Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#10641
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás

drótosból csak avid. olcsó, egyszerû mint a lejtõ, emberi súlyban van, és jól fog.


És drótos Avid-ból melyik és kb mennyibe kerûlne a legolcsóbb szett ami már ér is valamit és nem csak dísznek van?:chin: :)
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#10642
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
drótosból csak avid. olcsó, egyszerû mint a lejtõ, emberi súlyban van, és jól fog.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10643
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Bocs mindenkitõl ha be pofátlankodtam volna a témába.

Tárcsafék beszerzését fontolgatom de mielõt nagy vásárlásba csapnék gondoltam rá kérdezek dolgokra.
Szóval a kérdések:
-a vélemény errõl:Hayes GX-2 fékszett--ami érdekelne ezzel kapcs tartósság,megbízhatóság,szervízigény s ha jól todom ez bowdenes?Ami persze nekem nem hátrány sõt kifejezetten csak ilyen mûködtetésü érdekel(ne).

A válaszokat elõre is nagyon köszi mindenkinek.

az MX2 lesz leginkább, amúgy pl.talicskára kiváló, bringára én nem tenném fel. ha mindenképp madzagosat akarsz akkor csak avid..
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10644
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Nekünk is zöld Loctite van, azzal kentem be a lánctányércsavarokat...
A csavarokat mindig átlósan húzom meg, mert ezt tanultam. Kerékszettcserénél pedig megpróbálom akkor a rángatást.
Köszönöm.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#10645
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.093 hozzászólás

Az miért van, hogy hátsó Avid tárcsaféknél (BB5 és 7) rendesen meghúzott tárcsacsavarok lazulnak lefele kb. 2 hónap után? Álló helyzetbe húzom a féket, és elõre hátra huzigálom, elég borzasztó. Meghúztam újra, az nem baj, csak hát na'



mielõtt meghúzod a csavarokat, a tárcsát kicsit "tekerd" hátrafelé, arra, amerre a fék is rángatja az agyon. a másik, hogy a csavarokat átlósan haladva, fokozatosan húzd meg.

ha ez nem segít, akkor hardware problem van.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10646
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás

eszerint a pirosat kell hevíteni, és nem a zöldet. csak a pontosítás végett.:)

trekes: bowdenesbõl én csak Avid BB-t vennék, a többinél egy jó vfékszett jobban fog...BB-s tapasztalatért meg pl. CJ-t kérdezd, õ írta lentebb, hogy ilyenje van.


eleinte a Tektro I0-ám megközelítette egy avid fékerejét :D
...eleinte, aztán fékpofa behalt, tárcsával meg nem tudom mi van. most meg úgy fog, mint egy jobb v fék.de legalább idõjárástól függetlenül, meg nem koptatja a felnit

Izomtéridõninja-geológus!


#10647
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
a bb5-öt tudom ajánlani én is, a 160-as tárcsával egy ujjal is fejre tud állítani ha minden jól megy (nálam szokott), és most még akciós is jópár helyen. amúgy 70 kiló körül vagyok (kaki után 70 elõtte meg kicsit több), cc gépen van kona merevvillával.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#10648
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Nekem 2701-es zöld színû Loctite-om van
Ennek az adatlapja szerint a szétszereléshez 250 fokra kell hevíteni...
Ezzel rögzítettem a pedálperselyt a Hussefelt hajtókaromban.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#10649
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Blue Removable No. 242, 243, 246, 248, 2432 & 2440 - Used for things you may want to unscrew with minimal hassle. It cures into a brittle, glassy bond that takes one good twist to break, but removes cleanly after that. Recommended for use with valve covers, water pumps and oil pan bolts.


Red High-Strength No. 271, 262, 266, 268, 272, 277 & 2760 - Used on things that you don't want to take apart for a long time. It requires heat from a torch or iron (to 250° C) to loosen its grip. It cures into a thicker, sticky bond that holds up better against vibration and shocks. It is typically used in mechanical applications such as nuts and bolts in cars, motorbikes, snowmobiles, and watercraft.


Green - penetrating grade No. 220(blue), 290 & 294 - Used for parts that have already been assembled. Green No. 290 is commonly used to bond a bearing to a shaft. Due to its low viscosity, capillary action wicks the solution between the shaft and the inner race of the bearing.
Purple - low strength grade No. 222MS & 222 - Used for set screws.


For Plastic threads - No. 425. - Used for small plastic threads.


eszerint a pirosat kell hevíteni, és nem a zöldet. csak a pontosítás végett.:)

trekes: bowdenesbõl én csak Avid BB-t vennék, a többinél egy jó vfékszett jobban fog...BB-s tapasztalatért meg pl. CJ-t kérdezd, õ írta lentebb, hogy ilyenje van.

#10650
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Menetrögzítõ és menetrögzítõ között is van ám különbség. Van amelyiket lehet simán szerszámmal oldani (kék Loctite), és van amelyiket csak 300 fokra való hevítés után lehet szétszedni (zöld Loctite). És még 1000 féle...
Amúgy ilyen lelazulás lehet attól is, hogy elnyaltad a menetet az agyban, és nem tart rendesen.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#10651
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás
Bocs mindenkitõl ha be pofátlankodtam volna a témába.

Tárcsafék beszerzését fontolgatom de mielõt nagy vásárlásba csapnék gondoltam rá kérdezek dolgokra.
Szóval a kérdések:
-a vélemény errõl:Hayes GX-2 fékszett--ami érdekelne ezzel kapcs tartósság,megbízhatóság,szervízigény s ha jól todom ez bowdenes?Ami persze nekem nem hátrány sõt kifejezetten csak ilyen mûködtetésü érdekel(ne).

A válaszokat elõre is nagyon köszi mindenkinek.
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#10652
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Nem szeretem, mert kellett már emiatt csavar fejét leflexelnem, és oldalcsípõvel a maradék csavart kiügyeskednem. Végül is nem zavar, csak mi miatt lazulnak meg?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#10653
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
menetrögzítõ?

#10654
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Az miért van, hogy hátsó Avid tárcsaféknél (BB5 és 7) rendesen meghúzott tárcsacsavarok lazulnak lefele kb. 2 hónap után? Álló helyzetbe húzom a féket, és elõre hátra huzigálom, elég borzasztó. Meghúztam újra, az nem baj, csak hát na'

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#10655
emptytrash

emptytrash

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.789 hozzászólás

Héj, nem eszik olyan forrón a kását!

Alapból rengeteg fékben szorul valamelyik dugattyú.
Fõleg Avid.

Egyszerû megmozgatni a dugattyúkat, ha gondolod, leírom, hogy kell.
És aztán meg sokkal jobb lesz, érzésre is könyebben mozog.
Aztán még mindig lehet új féket venni :)


Megköszönném ha leírnád! Akár privátba is.

Ha nehezen mozog a dugattyú, ki kell venni a
pofát, megpumpálni a fékkart, megkenni TF2vel vagy más spay-el a
dugattyúkat, visszanyomni, ezt megcsinálni párszor. Majd féktisztító,
kopresszorral való fújás, hogy minden olajmaradék lejöjjön.
Tádáám, tök jó lesz :)


Kenegethetem én ezt már bármivel!:D
Az a gond, hogy már kapott mindent! Ha minden igaz még szét is volt
szedve! Bár ezt nem tudom 100%-ra mondani mert nem én csináltam, de
az illetõ szerlõbe megbízok!

#10656
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Ha nehezen mozog a dugattyú, ki kell venni a pofát, megpumpálni a fékkart, megkenni TF2vel vagy más spay-el a dugattyúkat, visszanyomni, ezt megcsinálni párszor. Majd féktisztító, kopresszorral való fújás, hogy minden olajmaradék lejöjjön.
Tádáám, tök jó lesz :)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#10657
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Héj, nem eszik olyan forrón a kását!

Alapból rengeteg fékben szorul valamelyik dugattyú.
Fõleg Avid.

Egyszerû megmozgatni a dugattyúkat, ha gondolod, leírom, hogy kell.
És aztán meg sokkal jobb lesz, érzésre is könyebben mozog.
Aztán még mindig lehet új féket venni :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#10658
emptytrash

emptytrash

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.789 hozzászólás

Azért ha az egyik dugattyú sokkal gyorsabb, mint a
másik, akkor tenni kell valamit (megmozgatni a lassabbat), késõbb lehet belõle
gond (nagyon el fogja húzni a tárcsát, mikor kopik a pofa).


Látom szomorú jövõmet! :(
Fékcsere.

#10659
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Azért ha az egyik dugattyú sokkal gyorsabb, mint a másik, akkor tenni kell valamit (megmozgatni a lassabbat), késõbb lehet belõle gond (nagyon el fogja húzni a tárcsát, mikor kopik a pofa).
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#10660
emptytrash

emptytrash

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.789 hozzászólás

csavar ki, fék középre beállít, csavar vissza.
a trógerebb megoldás, hogy csavar kilazít, fékkarra rámarkol, majd csavar
vissza.

ekkor 100%osan középen lesz kieresztet - és behúzott állapotban is a tárcsa a
betétekhez képest.

A különbözõ dugattyú-út gond nélkül megesik a fékeknél.


Akkor eddig nagy tróger voltam!:D
Egy próbát megér! Esetleg már elõre ha nem jönne be, más ötlet?:)