Kérféle "nem-gyári"-t próbáltam hozzá, de egyik sem az igazi. Szvsz még mindig a gyári a legjobb. De, ha bejön, szólj! :-)Magura Marta-ba érdemes bevállalni a BBB fékpofáit? (kék)
Esetleg valami más cserepofa bele? (nincs valakinek 1db fölösleges?)
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#14521
Posted 2007. March 10. - 22:48

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#14522
Posted 2007. March 10. - 22:44

...(Bár BB7nek azt írják a fix oldalon leygen több hely, az engemidegesít hogy annyit hajlik a tárcsa és nem hagyok több helyet ott. Remélem nem gáz, erõsnem bõven erõs a fék az tuti, tárcsa is kb jól kopik.)
(Subi Pro, neki BB5öse van és annak felef/fele hely van, BB=nél van 1/3 2/3)
Nem hajlik nagyot a tárcsa!
A képen jól látszik, hogy az 1/3-2/3 nem a fékbetétekhez viszonyított távolság, hanem a fékkengyel bevágásához!
Egyébként a fix oldal beállítása egyszerû: addig tekerd az állítócsavart, amíg forgáskor meg nem hallod fékbetét tárcsához érintkezõ hangját, azután egy kicsit visszatekersz a csavaron és kész. Így biztosan nem hajlítgatja indokolatlanul nagy mértékben a rotort.
(én azt hittem, ez evidens...:chin: )
Egyébként igazad van: valóban eltér a két beállítás, csak azt nem tudom, hogy miért. Tudtommal a két típus közötti egyetlen különbség a BB7-es kettõs beállítási lehetõsége. Ugyanúgy fix a belsõ oldala mindkettõnek, miért kell tökölni a harmadolással (annak csak a Szegedi Csillagban van kedélyjavító hatása...

Így kellene beállítani egy tárcsaféket:
"Vond ki a kengyel bevágásának szélességébõl a tárcsa vastagságát, az így kapott összeget oszd el 3-mal. Namost vedd a kezedbe a hézagmérõvel egybeépített párhuzammérõt, és..." :scared:
#14523
Posted 2007. March 10. - 20:44

Esetleg valami más cserepofa bele? (nincs valakinek 1db fölösleges?

#14524
Posted 2007. March 10. - 20:07

NEm kötözködni akartam robbal, csak mikor lefújtam a spréval a tárcsát akkor jutott eszembe amit rob mondott, és beírtam... vártam hogy vki utánajárjon mint te

thez:
Én is azt használok, de csak mert faternak mindig van megbontott belõle

Juicy 3 nem izgat, 140es tárcsa kompatibilitás BB7hez igen, köv bicón hátul is lesz tárcsa... (és alpból Clean Seep

abcd2k5:
Nyugi, pát tucat kevés, tucat szor tucat kell hogy kezdjen bekopni -legalábbis BB7esem is így csinált...
A fix betétnek sok az 1-2mm szerintem, én fél-1 milire állítom, mert különben nagyonmeghajlítja a tárcsát szvsz.
(Bár BB7nek azt írják a fix oldalon leygen több hely, az engemidegesít hogy annyit hajlik a tárcsa és nem hagyok több helyet ott. Remélem nem gáz, erõsnem bõven erõs a fék az tuti, tárcsa is kb jól kopik.)
(Subi Pro, neki BB5öse van és annak felef/fele hely van, BB=nél van 1/3 2/3)
Koca:
Kerékki lett centírozva? Ha igen, akkor vasald ki fékezéssel amennyire tudod, ha nem akkor elöbb várd meg azt, valszínû korrekt lesz utána. (szerintem, legalábbis a nyolcassal hamarabb jár hogy nekiérejen néha tárcsa mint hogy 8ast kapjon, ha tévedtem akkor 1000 bocs')
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#14525
Posted 2007. March 10. - 19:56

#14526
Posted 2007. March 10. - 19:52



#14527
Posted 2007. March 10. - 12:18

minden cannondale draga. a handmade in usa feliratot fizeted, meg az eldolgozott hegeszteseket, meg a marketinget. Persze jok is, de tul vannak arazva
namost ezutan azt kell nezni, hogy a Rush 5 az csak egy szintel van feljebb a belepomodellnel. Felette meg meg van a 4 a 3, a 2carbon, az 1carbon, meg a team, meg ket limitalt szeria.
tehat hiaba kerul sokba a bringa, megis csak kozepszeru cumok kerulnek ra, mivel a jobb cumok a meg iszopnyatosan dragabb bringakra kerulnek. comprende?
on
Off:
Elfogult is vagyok, de azért van itt még egy nem elhanyagolható apróság (nem vitatkozni akarok): Azért a legtöbb Cannondale árában benne van (Rush 5-ben is) egy Fatty, vagy Lefty villa, ami nem elhanyagolható indok ezen bringák választásánál. Mindkettõ merev, nagyon könnyû, és tesztekben is csak jót írnak róluk (ha nekem nem hinne valaki), ráadásul a villák mûködése évek óta „változatlan”, nem találnak ki minden évben valami világrengetõ ökörséget.
Pl. 1999-ben már volt kb. 1.5 kg körül, 60 mm-t mozgó Fatty villa (teszem hozzá halkan: Azt, hogy Lockaout már oda sem írják sehova, annyira természetes 8-9 éve) . Még mindig rengetegen használják a 7-8 éves villákat!! Sõt eightyaid tuningot is ajánlanak hozzá.
Lefty alap: 110 mm, Lockout, + elsõ agy: 1,74 kg. Ilyen villákhoz nem értek, de szerintem nem lehet kõ nehéz. comprende?

On
#14528
Posted 2007. March 10. - 10:18


széééééép
szent lett a lelkem
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#14529
Posted 2007. March 10. - 09:21

A gyors-zár fejét én is átraktam a menetirány szerinti jobb oldalra, nem is annyira az "ellensúlyozás" miatt, inkább csak azért, hogy amikor a kereket kiveszem, a zár nyitásakor nehogy rátámasszak a tárcsára, vagy összekenjem azt az esetleges olajos kezemmel.
Hála PTamásnak egy valóban használható szerelési útmutatót kaptunk, aminek a 7. oldalán lehet találni azt, amit szerintem keresel: a tárcsa nem a kengyel közepén fut, hanem 2/3-1/3 arányban eltolva a kerékagytól . Azután jöhet a kerékagy-oldal és a külsõ oldal finombeállítása.
(Nekem a szakszervízben pont az ellenkezõjét mondták, lehet, hogy ezért nem fogot annyira...)
A fék bekopásához valószínûleg akár több száz terep-km is kell, azután jön meg a fékhatás. (olvass vissza pár oldalt itt a fórumban!)
Üdv!
#14530
Posted 2007. March 09. - 23:53


Nálam viszont alap, hogy csak akkor kérdezek, ha végképp nem találok rá megoldást, így csökkentve a láma kérdéseket


#14531
Posted 2007. March 09. - 23:12

@PTamás: Hát leírásom az van, de azért köszi.
@mizie: nah akkor megpróbálom minimumra állítani![]()
köszi a választ mindkettõtöknek.
Tapasztalat itt a fórumon, hogy azt nem mindenki olvassa

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#14532
Posted 2007. March 09. - 23:11


@mizie: nah akkor megpróbálom minimumra állítani

köszi a választ mindkettõtöknek.
#14533
Posted 2007. March 09. - 22:50

#14534
Posted 2007. March 09. - 22:40

Hali mindenkinek
Szeretnék kérni 1 kis segítséget t-fék beállításhoz, hogy mire kéne figyelni mikor beállítom. Van 1 elsõ avid bb-5öm de valahogy nincs sok erõ benne. Igaz még bejáraós, de van már benne egypár tucat km.
Elõször is gyorszáras a kerekem tengelye, így kérdés az is, h. mind1 melyik irányba teszem a gyorszárat? Nekem most a t-fékkel ellentett oldalon van ellensúlyozásra (bár nem sokat ér).
Aztán maga a féktest olyan 2-3mm-nyi távolságban mozgatható a konzolon, a csavarokon. Nekem most a kerékhez legközelebb helyen van. A bb-5ön mivel csak 1ik pofa szabályozható kézzel (belsõ), azt olyan 1-2mm-re állítottam a tárcsától. A másikat(a külsõt) ugye bowdennel állítom.
A Fékkart kb feléig lehet behúzni.
Szóval ha vmit nem jól állítottam be, adna vki 1-2 tippet, h. mitõl lehet még fokozni a fékerõt?
elõre is köszike
leginkább a fékpofa és a tárcsa távolságát próbáld minimálisra
tenni (1-1,5mm) mindkét oldalon, a fékkar mozgását is minimumra
(úgyis megnyúlik)
#14535
Posted 2007. March 09. - 22:38

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#14536
Posted 2007. March 09. - 22:35

Szeretnék kérni 1 kis segítséget t-fék beállításhoz, hogy mire kéne figyelni mikor beállítom. Van 1 elsõ avid bb-5öm de valahogy nincs sok erõ benne. Igaz még bejáraós, de van már benne egypár tucat km.
Elõször is gyorszáras a kerekem tengelye, így kérdés az is, h. mind1 melyik irányba teszem a gyorszárat? Nekem most a t-fékkel ellentett oldalon van ellensúlyozásra (bár nem sokat ér).
Aztán maga a féktest olyan 2-3mm-nyi távolságban mozgatható a konzolon, a csavarokon. Nekem most a kerékhez legközelebb helyen van. A bb-5ön mivel csak 1ik pofa szabályozható kézzel (belsõ), azt olyan 1-2mm-re állítottam a tárcsától. A másikat(a külsõt) ugye bowdennel állítom.
A Fékkart kb feléig lehet behúzni.
Szóval ha vmit nem jól állítottam be, adna vki 1-2 tippet, h. mitõl lehet még fokozni a fékerõt?
elõre is köszike
#14537
Posted 2007. March 09. - 22:21

OFFminden cannondale draga. a handmade in usa feliratot fizeted, meg az eldolgozott hegeszteseket, meg a marketinget. Persze jok is, de tul vannak arazva
namost ezutan azt kell nezni, hogy a Rush 5 az csak egy szintel van feljebb a belepomodellnel. Felette meg meg van a 4 a 3, a 2carbon, az 1carbon, meg a team, meg ket limitalt szeria.
tehat hiaba kerul sokba a bringa, megis csak kozepszeru cumok kerulnek ra, mivel a jobb cumok a meg iszopnyatosan dragabb bringakra kerulnek. comprende?
amugy pl valamelyik specialized rockhopperen is juicy3 van, ami nem egy felmillas bicikli.
on
Értem. Mivel nem lesz okosabb az ember itt a fórumon

ON
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#14538
Posted 2007. March 09. - 22:20

namost ezutan azt kell nezni, hogy a Rush 5 az csak egy szintel van feljebb a belepomodellnel. Felette meg meg van a 4 a 3, a 2carbon, az 1carbon, meg a team, meg ket limitalt szeria.
tehat hiaba kerul sokba a bringa, megis csak kozepszeru cumok kerulnek ra, mivel a jobb cumok a meg iszopnyatosan dragabb bringakra kerulnek. comprende?

amugy pl valamelyik specialized rockhopperen is juicy3 van, ami nem egy felmillas bicikli.
on
RAUH-Welt
B E G R I F F
#14539
Posted 2007. March 09. - 22:14

#14540
Posted 2007. March 09. - 22:14

amugy Kereso
RAUH-Welt
B E G R I F F