
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11341
Írta 2008. május 19. - 20:40


#11342
Írta 2008. május 19. - 16:17

Hát jó, Hupákolás
Asszem meg lettem gyõzve. Annyira evidensnek tûnik, hogy nagyobb pofának nagyobb az ellenálása, és a fékezése, a felület miatt. Bár a magam részérõl kissé szkeptikusan fogadom, dehát, vannak nálam okosabb emberek
Érdekes volt kicsit gondolkodni a problémán, de messze van már a fizika felvételi (a fiatalok, már nem is tudják mi az, ma már nem divat nekirugaszkodni

Igazából attól lehet összezavarodni, hogy a pofa és tárcsa közti nyomást keverjük össze a pofát a tárcsához nyomó erõvel.
Tehát a felülettõl nem függ a "lassító" erõ, csak a pofát nyomó erõtõl.
Ami vicces, hogy egy bizonyos felülettõl viszont függ az elérhetõ lassulás: ez pedig a féknyereg dugattyú felülete (nagyobb dugattyú -> nagyobb fékerõ)
#11343
Írta 2008. május 19. - 15:30

#11344
Írta 2008. május 19. - 15:29



#11345
Írta 2008. május 19. - 15:24

Miért nem csinálnak akkor ugyanakkora betétet egy versenyautónak? miért teríti be a fél tárcsát, ha nem számít a mérete? Miért nem mennek csak ugyanakkora tárcsával, de kis betéttel.
azért mert a kis betét kb 2 kanyar után elsülne/elfogyna
#11346
Írta 2008. május 19. - 15:22


#11347
Írta 2008. május 19. - 15:12

Egyébként nem is csinálnak nagy pofákat, fõleg nem bringáknál, de még mociknál sem. A pofák pedig azért nagyobbak, mert a nagyobb felületû fékpofa a nagyobb felületen több hõt ad le.
Ez itten egy F1-es tárcsája a féknyereggel. Ez hol borítja be a fél tárcsát? Ha a fékhatás függne a felülettõl, miért nem fékezik vajon az egész tárcsát F1-ben, vagy a WRC-knél?

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#11348
Írta 2008. május 19. - 14:59

Miért nem csinálnak akkor ugyanakkora betétet egy versenyautónak? miért teríti be a fél tárcsát, ha nem számít a mérete? Miért nem mennek csak ugyanakkora tárcsával, de kis betéttel. Miért kell Olyan batár gumi az F-1 autónak, ha nem számít a felület mérete?
#11349
Írta 2008. május 19. - 14:12


Plusz itt egy Wiki bejegyzés is: http://hu.wikipedia....g/wiki/Súrlódás A lényege itt is: "A száraz súrlódás nem függ az érintkezõ felületek nagyságától."
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#11350
Írta 2008. május 19. - 14:07

de a felületeket nyomó erõ, vagyis a nyomás kiszámításához szükség van a felületre is. 1 Pa = 1 N/m²
A fékkarral átadod a nyomást a pofára , és az nyomja a tovább a tárcsát. Logikus, hogy a pofa nagysága számít. A súrlódást növeli a nyomás. Nekem tök evidens, hogy egy tûheggyel nem fékezek akkorát, mint egy normál fékbetéttel. Nagyobb nyomás kéne, hogy megállj, táhát szerintem fontos a mérete is. Vagy nem? Hülye vagyok? Hupákolás?
Nem. Az erõ amit a dugattyú produkál konstans.
Ha növeled a felületet, akkor csökken a felületi nyomás. Hiszen P=F/A, F pedig állandó.
Fs pedig =Fnxsúrlódási tényezõ
Fs= fékerõ
#11351
Írta 2008. május 19. - 13:51

A fékkarral átadod a nyomást a pofára , és az nyomja a tovább a tárcsát. Logikus, hogy a pofa nagysága számít. A súrlódást növeli a nyomás. Nekem tök evidens, hogy egy tûheggyel nem fékezek akkorát, mint egy normál fékbetéttel. Nagyobb nyomás kéne, hogy megállj, táhát szerintem fontos a mérete is. Vagy nem? Hülye vagyok? Hupákolás?
#11352
Írta 2008. május 19. - 13:41

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#11353
Írta 2008. május 19. - 13:31

Üdv skacok!
Kérdésem lenne csak shimano gyart cl-es agyakat???
Ha nem akkor ki,vagy xtr minosegbe valami mas cl-es agy???
Szia,
ha jól tudom van mavic kerék cl-es aggyal.
de a DT csinál külön agyakat is, esetleg a240es széria jó lehet
#11354
Írta 2008. május 19. - 13:29

Kérlek benneteket!!! Valaki nálam okosabb mondjon már még valami érvet, vagy helyeseljetek, vagy bizonyítsátok be, hogy én vagyok a hülye, mert megõrülök

#11355
Írta 2008. május 19. - 13:20

Kérdésem lenne csak shimano gyart cl-es agyakat???
Ha nem akkor ki,vagy xtr minosegbe valami mas cl-es agy???
#11356
Írta 2008. május 19. - 10:12


#11357
Írta 2008. május 19. - 10:03

#11358
Írta 2008. május 19. - 09:56

Bocsi a pánikrohamért!

#11359
Írta 2008. május 19. - 09:00

Bajom hogy gyárilag kész állapotban nem ment a pofák közé a tárcsa.Szétszedtük a boltban,aztán töltöttük bele a zöldet de most meg nem mozognak a dugattyúk.sok levegõt köpköd,de lehet én csinálom szarul.
#11360
Írta 2008. május 18. - 00:03

hadd ciccegjen, az a gáz ha nem fog....legalább hallják ha jössztök...