

ha kifurod utana lesorjazod, egy nagyobb furoval
szaki tudja majd
marni nemtom mit akartok?
sikba koszorulni sem tudom mit akartok.

ha furod azert lehet jol jon ha rendesen kimered a furatokat
/nemtom mennyire zavarhat be egy egyenetlenul kifurt tarcsa/
de a melos kirohog az tuti
/en elsore meg 24 furatot bele almodtam a tarcsaba a te terveden kivul/
ha gyenge lesz majd szol es elhajlik nem kell fosni tole
legfeljebb buktal egy tarcsat.

vmit kihagytam?


:prosze:
Akkor lukakat gondoltam rá mint ami most is van rajta, plusz 36al nem mertem/merek nekiállni, akkor csinálok még egy tervet...
Hogy milyen fúró kell azt majd a lakatosok remélem vágják, sorjázásra azt mondod hogy nagyobb fúróval inkább mint tûreszelõ?
Egyenletesen akarom kiszerkeszteni, csak painttel így kézzel pötyögtem rá este, most nem sikerült olyan lukmérettel rajzolnom mint otthon, otthon a rendes rajzprogi...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14649
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás
szerintem cobaltos fúrószárral furd az erõsebb mint a normál hss-s!

#14650
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
ha fekero nem csokken akkor lehet nem erdemes vele szivni

ha megis:
-nagyobb/jobban hulo tarcsa
-ezt megfurni, de akkor tenyleg megfurni
/nem sorrend/

ha kifurod utana lesorjazod, egy nagyobb furoval
szaki tudja majd
marni nemtom mit akartok?
sikba koszorulni sem tudom mit akartok.

ha furod azert lehet jol jon ha rendesen kimered a furatokat
/nemtom mennyire zavarhat be egy egyenetlenul kifurt tarcsa/
de a melos kirohog az tuti
/en elsore meg 24 furatot bele almodtam a tarcsaba a te terveden kivul/
ha gyenge lesz majd szol es elhajlik nem kell fosni tole
legfeljebb buktal egy tarcsat.

vmit kihagytam?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#14651
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
VV:
Természetesen nem, igyexem szakasoan fékezni, én még nem sütöttem meg tárcsát (hisz tavaly nyár augusztus óta van csak, azóta kb 400-500Km-t mentem még) de nem is szeretnék.

Elsõ vagy második fúrási terv tûnik jobbnak? (nekem elsõ)

hozé; nem tudom, de többtõl is ezt hallottam; hogy a V-fék mennyire nyúzza odafenn... jó kérdés, de ott jóval kisebb erõ ébred ugyanahhoz a lassuláshoz, és ott a teleszkóp lábának tetején ébred az erõ (ez a forgáspont), míg tárcsánál meg lentebb, majdnem a lábak aljánál... passz... viszont v-fék nem csak egy oldalról csavarja a telót...

tamaska:
Azt mondom hogy 2× annyi luk lesz rajta, és biztos hogy nem rosszabbul fog hûlni :D. Hogy ez mért baromság azt nem vágom... annyira sok sorja nem lesz rajta hogy ne lehetne tûreszelõvel leszedni... és ahhoz képest pl hogy dekopirral vágtam anno kerek lukakkat a hangszóróknak és kireszeltem körig ahhoz képest ez csak játék lehet :)
Ha azt mondjátok hogy még elbír 12 lukat akkor olyat is rajzolok, csak nem ismerem annyira az anyagot hogy mit bír el tutira annélkül hogy késöbb hulámosodna vagy egyéb nem várt következmény léphne fel.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14652
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tureszelovel? az edzett acelt? ennyi szabadidod van? raadasul ezzel a plusz 12lukkal szerinted mennyivel fog jobban hulni? 1%? talan 2?

tovabbra is azt mondom, hogy baromsag
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#14653
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás

Öhm... fúrva nem jó? Maratni elvileg tudok, de az macerásebb és drágább...

Bikertigger:
Elné' nem útvonalra gondoltam, hanem a 2 hegyre, konkrétabban onnan legurulásra. :prosze:



A fúró az szakítja az anyagot és nem kör kersztmetszetet ad. Mellesleg nem csak sorjás lesz a környéke, hanem egyenetlen (hullámos) is.
Kérdezd meg Lor mestert. Feltéve, ha nem zavar el melegebb éghajlatra az ilyen ötletekkel.:)

#14654
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Még jó is lehet, csak nem fúrni kéne, hanem marni.


Öhm... fúrva nem jó? Maratni elvileg tudok, de az macerásebb és drágább... Fúrógép+tûreszelõ kombóval mia baj?

Bikertigger:
Elné' nem útvonalra gondoltam, hanem a 2 hegyre, konkrétabban onnan legurulásra. :prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14655
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Bikertigger:
Miért, dobogókõ/visegrád kevés a tárcsa megsütéséhez? Legyen... ?


khhm Te visegrád/dobogókõt írtál eredetileg, az az irány meg többé kevésbé emelkedõnek tûnik nekem .....

de ne offoljuk szét a topikt....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14656
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Még jó is lehet, csak nem fúrni kéne, hanem marni.

#14657
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Természetes hogy sorjamentesen akarom csinálni.
Tûreszelõvel mindenütt eldolgozom a furatokat.

Bikertigger:
Miért, dobogókõ/visegrád kevés a tárcsa megsütéséhez? Legyen... de Bükkön mindenképp indulok és ott 12Km-es lejtõ van, ahol már egész alkarom fájt a sok fékezéstõl :D . Nem tudom hogy mennyi kell a sütihez; mivel ugye enyém még fain. De mivel itt többen is írták hogy nekik sikerült nem tudom mennyi kell hozzá hogy összejöjjön. De gondoltam hogy ennyi energiabefektetést megér hogy jobban hüljön a Roundagon.

thez:
Igen, ezért is nem úgy akarom kifurkálni mint egy XT tárcsa pl, hanem úgy hogy még elég erõs meradjon az anyag, azaz vagy Polygonosan, vagy ahogy a kisebbik shimano tárcsa van.

Ill 2 félét néztem még:
1es megoldás
Feltöltött kép

2es megoldás
Feltöltött kép

Az 1es jobbnak tûnik nekem picit; szerintetek?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#14658
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Nos, kreáltam egy skiccet, paint-el. Kicsit puruttya, de a lényeg talán látszik.
(Mondjuk a fékezés pilllanata. Kerék, két klf. méretû tárcsa.)

Feltöltött kép

Tehát: minél kisebb a tárcsa, annál nagyobb erõ ébred, persze rövidebb karon.
Szerintem a teló lábának mindegy a dolog, hogy rövid karon csavarják nagy erõvel, vagy hosszabb karon kicsivel.

De nem vagyok gépész, lehet vitatkozni.

Biker!
"Villamos" vagyok, álmomban csöngetek egy picit...

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#14659
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Akkor -egy mereven fûzött keréknél- a V-fék veszi legjobban igénybe a telót?

hát Te vagy a fizikus :) , de azért gondolom nem véletlen szokták némely telónál megadni -(ha más nem a fritzek a tesztben) - hogy max mekkora tártsával célszerû gyilkolászni...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14660
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
vazz 90 kg-mal még nem sikerült elszíneznem a tárcsát pedig csak160 -as és nyúzom rendesen.. pedig sima Shimano tárcsám van.