Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#13141
Írta 2007. augusztus 23. - 10:26

Megkérdezem még a kinti népeket, hogy van-e hasonló problémájuk a tárcsafékes konfigurációjukkal, vagy nincs, szóval hogy ez a "gagyi" alkatrészesdi lehet-e ok. Azért örülnék, ha valamely szagértõ szervizes vetne rá egy pillantást, hátha csak valami triviális hüjeség az ok. Ha nem, akkor BB7 megy a kukába, és visszatérek a jó öreg V technikához...
#13142
Írta 2007. augusztus 23. - 01:42

(Akinek ellenvetése van írja meg nyugodtan

Szerény véleményem szerint az hogy a tárcsafék a címben szereplõ jelenségeket produkálja 4 fõ dologra vezethetõ vissza:
1) 8-as van a tárcsában. Megoldás: Ki kell egyengetni.
2) A Tárcsafék rosszul van beállítva, vagyis: A dugattyúk nincsenek középre lõve (egyenlõ távolság a rotortól), és esetleg nem együtt mozog a két fél (az egyik betét elõbb ér hozzá a rotorhoz). Megoldás: Be kell rendesen állít(t)a(t)ni. A dugattyúkat pedig karban kell tartani.
3) A féktestet és vagy a rotort rögzítõ elemek deformálódása menet (kanyarodás) közben (értsd : A villa, a konzol vagy az agy tekeredik). Értelemszerûen a "gagyibb" alkatrészek tulajdonsága lehet ez. Sztem ritkán fordul elõ, de ha mégis, erre csak egy megoldás van: Ki kell dobni az ilyen alkatrészt és rendeset venni.
4) Ebben nem vagyok 100% ,de két dologra gondolok:
- A rotor egyszerûen sz*r anyagból van, vagy gyenge, mint pl az új hayes tárcsa, könnyen hajlik oldalra, vagy vesz fel 8-ast (ez a tulajdonsága egyenesen arányosan nõ az átmérõjével). A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy vibrációra, vagy ütésekre, akár durvább használat esetén is rugalmasságánál fogva kitér eredeti helyzetébõl és beleér a betétekbe. Ez elõjöhet egy rücskösebb gumival is (vibráció) egy adott sebességnél. Ha lassítasz ,gyorsítasz megszûnik.
Amit eddig láttam : Se a shimano se az avid nagy tárcsája, se a régi hayes 203-asa nem ad olyan durva hangot mint az új V-cut.
Bár a régi hayes hasonló küllõzésû mint az új, azért gyanúsnak tartom hogy az elõbb említett másik két márkánál van egy belsõ minta rész ami miatt a küllõk hosszai sokkal rövidebbek mint a V-cut rotornál , ennek is lehet befolyása.
- Mivel a régi hayes talán mégsem reszel annyira mint az új ugyanakkora küllõhossz mellett, elképzelhetõ hogy mégis inkább a V kivágás játszik szerepet ebben a dologban és minden ilyen perforációjú tárcsánál ez lehet a helyzet. A Polygon megint más tészta.
Megoldás: Márka vagy típusváltás lehet.
(Azt azért megjegyezném hogy egy minimális hang nem folyamatosan de mindig jelen van ezeknél a fékrendszereknél, ez még nem probléma)
#13143
Írta 2007. augusztus 22. - 21:51

Vettem egy pár Avid Juicy 5 féket.A fékkar belsejében van két kis inbusz csavar.Melyikkel mit lehet állítani?A fékkarok nagyon bent fognak,melyikkel lehet állítani?A külsõ,nagyobbik csavart tekertem egy kicsit kiljebb,de nem sokat változott.Nagyon nem akartam kitekerni.
#13144
Írta 2007. augusztus 22. - 21:20

#13145
Írta 2007. augusztus 22. - 19:23

majd mexokod....vagy mexöxaz nincs, csak olyan fura, szokatlan

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#13146
Írta 2007. augusztus 22. - 19:23

az nincs, csak olyan fura, szokatlan
én kimondottan szerettem azt a kis ciripelést..

#13147
Írta 2007. augusztus 22. - 19:21

#13148
Írta 2007. augusztus 22. - 19:18

#13149
Írta 2007. augusztus 22. - 19:13

#13150
Írta 2007. augusztus 22. - 16:11

Jó!
És te hallottál róla vmit?? Tapasztalat? Mennyire idõtálló? Milyen fékpofát ajánlasz hozzá?
csak ismételni tudom magam:
alivio minõség, ami fékeknél elég gyatra.
ha mindenképp tárcsafék kell és azt akarod hogy fogjon is
akkor a legolcsóbb az avid bb5 (ezt sztem a boltban is kicserélik neked.)
de használtan vehetsz hidraulikusat (csak ne hayes sole-t)
kb 15-20-ból kijön a kettõ (deore vagy magura julie, hogy az olcsóbbakat
mondjam, de nézegesd az aprot hátha találsz vmit jó áron)
#13151
Írta 2007. augusztus 22. - 13:33

És te hallottál róla vmit?? Tapasztalat? Mennyire idõtálló? Milyen fékpofát ajánlasz hozzá?
#13152
Írta 2007. augusztus 22. - 13:30

505/525/535 az deore, 765 az xt, szóval van logika abban, ahogyan a shimano számoz, csak figyelni kell

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#13153
Írta 2007. augusztus 22. - 13:21

Mert még nem vettem meg a bájkot, és gondolom lehet rá kérni a gyári cuccok helyett. :-D
#13154
Írta 2007. augusztus 22. - 10:44

Shimano BRM-421
Errõl mi a véleményetek? Tapasztalatotok? Caprine Ekip50-esen van gyárilag elvileg, de van ahol Shimano BRM-465 Diszk - t írnak légyszi segítsetek!!! Mind2 érdekel
az egyiket a bringa diszkes verziójához írják, a másikat pedig a v-fékeshez,
tekintve, hogy a 421 egy v-fék a 465 pedig tárcsa.
mindkettõ alivio minõség, ami fékeknél elég gyatra.
tárcsaféket, ilyet, semmiképp sem éri meg (akkor már inkább BB5,
de leginkább egy használt hidrós)
#13155
Írta 2007. augusztus 22. - 08:24

Ha olyanja van, visít, ha olyanja van, rázza a villát, de ezeket már tulajdonképpen megszoktam, mondjuk úgy, kárpótol érte a fékerõ.
Viszont a sarkantyúpengetést nem bírom megszokni. Valószínûleg a fékbetét pödörödik, vagy a villa tekeredik, de nem kell hozzá semmi, gurulok aszfalton hússzal, egyszer csak elkezd köszörülni. A legváltozatosabb módokon csinálja, talán kanyarodásnál kicsit gyakrabban, de nem csak. Már cseréltem fékbetétet, nem segített, a vadiúj is csinálja. Van olyan szervíz itthon, aki ért tárcsafékekhez? Köszi.
Avid BB7 185mm, acél merev villa.
#13156
Írta 2007. augusztus 22. - 02:05

Errõl mi a véleményetek? Tapasztalatotok? Caprine Ekip50-esen van gyárilag elvileg, de van ahol Shimano BRM-465 Diszk - t írnak légyszi segítsetek!!! Mind2 érdekel
#13157
Írta 2007. augusztus 13. - 00:13

tudom, hogy van olyan "körmösanya" aminek a csavarjában van egy lyuk a bowdenháznak, nekem is ilyenem van, csak még nem tudtam kipróbálni, mer még nincs meg a tárcsás elsõkerekem... a hátsóbowdenházat viszont jó hosszúra hagytam, de elõl a stucni alatt odarögzítettem(gyorskötegelõvel) a villanyakhoz, és ezért nem kolbászol el annyira mindenfelé, és így kifér 2 kormánypöri egy irányba (bár a másodiknál már szorul a bowden...)a es egyebkent van oan stucni, amin at lehet vezetni folulrol le a villanyakon at a bowdent le a fekhez, es ha porgeted a kormanyt a bowden nem csavarodik, illetve kis sufni tuningal normal stucnit is meg lehet alkotni ienre. Lattam par dirt-es havernek ient.Es akkor nem kell hoszura hagyni a bowden hazat.
#13158
Írta 2007. augusztus 10. - 10:21

Vegulis van ertelme, csak arra figyelj, hogy a vaz, illetve a villa, attol fugg hova teszed azt a terhelest tutti megbirja. Szerintem elore erdemesebb tenni, ott meg a 185os pizza eleg sok telot egesz durvan meg tud tekergetni egy egy komolyabb fekezesnel. Nekem a 185os Juicy 5 al nagyon csavargatta a regi manitout. Most atutotengelyes marzo-t vettem, evel mar nem tud elbanni.
Egy sima merevvázas Konám van, arra hátra szerintem nem kockáztatnám meg, nem is hiszem, hogy indokolt. Most tervezek upgradelni egy RS Rebára, most egy Marzo Mz van benne, ami sz*rul rugózik, de legalább masszív, talán ezek valamellyest bírják a csavarást, úh elölre szerintem megpróbálkozom. Ha az öreg Marzo kibírja, talán a Reba is túléli majd a 32-es becsúszóval. Azért átütõtengellyel nem CC-znék...:-))
Köszi a választ.
#13159
Írta 2007. augusztus 09. - 23:27

a es egyebkent van oan stucni, amin at lehet vezetni folulrol le a villanyakon at a bowdent le a fekhez, es ha porgeted a kormanyt a bowden nem csavarodik, illetve kis sufni tuningal normal stucnit is meg lehet alkotni ienre. Lattam par dirt-es havernek ient.Es akkor nem kell hoszura hagyni a bowden hazat.
hát stucninak nemsok köze van hozzá, de ez már nagyon off.
#13160
Írta 2007. augusztus 09. - 23:20

hello
az lenne a kérdésem hogyha a bowdenházam kb annyira hosszú elöl hogy két kormánypöri is kifér akkor az rontja a fékhatást?
a es egyebkent van oan stucni, amin at lehet vezetni folulrol le a villanyakon at a bowdent le a fekhez, es ha porgeted a kormanyt a bowden nem csavarodik, illetve kis sufni tuningal normal stucnit is meg lehet alkotni ienre. Lattam par dirt-es havernek ient.Es akkor nem kell hoszura hagyni a bowden hazat.